Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 4 februari 2021, 16:00 uur
Kris De Bruyne wordt wel eens de eerste Vlaamse rocker genoemd en werd hoog aanzien door collega's. Hij bracht kleinkunst die wat harder en rebelser klonk dan de vooral bravere Nederlandstalige folkartiesten. In 2015 heb ik de man nog ontmoet bij een cultuurcafé waar hij naast mij zat met z'n glas wijn. Zeer aangename man die helaas te vroeg overleden is.
1
geplaatst: 5 februari 2021, 20:15 uur
Christopher "Edelweiss" Plummer is niet meer.
The Sound of Music-hoofdrolspeler Christopher Plummer (91) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Toch wel een guilty pleasure.
The Sound of Music-hoofdrolspeler Christopher Plummer (91) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Toch wel een guilty pleasure.
1
geplaatst: 6 februari 2021, 16:02 uur
Tom Stevens, bassist van The Long Ryders, is onverwacht overleden.
R.I.P. Tom Stevens.
R.I.P. Tom Stevens.
0
geplaatst: 7 februari 2021, 11:55 uur
R.I.P. Tom Stevens. De maxisingle en de eerste twee elpees van de Long Ryders heb ik indertijd behoorlijk grijsgedraaid.
1
geplaatst: 7 februari 2021, 12:43 uur
echoes schreef:
Christopher "edelweiss" Plummer is niet meer.
Plummer roept bij mij altijd een glimlach op vanwege zijn rol als de voortdurend Shakespeare citaten strooiende generaal Chang in de film Star Trek: The Undiscovered Country. Tijdens het slot van de film weet de bemanning van The Enterprise de kansen in hun voordeel te keren. Zonder al te veel spoilers te geven verraad ik dat Chang beseft dat hij heeft verloren, dat het einde onontkoombaar is en stamelt met de dood in de ogen: "To be or....".
Christopher "edelweiss" Plummer is niet meer.
Plummer roept bij mij altijd een glimlach op vanwege zijn rol als de voortdurend Shakespeare citaten strooiende generaal Chang in de film Star Trek: The Undiscovered Country. Tijdens het slot van de film weet de bemanning van The Enterprise de kansen in hun voordeel te keren. Zonder al te veel spoilers te geven verraad ik dat Chang beseft dat hij heeft verloren, dat het einde onontkoombaar is en stamelt met de dood in de ogen: "To be or....".
1
geplaatst: 9 februari 2021, 08:56 uur
The Supremes-zangeres Mary Wilson op 76-jarige leeftijd overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
De dame die het langst lid is geweest van The Supremes: van de oprichting in 1959 tot aan 1977, nadat ze hun laatste Motown-album hadden uitgebracht. Persoonlijk vind ik die laatste paar albums erg sterk. Met name de allerlaatste, getiteld Mary, Scherrie & Susaye, vernoemd naar de dames die toen deel uitmaakten van de formatie.
R.I.P. Mary Wilson
De dame die het langst lid is geweest van The Supremes: van de oprichting in 1959 tot aan 1977, nadat ze hun laatste Motown-album hadden uitgebracht. Persoonlijk vind ik die laatste paar albums erg sterk. Met name de allerlaatste, getiteld Mary, Scherrie & Susaye, vernoemd naar de dames die toen deel uitmaakten van de formatie.
R.I.P. Mary Wilson
0
geplaatst: 9 februari 2021, 09:54 uur
0
geplaatst: 9 februari 2021, 10:47 uur
Onverwacht overleden op 76 jarige leeftijd: Mary Wilson mede oprichter van the Supremes en Motown legende. R.I.P. Mary
0
geplaatst: 9 februari 2021, 11:54 uur
0
geplaatst: 9 februari 2021, 12:02 uur
Beide albums die Porter maakte, No Apologies (1971) en Nolan (1972), zijn uitstekend.
Het gaat weer hard.

0
geplaatst: 9 februari 2021, 12:32 uur
Mary Wilson 
Supremes zijn top natuurlijk, maar ook haar latere disco-hit Red Hot is de moeite waard.
Bij Nolan Porter moest ik even denken waar ik die naam ook alweer van kende. Joy Division's Interzone it is.

Supremes zijn top natuurlijk, maar ook haar latere disco-hit Red Hot is de moeite waard.
Bij Nolan Porter moest ik even denken waar ik die naam ook alweer van kende. Joy Division's Interzone it is.
0
geplaatst: 9 februari 2021, 18:56 uur
Elliot Mazer, de producent van Neil Young's Harvest is overleden: Neil Young News: Elliot Mazer: 1941 - 2021 - neilyoungnews.thrasherswheat.org
0
geplaatst: 9 februari 2021, 22:09 uur
Ik las net dat Ghedalia Tazartes is overleden 
Wat een gemis van een bijzonder muzikant...

0
geplaatst: 9 februari 2021, 22:15 uur
Jazper schreef:

waar?
0
geplaatst: 10 februari 2021, 19:00 uur
0
geplaatst: 11 februari 2021, 10:37 uur
RIP Richie Albright.
Richie Albright was de drummer van The Waylors, de begeleidingsband van Waylon Jennings.
Richie Albright was de drummer van The Waylors, de begeleidingsband van Waylon Jennings.
0
geplaatst: 11 februari 2021, 23:47 uur
Ai, nee toch? Chick Corea. Voor mij een van de grootsen in de fusion jazz. Fantastische platen gemaakt met Return to Forever in de jaren '70. Had 'm op de lijst van muzikanten die ik nog graag wilde zien staan. Daar kan alweer een naam vanaf, helaas. You'll be missed.
0
geplaatst: 12 februari 2021, 00:11 uur
Gelukkig hebben we je mooie albums nog...
R.I.P.Chick Corea
R.I.P.Chick Corea
1
geplaatst: 12 februari 2021, 08:16 uur
heartofsoul schreef:
+1
Oef, dat is schrikken, zeg. Ik ben niet zo heel erg van de 'pure' jazz, maar het soort fusion dat Chick Corea maakte, heeft mij altijd wel kunnen bekoren. Zijn albums met RTF natuurlijk, maar ook solo, met vrienden en met de Acoustik en Elektric Band.
Het AD noemt hem terecht een jazzlegende.
R.I.P. Chick Corea.
0
geplaatst: 13 februari 2021, 20:41 uur
RIP Chick Corea. Toch wel een van de grootste namen in de jazz.
0
geplaatst: 15 februari 2021, 21:53 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.