MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Op de website van Ekseption meld de weduwe van Rick van der Linden dat trompettist Rein van den Broek is overleden.

Ja dat was gisteren ook op het nieuws. R.I.P.
Iedere wielerliefhebber heeft Rein van den Broek honderden keren gehoord.

Fedde
Overleden op 10 mei. Komt een beetje vreemd op me over dat hij vooral als de maker van de Tour-finishtune door de media wordt neergezet (o.a. NOS en Volkskrant). Voor mij blijft zijn naam vooral verbonden met Ekseption. Grote roem, begin jaren '70. Triest dat zoveel leden van de band ons reeds ontvielen. Ik denk dan aan: Peter de Leeuwe (2014), Rick van der Linden (2006), Cor Dekker (2005), Huib van Kampen (2003) en Tim Griek (1988). Allemaal niet oud geworden, deze mannen. Triest.
Rein R.I.P. en bedankt!

R.I.P. Rein v.d. Broek. Baanbreker in het Ekseption geluid destijds.

Hele bijzondere extra inbreng binnen de band ook.
R.I.P. Rein

Fedde schreef:
Overleden op 10 mei. Komt een beetje vreemd op me over dat hij vooral als de maker van de Tour-finishtune door de media wordt neergezet (o.a. NOS en Volkskrant). Voor mij blijft zijn naam vooral verbonden met Ekseption. Grote roem, begin jaren '70. Triest dat zoveel leden van de band ons reeds ontvielen. Ik denk dan aan: Peter de Leeuwe (2014), Rick van der Linden (2006), Cor Dekker (2005), Huib van Kampen (2003) en Tim Griek (1988). Allemaal niet oud geworden, deze mannen. Triest.
Rein R.I.P. en bedankt!

Hier kijk ik van op het overlijden van Rein V d Broek,maar van jou bericht nog meer...
wist niet dat er al zoveel leden van Ekseption overleden zijn
Ekseption was ooit mijn eerste koop en kennismaking met popmuziek
Vind hun debuutalbum (Ekseption '68)nog altijd een mijlpaal uit onze nederpop/rock
Rick V d linden en Rein V d broek bepaalde samen de belangrijkste sound van de band
R.I.P

Ebby schreef:
R.I.P.Graig Gruber

Elf en Rainbow bassist van de eerste lineup dus. R.I.P. Graig. Beter laat dan nooit.

Ai, dat was de grootste bluesmuzikant aller tijden!
Zijn spel zal hem onsterfelijk maken....

R.I.P. B.B. King.

RIP BB King

R.I.P. B.B. King

Alweer een muzikant heengegaan die voor zijn genre veel heeft betekend. Hij heeft de blues nog net niet uitgevonden, maar is wel zo'n beetje de personificatie ervan geworden.

Damn................. De laatste "Levende" Blues Legende is heen gegaan.

Riley Ben King (Blues Boy) R.I.P.

Nooit meer B.B. op N.S.J. was altijd een feestje.....

Thanx B.B.

Een fenomeen is heen gegaan.
R.I.P. B.B. King

Rip bb king

R.I.P. Blues Boy King

R.I.P. BB King

BB King
Ooit na het concert van U2 eventjes tegen mogen zeggen dathij een geweldige gitarist is, net voordat hij de toerbus in stapte.
Hij straalde het speelplezier uit.

R.I.P. B.B. King

De legendes gaan met bosjes tegelijk de afgelopen maanden!
R.I.P. B.B. King

Ja, dat was een grote... RIP

Ooit bleef hij maar door spelen in de grote hal in Den Haag op NSJ. Steeds meer mensen moesten weg, ook om de laatste trein te halen. Hij vroeg een steeds kleiner publiek: "zullen we doorgaan". Natuurlijk zeiden we ja. Na 2,5 uur ergens in de nacht was een geweldig optreden van dit fenomeen dan toch voorbij.

RIP B.B. King

Fedde
B.B. King. Hier nog in de weer op het vorig jaar verschenen tribute album The Art of McCartney:
On The Way
Onvervangbaar deze man. R.I.P. Tijdperk voorbij.

RIP B.B.King.

De laatste van de grote blues artiesten van de jaren vijftig is heengegaan. Einde van een tijdperk. R.I.P. B.B. King.

Ik heb Kings muziek pas een jaar geleden echt leren kennen, in het begin niet zo onder de indruk, na verloop van tijd steeds meer waardering voor gekregen, momenteel heel veel mee bezig, nu echt verdrietig om het bericht van zijn dood. Wat een warmte, vriendelijkheid en levenslust straalde die man uit – ik dacht dat hij nooit dood zou gaan. R.I.P. B.B. King.

Een grote schok, één van mijn blueshelden genaamd BB King is gisteren op 89-jarige leeftijd overleden. De ongelofelijke kracht die deze man in zijn muziek uitstraalde en zijn positiviteit waren kenmerkend. Jarenlang verzorgde hij meer dan 300 optredens per jaar en werkte hij samen met een lange rij aan muzikale grootheden. Dankbaar was hij dat de blues zijn verdiende aandacht kreeg nadat deze muziekstijl in Engeland opgepikt werd. De drie kings ( Albert & Freddie) zijn nu allemaal overleden. "The thrill is gone", maar de muziek zal nog lang blijven voortleven.

Ik kan iedereen aanraden eens de documentaires B.B. King: The Life of Riley en The Blues aflevering The Road To Memphis te bekijken.

Nooit een uitgesproken fan geweest van BB ( Blues is niet echt mijn ding)
Maar diep respect voor deze man.

R.I.P BB King.

Rust in vrede B.B. King, en dank voor uw muziek.

Gezien de berichtgeving en zijn leeftijd zat het er al aan te komen, maar is toch altijd weer een schok. Zeker als het ook nog eens het laatste fenomeen van zijn tijdperk betreft.

Rust zacht, B.B. ook al had je vast nog tijden door willen spelen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:40 uur

geplaatst: vandaag om 04:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.