MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Ook een mooi stukje over George op de site van Paul McCartney

Paul McCartney on George Martin | PaulMcCartney.com

Rust in vrede George Martin en veel dank voor wat u met uw productiewerk voor de muziekwereld heeft gedaan.

Edgar18 schreef:
(quote)
In '97 heeft hij precies hetzelfde gezegd over Epstein .

Dank voor de link naar het VN artikel, boeiend om te lezen. Het komt op mij over als een open en eerlijk interview met Martin.

Waarschijnlijk was ie toch net als Lennon, volledig de weg kwijt van de drugs tijdens sommige interviews

Robertus
R.I.P. George Martin.

R.I.P. George Martin

R.I.P. George Martin.

George Martin van grote waarde voor the Beatles geweest, zondermeer, hoewel the Beatles ook van grote waarde zijn geweest voor Martin.
1 ding heb ik mezelf altijd heel erg afgevraagd, hoe komt het dat George Martin na het uiteenvallen van The Beatles nooit meer iets noemenswaardigs heeft geproduceerd?

devel-hunt schreef:
1 ding heb ik mezelf altijd heel erg afgevraagd, hoe komt het dat George Martin na het uiteenvallen van The Beatles nooit meer iets noemenswaardigs heeft geproduceerd?

Dat komt waarschijnlijk omdat-ie actief was in een muzikaal hoekje waar jij je niet ophield. Er is zelfs een 6CD box verschenen met de titel 'Produced by George Martin':

Produced by George Martin - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Toegegeven: vooral jaren zestig, orkesten en filmmuziek, en later nog Paul McCartney, America, Jeff Beck (Blow by blow!), Jimmy Webb, Gary Brooker, Elton John (de 'Diana'-versie van Candle in the wind), Cheap Trick en Ultravox.
Maar ik geef meteen toe: dat alles staat natuurlijk in de verste verte niet in de schaduw van zijn werk met The Beatles. In die zin heb je met je conclusie in de eerste regel helemaal gelijk.

Christus... niet normaal hoeveel grote namen er gaan dit jaar. Nu weer een grote naam uit de symfonische wereld

R.I.P. Keith Emerson (1944-2016)

I am deeply saddened to learn of the passing of my good friend and brother-in-music, Keith Emerson. Keith was a gentle soul whose love for music and passion for his performance as a keyboard player will remain unmatched for many years to come. He was a pioneer and an innovator whose musical genius touched all of us in the worlds of rock, classical and jazz. I will always remember his warm smile, good sense of humor, compelling showmanship, and dedication to his musical craft. I am very lucky to have known him and to have made the music we did, together. Rest in peace, Keith.
Carl Palmer
March 11, 2016

Het is inderdaad absurd welke grote artiesten er allemaal dit jaar al ons ontvallen zijn. En dit is weer een hele belangrijke en wat mij betreft toch ook een pionier

R.I.P. Keith Emerson

Man, man zeg. R.I.P. Keith Emerson

Misterfool
Ik heb 6 albums van ELP in mijn platenkast staan. Toch echt wel een van de artiesten waar mijn progverslaving mee begon. Een keyboardvirtuoos gaat heen! R.I.P Keith Emerson.

R.I.P. Keith Emerson

Heel triest nieuws, en voor mij volkomen onverwacht. Lucky man was een van de eerste symfo-songs die ik leerde kennen. Heerlijk om aan het eind de toetsenpartij mee te galmen...

Emerson, Lake & Palmer - Lucky Man

RIP Keith Emerson

Casartelli (moderator)
Die zag ik ook niet aankomen

Emerson, Lake & Palmer... stadionact in de jaren '70, maar hun muziek lijkt de tand des tijds wat minder goed doorstaan te hebben dan die van een aantal indertijd kleinere soortgenoten. Wel een band die, hoe pompeus het resultaat af en toe ook mocht zijn, compromisloos volle kracht vooruit ging.

En als toch een van de drie de grootste beeldbepaler was, was dat wel... juist.

R.I.P. Keith Emerson

R.I.P. Keith Emerson

Was het niet gewoon een kwestie van tijd voordat de jaren '60/-'70-iconen met bosjes zouden heengaan? Ik bedoel.. ze bereiken nu langzaam maar zeker de leeftijd waarop de kans statistisch gezien simpelweg heel groot is dat er een aantal van gaan overlijden. Ik voorspel dat het aantal groten dat zal overlijden alleen nog maar groter wordt de komende jaren.

