Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 9 juni 2020, 01:23 uur
RIP Bonnie Pointer
Ach gut, net op de vooravond van het 50 jarig jubileum van The Pointer Sisters. Het label had alvast een voorschot genomen begin dit jaar en de eerste single opnieuw uitgebracht.
The Pointer Sisters - Don't Try to Take the Fifth - YouTube - audio
Ach gut, net op de vooravond van het 50 jarig jubileum van The Pointer Sisters. Het label had alvast een voorschot genomen begin dit jaar en de eerste single opnieuw uitgebracht.
The Pointer Sisters - Don't Try to Take the Fifth - YouTube - audio
1
geplaatst: 9 juni 2020, 14:41 uur
Eigenlijk een beetje een sneu levensverhaal van Bonnie. Ze maakte de eerste periode mee, maar besloot solo te gaan, net voordat haar drie zusjes hun eerste echt grote hit scoorden met Fire ('79) en alle daaropvolgende successen. Bonnie tekende bij Motown, maar ondanks een veelbelovende start met het hitje Heaven must have sent you is haar solo-carrière nooit echt van de grond gekomen.
R.I.P. Bonnie Pointer
Ze is de tweede van de vier Pointer Sisters die overleden is. June stierf in 2006.
Uit die beginjaren is dit nog altijd een favoriet van me.
R.I.P. Bonnie Pointer
Ze is de tweede van de vier Pointer Sisters die overleden is. June stierf in 2006.
Uit die beginjaren is dit nog altijd een favoriet van me.
0
geplaatst: 9 juni 2020, 17:39 uur
Er had vast meer in haar carrière gezeten, maar ze heeft wel een grammy gewonnen (Best Country Vocal Performance by a Duo or Group) met het volgende door haar en zus Anita geschreven nummer.
R.I.P. Bonnie Pointer
R.I.P. Bonnie Pointer
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 10 juni 2020, 05:54 uur
Toch ook even schrikken, R.I.P. Paul Chapman, op zijn verjaardag (66) dan nog.
Former Ufo Guitarist Paul Chapman Dead At 66 - Blabbermouth.net.
Former Ufo Guitarist Paul Chapman Dead At 66 - Blabbermouth.net.
0
geplaatst: 13 juni 2020, 15:58 uur
0
geplaatst: 13 juni 2020, 23:05 uur
0
geplaatst: 16 juni 2020, 00:45 uur
Keith Tippeth is gestopt met piano spelen , speelde mee op In The Wake Of Poseidon, Lizard & Islands van King Crimson.
0
geplaatst: 16 juni 2020, 01:25 uur
0
geplaatst: 18 juni 2020, 11:01 uur
Vera Lynn is eerder vandaag op de gezegende leeftijd van 103 overleden
Dame Vera Lynn dies aged 103 | Music | The Guardian - theguardian.com
Dame Vera Lynn dies aged 103 | Music | The Guardian - theguardian.com
0
geplaatst: 18 juni 2020, 11:14 uur
"We’ll Meet Again" in our next life. (grapje)
103 jaar! Zijn er artiesten die nog ouder geworden zijn? Ik zou het haast niet denken.
R.I.P. Vera Lynn.
103 jaar! Zijn er artiesten die nog ouder geworden zijn? Ik zou het haast niet denken.

R.I.P. Vera Lynn.
0
geplaatst: 18 juni 2020, 11:26 uur
RIP Vera Lynn
De laatste 15 jaar ook nog regelmatig in de Britse hitlijsten te vinden
De laatste 15 jaar ook nog regelmatig in de Britse hitlijsten te vinden
0
geplaatst: 18 juni 2020, 11:34 uur
Sterker nog, in mei 2020 scoorde Vera in de UK Charts een top 40 hit met We'll meet again (met dank aan de Britse koningin). Uiteraard was ze daarmee de oudste persoon die dit gelukt is.
