Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 19 januari 2016, 12:52 uur
vigil schreef:
(minimaal) 80 jaar worden is er niet bij voor de supersterren vanuit de jaren '70. Ook bij Eagles werd er veel gebruikt in die jaren. Het hoeft niet zo te zijn maar opvallend is het wel.
(minimaal) 80 jaar worden is er niet bij voor de supersterren vanuit de jaren '70. Ook bij Eagles werd er veel gebruikt in die jaren. Het hoeft niet zo te zijn maar opvallend is het wel.
nderdaad wel opvallend, er zijn best veel "gewone" (onbekende) mensen die 75 of 80 worden, maar bij supersterren is het toch een minderheid.
Natuurlijk geen 1 op 1 verband: ook gezondheidsfreaks gaan soms jong dood en gebruikers als Lemmy, en Lou Reed worden naar verwachting best oud. Heb wel eens gelezen dat meer dan de helft van de gezondheidsproblemen op latere leeftijd erfelijk is, daar doe je niet veel aan. Maar er is wel een verband is: gezond jong leven geeft meer kans op gezond oud(er) worden.
R.I.P. Glenn
0
geplaatst: 19 januari 2016, 13:49 uur
R.I.P. Glenn Frey, voor mij het best op dreef in Peaceful easy feeling, maar sowieso één van de drijvende krachten achter een essentiële seventies-band.
0
geplaatst: 19 januari 2016, 14:39 uur
R.I.P Glenn Frey. Te vroeg welkom in hotel California:
"Relax", said the nightman
"We are programmed to receive
You can check out any time you like
But you can never leave"
"Relax", said the nightman
"We are programmed to receive
You can check out any time you like
But you can never leave"
0
geplaatst: 19 januari 2016, 16:16 uur
Gaat lekker zo. Eerst Lemmy, daarna Bowie en Alan Rickman en nu Frey. En dan is het jaar amper een maand oud.
0
geplaatst: 19 januari 2016, 18:51 uur
De Ziggo Dome vond ik te duur. Daar had ik spijt van. Toen kwam er een extra concert. Vond ik weer te duur. Weer spijt van.
En nu is Frey weg.
Well, time passes and you must move on,
half the distance takes you twice as long.
So you keep on singing for the sake of a song
after the thrill is gone.
En nu is Frey weg.

Well, time passes and you must move on,
half the distance takes you twice as long.
So you keep on singing for the sake of a song
after the thrill is gone.
0
geplaatst: 19 januari 2016, 20:13 uur
Toch wel klasse van Don Felder dat hij ondanks alle meningsverschillen met dit eerbetoon komt.
Kan mijn gevoel nog niet precies onder woorden brengen maar dit is een bijzonder groot verlies.
Prijs me gelukkig dat ik ze de laatste keer nog in de ziggo dome heb gezien.
Kan mijn gevoel nog niet precies onder woorden brengen maar dit is een bijzonder groot verlies.
Prijs me gelukkig dat ik ze de laatste keer nog in de ziggo dome heb gezien.
0
geplaatst: 19 januari 2016, 20:26 uur
Toch wel goed van Don Felder, wat hij zegt over Glenn Frey. Felder was weliswaar een goede gitarist maar qua zang en composities stelde hij niet veel voor, getuige bijvoorbeeld zijn soloplaat uit 1983, Airborn. Zonder de Eagles zou hij nooit aan de bak zijn gekomen. Henley en Frey hebben de wereld behoed voor veel armzalige Eagles-nummers, die er wel zouden zijn gekomen als zij niet de touwtjes strak in handen hadden gehad. In de jaren '70 was het misschien nog wat schrikken dat een band geen democratische instelling is waarin elk lid even veel te zeggen heeft, maar heden ten dage is dat bij grote acts gemeengoed.
Van de Lennon en Mccartney van de countryrock is nu alleen nog de Lennon over. R.I.P. Glenn Frey.
Van de Lennon en Mccartney van de countryrock is nu alleen nog de Lennon over. R.I.P. Glenn Frey.
0
geplaatst: 19 januari 2016, 20:42 uur
Ik schaar het schrijverduo Henley/Frey al jaren in de categorie Lennon/Mccartney & Jagger/Richards.
0
geplaatst: 19 januari 2016, 20:46 uur
Ben blij dat ik tijdens de feestdagen de documentaire van deze prachtband heb gekeken. Ondanks alle sidesteps van Frey was zijn liefde voor de band en de muziek overduidelijk. Bijzondere man met zijn nukken maar absoluut een grootheid. 67 jaren jong...live life in the fast lane
0
geplaatst: 19 januari 2016, 23:18 uur
Ik heb in het geheel niets met de muziek van The Eagles (in tegenstelling tot Bowie, waar ik nog steeds flink mee bezig ben), maar de invloed op de popmuziek is overduidelijk. En het begint zich wel af te tekenen helaas (Lemmy, Bowie en Frey binnen heel kort achter elkaar weg). De generatie artiesten die doorbraken in de jaren '60-'70 komen nu op een leeftijd waarop mensen vaak doodgaan. We zullen de komende jaren nog al eens moeten rouwen. Je moet er bijna niet aan denken wie allemaal nog weleens kunnen sterven de komende jaren. Nou hebben we met Bowie voor mij al een van de heftigste gehad, maar toch.
0
geplaatst: 19 januari 2016, 23:21 uur
Er zijn ook artiesten die je dood moet knuppelen zoals de Stones en de Earring........... 

