MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
GrafGantz schreef:
Ik ga vannacht nachtmerries krijgen van Cass Elliot

Mama zal voor je zingen

Maar, jokeness aside:

YouTube - California Dreamin - Mamas & The Papas vervult me immer nog met met melancholie - ooit dat kerkje bezocht aan de kustweg (de one, die ook prominent in American Gigolo figureert, Gere in de Benz cabrio) en dan welt de melancholie spontaan op

Wow, wegens 3 weken in Thailand volledig het overlijden van Lou Reed gemist!
Niet dat de man de laatste jaren nog baanbrekend werk verricht had, maar toch 1 van dé grootste rockartiesten van de 20ste eeuw. Hij zal gemist worden.

Stijn_Slayer schreef:
De meesten kunnen nog wel minstens 15 jaar ouder lijken. Rock n roll en fraai oud worden is er meestal niet bij.

Uitzonderingen daargelaten, heb je volledig gelijk.
Die plaatjes zijn een te gunstige voorstelling van zaken.

Ik betwijfel bovendien ernstig of Bob Marley bijvoorbeeld zijn dreadlocks nog zou hebben gehad....

Sietse
Bernard Parmegiani, een van de belangrijkste en grootste electronica pioniers is overleden.

Bernard Parmegiani, French Avant-Garde Electronic Pioneer, Dead at 86 | SPIN | Newswire

Rust in vrede Bernard Parmegiani en veel dank voor de ontwikkeling van de electronische muziek.

dix
Gerards Dream schreef:
Rust in vrede Bernard Parmegiani en veel dank voor de ontwikkeling van de electronische muziek.

Kende je z'n muziek ook GD?

Echt kennen is wellicht een te groot woord. Wel heb ik enkele composites van de man gehoord op Radio 4 en dat klonk erg bijzonder.

Sietse
@ dix & Gerards Dream
Ik kan het heel erg aanraden. Mijn eerste keer dat ik een volledige plaat van hem hoorde viel mijn mond open. Ik had al best wel wat musique concrete gehoord, maar L'Œil Écoute / Dedans-Dehors vorig jaar bij Recollection GRM heruitgegeven als een release was ik direct verkocht. Heb ondertussen ook de heruitgave van De Natura Sonorum en ook die is echt heel erg goed.

Heb de boxset met zijn volledige oeuvre ondertussen ook alweer een tijdje op de wishlist staan. Ga wellicht binnenkort echt eens bestellen.

Sir Spamalot (crew)
Tabu Ley Rochereau overleden: klik.

Aangezien ik geen lid ben van MovieMeter wil ik toch stiekem even een RIP Paul Walker neerpennen.

Doen we gewoon of de Walker Brothers met z'n vieren waren. (Mijn schoonzoon heeft alle Fasts & furious op de plank staan, die keek wel even raar op.)

panjoe (moderator)
Dit vind ik toch wel curieus...

Ja hoor, dat manneke op de foto is duidelijk de jonge Paul Walker. (Als je je beeldscherm ondersteboven houdt kun je op de taart "Love, Vin" lezen.)

Al een paar dagen oud, maar toch:

De bassist van o.a. Kabul Golf Club en The Rott Childs is bij een verkeersongeluk omgekomen.

Ik las het ook net. 22 jaar Bizar ongeluk ook.

Gisteren overleden: Junior Murvin

Vooral bekend geworden door dit nummer:

Rest in Peace Mr. Murvin

R.I.P. Junior Murvin

En daar gaat weer een reggae-legende

R.I.P. Junior Murvin

Rust in vrede Junior Murvin.

R.I.P. Gert Jan Smits (Miners of Muzo drummer)

RIP Zappa, alweer 20 jaar geleden vandaag....

Geen muzikant maar toch te vermelden hier, RIP Nelson Mandela:
Nelson Mandela (95) overleden - Nelson Mandela - VK - volkskrant.nl

R.I.P. Nelson Mandela

R.I.P. Nelson

R.I.P. Nelson Mandela.
Hij heeft toch veel betekend voor de wereld zeker voor het Afrikaanse continent.

Een grote held heeft het aardse helaas verlaten.

R.I.P. Nelson Mandela

R.I.P. Nelson Mandela.
De wereld heeft een van z'n grootste inspirators verloren. Een man die ook geen enkele introductie meer nodig heeft. Hij was een begrip.

Ontelbare artiesten hebben in de afgelopen tientallen jaren in de meest uiteenlopende genres muzikaal eer betuigd aan deze man, zo sprak hij, zijn leven en zijn werk, tot de verbeelding.

Ordinary love - U2 (2013)

R.I.P. Nelson Mandela

R.I.P. Nelson Mandela

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:12 uur

geplaatst: vandaag om 17:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.