Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 7 oktober 2020, 07:08 uur
Nog ergens eindjaren 80 op de stranden van Mimizan. Met drie vrienden. Opkomst op het strand. Ghetto blaster bij. Intro Running With The Devil snoeihard aan. Gezinnen vertrokken meteen verder. Geïnteresseerde meisjes bleven. Thank You Eddie ! You run now Boy !
Oorzaak kanker ? Klopt dit ?
Oorzaak kanker ? Klopt dit ?
0
geplaatst: 7 oktober 2020, 07:29 uur
Dat is zijn eigen versie. Ik heb dat altijd maar een wat wazig verhaal gevonden.
Sammy Hagar Remembers Eddie Van Halen - YouTube
0
geplaatst: 7 oktober 2020, 08:02 uur
F
Hij zei dat dat waarschijnlijk kwam door de koperen/messing plectrums die hij in zijn mond hield. Precies op dat plekje ontstond die tumor. Een deel van zijn tong werd weggehaald.
rip Eddie
iggy schreef:
Dat is zijn eigen versie. Ik heb dat altijd maar een wat wazig verhaal gevonden.
(quote)
Hij zei dat dat waarschijnlijk kwam door de koperen/messing plectrums die hij in zijn mond hield. Precies op dat plekje ontstond die tumor. Een deel van zijn tong werd weggehaald.
rip Eddie
0
geplaatst: 7 oktober 2020, 08:15 uur
Damn! Eddie van Halen! Qua techniek misschien wel de beste gitarist van zijn generatie. Het zat eraan te komen, maar dit komt toch sneller dan ik gedacht had.
Ik ben niet bepaald nationalistisch, maar op de een of andere manier voelde ik als Nederlander toch iets van plaatsvervangende trots als je ziet hoe de band Van Halen uitgroeide tot een wereldwijd icoon van de rockmuziek. De broers naar wie de band vernoemd is hebben uiteindelijk toch Nederlandse 'roots', want geboren in Amsterdam.
R.I.P. Edward Lodewijk van Halen
Ik ben niet bepaald nationalistisch, maar op de een of andere manier voelde ik als Nederlander toch iets van plaatsvervangende trots als je ziet hoe de band Van Halen uitgroeide tot een wereldwijd icoon van de rockmuziek. De broers naar wie de band vernoemd is hebben uiteindelijk toch Nederlandse 'roots', want geboren in Amsterdam.
R.I.P. Edward Lodewijk van Halen
0
Mssr Renard
geplaatst: 7 oktober 2020, 08:36 uur
Ik ken alleen de naam Van Halen, en enkele hits natuurlijk.
Gek dat ik me nooit aan Van Halen heb gewaagd.
Een belangrijke figuur en een grote inspiratie voor velen. RIP natuurlijk.
Johnny Nash ken ik niet eens van naam, maar mijn vrouw liet een bekend nummer van hem horen. I Can See Clearly Now. Erg mooi nummer. Ook RIP.
Gek dat ik me nooit aan Van Halen heb gewaagd.
Een belangrijke figuur en een grote inspiratie voor velen. RIP natuurlijk.
Johnny Nash ken ik niet eens van naam, maar mijn vrouw liet een bekend nummer van hem horen. I Can See Clearly Now. Erg mooi nummer. Ook RIP.
0
geplaatst: 7 oktober 2020, 08:37 uur
Eddie van Halen, RIP.
Begenadig gitarist.
Een medisch wonder, hij overleefde in 2002 al een slopende ziekte maar deze kon hij niet winnen.
Geboren in Amsterdam, daarna tot zijn 7de in Nijmegen gewoond waarna de familie van Halen emigreerde, en de rest is nu helaas voorgoed geschiedenis.
Begenadig gitarist.
Een medisch wonder, hij overleefde in 2002 al een slopende ziekte maar deze kon hij niet winnen.
Geboren in Amsterdam, daarna tot zijn 7de in Nijmegen gewoond waarna de familie van Halen emigreerde, en de rest is nu helaas voorgoed geschiedenis.
2
geplaatst: 7 oktober 2020, 08:40 uur
Kwam zojuist een hilarisch fragment tegen van Countdown (1981). Begint een beetje als de David Lee Roth-show, maar na een minuut of 2 komt de rest van de band er bij en horen we dat de broertjes nog altijd een aardig woordje Nederlands spreken. RIP Eddie, Van Halen is niet mijn band, maar als gitarist had ik hem heel erg hoog zitten.
0
geplaatst: 7 oktober 2020, 08:44 uur
Een echte jeugdheld van mij en ook een beetje Nijmeegs trots.
Eddie Van Halen.
R.I.P.
Eddie Van Halen.
R.I.P.
0
AOR_Lover
geplaatst: 7 oktober 2020, 09:39 uur
Weer een icoon die voor altijd in mijn gedachten zal blijven. R.I.P. Eddie van Halen
0
geplaatst: 7 oktober 2020, 11:31 uur
R.I.P. Eddie van Halen. Geweldige gitarist en wat gingen we vroeger uit ons dak bij die eerste LP van Van Halen.
0
geplaatst: 7 oktober 2020, 11:33 uur
Maar nu ook: Johnny Nash overleden. I Can See Clearly Now en Tears On My Pillow.
