MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Pino Daniele come mai?!

R.I.P.

Joe Guercio stierf 4 januari jl op de respectabele leeftijd van 87 jaar. Hij was in de jaren 70 orkestleider van het orkest, dat Elvis tijdens zijn optredens begeleidde. Dat kon ook een plaatselijk orkest zijn. Gitarist Chip Young stierf 22 december 2013. Young deed oa gitaarwerk op Partons Jolene en Swans I Can Help. Hij werd 76. Millie Kirkham, achtergrondzangeres bij Elvis, stierf 14 december 2013 op 91 jarige leeftijd.

Andrae Crouch, 'Father Of Modern Gospel,' Dies : NPR

Andrae' Crouch wrote songs for Elvis Presley, sang backup on Michael Jackson tracks, led the choir for Madonna's "Like A Prayer," and was nominated for an Oscar after composing music for "The Color Purple."

The Rust List meld dat Tim Drummond is overleden, maar kan verder geen officiele bevestiging vinden.

Ik las het ook, meen zelfs dat David Crosby het op twitter heeft gezet.

Bevestiging van de dood van Tim Drummond in Rollingstone. Befaamd bassist.

De afbrokkeling van de generatie 60/70 begint na recente sterfgevallen (Bruce, Keyes, McLagan en Cocker) en nu ook Drummond, zorgwekkende vormen aan te nemen.

R.I.P.

deedee schreef:
De afbrokkeling van de generatie 60/70 begint na recente sterfgevallen (Bruce, Keyes, McLagan en Cocker) en nu ook Drummond, zorgwekkende vormen aan te nemen.

Tja, die generatie is nu allemaal rond de 70, dus zo gek is dat niet.
Dood gaan we helaas allemaal.

Vreemd dat dit nog niet genoemd is, maar Kim Fowley is overleden. Sleutelfiguur uit de jaren '60 garage scene.

Kim Fowley, Runaways Producer and L.A. Rock Icon, Dead at 75 | Rolling Stone - rollingstone.com

Oh, ja dat was ook weer geen kleintje, niet alleen asl producer, maar ook als popartiest.
Hij heeft in het begin ook nog bij Zappa gespeeld.
R.I.P. Kim.

Zeer jammer!

R.I.P. Kim Fowley

Naast the Runaways was hij in the seventies bij tal van initiatieven betrokken. Ook zijn eigen.

R.I.P. A$AP Yams. Hij was de oprichter en manager van A$AP Mob.

Bron.

R.I.P. Yams.

Dallas Taylor (drummer CSN&Y) is ook niet meer onder ons. Magere Hein deelt recent harde klappen uit aan de hippie generatie.

Met het horen van Tears Run Rings van Marc Almond om 12:00u op Pinguin Rado realiseerde ik mij dat het vandaag precies 5 jaar geleden is dat Arjen Grolleman overleed. Ongelooflijk hoe hard de tijd gaat.

Mooie ode van de Pinguin.

Yup, 5 jaar alweer.

Oh, ja die was toch al even ziek.
De man heeft toch mooie popprenten o.a. voor Oor en muziek expres gemaakt.
Zal toch zeker een gemis zijn.
http://www.peterpontiac.nl/portfolio/#65

Inderdaad, vooral de Muziek Expres... R.I.P. Peter Pontiac

Ik lees zojuist pas dat Dallas Taylor is overleden. Op de DVD 'Legends Of The Canyon' geeft hij een inkijkje in zijn periode bij CSNY en de boosheid over zijn afscheid. Uit woede en frustratie dook hij in de drank en drugs. Gelukkig overwon hij en betekende later in zijn leven veel voor mede-verslaafden. Helaas is hij vrij jong overleden, maar zijn muzikale nalatenschap is groots.

Op YT staan beelden van een optreden met de Manassas (begin jaren 70). Hierin komt duidelijk naar voren dat hij een geweldige drummer was.

Ian Allen van Negativland is op 56-jarige leeftijd overleden. R.I.P.

Da's jammer. Vooral hun Escape from Noise vind ik erg goed.

R.I.P.

Casartelli (moderator)
Ai

Misterfool
R.i.P Edgar Froese

Zephyr
Jezus nee...; ben net de laatste tijd zijn oeuvre aan het doornemen en luisteren...

R.I.P. Edgar Froese

Oh , dat is schrikken, het neem ik aan onverwachts overlijden van deze pionier.
R.I.P. Edgar Froese.
Oerfan Gerards Dream zal ook wel geschrokken zijn.

dix
... en oerfan tangmaster

Tangerine Dream heeft fanatieke volgers ...

Dat zag ik niet aankomen

Een groot pionier. R.I.P.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:59 uur

geplaatst: vandaag om 01:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.