Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 6 mei 2015, 18:54 uur
Oh ?
Z'n repetoire was niet altijd cutting edge, maar wat had de man een bloedmooie stem.
Voor alle Sisters of Mercy fans die het origineel niet kennen, moet je horen hoe zwárte gothic klinkt:
Overigens deelt hij z'n sterfdag nu met een andere lange kale charismaticus.
Z'n repetoire was niet altijd cutting edge, maar wat had de man een bloedmooie stem.
Voor alle Sisters of Mercy fans die het origineel niet kennen, moet je horen hoe zwárte gothic klinkt:
Overigens deelt hij z'n sterfdag nu met een andere lange kale charismaticus.
0
geplaatst: 6 mei 2015, 19:00 uur
It Started with a Kiss.
Wat een kippenvel plaat blijft dat toch.
Uitgebracht in de zomer van mijn eerste liefje.
Veel langer dan een week heeft het nooit geduurd.
Want mooie liedjes duren niet lang.
Wat een kippenvel plaat blijft dat toch.
Uitgebracht in de zomer van mijn eerste liefje.
Veel langer dan een week heeft het nooit geduurd.
Want mooie liedjes duren niet lang.
0
geplaatst: 6 mei 2015, 19:10 uur
Veel leuke nummers inderdaad, maar Emma spant de kroon. R.I.P. Errol Brown...
0
geplaatst: 6 mei 2015, 19:52 uur
R.I.P. Errol Brown
Perfect gevoel voor de juiste single.
Hitparade iconen, Hot Chocolate.
Perfect gevoel voor de juiste single.
0
geplaatst: 6 mei 2015, 19:59 uur
Misschien toch die vermiste Greatest Hits eens spelen. Ik denk dat ze een eind richting 20 komen ...
0
geplaatst: 6 mei 2015, 20:07 uur
musician schreef:
Persoonlijk heb ik t meest met de jaren 70 van deze band, toen de album tracks vaak nog een tikje beter waren. Bv Cicero Park (1974) met naast single Emma bloedstollende tracks als Could've been born in the Ghetto en het titelnr.
0
geplaatst: 6 mei 2015, 20:07 uur
Geweldig album, Cicero Park.
Alleen in Engeland al meer dan 30 hits. In een tijdsbestek van 1971-1983.
Alleen in Engeland al meer dan 30 hits. In een tijdsbestek van 1971-1983.
0
geplaatst: 6 mei 2015, 20:58 uur
GrafGantz schreef:
Why Errol Brown's Hot Chocolate were a far stranger group than they are given credit for | Music | The Guardian - theguardian.com
Why Errol Brown's Hot Chocolate were a far stranger group than they are given credit for | Music | The Guardian - theguardian.com
Mooie en rake observatie ... thnx.
0
geplaatst: 7 mei 2015, 00:02 uur
Errol Brown
Zo'n, prachtige herkenbare stem had die man!
Emma (en het album Cicero park 1974) ook voor mij het hoogtepunt uit het oeuvre van Hot Chocolate....
Weer die verdomde ziekte! Pffff......
Zo'n, prachtige herkenbare stem had die man! Emma (en het album Cicero park 1974) ook voor mij het hoogtepunt uit het oeuvre van Hot Chocolate....
Weer die verdomde ziekte! Pffff......
0
geplaatst: 7 mei 2015, 03:51 uur
Puur jeugdsentiment, ik kocht in de jaren 70 vaak singles, en van Hot Chocolate heb ik er een heleboel. Verder slechts één LP en twee Greatest Hits CD's van ze. Dat zegt iets over hun vaak uitstekende singles, terwijl hun LP's voor mijn gevoel nooit zo sterk waren. Maar dat hierboven geciteerde artikel maakt mij toch wel nieuwsgierig naar hun albumwerk. Ik zal het eens checken, al blijft het triest dat het overlijden van Errol Brown daar de aanleiding voor moet vormen.
R.I.P. Errol Brown
R.I.P. Errol Brown
0
geplaatst: 7 mei 2015, 03:57 uur
Toetsenist John Tout van Renaissance is overleden.
Van een heel andere orde, maar evengoed zeer bepalend voor het geluid van de band waar hij deel van uitmaakte van 1970 tot 1980 - zonder twijfel hun beste periode.
Renaissance combineerde folk met progrock en klassieke invloeden en dat resulteerde in prachtige muziek, die ik pas enkele jaren geleden in zijn volle omvang heb ontdekt. Zijn keyboards en pianopartijen speelden een belangrijke rol in het groepsgeluid. Bovendien schreef hij behoorlijk wat nummers van de band.
R.I.P. John Tout
Van een heel andere orde, maar evengoed zeer bepalend voor het geluid van de band waar hij deel van uitmaakte van 1970 tot 1980 - zonder twijfel hun beste periode.
Renaissance combineerde folk met progrock en klassieke invloeden en dat resulteerde in prachtige muziek, die ik pas enkele jaren geleden in zijn volle omvang heb ontdekt. Zijn keyboards en pianopartijen speelden een belangrijke rol in het groepsgeluid. Bovendien schreef hij behoorlijk wat nummers van de band.
R.I.P. John Tout
0
geplaatst: 7 mei 2015, 11:10 uur
GrafGantz schreef:
Dit is een mooi voorbeeldje van hun wat weirdere donkere sound. Geweldig nummer, vind ik al 38 jaar!
0
geplaatst: 7 mei 2015, 12:18 uur
R.I.P. John Tout. gaucho heeft gelijk: hij was heel bepalend voor de mooiste Renaissance albums.
Hij was ook zo'n toetsenist die je meteen herkent.
Hij was ook zo'n toetsenist die je meteen herkent.
0
geplaatst: 7 mei 2015, 13:04 uur
Het moet lukken dat ik net de Canterbury scene ontdek, en vooral dan de Renaissance-albums...
R.I.P. John Tout!
R.I.P. John Tout!
0
geplaatst: 9 mei 2015, 13:27 uur
Abba stond toch wel aan het begin van mijn muzikale reis, en omdat je alles van je eerste LP's veel beter onthoudt, komt zijn naam me wel bekend voor. Want Abba had, naast het bekende viertal, wel degelijk een echte band achter zich, zowel studio als live. Volgens mij heeft Rutger Gunnarsson op alle albums van de groep gespeeld. En ik vind dat-ie best wel een stempel op Abba's muziek heeft gedrukt, met name in nummers als The name of the game en Gimme Gimme Gimme. Op die laatste mag hij nog een stukje soleren met een funky slap-bass.
R.I.P. Rutger Gunnarsson. Thank you for the music.
R.I.P. Rutger Gunnarsson. Thank you for the music.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.