0
geplaatst: 20 januari 2016, 10:05 uur
Whoa, een veelzijdig drummer maar vooral bekend vanwege zijn spel op Crosby Stills & Nash uit 1969 en Déjà vu van CSN&Y uit 1970, en hoewel sessiemuzikant tussen grote ego's toch op beide hoezen te zien. R.I.P. Dallas Taylor. Tjonge jonge, het onaangename oogsten gaat nog even door.
0
geplaatst: 20 januari 2016, 10:40 uur
Bluebird schreef:
Er zijn ook artiesten die je dood moet knuppelen zoals de Stones en de Earring...........
Ik vind dit een ongepaste opmerking.... beetje raar.Of begrijp ik je grapje verkeerd?
0
geplaatst: 20 januari 2016, 10:49 uur
Tuurlijk begrijp je dat weer verkeerd. Er zijn ook zat muzikanten die de gemiddelde levensverwachting ver overschrijden. 

0
geplaatst: 20 januari 2016, 11:16 uur
Bluebird schreef:
Tuurlijk begrijp je dat weer verkeerd. Er zijn ook zat muzikanten die de gemiddelde levensverwachting ver overschrijden.
Maar da's toch juist mooi?
0
geplaatst: 20 januari 2016, 11:45 uur
Dallas taylor is op 18 jan 2015 overleden... gek dat iedereen daar nu over bericht
0
geplaatst: 20 januari 2016, 12:12 uur
R.I.P. Dallas Taylor. Drummer bij in ieder geval twee zeer fijne albums, van Crosby, Stills, Nash (&Young).
Zijn klassieke slagen hielden het zootje ongeregelde ego's mooi bij elkaar, met een eindresultaat van ongeëvenaarde klasse.
Zijn klassieke slagen hielden het zootje ongeregelde ego's mooi bij elkaar, met een eindresultaat van ongeëvenaarde klasse.
0
geplaatst: 20 januari 2016, 12:34 uur
0
geplaatst: 20 januari 2016, 13:42 uur
Chuck Berry (1926-), Fats Domino (1928-), Little Richard (1932-), Jerry Lee Lewis (1935-)...
0
geplaatst: 20 januari 2016, 14:30 uur
RIP Andrew Johnson
Misschien niet zo'n bekende naam maar hij is de broer van Matt Johnson die natuurlijk weer bekend is als de man van The The. Andrew Johnson maakte al die jaren het altijd opvallende artwork voor de band.
http://cdn.discogs.com/mTLgOn8aCG9ZvuAX8nMRxK3aCtI=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-382184-1108222260.jpg.jpg
http://www.kickfm.nl/weblog/images/27-4-2009_-_the_the.jpg
ANDREW JOHNSON - Artist - seeingthings.org
Misschien niet zo'n bekende naam maar hij is de broer van Matt Johnson die natuurlijk weer bekend is als de man van The The. Andrew Johnson maakte al die jaren het altijd opvallende artwork voor de band.
http://cdn.discogs.com/mTLgOn8aCG9ZvuAX8nMRxK3aCtI=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-382184-1108222260.jpg.jpg
http://www.kickfm.nl/weblog/images/27-4-2009_-_the_the.jpg
ANDREW JOHNSON - Artist - seeingthings.org
0
Misterfool
geplaatst: 20 januari 2016, 15:32 uur
R.I.P Andrew Johnson. Het artwork van The The kon ik altijd wel waarderen
.
.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.