Amerikaanse zanger Johnny Nash (80) overleden - NRC
Amerikaanse zanger Johnny Nash (80) overleden - NRC
0
geplaatst: 7 oktober 2020, 14:34 uur
Het houdt niet op: Legendary reggae producer Bunny Lee has died aged 79.
0
geplaatst: 7 oktober 2020, 16:41 uur
R.I.P. Eddie Van Halen.
Runnin' with the devil..... tja.
Zorg maar dat je hem te pakken neemt.
Als Charlie Daniels met zijn viool kan winnen....
Kun je hem met je gitaar zeker de baas.
Runnin' with the devil..... tja.
Zorg maar dat je hem te pakken neemt.
Als Charlie Daniels met zijn viool kan winnen....
Kun je hem met je gitaar zeker de baas.
0
geplaatst: 8 oktober 2020, 11:56 uur
Larzz schreef:
Voor mij geen vergelijk. Vindt Eddie van Halen 10X beter dan Brian May. Zowel in stijl, techniek en sound mag Brian Eddie's schoenen nog niet poetsen. Maar dit is puur smaak. Zonde dat hij er niet meer is. Eddie bedankt voor de geweldige platen.
Voor mij geen vergelijk. Vindt Eddie van Halen 10X beter dan Brian May. Zowel in stijl, techniek en sound mag Brian Eddie's schoenen nog niet poetsen. Maar dit is puur smaak. Zonde dat hij er niet meer is. Eddie bedankt voor de geweldige platen.
Het is dan ook geen vergelijk maar een samenwerkingsverband tussen de 2 gitaristen in het jaar 1983.
Star Fleet Project - Wikipedia - nl.wikipedia.org.
Wist je trouwens dat Brian May als een van de weinige gitaristen zelf instrumenten ontwierp en bouwde?
0
geplaatst: 8 oktober 2020, 12:22 uur
Ai, Striker. Heeft gelukkig wel een redelijke leeftijd bereikt, itt veel collega artiesten uit JA.
Zonder hem zouden rocksteady en dub er allicht anders hebben uitgezien.
0
geplaatst: 8 oktober 2020, 16:56 uur
C+B Museum, Grolloo - Producer Tony Vos overleden - cubymuseumgrolloo.nl
Producer van o.a Groeten uit Grollo
Producer van o.a Groeten uit Grollo
0
geplaatst: 8 oktober 2020, 20:18 uur
...en van nog veel meer. Tony Vos, afkomstig uit de jazzwereld, was voor Philips/Phonogram een toonaangevend producer in de jaren zestig. Van cruciale platen van niet alleen C+B, maar ook van Boudewijn de Groot, Ekseption, The Bintangs, The Motions, Rob Hoeke en nog veel andere minder bekende bands uit de 'sixties'.
DPG Media Privacy Gate
DPG Media Privacy Gate
0
geplaatst: 10 oktober 2020, 23:12 uur
Michiel Cohen schreef:
Het is dan ook geen vergelijk maar een samenwerkingsverband tussen de 2 gitaristen in het jaar 1983.
Wist je trouwens dat Brian May als een van de weinige gitaristen zelf instrumenten ontwierp en bouwde?
(embed)
(embed)
(quote)
(embed)
(embed)
Ik zal er eens naar luisteren Michiel. Heb gewoon niks met Brian May. Vindt zijn gitaren ook niet echt mooi. Dan kon Eddie van Halen beter knutselen getuige zijn voor een paar dollar in en aan elkaar gefabriceerde 1e gitaar. Wat een geluid op VH1.
0
geplaatst: 18 oktober 2020, 18:19 uur
Gordon Haskell, o.a bekend van King Crimson (In the wake.. Lizard) is overleden.
R.I.P Gordon Haskell
R.I.P Gordon Haskell
1
geplaatst: 18 oktober 2020, 18:54 uur
Gordon Haskell was de zanger van King Crimson tijdens een overgangsperiode. De focus lag een stuk meer op de jazz-aspecten van het geluid. De arrangementen bleven niettemin welhaast orkestraal, waarbij de ietwat raspende stem van Haskell perfect paste. Een rustgevend aanknooppunt tussen de instrumentale gekte. Met How Wonderful You Are had hij jaren later een hitje (meest aangevraagde nummer ooit bij BBC Radio 2). Een goede zanger gaat kortom heen.
0
geplaatst: 19 oktober 2020, 19:08 uur
R.I.P. Gordon Haskell.
de groep "Les Fleurs De Lys" is ook een aanrader
de groep "Les Fleurs De Lys" is ook een aanrader
0
geplaatst: 20 oktober 2020, 11:35 uur
RA News: Legendary Ibiza DJ José Padilla dies age 64 - residentadvisor.net
The godfather of chill-out, bekend van Café Del Mar.
The godfather of chill-out, bekend van Café Del Mar.
0
geplaatst: 20 oktober 2020, 17:46 uur
Padilla: inderdaad legendarische naam - wie heeft er niet mee gechill'ed, eind vorige eeuw en begin deze; heel wat namen via die cd's leren kennen - namen die me te binnen schieten zijn Rae & Christian, Nitin Sawhney, Manadalay. R.I.P.
1
geplaatst: 20 oktober 2020, 19:14 uur
R.I.P. Spencer Davis, toevallig net het complete werk van de Steve Winwood-jaren in huis gehaald. Leider van een lekkere band met een paar fantastische singles.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.