Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 12 maart 2013, 21:11 uur
R.I.P. Peter Banks.
Hij blijkt binnen de band degene die met de naam Yes op de proppen is gekomen. Vond hem ook geen slechte gitarist, al heeft hij maar vrij kort meegedaan.
Hij blijkt binnen de band degene die met de naam Yes op de proppen is gekomen. Vond hem ook geen slechte gitarist, al heeft hij maar vrij kort meegedaan.
0
geplaatst: 12 maart 2013, 21:13 uur
Rust in de vrede Peter Banks.
Voormalig Yes-gitarist Peter Banks (65) overleden | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Voormalig Yes-gitarist Peter Banks (65) overleden | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
0
geplaatst: 13 maart 2013, 16:21 uur
En nu ook al Clive Burr FUCK!! RIP Clive, de beste drummer die Maiden heeft gehad...
Onetime Iron Maiden Drummer Clive Burr Dead At 56 | Gun Shy Assassin - gunshyassassin.com
Onetime Iron Maiden Drummer Clive Burr Dead At 56 | Gun Shy Assassin - gunshyassassin.com
0
Cured
geplaatst: 13 maart 2013, 17:42 uur
Zo....schrik ik toch van. Man van de eerste Maiden albums die ik koester......nog jong. Effe bij Freakey lezen hoe en wat.
0
geplaatst: 13 maart 2013, 20:49 uur
Das schokkend zeg en jong.
Verloor het van de ziekte M.S.
R.I.P. Clive Burr
Verloor het van de ziekte M.S.
R.I.P. Clive Burr
0
geplaatst: 13 maart 2013, 20:53 uur
M.S. Is een rotziekte, en het lijkt mij afschuwelijk om als drummer te moeten beseffen dat de spierspanning zo aan het afnemen is, waardoor je het beroep waar je zo goed in bent, niet meer kunt uitoefenen.
0
geplaatst: 13 maart 2013, 21:02 uur
Inderdaad is het afschuwelijk als je door een ziekte je geliefde beroep niet meer kunt uitvoeren. Rust in vrede Clive Burr en bedankt voor wat u voor de muziekwereld heeft betekent.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 maart 2013, 22:34 uur
56 is wel verdomd jong. MS verkort je leven wel iets, maar normaliter niet zo extreem als dit. Hij zal wel een erge vorm hebben gehad.
Mijn oom lijdt er ook aan. Je voelt je dan zo machteloos om dat te zien, laat staan als je het zelf hebt. Echt een klote ziekte waar helaas nog veel te weinig kennis over is.
R.I.P.
Mijn oom lijdt er ook aan. Je voelt je dan zo machteloos om dat te zien, laat staan als je het zelf hebt. Echt een klote ziekte waar helaas nog veel te weinig kennis over is.

R.I.P.
0
geplaatst: 13 maart 2013, 22:49 uur
Omdat het verloop van MS zo snel gaat, wordt er veel te weinig geld in onderzoeken en medicijnen gestopt; tenminste dat heb ik ooit gehoord.
Voor de industrie is het hierdoor niet winstgevend.
Triest.
Voor de industrie is het hierdoor niet winstgevend.
Triest.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 14 maart 2013, 07:02 uur
R.I.P. Clive Burr. Ik wist dat hij MS had, maar het blijft toch verschieten...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 maart 2013, 11:34 uur
deric raven schreef:
Omdat het verloop van MS zo snel gaat, wordt er veel te weinig geld in onderzoeken en medicijnen gestopt; tenminste dat heb ik ooit gehoord.
Het verloop gaat vaak juist erg langzaam met periodes van stagnatie, verslechtering en verbetering. Je zit meestal niet met tien jaar al in een rolstoel.
Er zijn in het buitenland wel methodes waarvan sommige patiënten zeggen dat het werkt. Iets met het verbreden van bloedvaten ofzo.
0
geplaatst: 14 maart 2013, 12:06 uur
Clive Burr leed aan de primair progressieve variant van MS. De juiste diagnose stellen schijnt heel lastig te zijn. In een interview uit 2011 legt hij uit dat de klachten in 1994 dusdanige vormen begonnen aan te nemen dat de gang naar de arts gemaakt werd. Burr speelde toen in Dee Snider's band Desperado. De uiteindelijke diagnose kwam vele maanden later. In 2011 zat hij in een rolstoel en waren er dagen bij dat hij zijn bed niet uit kon komen.
