MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Jon Lord, R.I.P.
Het toetsenspel op Child in time waarschijnlijk het meest bekende intro dat ooit is gemaakt en nog steeds van ongeëvenaarde kwaliteit.

Ondanks dat ik niet zo heel erg bekend ben met het euvre van Deep Purple, verliezen we wederom een legende. Het gaat maar door . R.I.P. Jon Lord.

ClassicRocker
Ook op de 19:54 durende Made in Japan-versie van Space Truckin excelleert Lord op ongeëvenaarde wijze!

R.I.P. Jon Lord.

Aquila
RIP Jon Lord

ClassicRocker
rkdev schreef:
Ondanks dat ik niet zo heel erg bekend ben met het euvre van Deep Purple, verliezen we wederom een legende. Het gaat maar door . R.I.P. Jon Lord.

Nog een tip:

Deep Purple - Burn. Vanaf 2:49 een geweldige solo van Lord (met ervoor en erna geweldige soli van Blackmore)

Wat een duel!

van NU.nl:

Zangeres Kitty Wells, alias de Queen Of Country Music, is op 92-jarige leeftijd overleden. Ze was een van de eerste succesvolle vrouwen in het aanvankelijk door mannen gedomineerde genre. Dat meldt het muziektijdschrift Billboard.

Kitty Wells werd op 30 augustus 1919 geboren als Ellen Muriel Deason in Nashville, Tennessee. Tijdens een optreden op het lokale radiostation WSIX ontmoette ze zanger Johnny Wright, met wie ze in 1937 huwde. Hij stelde de artiestennaam Kitty Wells voor.

In 1952 scoorde ze haar eerste solohit met It Wasn’t God Who Made Honk Tonk Angels, waarmee ze de eerste vrouw werd die de Amerikaanse countryhitlijsten aanvoerde. Tussen 1952 en 1979 was Wells een van de meest succesvolle countryzangeressen in de VS, met 81 noteringen in diverse hitlijsten.

Vanaf 1963 bracht Wells diverse succesvolle duetten uit met haar echtgenoot, met wie ze bleef optreden tot diens gezamenlijke afscheidsoptreden op 31 december 2000. In september overleed Wright op 97-jarige leeftijd. Kitty Wells is in 1976 opgenomen in de Country Music Hall Of Fame en ontving in 1991 een oeuvreprijs.

R.I.P. Jon Lord

Bij Deep Purple - In Rock (1970):

Lees net dat Jon Lord gisteren is overleden... Hij leed aan kanker. Hij is 71 jaar geworden.

R.I.P. Jon Lord

Ozric Spacefolk
Heel facebook staat er vol mee.

Beetje overdreven.

R.I.P. Jon Lord... Jon, je hebt me vele mooie muzikale momenten bezorgt, bedankt!!!

Sir Spamalot (crew)
R.I.P. Jon Lord. Ik wist dat hij heel ernstig ziek was maar toch.

Bassist Bob Babbitt (74) overleden | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Tja, we leven in een tijd waarin de grootheden uit de jaren zestig en zeventig qua leeftijd allemaal in de gevarenzone komen te zitten. De volgende grootheid die ons ontvallen is, is Bob Babbitt. Misschien geen bekende naam, maar net als Jon Lord van grote invloed op een bepaald 'geluid'. Namelijk dat van Motown in de jaren zestig en zeventig. Babbitt was namelijk (een van de) bassist(en) van de Funk Brothers, de vaste ploeg studiomuzikanten die op heel veel Motown-hits speelde.

Op het CV van Bob Babbitt prijken onsterfelijke nummers als Tears of a clown, War, Inner city blues, Ball of confusion, Signed, sealed & delivered, Mercy mercy me en vele andere Motown-hits. Maar ook veel klassiekers op andere labels, zoals Midnight train to Georgia, I got a name en - een persoonlijke favoriet van mij - de baslijn van The Rubberband Man van The Spinners op Atlantic. Voorwaar een indrukwekkende lijst.

Bob Babbitt - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

The Funk Brothers - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

R.I.P. Bob Babbitt

Stijn_Slayer
Het overlijden van Lord zat er wel aan te komen. Meestal is het aflopende zaak als er bijna geen nieuws betreffende de ziekte naar buiten komt. R.I.P.

R.I.P. Bob Babbitt

De baslijn van The Rubberband Man is fantastisch inderdaad.... even als zoveel andere hits waarop hij heeft gespeeld. Daar is een mooie playlist van te maken.

Bob Babbitt R.I.P.

R.I.P. Jon Lord

Jon Lord, mijn eerste held samen met Blackmore. Toen ik 8 was heb ik Made In Japan gekregen en ben ik vlak daarna op piano/keyboardles gegaan. Nog steeds is het een van mijn lievelingsplaten en is het jammer dat er weer een legende heen is! na het zien van het overlijden had ik meteen Lazy opgezet. R.I.P.

R.I.P. Jon Lord

Wat heb ik genoten van de live uitvoeringen van o.a. Highway Star, Smoke on the Water, Lazy en Child in Time. Je was een virtuoos op de hammond orgel.

R.I.P Jon Lord

Jeugdheld.

Opnieuw iemand die veel te jong gaat, Rust in vrede Ms. Melodie.

Van een iets andere (muzikale) orde:

vr 20 jul 2012, 09:31
Zanger Bert van Cindy & Bert overleden BERLIJN - De Duitse zanger Norbert Berger, die deel uitmaakte van het duo Cindy & Bert, is zaterdag in een ziekenhuis in Düsseldorf aan een longontsteking overleden. Dat heeft zijn management meegedeeld. Het duo had in de jaren 70 ook in Nederland veel succes met het nummer Immer wieder sonntags. Dries Holten, bekend van het duo Sandra en Andres, schreef voor dat lied de tekst.

Zanger Bert van Cindy & Bert overleden - Priv? | Het laatste Priv? nieuws leest u op Prive.nl van De Telegraaf [prive]

Onweerwolf
Cindy & Bert deden trouwens niet alleen schlagerpop...

Ramona Parker a.k.a. Ms. Melodie R.I.P.

beaster1256
r.i.p. jon , als ik die eerste klanken hoor van child in time krijg ik nog kippevel om maar te zwijgen van die razende solo's op zijn hammond , super !!! de enige die rock en klassieke muziek kon laten samengaan !!! we zullen hem missen , gelukkig blijft zijn magisch werk over , dank je jon lord , je was mijn favoriet purple - lid !!!

Stijn_Slayer
Laat Keith Emerson, Rick Wakeman en Rick vd Linden je maar niet horen, Michel.

Daar mogen dan nog Zappa, Tony Banks, Steve Hackett, Ken Hensley, Rick Wright, Manfred Mann, Peter Bardens, Thijs van Leer enne... Ton Scherpenzeel bij. Ach, er waren er wel meer in die tijd....

Jon Lord was iig de schepper van het hardrockklavier en hoe!

ClassicRocker schreef:
(quote)

Nog een tip:

Deep Purple - Burn. Vanaf 2:49 een geweldige solo van Lord (met ervoor en erna geweldige soli van Blackmore)

(embed)

Wat een duel!

Voor Lords evt. crematie zou dit idd het ultieme nummer wezen..... de oude maestro zou vast hartelijk kunnen lachen om zo'n geweldig eerbetoon. Maar de persoon en mens Lord verdient alle respect en een waardig afscheid en dat zal ook zeker gebeuren/gebeurd zijn....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:10 uur

geplaatst: vandaag om 09:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.