0
geplaatst: 18 juni 2020, 11:38 uur
ranboy schreef:
Sterker nog, in mei 2020 scoorde Vera in de UK Charts een top 40 hit met We'll meet again (met dank aan de Britse koningin). Uiteraard was ze daarmee de oudste persoon die dit gelukt is.
(quote)
Niet om cynisch te doen, maar menig overledene scoort ook nog regelmatig een hit. Daar zou je zelfs een top20 van kunnen maken, gebaseerd op 'ouderdom' dan wel duur.
Vera Lynn doet me wel weer terugdenken aan zwart-wit beelden en minder rottigheid in de wereld - daarom RIP
1
geplaatst: 18 juni 2020, 11:52 uur
RIP Vera Lynn
Ken We'll Meet Again vooral als de afsluiter van Stanley Kubrick's Dr. Strangelove waar het nummer een ironisch contrast vormt tegenover de zwart-wit beelden van ontploffende nucleaire bommen. Alhoewel je ook kan stellen dat zonder dat nummer het einde van de film veel donkerder zou zijn (te donker voor Hollywood).
We'll Meet Again - Dr. Strangelove (scene) - YouTube
Ken We'll Meet Again vooral als de afsluiter van Stanley Kubrick's Dr. Strangelove waar het nummer een ironisch contrast vormt tegenover de zwart-wit beelden van ontploffende nucleaire bommen. Alhoewel je ook kan stellen dat zonder dat nummer het einde van de film veel donkerder zou zijn (te donker voor Hollywood).
We'll Meet Again - Dr. Strangelove (scene) - YouTube
0
geplaatst: 18 juni 2020, 11:57 uur
Het nummer was door corona ineens weer actueel en steungevend. Heb het zoals zovelen waarschijnlijk vooral leren kennen door een uitvaart.
R. I. P.
R. I. P.
0
geplaatst: 18 juni 2020, 12:04 uur
E-Clect-Eddy schreef:
RIP Vera Lynn
RIP Vera Lynn
Te donker voor R.I.P. ook
Deze dan maar?
0
geplaatst: 18 juni 2020, 12:17 uur
herman schreef:
Heb het zoals zovelen waarschijnlijk vooral leren kennen door een uitvaart.
Ikzelf als slotnummer van Mr Tambourine man, de debuutplaat van de Byrds... en een jongere generatie wellicht via The wall van Pink Floyd. R.I.P. Vera Lynn.Heb het zoals zovelen waarschijnlijk vooral leren kennen door een uitvaart.
0
geplaatst: 18 juni 2020, 13:49 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
(quote)
Ikzelf als slotnummer van Mr Tambourine man, de debuutplaat van de Byrds... en een jongere generatie wellicht via The wall van Pink Floyd. R.I.P. Vera Lynn. Ik leerde het nummer dan weer kennen dankzij deze versie uit 1969:
Sandy Coast - We'll Meet Again - YouTube
...al is die uitvoering wel sterk geïnspireerd op die van The Byrds, ontdekte ik later...
103, wat een prachtige leeftijd, en wat een loopbaan. Natuurlijk, met We'll meet again werd ze onsterfelijk, maar ze heeft wel meer successen gehad. Met Auf wiederseh'n sweetheart haalde ze de nummer 1-positie in Amerika, lees ik op Wikipedia.
Niet dat ik er veel waarde aan hecht, maar We'll meet again staat sinds 2015 niet meer in de Top 2000, zie ik. Zal daar eind dit jaar ongetwijfeld in terugkeren.
R.I.P. Vera Lynn.
0
geplaatst: 18 juni 2020, 14:31 uur
gaucho schreef:
Niet dat ik er veel waarde aan hecht, maar We'll meet again staat sinds 2015 niet meer in de Top 2000, zie ik. Zal daar eind dit jaar ongetwijfeld in terugkeren.
Die gaat met 'You'll Never Walk Alone' nog verrassen denk ik.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.