menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
avatar van heicro
Wat erg! Ik begon hem de laatste jaren juist steeds meer te bewonderen. R.I.P. Justin.



avatar van musicfriek
Zijn laatste album draait hier nu en man, wat een zonde van deze artiest

RIP Justin Townes Earle.

avatar van MRDammann
Justin Townes Earle, maakte prachtige nummers. Het was toch altijd wel uitkijken naar een nieuw album van hem. Echt treurig

avatar van Gretz
R.I.P. Justin Townes Earle Hij was een van de favoriete artiesten van m’n broer

Arbeidsdeskundige
RIP Justin Townes Earle

avatar van PB 82
https://www.musicmeter.nl/images/cover/751000/751272.300.jpg

I'm a bad dream
I'm not a nightmare, I'm too goody for that
Let's just say I'm the last thing you wanna see coming
I'm the reason they say watch your back
For so long, I was like a wounded hound
Backed into a chainlink fence
The world at large was just a big, mean kid
Poking me through the fence with a stick
Ain't nobody goin' back
It takes a whole lotta hurt
Therein lies one of life's biggest lessons
Ain't got nothin' to do with deserve
Just pray to the Saint of Lost Causes

Now it's a cruel world
But it ain't hard to understand
You got your sheep, got your shepherds
Got your wolves amongst men

It can be hard to tell
You might find a wolf in shepherd's clothes
And now and then you're gonna find sheep
In amongst all those troubled souls
You know the folks that's most afraid of the wolf
If you really stop and think
Throughout time, between a wolf and a shepherd
Who do you think has killed more sheep?
Nah, there's nothing can be done
It's just the way it goes
First you get bad, then you get mean
Then there's nothing left but to grow cold
And pray to this Saint of Lost Causes

Some will say I've got no feeling
No heart, and surely no shame
Truth is that this has been with me so long
That I, I must admit I kinda like the pain

How many encounters do you ever have
But again, how many wolves you ever seen?
You got about as much chance of seeing one of them
As you do running into me
Still take nothing for granted
Might live on the best block in Beverly Hills
Be sure you lock up tight at night
'Cause you know poor folks ain't got nothing to steal
Just pray to the Saint of Lost Causes


So, let’s pray for this Soul of Lost Causes now
for his life wasn’t easy ...


avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Dat was oprecht schrikken gisteren. Justin Townes Earle, zo jong nog, ik heb me bijzonder vermaakt met zijn laatste albums. Wat een verlies voor de americana wereld en bovenal voor zijn vader en andere naasten

bennerd
Riley Gale, 34. Zanger van Power Trip.


avatar van ASman
Riley Gale...hier ben ik toch even niet goed van. Zag hem en de band vorig jaar nog op Graspop een dijk van een show neerzetten op de vroege middag in de brandende zon. Een groot verlies voor de scene
R.I.P. Riley

avatar van Don Cappuccino
Ik schrok er van, R.I.P. Riley Gale. Power Trip is/was een van de beste nieuwe thrashmetalbands.

Arbeidsdeskundige
RIP Riley Gale

avatar van jurado
Ruud van Buuren bassist van o.a Group 1850 en Livin' Blues is 16 augustus jongstleden overleden op 75 jarige leeftijd.
R.I.P Ruud

avatar van vigil
De laatste periode toevallig erg veel Livin' Blues voorbij laten komen.

RIP Ruud van Buuren

avatar van i.Ron S.
R.I.P. Ruud van Buuren

avatar van Mssr Renard
vigil schreef:
Ow jemig, dit komt onverwacht. Ook dat is niet heel vreemd want hij kwam nooit in de publiciteit. Overigens zat hij van de week nog met Howard Jones in de studio dus het lijkt onverwachts.

Inderdaad niet bepaald de twee meest legendarische Rush albums waar hij zich mee bemoeide maar hij heeft genoeg andere interessante dingen daar naast gedaan.

