MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Stijn_Slayer schreef:
R.I.P. Een echte, eerlijke muzikant.

Kunnen de eerdere berichten nu misschien teruggeplaatst worden?

Hier is de mijne, zoals eerder geplaatst...

Godverdomme, niet Levon !!!

Deze man leek gemaakt te zijn van hetzelfde graniet als Mount Rushmore en al even onverwoestbaar, maar helaas blijkt ook hij menselijk te zijn...

Een van mijn meest geliefde zangers en drummers en mede-verantwoordelijk voor enkele van de mooiste songs ooit gemaakt ten tijde van zijn verblijf als drummer in The Band.

Als het zover is, blijven alleen Garth Hudson en Robbie Robertson nog over als boegbeelden van een van de beste bands die er ooit bestaan heeft

Godspeed Levon

R.I.P. Levon. Dat wordt een dezer dagen weer eens Before the Flood opzetten.

Rust in vrede Levon.

Mijn vader heeft direct The Last Waltz gedraaid.

Slowgaze schreef:
R.I.P. Levon. Dat wordt een dezer dagen weer eens Before the Flood opzetten.

...en Music from Big Pink, en Stage Fright, en het s/t album met de bruine hoes. Allemaal heerlijke & eerlijke muziek.

Inderdaad, je wist dat het eraan zat te komen. Maar zo snel...

R.I.P. Levon Helm

Greg Ham - RIP

Was het niet zijn fluitriedeltje waarmee de band van plagiaat beticht is....en de rechtszaak nog verloor ook? Ik heb er nooit plagiaat in gehoord.

R.I.P. Levon Helm

R.I.P. Levon Helm

Toevallig net een paar weken geleden voor het eerst naar The Band geluisterd (naar aanleiding van de Classic Album-reeks). De paar nummers die ik al kende reken ik tot het beste wat er in de 60s gemaakt is.

R.I.P. Levon Helm

Morgen The Last Waltz film idd maar weer eens opzetten.

R.I.P. Levon Helm

Edit: heb hetzelfde als Poeha en Herman

herman schreef:
R.I.P. Levon Helm

Toevallig net een paar weken geleden voor het eerst naar The Band geluisterd (naar aanleiding van de Classic Album-reeks). De paar nummers die ik al kende reken ik tot het beste wat er in de 60s gemaakt is.

Volledig mijn gedachte en ervaring een paar weken terug.
The Weight dus pas zeer recent ontdekt (ook via de geweldige sessies in huize Daryl Hall)

Het ga je goed daarboven, Levon. Keep 'em kicking.

Van die zeldzame momenten dat het wegvallen van een muzikant je ook werkelijk raakt. Toen ik 13 was nam mijn moeder me mee naar Tuschinski in Amsterdam, waar op een widescreen - toen echt een sensatie - The Last Waltz werd vertoond. Ben nog dagen diep onder de indruk geweest.

Wat een ongelooflijk talent.
R.I.P. mister Helm.

R.I.P. Levon Helm

Een groot gemis, de Band was een van mijn favoriet groepen.

R.I.P. Levon Helm.

Chameleon Day schreef:
[Greg Ham - RIP

Was het niet zijn fluitriedeltje waarmee de band van plagiaat beticht is....en de rechtszaak nog verloor ook? Ik heb er nooit plagiaat in gehoord.

Dat was het - zijn fluitriedeltje. En het lijkt erop dat die gerechtelijke uitspraak voor heel zwaar is geweest om te verwerken:

Men At Work flautist 'cut apart' by plagiarism case - ABC News (Australian Broadcasting Corporation) - abc.net.au

Het is enigszins speculatie van mijn kant, maar als ik dit verhaal lees, sluit ik toch niet uit dat hij zelfmoord heeft gepleegd, omdat hij zich verantwoordelijk voelde voor die rechtszaak waar zijn band bij betrokken was. Enfin, nader onderzoek van de politie zal het moeten uitwijzen. Maar de omschrijving dat er 'geen verdachte omstandigheden' rond zijn dood zijn aangetroffen, doet mij het ergste vrezen.

