MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Stijn_Slayer
BoyOnHeavenHill schreef:
(quote)

Ik weet niet hoe mooie muziek ooit "ingehaald" kan worden; het klinkt zo alsof we niet meer naar de Everlys hoeven te luisteren omdat er inmiddels gelukkig wel betere alternatieven zijn. En wat hun nummers betreft, er is veel moois, maar zelf heb ik altijd een zwak gehad voor How can I meet her (1962, geschreven door Gerry Goffin en Jack Keller).

Heb wel cd's van ze, die ik ook best graag beluister, maar hun close-harmony is veel invloedrijker dan dat het echt héél erg bijzonder is. Toch wordt het wel vaak gepresenteerd alsof het fenomenaal is. Een Art Garfunkel zong nog veel beter.

Het was gewoon een algemene opmerking. Hebben jullie nooit een eerste associatie bij bepaalde artiesten? Ik zie de ernst er niet van in.

Dat dix er niets van snapt verbaast me dan weer niet. Anders maak je ook geen vergelijking met Neil Young, die helemaal niet bekend staat als (close-)harmoniezanger. Een leadzanger hoeft geen perfecte stem te hebben, maar valse harmonie gaat zelden goed.

dix
Stijn_Slayer schreef:

Dat dix er niets van snapt verbaast me dan weer niet....

Afleidingsmanoeuvre. Ik snap vooral de timing niet, en dat is niet de eerste keer: "....Hoorde niet bij de eredivisie, was artistiek eigenlijk al dood, heeft niet alles uit z'n carriere weten te halen ... etc etc "

Ik zou geen uitvaartbegeleider worden, Stijn. Ook daar speelt goede smaak een rol.

R.I.P Phil Everly.

Phil Everly R.I.P.

Stijn_Slayer
dix schreef:
(quote)

Afleidingsmanoeuvre. Ik snap vooral de timing niet, en dat is niet de eerste keer: "....Hoorde niet bij de eredivisie, was artistiek eigenlijk al dood, heeft niet alles uit z'n carriere weten te halen ... etc etc "

Ik zou geen uitvaartbegeleider worden, Stijn. Ook daar speelt goede smaak een rol.

Aha, Pownews is gearriveerd. Zo'n rijtje citaten lijkt heel wat, maar er zijn veel meer lovende berichten van mij in dit topic.

Ik pas trouwens voor de functie. Ik luister liever naar artiesten met trauma's dan dat ik er zelf één oploop.

dix
Stijn_Slayer schreef:
Ik luister liever naar artiesten met trauma's dan dat ik er zelf één oploop.

Jamal Green (Mazaradi Fox), rechterhand van 50 Cent, is gisteren doodgeschoten.
Zijn dochter raakte gewond..... Hij werd slechts 42 jaar.

Bevriende rapper van 50 Cent doodgeschoten | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

MAS
Naast Mazaradi Fox zijn de afgelopen 1,5 week ook al de rappers Doe B, Kayo Redd, Ceddybu Da Rap Sumo en D.I.G. overleden.

R.I.P. Phil Everly.

Nog even Phil Everly.
Een gouden zangstem had-ie, dat staat buiten kijf. Nog mooier werd die stem wanneer ze zich mengde met die van broer Don: ze smolten samen tot één stem en wel op zo'n natuurlijke wijze dat zelfs een onbenullig liedje wonderschoon ging klinken. Die stem, aangeblazen langs twee genetisch identieke strottenhoofden, kon je bij je lurven pakken en je in vervoering brengen. Als dat met je gebeurde, was je fan voor het leven.
Hoe twee broers, die elkaar gaandeweg begonnen te haten, elkanders vrouwen afpakten en stijf stonden van de drugs, samen tot zulke mooie duetten konden komen, is het grote intrigerende raadsel.
Die haat, de tol van de roem, maakt hun muziek spannender, minder zoet.
Ja, we horen meteen hun singletjes, als we aan de Everly's denken.
Maar ik vind hun twee "hitloze" LP's uit de jaren '70, 'Stories We Could Tell' en vooral 'Roots' , een soort gezongen autobiografie, door die scherpte nog veel mooier.
RIP Phil. RIP The Everly Brothers!

Dichter en toneelschrijver Amiri Baraka (voorheen bekend als LeRoi Jones) is overleden. Hij heeft overigens ook een boek over zwarte muziek in blank Amerika geschreven, Blues People: Negro Music in White America. Daarnaast heeft hij samengewerkt met The Roots:

Niet bepaald m'n ding, maar toch: Johnny White is overleden.

Rip Ronny Jordan

Dat komt echt wel als een schok! The Antidote - fijn album, waarmee hij zijn reputatie vestigde: rest in peace man!

Ja, en nog maar 51 jaar jong...

Laten we eren ipv So What eren met deze

Jammer. Het was een goeie gitarist en natuurlijkk veel te jong.

Casartelli (moderator)
Na >3 jaar kanker is Toto-zanger Fergie Frederiksen (ten tijde van Isolation) vandaag op 62-jarige leeftijd overleden.

R.I.P.

RIP Fergie Frederiksen

Ah nee, damn...heeft hij het uiteindelijk toch verloren
R.I.P. beste Fergie Frederiksen. Zo'n beetje de beste zanger die Toto (al was het maar voor 2 jaar) heeft gehad. Hij heeft in ieder geval meegedaan op hun beste album...Isolation.

Fergie Frederiksen R.I.P.

Las net de Facebook post van Joseph Williams over het overlijden van Fergie Frederiksen. Damn, ben er wel ff stil van. Maar kort deel van Toto uitgemaakt, maar heeft wel een topalbum gemaakt met Isolation. R.I.P. Fergie.

RIP Fergie Frederiksen.

Fantastische AOR zanger. "All Fired Up" van Le Roux maar weer eens luisteren en zijn laatste twee solo album.

R.I.P. Fergie Frederiksen

Ik heb niet veel muziek van hem, maar wát ik heb is top: Toto's Isolation, So fired up van Le Roux, die Frederiksen/Phillips CD en de Radioactive-albums. Van So fired up heb ik toevallig afgelopen weekend de LP op de kop getikt (de CD had ik al). Perfect AOR-album, vooral dankzij zijn fantastische vocale inbreng.

Isolation is de meest onderschatte plaat in de Toto-catalogus, naar mijn idee. Vooral onderbelicht gebleven door de verkeerde single-keuzes. Dit had natuurlijk gewoon een top 40-hit moeten zijn in de tijd dat Africa en Rosanna nog maar twee jaar achter ons lagen:

R.I.P. Claudio Abbado

...zo hoor ik net op de radio. Ik ben niet zo van de klassieke muziek, maar dit was toch wel een heel grote naam. Wordt algemeen gezien als een van de beste en beroemdste dirigenten van deze tijd.

Claudio Abbado - Wikipedia - nl.wikipedia.org

R.I.P. SonicC, 21 jaar oude producer.

Bron

RIP Claudio Abbado

Groots dirigent.

Stijn_Slayer
Hoorde het net. Inderdaad een held.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:40 uur

geplaatst: vandaag om 04:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.