MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. Louis Clark en bedankt voor uw bijdrage aan de muziekwereld.

Oei, RIP.

dix
R.I.P U-Roy en bedankt voor het innoveren van de Dancehall.

Ach, zo jong. Heb ze nog wel eens live gezien tijdens Motel Mozaique, was een mooi concert.

Berichten verplaatst naar Muziek > Nieuws > Het gesplitte band topic om meerdere hartaanvallen te voorkomen

R.I.P. Gene Taylor

Pianist geweest bij o.a. The Blasters, Ronnie Hawkins, The Fabulous Thunderbirds, The Red Devils, Big Joe Turner en T-Bone Walker. Heb hem twee keer live mogen zien, de man verstond zijn vak.

Mooi verhaal met dat hooien, hoe simpel kan het zijn.
Veel grote dingen zijn uit wat goede wil ontstaan, daar wil het tegenwoordig wel eens aan ontbreken.
Komt voor mij ook helaas wat samen met dat onze metalzomer weer (grotendeels) afgelast wordt.

De eerste keer dat ik van de man hoor, helaas met z'n dood zoals dat wel vaker is.
R.I.P. Uwe Trede

Niet zo heel bekend hier denk ik, bij mij ook niet zo, maar ik ken Welcome to the Factory van hem en dat is een hele toffe house track.

New York house legend Angel Moraes dies aged 55 · News ⟋ RA

Angel Moraes ‎– Welcome To The Factory - YouTube

De Jamaicaanse reggaemuzikant Bunny Wailer is op 73-jarige leeftijd overleden.

J.J. Wever schreef:
RIP Bunny Wailer, de laatste Wailer is niet meer.

(afbeelding)

ik zou een paar jaar terug even op familie bezoek gaan in Nederland, en toen zag ik dat diezelfde week the Wailers zouden optreden in ik meen Haarlem (?)
Aangezien mijn dochter (nu 12) enorme Bob Marley & the Wailers fan is leek me dit een uitgelezen kans, maar om een of andere reden hebben we het concert niet gehaald . Waarschijnlijk was ze indertijd toch te jong?
Als dit de laatste Wailer was dan vraag ik me eigenlijk nu af wie we daar dan hadden zien optreden, aangezien het volgens de poster de band the Wailers betrof. Is dat voortgezet?
Hoe dan ook , triest nieuws dit . 73 is niet zo oud natuurlijk.

Spoelworm schreef:
(quote)

ik zou een paar jaar terug even op familie bezoek gaan in Nederland, en toen zag ik dat diezelfde week the Wailers zouden optreden in ik meen Haarlem (?)
Aangezien mijn dochter (nu 12) enorme Bob Marley & the Wailers fan is leek me dit een uitgelezen kans, maar om een of andere reden hebben we het concert niet gehaald . Waarschijnlijk was ze indertijd toch te jong?
Als dit de laatste Wailer was dan vraag ik me eigenlijk nu af wie we daar dan hadden zien optreden, aangezien het volgens de poster de band the Wailers betrof. Is dat voortgezet?
Hoe dan ook , triest nieuws dit . 73 is niet zo oud natuurlijk.

Misschien deze?

The Original Wailers - Wikipedia - en.wikipedia.org

En onderstaand de originele Wailers die ik bedoelde:

https://static.qobuz.com/images/artists/covers/medium/1c8de2be9d72ba736b4027ff82e5b7a2.jpg

De originele Wailers: van links naar rechts: Bunny Wailer, Bob Marley en Peter Tosh.

a group formed by Al Anderson and Junior Marvin in 2008
Ja dat zou dan toch best eens kunnen

R.I.P. Bunny Wailer (Neville O'Reily Livingstone).

R.I.P. Jeroen van Merwijk

DPG Media Privacy Gate - ad.nl

Onweerwolf
Ik kende hem niet maar hij was blijkbaar ook de auteur van "Zuid-Afrika" (bekend van La Bloemen) en dat vind ik wel een schitterende tekst.

Dat zat er aan te komen helaas.

RIP Jeroen van Merwijk

Onweerwolf schreef:
Ik kende hem niet maar hij was blijkbaar ook de auteur van "Zuid-Afrika" (bekend van La Bloemen) en dat vind ik wel een schitterende tekst.

Zo goed kende ik hem ook niet, maar wat ik ken vind ik wel erg goed. Ook de tekst van "Zuid-Afrika" inderdaad.

Het komt niet vaak voor dat in een nieuwsbericht van de NOS de volgende tekst staat:

"kut, kut, kut, kut en nog een keertje kut"

RIP Jeroen van Merwijk

Van Merwijk.

Een hele grote schrijver. Het is echt de moeite waard om zijn liedjes te luisteren, hij heeft heel veel moois gemaakt.

R.I.P. Jeroen van Merwijk.

Wat een oeuvre heeft die man en wat een verscheidenheid in zijn liedjes. Fantastische teksten met hele goede vondsten. Lastig om daar een favoriet van te noemen, maar op dit moment vind ik de tekst van Ik Kan Je Dromen erg mooi:

Ik draag geen foto van je met me mee
Daar durf ik openlijk voor uit te komen
Wat mannen met zo’n foto doen; geen idee
Ik hoef je niet te zien ik kan je dromen

zaaf
RIP Jeroen Ik draag je in mijn hart. Aantal keren gesproken, mooie man met veel prachtige teksten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:29 uur

geplaatst: vandaag om 02:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.