MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
RIP Bonnie Pointer

RIP Bonnie Pointer

Ach gut, net op de vooravond van het 50 jarig jubileum van The Pointer Sisters. Het label had alvast een voorschot genomen begin dit jaar en de eerste single opnieuw uitgebracht.

The Pointer Sisters - Don't Try to Take the Fifth - YouTube - audio

Eigenlijk een beetje een sneu levensverhaal van Bonnie. Ze maakte de eerste periode mee, maar besloot solo te gaan, net voordat haar drie zusjes hun eerste echt grote hit scoorden met Fire ('79) en alle daaropvolgende successen. Bonnie tekende bij Motown, maar ondanks een veelbelovende start met het hitje Heaven must have sent you is haar solo-carrière nooit echt van de grond gekomen.

R.I.P. Bonnie Pointer

Ze is de tweede van de vier Pointer Sisters die overleden is. June stierf in 2006.

Uit die beginjaren is dit nog altijd een favoriet van me.

Arbeidsdeskundige
R.I.P. Bonnie Pointer

Er had vast meer in haar carrière gezeten, maar ze heeft wel een grammy gewonnen (Best Country Vocal Performance by a Duo or Group) met het volgende door haar en zus Anita geschreven nummer.

R.I.P. Bonnie Pointer

R.I.P. Bonnie Pointer

Rust in vrede Bonnie Pointer.

Sir Spamalot (crew)
Toch ook even schrikken, R.I.P. Paul Chapman, op zijn verjaardag (66) dan nog.

Former Ufo Guitarist Paul Chapman Dead At 66 - Blabbermouth.net.

Keith Tippeth is gestopt met piano spelen , speelde mee op In The Wake Of Poseidon, Lizard & Islands van King Crimson.

Arbeidsdeskundige
R.I.P. Keith Tippett

Vera Lynn is eerder vandaag op de gezegende leeftijd van 103 overleden

Dame Vera Lynn dies aged 103 | Music | The Guardian - theguardian.com

We’ll Meet Again! Rust zacht... Vera Lynn....

"We’ll Meet Again" in our next life. (grapje)

103 jaar! Zijn er artiesten die nog ouder geworden zijn? Ik zou het haast niet denken.

R.I.P. Vera Lynn.

RIP Vera Lynn

De laatste 15 jaar ook nog regelmatig in de Britse hitlijsten te vinden

vigil schreef:
RIP Vera Lynn

De laatste 15 jaar ook nog regelmatig in de Britse hitlijsten te vinden

Sterker nog, in mei 2020 scoorde Vera in de UK Charts een top 40 hit met We'll meet again (met dank aan de Britse koningin). Uiteraard was ze daarmee de oudste persoon die dit gelukt is.

Prachtvrouw. Een legende.

ranboy schreef:
(quote)

Sterker nog, in mei 2020 scoorde Vera in de UK Charts een top 40 hit met We'll meet again (met dank aan de Britse koningin). Uiteraard was ze daarmee de oudste persoon die dit gelukt is.

Niet om cynisch te doen, maar menig overledene scoort ook nog regelmatig een hit. Daar zou je zelfs een top20 van kunnen maken, gebaseerd op 'ouderdom' dan wel duur.

Vera Lynn doet me wel weer terugdenken aan zwart-wit beelden en minder rottigheid in de wereld - daarom RIP

RIP Vera Lynn

Ken We'll Meet Again vooral als de afsluiter van Stanley Kubrick's Dr. Strangelove waar het nummer een ironisch contrast vormt tegenover de zwart-wit beelden van ontploffende nucleaire bommen. Alhoewel je ook kan stellen dat zonder dat nummer het einde van de film veel donkerder zou zijn (te donker voor Hollywood).

We'll Meet Again - Dr. Strangelove (scene) - YouTube

Het nummer was door corona ineens weer actueel en steungevend. Heb het zoals zovelen waarschijnlijk vooral leren kennen door een uitvaart.

R. I. P.

103!

E-Clect-Eddy schreef:
RIP Vera Lynn

Ken We'll Meet Again vooral als de afsluiter van Stanley Kubrick's Dr. Strangelove waar het nummer een ironisch contrast vormt tegenover de zwart-wit beelden van ontploffende nucleaire bommen. Alhoewel je ook kan stellen dat zonder dat nummer het einde van de film veel donkerder zou zijn (te donker voor Hollywood).

Te donker voor R.I.P. ook
Deze dan maar?

herman schreef:
Heb het zoals zovelen waarschijnlijk vooral leren kennen door een uitvaart.
Ikzelf als slotnummer van Mr Tambourine man, de debuutplaat van de Byrds... en een jongere generatie wellicht via The wall van Pink Floyd. R.I.P. Vera Lynn.

BoyOnHeavenHill schreef:
(quote)
Ikzelf als slotnummer van Mr Tambourine man, de debuutplaat van de Byrds... en een jongere generatie wellicht via The wall van Pink Floyd. R.I.P. Vera Lynn.

Ik leerde het nummer dan weer kennen dankzij deze versie uit 1969:

Sandy Coast - We'll Meet Again - YouTube

...al is die uitvoering wel sterk geïnspireerd op die van The Byrds, ontdekte ik later...

103, wat een prachtige leeftijd, en wat een loopbaan. Natuurlijk, met We'll meet again werd ze onsterfelijk, maar ze heeft wel meer successen gehad. Met Auf wiederseh'n sweetheart haalde ze de nummer 1-positie in Amerika, lees ik op Wikipedia.

Niet dat ik er veel waarde aan hecht, maar We'll meet again staat sinds 2015 niet meer in de Top 2000, zie ik. Zal daar eind dit jaar ongetwijfeld in terugkeren.

R.I.P. Vera Lynn.

Arbeidsdeskundige
R.I.P. Vera Lynn

gaucho schreef:
Niet dat ik er veel waarde aan hecht, maar We'll meet again staat sinds 2015 niet meer in de Top 2000, zie ik. Zal daar eind dit jaar ongetwijfeld in terugkeren.

Die gaat met 'You'll Never Walk Alone' nog verrassen denk ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:06 uur

geplaatst: vandaag om 01:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.