Laat ik Greg Ham eren met een compositie die volledig van zijn hand was:

Still, life never lingers, it marches past our veil of tears
A moment's all we've got, to have and to hold
Don't slip, don't blink, don't turn your head

Heb vandaag een dagje vrij... en lees dat Levon Helm dood is, 71 jaar pas. Onlangs nog classic albums 'The Band' gezien en werd er weer aan herinnerd hoe goed The Band was. Levon was ook een erg goede zanger, met zijn rauwe country stem. Na Rick Danko en Richard Manuel is hij de derde die nu heengaat...

Maar eens een plaatje opzetten zometeen bij het klussen.

beaster1256
R.I.P. Levon , begenadigd drummer - zanger van bij The Band , acteerde ook in veel films met kleine gastrolletjes en maakte ook nog prachtige soloplaten zoals Dirt Farmer !!! We zullen hem blijven heinneren !!!

Rust in vrede, Levon. Ik vond het altijd een fascinerend iemand.

Bob Dylan zegt het volgende...

He was my bosom buddy friend to the end, one of the last true great spirits of my or any other generation. This is just so sad to talk about. I still can remember the first day I met him and the last day I saw him. We go back pretty far and had been through some trials together. I'm going to miss him, as I'm sure a whole lot of others will too.

Link

Moet voor Dylan toch wel een rare gedachte zijn.
De beste man heeft in zijn carriere al zovelen zien wegvallen, dat hij zolangzamerhand nog maar tot een zeer selectief clubje behoort...

Op de site Expectingrain.com staan bij vandaag een hele rij links omtrent het overlijden van deze held.

Bob Dylan - Expecting Rain - expectingrain.com

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TaKD1Vdarnw[/embed]

Bert Weedon R.I.P.,overleden op 91-jarige leeftijd. Paul McCartney en Eric Clapton hebben het gitaarspel mede door zijn lesboek onder de knie gekregen. Hij heeft heel veel artiesten begeleid. Vooral bekend van de hit Guitar Boogie Shuffle uit 1959.

We wisten het al lang, we hoorden het al jaren aan uw stem...
Maar om zo lang te moeten strijden tegen kanker....poeh.
Daarom een gemeend:
Rust in vrede meneer Helm
Want een grote meneer dat was u.

Danku voor al de heerlijke muziek Levon. Rust in vrede.

Stijn_Slayer
Wat nou echt mooi zou zijn, is als alle nog levende muzikanten van The Last Waltz het kunstje nog eens over zouden doen.

R.I.P. Chris Ethridge

Het gaat weer hard.

Inderdaad.

R.I.P. Chris, veel te jong natuurlijk weer...

Stijn_Slayer
Een van de meest gerespecteerde muzikanten uit het door mij zo geliefde country-rock genre. En dat niet alleen, ook één van degenen die heeft geholpen om het genre van de grond te krijgen.

Onlangs nog gekeken wat de man in zijn latere leven gedaan heeft, maar dat was niet veel blijkbaar. Tot aan 1977 had hij toch een CV om U tegen te zeggen.

Ben benieuwd waar hij aan overleden is. Edit: kanker? Flying Burrito Brothers/Willie Nelson bassist Chris Ethridge dies at age 65 - Eat This! - Music Blogs & Pop News | Latest Music Gossip - eatthis.inmusic.ca Ik wist niet dat hij ziek was.

Rust in vrede, Chris.

Ik zal vast de enige zijn die hier een beetje weemoedig van wordt, maar het zij zo:

Voormalig revue-artieste en radiopresentatrice Aase Rasmussen (90) is dinsdag overleden.

NOS Nieuws - Aase Rasmussen overleden

"Raad een Lied of Niet" behoort tot de vroegste muziekherinneringen van kleine Graf. Fascinerend kneuterige radio, inclusief hond. En dat charmante Deense accent vergeet ik de rest van m'n leven niet meer...

Ja, en dan met de hele familie lachen om al die kanidaten, vnl ouderen, die de groeten deden aan Doesjka onder de tafel.

Ik had uberhaupt geen idee dat zij nog leefde.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:38 uur

geplaatst: vandaag om 06:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.