Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 9 februari 2013, 15:46 uur
0
geplaatst: 10 februari 2013, 08:58 uur
Het schijnt iig dat ie dood moet zijn. Nog nooit van de beste man gehoord maar hij moet wel wat betekend hebben zo te zien. Ook van deze kant een RIP dan maar.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 00:39 uur
Tim Dog (46 jaar) is overleden aan de gevolgen van diabetes. 

0
geplaatst: 15 februari 2013, 00:46 uur
Verdomme... Die maakte het in de jaren '90 toch wel echt te bont, een echte muzikale relschopper. R.I.P.
0
geplaatst: 16 februari 2013, 10:16 uur
R.I.P. Mark Kamins 
http://www.blackbookmag.com/good-night-mr-lewis-1.109/legendary-dj-producer-mark-kamins-has-passed-away-1.58729
Ontdekker van Madonna, maar ook bekend van deze Factory-plaat:

http://www.blackbookmag.com/good-night-mr-lewis-1.109/legendary-dj-producer-mark-kamins-has-passed-away-1.58729
Ontdekker van Madonna, maar ook bekend van deze Factory-plaat:
0
geplaatst: 16 februari 2013, 18:00 uur
R.I.P. Shadow Morton
Songwriter/Producer voor o.a. The Shangri-Las. Het allereerste nummer dat hij schreef is wat mij betreft meteen een van de mooiste klassiekers uit de sixties:
Zonder hem geen Shangri-Las, in al hun eigenaardigheid wellicht de beste girl group aller tijden!
Songwriter/Producer voor o.a. The Shangri-Las. Het allereerste nummer dat hij schreef is wat mij betreft meteen een van de mooiste klassiekers uit de sixties:
Zonder hem geen Shangri-Las, in al hun eigenaardigheid wellicht de beste girl group aller tijden!
0
geplaatst: 17 februari 2013, 13:22 uur
R.I.P. Tony Sheridan.
De enige man die ooit heeft kunnen zeggen dat The Beatles (in Hamburg) enkele jaren zijn begeleidingsband is geweest. The Beatles hebben met hem hun eerste stappen gezet in wat ze uiteindelijk later zijn geworden.
Dus bepaald geen onbelangrijke figuur in de geschiedenis van de rockmuziek. Hij is overigens zelf ook vooral beroemd geworden vanwege die samenwerking. Of hij verder veel eigen spannend werk heeft gemaakt is mij volstrekt onbekend (zijn laatste album is van 2002 geweest)
De enige man die ooit heeft kunnen zeggen dat The Beatles (in Hamburg) enkele jaren zijn begeleidingsband is geweest. The Beatles hebben met hem hun eerste stappen gezet in wat ze uiteindelijk later zijn geworden.
Dus bepaald geen onbelangrijke figuur in de geschiedenis van de rockmuziek. Hij is overigens zelf ook vooral beroemd geworden vanwege die samenwerking. Of hij verder veel eigen spannend werk heeft gemaakt is mij volstrekt onbekend (zijn laatste album is van 2002 geweest)
0
geplaatst: 17 februari 2013, 13:34 uur
The Beatles zijn ook nog de begeleidingsband van Johnny Gentle geweest. Dat weet ik omdat ik toevallig net bezig ben in een biografie over John Lennon.
Overigens heeft Sheridan ook zeker nog wel invloed gehad op Lennon. Toen de Beatles en Sheridan elkaar ontmoetten was Sheridan relatief natuurlijk de grote ster en The Beatles nog een redelijk onbeduidend bandje. Hij was van dezelfde leeftijd maar had al veel meer bereikt. Zo heeft ie Lennon bijvoorbeeld geleerd om alle snares op z'n gitaar te gebruiken, in plaats van vier snaren zoals ie toen nog steeds deed.
R.I.P. Tony Sheridan
Overigens heeft Sheridan ook zeker nog wel invloed gehad op Lennon. Toen de Beatles en Sheridan elkaar ontmoetten was Sheridan relatief natuurlijk de grote ster en The Beatles nog een redelijk onbeduidend bandje. Hij was van dezelfde leeftijd maar had al veel meer bereikt. Zo heeft ie Lennon bijvoorbeeld geleerd om alle snares op z'n gitaar te gebruiken, in plaats van vier snaren zoals ie toen nog steeds deed.
R.I.P. Tony Sheridan
0
geplaatst: 17 februari 2013, 14:21 uur
Rust in vrede Tony Sheridan en bedankt voor uw pionierswerk voor de popmuziek.
0
geplaatst: 17 februari 2013, 17:19 uur
Ik lees nu dat vooral George Harrison heel veel met Tony Sheridan heeft geoefend en heel veel van hem heeft opgestoken. 

