Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 20 november 2013, 11:40 uur
Mama zal voor je zingen

Maar, jokeness aside:
YouTube - California Dreamin - Mamas & The Papas vervult me immer nog met met melancholie - ooit dat kerkje bezocht aan de kustweg (de one, die ook prominent in American Gigolo figureert, Gere in de Benz cabrio) en dan welt de melancholie spontaan op

0
geplaatst: 20 november 2013, 11:42 uur
Wow, wegens 3 weken in Thailand volledig het overlijden van Lou Reed gemist!
Niet dat de man de laatste jaren nog baanbrekend werk verricht had, maar toch 1 van dé grootste rockartiesten van de 20ste eeuw. Hij zal gemist worden.
Niet dat de man de laatste jaren nog baanbrekend werk verricht had, maar toch 1 van dé grootste rockartiesten van de 20ste eeuw. Hij zal gemist worden.
0
geplaatst: 20 november 2013, 12:07 uur
Stijn_Slayer schreef:
De meesten kunnen nog wel minstens 15 jaar ouder lijken. Rock n roll en fraai oud worden is er meestal niet bij.
De meesten kunnen nog wel minstens 15 jaar ouder lijken. Rock n roll en fraai oud worden is er meestal niet bij.
Uitzonderingen daargelaten, heb je volledig gelijk.
Die plaatjes zijn een te gunstige voorstelling van zaken.
Ik betwijfel bovendien ernstig of Bob Marley bijvoorbeeld zijn dreadlocks nog zou hebben gehad....

0
Sietse
geplaatst: 22 november 2013, 18:54 uur
Bernard Parmegiani, een van de belangrijkste en grootste electronica pioniers is overleden.
Bernard Parmegiani, French Avant-Garde Electronic Pioneer, Dead at 86 | SPIN | Newswire
Bernard Parmegiani, French Avant-Garde Electronic Pioneer, Dead at 86 | SPIN | Newswire
0
geplaatst: 22 november 2013, 21:03 uur
Rust in vrede Bernard Parmegiani en veel dank voor de ontwikkeling van de electronische muziek.
0
geplaatst: 23 november 2013, 15:00 uur
Gerards Dream schreef:
Rust in vrede Bernard Parmegiani en veel dank voor de ontwikkeling van de electronische muziek.
Kende je z'n muziek ook GD?
0
geplaatst: 23 november 2013, 15:05 uur
Echt kennen is wellicht een te groot woord. Wel heb ik enkele composites van de man gehoord op Radio 4 en dat klonk erg bijzonder.
0
Sietse
geplaatst: 23 november 2013, 15:31 uur
@ dix & Gerards Dream
Ik kan het heel erg aanraden. Mijn eerste keer dat ik een volledige plaat van hem hoorde viel mijn mond open. Ik had al best wel wat musique concrete gehoord, maar L'Œil Écoute / Dedans-Dehors vorig jaar bij Recollection GRM heruitgegeven als een release was ik direct verkocht. Heb ondertussen ook de heruitgave van De Natura Sonorum en ook die is echt heel erg goed.
Heb de boxset met zijn volledige oeuvre ondertussen ook alweer een tijdje op de wishlist staan. Ga wellicht binnenkort echt eens bestellen.
Ik kan het heel erg aanraden. Mijn eerste keer dat ik een volledige plaat van hem hoorde viel mijn mond open. Ik had al best wel wat musique concrete gehoord, maar L'Œil Écoute / Dedans-Dehors vorig jaar bij Recollection GRM heruitgegeven als een release was ik direct verkocht. Heb ondertussen ook de heruitgave van De Natura Sonorum en ook die is echt heel erg goed.
Heb de boxset met zijn volledige oeuvre ondertussen ook alweer een tijdje op de wishlist staan. Ga wellicht binnenkort echt eens bestellen.
0
geplaatst: 25 november 2013, 01:11 uur
RIP Ricky "Sugarfoot" Wellman
Rest In Paradise, Sugar Foot Ricky « TMOTTRadio – Internet Radio Station | The #1 Trusted Voice of the Go-Go Community
Rest In Paradise, Sugar Foot Ricky « TMOTTRadio – Internet Radio Station | The #1 Trusted Voice of the Go-Go Community
0
geplaatst: 1 december 2013, 20:59 uur
Aangezien ik geen lid ben van MovieMeter wil ik toch stiekem even een RIP Paul Walker neerpennen.
0
geplaatst: 1 december 2013, 21:27 uur
Doen we gewoon of de Walker Brothers met z'n vieren waren.
(Mijn schoonzoon heeft alle Fasts & furious op de plank staan, die keek wel even raar op.)
(Mijn schoonzoon heeft alle Fasts & furious op de plank staan, die keek wel even raar op.)
0
geplaatst: 1 december 2013, 21:57 uur
Ja hoor, dat manneke op de foto is duidelijk de jonge Paul Walker. (Als je je beeldscherm ondersteboven houdt kun je op de taart "Love, Vin" lezen.)
0
geplaatst: 1 december 2013, 23:04 uur
Al een paar dagen oud, maar toch:
De bassist van o.a. Kabul Golf Club en The Rott Childs is bij een verkeersongeluk omgekomen.
De bassist van o.a. Kabul Golf Club en The Rott Childs is bij een verkeersongeluk omgekomen.
0
geplaatst: 3 december 2013, 00:09 uur
0
geplaatst: 5 december 2013, 22:54 uur
Geen muzikant maar toch te vermelden hier, RIP Nelson Mandela:
Nelson Mandela (95) overleden - Nelson Mandela - VK - volkskrant.nl
Nelson Mandela (95) overleden - Nelson Mandela - VK - volkskrant.nl
0
geplaatst: 5 december 2013, 22:59 uur
R.I.P. Nelson Mandela.
Hij heeft toch veel betekend voor de wereld zeker voor het Afrikaanse continent.
Hij heeft toch veel betekend voor de wereld zeker voor het Afrikaanse continent.
0
geplaatst: 5 december 2013, 23:05 uur
Een grote held heeft het aardse helaas verlaten.
R.I.P. Nelson Mandela
R.I.P. Nelson Mandela
0
geplaatst: 5 december 2013, 23:08 uur
R.I.P. Nelson Mandela.
De wereld heeft een van z'n grootste inspirators verloren. Een man die ook geen enkele introductie meer nodig heeft. Hij was een begrip.
Ontelbare artiesten hebben in de afgelopen tientallen jaren in de meest uiteenlopende genres muzikaal eer betuigd aan deze man, zo sprak hij, zijn leven en zijn werk, tot de verbeelding.
Ordinary love - U2 (2013)
De wereld heeft een van z'n grootste inspirators verloren. Een man die ook geen enkele introductie meer nodig heeft. Hij was een begrip.
Ontelbare artiesten hebben in de afgelopen tientallen jaren in de meest uiteenlopende genres muzikaal eer betuigd aan deze man, zo sprak hij, zijn leven en zijn werk, tot de verbeelding.
Ordinary love - U2 (2013)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.