RIP Rupert Hine


Wel de beste (meest succesvolle) platen van Saga en Fixx geproduceerd. En hij had bemoeienis met Private Dancer van Tina Turner. Dat zal hem wel het meeste geld hebben opgeleverd.

Ik was wel 'fan' van Rupert Hine en was net weer bezig wat Thinkman te verzamelen.

Treurig nieuws.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
R.I.P. Erick Morillo (49)

Wie ook alweer? Reel 2 Real dus, vooral bekend van de jaren '90 monsterhit I Like to Move It. Tweede hitje (hier althans) was Go on Move, waarvan we indertijd de videoclip waarin hij vanuit een kanon afgeschoten werd erg cool vonden. Bij terugkijken hebben de special effects wel een vrij hoog Bassie & Adriaangehalte en als liedje bleek die eerste hit toch ook wat memorabeler.

Enfin, onder onduidelijke omstandigheden dood aangetroffen. Kort geleden aangehouden op verdenking van seksueel misbruik van een fan. Tja...

avatar van herman
Jeetje. Zo jong nog en dan zo'n verhaal...

Toch wel een van de allergrootste house-DJ's uit het begin van de jaren '90. Bracht veel uit op Strictly Rhythm, een van de toonaangevende labels uit die tijd. Naast Reel 2 Real zat hij ook achter Them Girls van Zig & Zag, vooral in Engeland bekend maar ook in Nederland een top 10 hit.

I Like To Move It vind ik nog steeds een leuk nummer, al komt dat ook door The Mad Stuntman.

avatar van trebremmit
Bekende naam, maar eigenlijk ken ik niet zoveel muziek van hem, behalve dan die hits, die niet zo representatief zijn voor de rest van zijn werk volgens mij.

49 is wel veel te jong.

avatar van deric raven
Vanmiddag bereikte mij het trieste bericht dat Jan Heijne, de trompettist van De Kift is overleden. Tot 2015 was hij de stille kracht op het podium, een rol die hij vervolgens bleef vervullen, maar dan steeds meer op de achtergrond.

avatar van Film Pegasus
Gisteren is de Vlaamse zanger Luk Bral overleden. Vooral bekend in de jaren '70 als kleinkunst het in Vlaanderen goed deed. Hij zat al in een woonzorgcentrum en is daar op 71-jarige leeftijd overleden.

Soledad
Bassist Gary Peacock is overleden vandaag. Een hele grote meneer, vooral bekend als compaan van Keith Jarrett.

Gary Peacock

RIP

avatar van Barney Rubble
R.I.P. Gary Peacock.

Ik zal niet zeggen dat ik veel van hem ken, maar Changeless- met inderdaad Keith Jarret- is echt een geweldig album.

avatar van Ataloona
Ik ken hem zelf vooral van zijn rol binnen Albert Ayler's trio onder ESP-Disk (oa. Ghosts en Spiritual Unity); dat heeft wel een onuitwisbare indruk gemaakt.

RIP

avatar van heartofsoul
R.I.P. Gary Peacock

avatar van musician
Film Pegasus schreef:
Gisteren is de Vlaamse zanger Luk Bral overleden. Vooral bekend in de jaren '70 als kleinkunst het in Vlaanderen goed deed. Hij zat al in een woonzorgcentrum en is daar op 71-jarige leeftijd overleden.

R.I.P. Luk Bral.
Jeugdsentiment uit 1974 gekoppeld aan de vrolijke zomerse liedjes van Bral
Hallo hier ben ik dan
He he 't is zomer

avatar van nlkink
Luk Bral. Die naam herinner ik me wel. Vreemd genoeg zeggen de twee hit(je)s me niet zoveel. Vaag bekend. Ik heb wat foto's bekeken uit de zeventiger jaren. Het intrigeert me wel, omdat ik iets van zijn levensverhaal meen te weten maar ook niet durf aan te stippen. Dit is er niet de plaats voor.
Rust zacht, Luk Bral.



Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:05 uur

geplaatst: vandaag om 16:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.