Dat gezegd hebbende, Keith Emerson was een fijne toetsenist; die soms kon verzanden in oeverloos gepingel en soms de meest geniale keyboardriffs eruit perste. Na Jon Lord in 2012 en Ray Manzarek in 2013 nu weer een zeer unieke toetsenist overleden.

R.I.P. Keith Emerson

Crap! Emerson kicked the bucket. RIP

R.I.P. Keith Emerson. Die eerste vijf platen van ELP zijn absolute klassiekers, maar laten we ook niet vergeten dat hij daarvóór al bij The Nice zat, één van de grondleggers van de symfonische rock.

BoyOnHeavenHill, helemaal eens. Britten kunnen hun muzikale helden herdenken. Emerson verdient saluutschoten, vuurwerk en een paardenparade. Zelf hou ik het klein met een fles grappa en het geweldige oeuvre. RIP Keith

Oef ! Lees ik nu pas.
Keith Emerson.....dat is behoorlijk onverwachts.
Ik heb een periode gehad dat ik E.L.P behoorlijk omarmde.
Emerson was een virtuoos.
Wat gaat het hard met deze generatie muzikanten.

R.I.P Keith Emerson

Er lijkt geen einde aan te komen dit jaar, nu is één van de grootmeesters uit de symfonische rock heengegaan op 71-jarige leeftijd, Keith Noel Emerson. Uiteraard bekend als toetsenist van Emerson, Lake & Palmer, maar ook van The Nice en van zijn soundtrack voor films (Inferno, Nighthawks). Emerson mag worden gerekend tot de beste toetsenisten uit de progrock en wist met zijn technische begaafdheid de meest fantastische geluiden uit zijn hammond orgel, moog synthesiser en clavinet te halen.

Rest ons niets meer dan te genieten van zijn uitzonderlijke klasse als toetsenist met deze klassieker van ELP.

chevy93 schreef:
Was het niet gewoon een kwestie van tijd voordat de jaren '60/-'70-iconen met bosjes zouden heengaan? Ik bedoel.. ze bereiken nu langzaam maar zeker de leeftijd waarop de kans statistisch gezien simpelweg heel groot is dat er een aantal van gaan overlijden. Ik voorspel dat het aantal groten dat zal overlijden alleen nog maar groter wordt de komende jaren.

Ik vrees het ook ja. Vanaf de jaren 60 nam het aantal iconen in rap tempo toe en een aanzienlijk deel daarvan zat ook stevig aan de drank en drugs. Logisch wel dat ze niet allemaal de 80 halen.

R.I.P. Keith Emerson

Niet om denigrerend te willen doen hoor, maar ik lees in het nieuwsbericht van de NOS over het 'legendarische' Emerson, Lake & Palmer. Dat begrip lijkt de laatste tijd wel aan inflatie onderhevig te zijn. Staan niet in de MuMeLadder en ook niet in de Prog Ladder. In de top 2000 2 noteringen, beiden niet bijzonder hoog.
Zonder MuMe had ik ELP niet gekend denk ik.
Bij legendarisch denk ik eerder aan artiesten die extreem beroemd, ook bij de gewone man die minder fanatiek met muziek bezig is. Iemand als David Bowie was legendarisch, Keith Emerson was denk ik gewoon een talentvolle muzikant.

Doe gerust een poging om dit te weerleggen, kan best dat ie andere legendarische dingen had.

Het gaat niet om een natuurlijke dood.
Heel waarschjjnlijk is dat Keith Emerson met een pistool zichzelf van het leven heeft beroofd.
De politie heeft naar buiten gebracht dat het om een schotwond in het hoofd gaat.
Hij is in huis gevonden door zijn vriendin.
Hij zou volgende week op tour gaan in Japan.
Wel schijnt de toetsenist medische problemen te hebben gehad, wat het spelen van de toetsen moeilijk maakte.

Oef, Keith Emerson is ons ook ontvallen.. Het zijn droevige tijden.

buizen
Dat is raar.
Was gister nog eventjes in een tweedehandsgrammafoonplatenvenue en viel me op dat ie aardig wat Emerson Lake & Palmer had. Meerdere even bekeken.
En dan lees je nu dit.

R.I.P. Keith Emerson.

R.I.P. Keith Emerson.

R.I.P. Keith Emerson. Triest zelfverkozen einde van een niet meer zo succesvolle carriere doch groots en baanbrekend in zijn hoogtijdagen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:35 uur

geplaatst: vandaag om 16:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.