0
geplaatst: 17 februari 2013, 17:31 uur
musician schreef:
R.I.P. Tony Sheridan.
R.I.P. Tony Sheridan.
R.I.P Tony Sheridan. De ene na de andere Beatles leermeester ontvalt ons. 2 maanden geleden Ravi Shankar en nu helaas Tony Sheridan.
The Beatles zijn maar een hele korte periode de begeleidingsband van Sheridan geweest. Ik geloof dat er zelfs nooit een live optreden heeft plaats gevonden. Ze hebben hem begeleid als The Beat Brothers op één lp die in eerste instantie maar een hele kleine oplage werd geperst. Toen The Beatles enorm groot werden, twee jaar later, is diezelfde lp opnieuw de pers op gegaan, en werd een belangrijk Beatles item. Bijzonder is wel dat Lennon Ain't she sweet zong en de eerste en laatste Lennon/Harrison compositie cry for a shadow op staat. Blijkbaar voelde Sheridan aan met iets bijzonders te maken te hebben.
Neemt niet weg dat de korte samenwerking met Sheridan The Beatles heel veel heeft geleerd en opgeleverd. Het was in ieder geval de eerste keer dat ze een platenstudio van binnen zagen, en professioneel werden beoordeeld en ingezet.
0
geplaatst: 17 februari 2013, 18:04 uur
Maar ze hebben wel heel veel met hem live gespeeld hoor. Daarbij waren ze inderdaad niet echt een begeleidingsband maar waren de Beatles en Sheridan gelijkwaardig. Ze stonden in Hamburg wel daadwerkelijk regelmatig samen op het podium.
0
geplaatst: 17 februari 2013, 18:27 uur
Arrie schreef:
Maar ze hebben wel heel veel met hem live gespeeld hoor. Daarbij waren ze inderdaad niet echt een begeleidingsband maar waren de Beatles en Sheridan gelijkwaardig. Ze stonden in Hamburg wel daadwerkelijk regelmatig samen op het podium.
Precies zoals je zegt. The Beatles waren live niet de begeleidingsband, maar speelde op dezelfde avond in een programma in Hamburg. Daar zijn nog een paar bijzondere posters van in omloop, die nu kapitalen opbrengen op veilingen.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 11:08 uur
Mindy McCready overleden.
In Nederland vrij onbekende country-zangeres. Slechts 37 jaar....
R.I.P.
Bericht vandaag in De Teleg...
In Nederland vrij onbekende country-zangeres. Slechts 37 jaar....
R.I.P.
Bericht vandaag in De Teleg...
0
bone machine (crew)
geplaatst: 19 februari 2013, 17:57 uur
Patrick De Witte (pdw) overleden. Was o.a. humo journalist & in de jaren 80 lid van The Skyblasters.
0
geplaatst: 19 februari 2013, 19:24 uur
pdw
net nog aan't zoeken geweest naar fragmenten van Spike op youtube (Zeeuws-Meisje-Man
) maar helaas niet gevonden...
net nog aan't zoeken geweest naar fragmenten van Spike op youtube (Zeeuws-Meisje-Man
) maar helaas niet gevonden...Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.