MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Rust in vrede Guy LeBlanc.

Casartelli (moderator)
54 pas

R.I.P. Guy LeBlanc

Guy LeBlanc

R.I.P. Guy LeBlanc

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/11149655_10206833908155077_3805256188727067949_o.jpg

Ik weet niet of het te zien is maar een erg mooie foto van Guy genomen (en geplaatst) door Colin Bass

Laten we in deze context vooral het origineel van Richard Berry uit 1957 niet vergeten.
Een nummer wat op zijn beurt weer is geinspireerd op El loco Cha cha cha van Rick Rillera and The Rhythm Rockers. Wat weer geinspireerd was op een ander nummer...

Misschien wel het belangrijkste rock nummer ooit.
Sowiso een van de meest gecoverde aller tijden.

De Snor was groot fan van het nummer.

Wellicht de ultieme mix tussen low en high culture: Louie Louie gespeeld op het orgel van de Albert Hall

Stand By Me singer Ben E King dies at 76 - Telegraph - telegraph.co.uk

Naast Stand By Me natuurlijk ook nog bekend van Under the Boardwalk, Spanish Harlem en Save the Last Dance for Me (al dan niet met The Drifters).

Ik lees het ook net. Hoewel ik eigenlijk niet heel veel van hem ken (behalve dat wat GrafGantz al noemt), is Stand By Me toch wel een van mijn favoriete soulnummers. Dat komt mede door de geweldige film.
R.I.P. Ben E. King

Een fenomenale soulzanger/crooner was Ben.E. King.
R.I.P.

Jammer dat de Stalink niet werkt, dit moet 'm zijn: te leuk om links te laten liggen, werkelijk álles over Louie Louie.

Shock

Hij had het antwoord op een veel gestelde vraag

Ben E. King R.I.P.

Bonk schreef:

Ik lees het ook net. Hoewel ik eigenlijk niet heel veel van hem ken (behalve dat wat GrafGantz al noemt), is Stand By Me toch wel een van mijn favoriete soulnummers.

Zelfde hier, eigenlijk alleen vanwege dat nummer ooit een verzamelaar (2cd) van de beste man gekocht.

The song entered the US Billboard 100 nine times over the years – King’s version did so twice while covers by artists like John Lennon and Spyder Turner featured seven times.

R.I.P. Ben E. King, vooral vanwege zijn prachtige werk met de onsterfelijke Drifters.

R.I.P Ben E. King

Louie Louie en Stand By Me. Twee klassiekers van de buiten categorie. Twee verschillende genres, twee totaal verschillende zangers, maar beiden verdienen een eerbetoon voor hun bijdrage aan onvergetelijke juweeltjes in de historie van de popmuziek.

R.I.P. Jack Ely en Ben E. King

R.I.P. Ben E. King

R.I.P. Ben E. King

Unieke zanger. R.I.P Ben E King.

R.I.P. Ben E. King

R.I.P Ben E. King, gaat weer veel te hard dit jaar met muzieklegendes die overlijden.

Rust zacht, Ben E. King.

Ik dacht vroeger altijd dat hij Stand Bami zong.
Het lied van de Chinese marktverkoper.

Da's een mooie Mama Appelsap!

Mijn vrouw zij het gisteren tegen mij, maar een beetje onduidelijk dus ik verstond "BB King" is dood,
en laat die nou net thuis hospice zorg ondergaan.
BB King in hospice care at ...
Dat wordt binnenkort ook weer een droevig bericht alhier.
Godver steeds meer helden waarvan ik het vroeger vanzelfsprekend vond om af en toe wat van te horen verdwijnen.
Legendes sterven uit, en wat blijft er dan over?

Dan komen de nieuwe helden. Zoals Gorky al zei, sterren komen, sterren gaan..

Maar, triest is het wel. Las het bericht van B.B. gisteren al .

R.I.P. Dirk T' Seyen van Natural Born Deejays en R.I.P. Ben E. King

zanger van Hot chocolate Errol Brown is overleden. Rip.

RIP Errol Brown. Emma blijft een onsterfelijke klassieker,

Errol Brown...rust zacht.

Toch een aantal onvervalste klassiekers op zijn/hun naam staan.

R.I.P. Errol Brown, Hot Chocolate heeft toch wel een paar prima hits weten te scoren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:31 uur

geplaatst: vandaag om 11:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.