Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 21 juni 2011, 10:02 uur
Toegegeven, hij is een volstrekt cult-figuur en maar weinigen hier zullen ooit van hem gehoord hebben, maar ik kwam er net achter dat Wild Man Fischer recentelijk is overleden.

NY Times

NY Times
Wild Man Fischer, a mentally ill street musician who became a darling of the pop music industry in the 1960s and as a result enjoyed four decades of strange, intermittent and often ill-fitting celebrity, died on Thursday in Los Angeles. He was 66.
Mr. Fischer, whose first name was Larry, had lived with schizophrenia and bipolar disorder since he was a teenager. Since 2004 he had resided in an assisted-living facility for mental patients in Van Nuys, Calif.
Mr. Fischer, whose first name was Larry, had lived with schizophrenia and bipolar disorder since he was a teenager. Since 2004 he had resided in an assisted-living facility for mental patients in Van Nuys, Calif.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 10:04 uur
corn1holio1 schreef:
Rest in (1) piece is hem niet gelukt denk ik.
Rest in (1) piece is hem niet gelukt denk ik.
Afgaand op foto's van het wrak niet. Als ie nog wat harder was gecrasht, dan had 't in z'n anus gepast.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 10:11 uur
Oldfart schreef:
(quote)
betwijfel of die malloten in peace willen resten; is meer de categorie B.K.O.Z.L. Ach, dan zit hij wel mooi in het rijtje Hendrix, Joplin en Morrison qua ondoordacht handelen (als Ryan zich echt dronken heeft doodgereden)

Weet niet of ze in Leiden daar zoveel aan hebben kunnen veranderen hoor

0
geplaatst: 21 juni 2011, 11:30 uur
Clarence Clemonce, geen mooie sax solo's meer
maar mijn inziens is zijn beste sax solo die uit het nummer Jungleland.
maar mijn inziens is zijn beste sax solo die uit het nummer Jungleland.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 11:38 uur
Gallow schreef:
Het zou denk ik beter zijn als we roddels buiten het R.I.P. topic houden.
(quote)
Het zou denk ik beter zijn als we roddels buiten het R.I.P. topic houden.
Roddels? Die gek reedt 180 kilometer per uur. Vind het wel een terecht bericht van Herman.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 11:41 uur
Had al begrepen dat het niet zo goed met hem ging, maar tis toch snel gegaan. Clarence Clemons was een absolute meerwaarde voor de muziek van The Boss. RIP
0
Gallow
geplaatst: 21 juni 2011, 11:42 uur
Arrie schreef:
Roddels? Die gek reedt 180 kilometer per uur. Vind het wel een terecht bericht van Herman.
Ik zie het anders (nog) nergens bewezen staan, en van dat dronken zijn evenmin. Lijkt me dus een beetje triest in een R.I.P. topic.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 11:43 uur
Volgens mij is het op dit moment alleen van horen zeggen, de sites waar dit nieuws opstaat neem ik ook niet erg serieus, dus eerst even afwachten wat de ware toedracht is.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 juni 2011, 11:47 uur
Arrie schreef:
Ik ook. Herman zegt niet dat hij blij is dat Dunn dood is ofzo. Het is gewoon z'n eigen schuld. Heb 't hier ook een paar keer meegemaakt dat je de feiten niet meer mag uitspreken als iemand dood is.
Bij dit soort sterfgevallen kan ik soms wel wat pissig worden. Iemand met nog een heel leven voor zich helpt zichzelf om zeep (al doet 'ie dat natuurlijk niet expres), en een ander sterft op z'n 59e aan een gruwelijke ziekte.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 11:53 uur
Hallo Stijn 
Het is niet eens zeker wat er gebeurd is, beetje raar om nu al te reageren op dit soort berichten.
Wie weet is hij "gewoon" verongelukt omdat hij alleen erg snel met zijn Porche aan het racen was of wie weet zat hij wel in de bijrijdersstoel, we weten het niet.