Het verloop van de ziekte verschilt van persoon tot persoon. De één zit na enkele jaren al in een rolstoel en de ander kan nog twintig jaar redelijk normaal functioneren. Het is vooral een ziekte waar men nog net te weinig van weet om adequaat te kunnen bestrijden. De ziekte heeft er dus uiteindelijk bijna twintig jaar over gedaan om de eigenzinnige slagwerker af te breken. Dat vind ik niet echt snel.
Iron Maiden heeft nog een aantal acties voor MS onderzoek op touw gezet. Onder anderen de Clive Burr Trust stichting met serie evenementen die liefkozend Clive Aid genoemd werden. Dat de relatie tussen de heren weer goed is gekomen is bemoedigend. Burr ging in 82 niet zo lekker weg bij Maiden namelijk.

Het verloop van de ziekte verschilt van persoon tot persoon. De één zit na enkele jaren al in een rolstoel en de ander kan nog twintig jaar redelijk normaal functioneren. Het is vooral een ziekte waar men nog net te weinig van weet om adequaat te kunnen bestrijden. De ziekte heeft er dus uiteindelijk bijna twintig jaar over gedaan om de eigenzinnige slagwerker af te breken. Dat vind ik niet echt snel.
Iron Maiden heeft nog een aantal acties voor MS onderzoek op touw gezet. Onder anderen de Clive Burr Trust stichting met serie evenementen die liefkozend Clive Aid genoemd werden. Dat de relatie tussen de heren weer goed is gekomen is bemoedigend. Burr ging in 82 niet zo lekker weg bij Maiden namelijk.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 maart 2013, 13:47 uur
Doet me btw denken aan dat A.R.M.S. concert uit 1983 voor Ronnie Lane van Small Faces. Zoiets zou Maiden ook weer kunnen doen.
Je lichaam laat je niet alleen in de steek, je moet ook vechten tegen je lichaam (doordat je bijv. een aanval voelt aankomen en het dan moet proberen tegen te gaan). Op een gegeven moment ben je het vertrouwen in je eigen lichaam kwijt en dat is iets dat niet meer terugkomt.
Je lichaam laat je niet alleen in de steek, je moet ook vechten tegen je lichaam (doordat je bijv. een aanval voelt aankomen en het dan moet proberen tegen te gaan). Op een gegeven moment ben je het vertrouwen in je eigen lichaam kwijt en dat is iets dat niet meer terugkomt.
0
geplaatst: 14 maart 2013, 13:53 uur
RIP Clive Burr
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zelfs Nico hem een betere drummer vond dan hijzelf.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zelfs Nico hem een betere drummer vond dan hijzelf.
0
geplaatst: 14 maart 2013, 13:56 uur
Ja, en Clive vond hem een betere drummer. Dat is gewoon beleefdheden orakelen
@Stijn
Harris loopt er niet zo mee te koop. Maar nu en dan doneren ze forse bedragen aan het fonds voor onderzoek. Dat zal door blijven gaan, maar Clive Aid is vorig jaar al gestopt.
Overigens zal ik eens kijken of ik dat interview niet eens op kan snorkelen. Burr vertelt daarin veel over hoe hij van zichzelf vond dat zijn drumspel verslechterde. Tot hij steeds vaker de stokken niet meer goed kon vasthouden etcetera. Hij had in zijn laatste levensjaren nog altijd een drumkit waarop hij wel eens speelde met zijn neefjes. Aan de wand in zijn huis hangen kapotgeslagen cymbalen die voortdurend herinneren aan de kracht die hij eens had.
Het is een ronduit smerige aandoening.
@Stijn
Harris loopt er niet zo mee te koop. Maar nu en dan doneren ze forse bedragen aan het fonds voor onderzoek. Dat zal door blijven gaan, maar Clive Aid is vorig jaar al gestopt.
Overigens zal ik eens kijken of ik dat interview niet eens op kan snorkelen. Burr vertelt daarin veel over hoe hij van zichzelf vond dat zijn drumspel verslechterde. Tot hij steeds vaker de stokken niet meer goed kon vasthouden etcetera. Hij had in zijn laatste levensjaren nog altijd een drumkit waarop hij wel eens speelde met zijn neefjes. Aan de wand in zijn huis hangen kapotgeslagen cymbalen die voortdurend herinneren aan de kracht die hij eens had.
Het is een ronduit smerige aandoening.
0
geplaatst: 14 maart 2013, 16:41 uur
R.I.P. Clive Burr
Een drummer die als een van de eerste de punkbeats naar de heavy metal bracht.
Een drummer die als een van de eerste de punkbeats naar de heavy metal bracht.
0
geplaatst: 18 maart 2013, 16:55 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.