Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 2 oktober 2014, 22:57 uur
0
geplaatst: 2 oktober 2014, 23:47 uur
R.I.P Spaceape. Eén van meeste unieke stemmen in de muziekindustrie.
En toevallig de tweede uit het Hyperdub kamp. Laten we hopen dat dit echt toeval is en dat er geen vloek rust op het label.
En toevallig de tweede uit het Hyperdub kamp. Laten we hopen dat dit echt toeval is en dat er geen vloek rust op het label.
0
geplaatst: 3 oktober 2014, 00:12 uur
Da's echt schrikken - Black Sun met Kode9 is een goed album en ook zijn samenwerking met DJ Martyn leverde mooie dingen op. Rotziekte!
0
geplaatst: 3 oktober 2014, 00:28 uur
Op het debuut van Burial staat ook een hele mooie track met hem.
En op het Fabric-album van Martyn ook deze geweldige track:
En op het Fabric-album van Martyn ook deze geweldige track:
0
geplaatst: 3 oktober 2014, 02:06 uur
Britse zangeres Lynsey de Paul (64) overleden
R.I.P. Lynsey de Paul (las het net pas
) Slechts 64 jaar geworden (11-06/1950 - 01-10/2014)
Buiten haar grote nummer 1 hit uit 1972 "Sugar Me" deed ze in 1977 mee met het Songfestval.
Lynsey werd 2e, achter winnares Marie Myriam, namens de U.K.
Samen met toetsenist Mike Moran zong ze "Rock Bottom" (slechts een notering in de tipparade)
R.I.P. Lynsey de Paul (las het net pas
) Slechts 64 jaar geworden (11-06/1950 - 01-10/2014)Buiten haar grote nummer 1 hit uit 1972 "Sugar Me" deed ze in 1977 mee met het Songfestval.
Lynsey werd 2e, achter winnares Marie Myriam, namens de U.K.
Samen met toetsenist Mike Moran zong ze "Rock Bottom" (slechts een notering in de tipparade)
0
geplaatst: 3 oktober 2014, 02:52 uur
Lynsey de Paul rust in vrede en Sugar Me blijft een mooie evergreen.
0
geplaatst: 3 oktober 2014, 16:34 uur
Oei, dat is schrikken. The Spaceape is overleden. R.I.P. Stephen Samuel Gordon.
0
tuktak
geplaatst: 4 oktober 2014, 10:38 uur
De afgelopen week gereleasde Killing Season EP is iig een prachtig persoonlijk afscheid van Spaceape aan de wereld.
0
geplaatst: 6 oktober 2014, 16:06 uur
0
geplaatst: 6 oktober 2014, 16:27 uur
Ah, toch wel een belangrijk bandje geweest. George Harrison krijgt vaak de credits toebedeeld voor het eerste gebruik van sitar binnen de popmuziek, maar Paul Revere liet dit geluid in 1964 al horen op een song die een antwoord was op Chuck Berry's Louie Louie:
Voor mijn gevoel maakte de rockmuziek hier een sprongetje vooruit. Dit klinkt wat gevaarlijker en spannender dan veel andere nummers uit die tijd. En dus ook mystieker door het sitar-achtige gitaargeluid. Nog niet zo'n heel stevig nummer op zich, maar het neigt veel meer naar zoals garagerock voor mijn gevoel een jaar of twee later zou klinken. De voornaamste gitaarriff doet dan weer denken aan die van Day Tripper (Beatles), dat ruim anderhalf jaar later pas uitkwam. Het nummer werd in 1964 ook nog gecoverd door ene David Bowie, maar die moest zijn x-factor toen nog vinden.
R.I.P. Paul Revere.
Voor mijn gevoel maakte de rockmuziek hier een sprongetje vooruit. Dit klinkt wat gevaarlijker en spannender dan veel andere nummers uit die tijd. En dus ook mystieker door het sitar-achtige gitaargeluid. Nog niet zo'n heel stevig nummer op zich, maar het neigt veel meer naar zoals garagerock voor mijn gevoel een jaar of twee later zou klinken. De voornaamste gitaarriff doet dan weer denken aan die van Day Tripper (Beatles), dat ruim anderhalf jaar later pas uitkwam. Het nummer werd in 1964 ook nog gecoverd door ene David Bowie, maar die moest zijn x-factor toen nog vinden.
R.I.P. Paul Revere.
0
geplaatst: 6 oktober 2014, 17:07 uur
Voor zulke berichten zit ik op deze site, herman. Bedankt! Interessante track, had nog nooit van deze man gehoord.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 6 oktober 2014, 20:08 uur
R.I.P. Paul Revere!
Voor mij een heel oude bekende eerlijk gezegd, het singletje Let me uit 1969 was één van mijn eerste singletjes ooit.
Let me
http://bern.hitparade.ch/cdimg/paul_revere_the_raiders-let_me_s_2.jpg
Voor mij een heel oude bekende eerlijk gezegd, het singletje Let me uit 1969 was één van mijn eerste singletjes ooit.
Let me
http://bern.hitparade.ch/cdimg/paul_revere_the_raiders-let_me_s_2.jpg
0
geplaatst: 6 oktober 2014, 21:26 uur
En voor mij was Indian reservation een nummer dat al vroeg via een oudere zuster tot mij kwam... echter in de versie van Don Fardon uit 1968. Pas later het origineel gehoord (en gewaardeerd). R.I.P. Paul Revere.
0
geplaatst: 13 oktober 2014, 19:08 uur
RIP Mark Bell, a founding member of Warp Records' seminal LFO outfit and frequent Bjork collaborator.
0
geplaatst: 13 oktober 2014, 19:45 uur
Damn 
Deed ook fantastische livedingen met Björk. En LFO... tsja, fantastisch.

Deed ook fantastische livedingen met Björk. En LFO... tsja, fantastisch.

0
geplaatst: 13 oktober 2014, 23:58 uur
RIP Mark Bell, las het net op twitter. En alhoewel ik niet veel met LFO heb, toch blijft dit verschrikkelijk nieuws.
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 01:03 uur
Heel erg! Veel te jong.
Vorig jaar mocht ik 'm live zien en zie dat nog steeds als een van de tofste concerten die ik ooit zag. Ging helemaal uit mijn dak, vervolgens hoorde ik dat veel mensen met wie ik was het verschrikkelijk vonden (gelukkig waren er ook wel meer die het erg goed vonden).
Vorig jaar mocht ik 'm live zien en zie dat nog steeds als een van de tofste concerten die ik ooit zag. Ging helemaal uit mijn dak, vervolgens hoorde ik dat veel mensen met wie ik was het verschrikkelijk vonden (gelukkig waren er ook wel meer die het erg goed vonden).
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 01:23 uur
Ik bewaar goede herinneringen aan de gelijknamige track: LFO
R.I.P. Mark
R.I.P. Mark

0
geplaatst: 14 oktober 2014, 22:49 uur
RIP Isaiah "Ikey" Owens (The Mars Volta, Jack White)
Dood gevonden in een hotelkamer, slechts 38 jaar geworden.
Dood gevonden in een hotelkamer, slechts 38 jaar geworden.
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 22:54 uur
Altijd bang afwachten als er een nieuw item is in het "RIP" topic...
Ook dit weer niet zo'n best nieuws...
Ook dit weer niet zo'n best nieuws...
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 23:14 uur
38 jaar, hotelkamer, alcohol en drugs... Blijft een lastig leven, muzikant/artiest. Heeft wel een Grammy op zijn naam staan, maar een te kort leven gehad.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.