MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
gigage schreef:
(quote)

Te donker voor R.I.P. ook
Deze dan maar?
(embed)

All Cliffs Matter!

Ik heb haar bekendste nummer eigenlijk vooral leren kennen n.a.v. The Wall.

Does anybody else in here, feel the way I do?

R.I.P. Vera.

herman schreef:
(quote)

Die gaat met 'You'll Never Walk Alone' nog verrassen denk ik.

Is Lee ook al dood?

Hoor het zojuist op de radio. Gelukkig heb ik een mooie verzamelcd van Vera Lynn. Die zal ik binnenkort maar weer eens opzetten.

R.I.P. Vera Lynn

R.I.P. Vera Lynn

dix schreef:
(quote)

wtf

Lemmy & Lynnie

Deed me denken aan het duo Majoor Bosshardt/Herman Brood die het verrassend goed met elkaar konden vinden.

Hoeveel impact kun je als zangeres hebben? Hoeveel mensen kunnen troost halen uit één liedje? Dan ben je met recht onsterfelijk. En op je 103e nog de Britse hitlijsten halen is een record dat ook nog wel een tijdje zal staan.

Poles Apart schreef:
(quote)

Deed me denken aan het duo Majoor Bosshardt/Herman Brood die het verrassend goed met elkaar konden vinden.

Zeker weten

R.I.P. Vera Lynn (mooie leeftijd)

Zeker een hele mooie leeftijd en wat heeft ze niet allemaal meegemaakt. Rust in vrede Vera Lynn.

Met de muziek van Vera opgegroeid. Ouders die WO II in volle omvang hebben meegemaakt en de muziek altijd zijn blijven draaien. Tot Ik in 1980 zelf tegen ‘Vera’ aanliep op The Wall van Pink Floyd. Als zelfs mijn helden over deze dame zongen...RIP Vera.

Nooit van haar gehoord (als Nederlander), maar wat een bijzonder, kleurrijk en avontuurlijk leven heeft die Paula Marckx gehad zeg.

R.I.P. Johnny Mandel.

Bereikte de mooie leeftijd van 94 jaar - was dus lang geleden actief in de muziek, maar heeft wel mooie dingen nagelaten. Aanvankelijk jazznummers voor o.a. Count Basie en Chet Baker, maar hij werd vooral bekend met de filmmuziek voor de oorlogskomedie M*A*S*H*, inclusief de muziek voor de hit Suicide is painless. Ook zijn compositie The shadow of your smile is een evergreen. Verder componist en arrangeur voor grootheden als Streisand, Sinatra en Quincy Jones.

Amerikaanse componist en Oscar-winnaar Johnny Mandel (94) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Johnny Mandel - Wikipedia - nl.wikipedia.org

RIP Johnny Mandel

Suicide is Painless is één van de mooiste nummers die ik ken

Johnny Mandel (The Mash) - Suicide Is Painless (Audio) - YouTube

Arbeidsdeskundige
RIP Johnny Mandel

Bovenstaand nummer is inderdaad bijzonder mooi.

R.I.P. Johnny Mandel

Met M.A.S.H. als één va de beste series ooit vertoond, heeft Mandel natuurlijk ook één van de aller sterkste en meest herkenbare tunes neergezet. Iedereen kent dit.

Mocht het ooit nog weer eens "Make America Great again" gaan worden, laten ze dan beginnen bij de generatie songwriters, schrijvers en acteurs die een serie als M.A.S.H. op de tv kregen. En daar dan op verder bouwen. Van die generatie is Mandel, zijn overlijden een groot verlies.

Zeer triest nieuws, RIP Groggs

Arbeidsdeskundige
RIP Jordan Groggs

cosmic kid (moderator)
RIP Ennio Morricone. 91 jaar is een mooie leeftijd, de omstandigheden helaas niet.

Ennio Morricone RIP Een grote meneer

Filmcomponist Ennio Morricone (91) na val overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

De voor mij grootste filmcomponist Ennio Morricone is niet meer. Riposare In Pace Ennio.

Ennio Morricone...een groot componist. RIP

R.I.P. Ennio Morricone. Gehuiverd bij de mondharmonica, de onthulling van de betekenis van die out-of-focus-herinneringen in de prairie... Weinig filmmomenten hebben me zó geschokt.

Lees het ook net... Misschien wel de allergrootste op het gebied van filmmuziek. Vooral bekend van de westerns natuurlijk, maar hij maakte zoveel meer moois. Zijn soundtrack voor The Mission is bijvoorbeeld van ongelooflijke schoonheid.

R.I.P. Ennio Morricone.

dix
Daar ontvalt ons een van de allergrootsten

Door een speling van het lot nu in een rijtje samen met Nico en John Balance

Damn, wat een legende... RIP.

Mooier wordt het toch niet?

R.I.P. Morricone, één van de meest fabelachtige filmcomponisten. Héérlijk zijn z'n scores bij de westerns van Leone, waar hij immer mee geassocieerd zal worden, maar hij was inderdaad zoveel meer dan dat..

In jaren 70 stond de album Once Upon A Time ...jarenlang in de elpee toplijsten. Wat al een unicum was. Later zag ik de film. De combinatie van sound&vision was aangrijpend.
Hij schijnt ook eerst de beelden te willen zien om dan vervolgens muziek erbij te schrijven.
RIP

Een hele grote is niet meer.

R.I.P. Ennio Morricone

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:51 uur

geplaatst: vandaag om 03:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.