Het is niet eens zeker wat er gebeurd is, beetje raar om nu al te reageren op dit soort berichten.
Wie weet is hij "gewoon" verongelukt omdat hij alleen erg snel met zijn Porche aan het racen was of wie weet zat hij wel in de bijrijdersstoel, we weten het niet.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 11:53 uur
Dat ik er niet rouwig om kan zijn, betekent nog niet dat ik er blij mee ben. Zoiets blijft altijd triest.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 11:54 uur
Terug naar de muzikanten, goed dat iemand dit nog opmerkt:
R.I.P. Wild Man Fischer.
Stalin schreef:
Toegegeven, hij is een volstrekt cult-figuur en maar weinigen hier zullen ooit van hem gehoord hebben, maar ik kwam er net achter dat Wild Man Fischer recentelijk is overleden.
R.I.P. Wild Man Fischer.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 11:56 uur
Stijn_Slayer schreef:
Heb 't hier ook een paar keer meegemaakt dat je de feiten niet meer mag uitspreken als iemand dood is.
Heb 't hier ook een paar keer meegemaakt dat je de feiten niet meer mag uitspreken als iemand dood is.
Dan refereer je aan Gary Moore, jij haalde toen je zogenaamde feiten uit het boulevardblad The Sun. Terwijl we gisteren mochten begrijpen dat je dat soort kranten niet leest omwille van de sensatiezucht.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 11:58 uur
Wild Man Fischer.. 
Ontdekte een maandje geleden pas zijn aanwezigheid op deze aardbol. Kennismaking was dus kort..
Zonde, een bizarre vent, maar wel met een vleugje briljantie. Hartproblemen zag ik?
R.I.P.

Ontdekte een maandje geleden pas zijn aanwezigheid op deze aardbol. Kennismaking was dus kort..
Zonde, een bizarre vent, maar wel met een vleugje briljantie. Hartproblemen zag ik?
R.I.P.
0
geplaatst: 21 juni 2011, 12:24 uur
Volgens mij mag er wel een bezem door bovenstaande berichten, want voegt niets toe aan dit topic.
Als je wilt bekvechten, doe dat dan via prive-berichten...
Back on topic maar weer dus ?
Wild Man Fischer

Als je wilt bekvechten, doe dat dan via prive-berichten...
Back on topic maar weer dus ?
Wild Man Fischer

0
geplaatst: 21 juni 2011, 13:29 uur
R.I.P. Wild Man Fischer, dat je eindelijk rust mag krijgen in je knar....
0
geplaatst: 23 juni 2011, 09:41 uur
Gallow schreef:
Ik zie het anders (nog) nergens bewezen staan, en van dat dronken zijn evenmin. Lijkt me dus een beetje triest in een R.I.P. topic.
(quote)
Inderdaad, slaat nergens op van die 180 km/uur. Ze hebben het nu wat beter onderzocht en het blijkt slechts 210 km/uur te zijn geweest. Vervelende roddels ook altijd. Met die snelheid op zo'n soort weg lijkt het me overigens niet meer van belang of de bestuurder al dan niet dronken is (al is uit onderzoek gebleken dat hij meer dan tweemaal boven de toegestane waarde zat), maar dit terzijde. Wie weet krijgt hij postuum nog een Darwin Award, het is hem gegund.
0
geplaatst: 23 juni 2011, 10:08 uur
dix schreef:
Afgaand op foto's van het wrak niet. Als ie nog wat harder was gecrasht, dan had 't in z'n anus gepast.
(quote)

0
geplaatst: 23 juni 2011, 19:59 uur
Mike Waterson, lid van The Watersons (legendarische Engelse folk-zang-groep die later muteerde tot Waterson:Carthy) en man achter folk-cult-klassieker Bright Phoebus (samen met eveneens overleden zus Lal Waterson) - ZO cult dat het nieteens op MuMe staat!!! - is overleden.
Mike Waterson obituary | Music | The Guardian - guardian.co.uk
0
geplaatst: 24 juni 2011, 20:51 uur
Peter Falk was toch wel een behoorlijke icoon als Columbo en heeft menigeen geweldige televisie uurtjes bezorgd. R.I.P....
0
geplaatst: 24 juni 2011, 21:22 uur
Rust in vrede Peter Falk en bedankt voor de serie Columbo waar ik graag naar keek.
0
geplaatst: 24 juni 2011, 23:06 uur
Peter Falk...
Niet alleen Colombo, maar ook de engel uit Wim Wenders' Der Himmel über Berlin. De soundtrack van juist díe film heeft me op heel wat interessante sporen gezet. Falk deed dezelfde rol nog even dunnetjes over in Children of Nature, alweer een film met een minstens zo formidabele soundtrack.
Niet alleen Colombo, maar ook de engel uit Wim Wenders' Der Himmel über Berlin. De soundtrack van juist díe film heeft me op heel wat interessante sporen gezet. Falk deed dezelfde rol nog even dunnetjes over in Children of Nature, alweer een film met een minstens zo formidabele soundtrack.
0
geplaatst: 25 juni 2011, 00:58 uur
Hij was geen engel, maar speelde juist zichzelf, de filmster. Ik meen zelfs dat hij in de film ergens over Alexanderplatz loopt als hij twee passanten tegenkomt die tegen elkaar zeggen: "Hey, ist das nicht Columbo?"
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.