Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 25 maart 2016, 11:55 uur
0
geplaatst: 25 maart 2016, 12:09 uur
corn1holio1 schreef:
De muzikant Johan Cruijff? Die ken ik niet...
De muzikant Johan Cruijff? Die ken ik niet...
Dit topic gaat over mensen die overleden zijn, ter kennismaking.
Nota bene een Nederlandse coach
Jan Jongbloed leeft nog steeds.http://dmphotoprovider2.demorgen-cdn.be/photo/ploegmaat-fellaini-volledig-de-mist-in-bij-eerbetoon-aan-cruijff/mruw6lzwgq4dsnzyguyc6nrugixtsojzf5dfilzqf4yc6obyg4xtcnbqgq/65d398afdb438f2cc3031095bc6dab2c119ad42b5b1e3834c97596892c208322/fit_642x999_64897850.jpg?v=pGsho77
0
geplaatst: 25 maart 2016, 12:23 uur
Rob Rensenbrink ook verward met Johan 
Zou t aan de haarstijl van toen liggen

Zou t aan de haarstijl van toen liggen

0
geplaatst: 25 maart 2016, 12:24 uur
Rudi S schreef:
Kan er gruwelijk naast zitten natuurlijk, maar volgens mij moet die persoon dan toch minstens bekend zijn van een muzikaal wapenfeit in zijn/haar aardsche bestaan.

0
geplaatst: 25 maart 2016, 12:25 uur
Klopt, want wij hebben hier op de site ook een druk bezocht sporttopic.
0
geplaatst: 25 maart 2016, 13:27 uur
Bluebird schreef:
Kan er gruwelijk naast zitten natuurlijk, maar volgens mij moet die persoon dan toch minstens bekend zijn van een muzikaal wapenfeit in zijn/haar aardsche bestaan.
Kijkende naar je avatar zou je dat geen bal uit moeten maken dat het deze keer een beetje afwijkt....

Niet moeilijk doen, de man is een legende...
0
geplaatst: 25 maart 2016, 13:50 uur
Bluebird schreef:
(quote)
Oei, oei dat was me hier een loei werd hier al 2 keer gememoreerd.
En Johan Cruyff was in 1994 ook de inzet van een Nederlandse #1 hit:
Johan & de Groothandel - Wikipedia - nl.wikipedia.org
0
geplaatst: 25 maart 2016, 14:27 uur
herman schreef:
De tweede keer door mij zelfs al. En ik tel nog een derde keer als het geen vier zijn.

Het was ook meer bedoeld als reactie op die van deze meneer:
Rudi S schreef:
Bij deze dus.
0
geplaatst: 25 maart 2016, 18:09 uur
Ook in Iran was Cruyff geliefd...
Today, another one of my childhood heroes died. Like many young people around the world I came to love football because of Johan Cruyff. He was more than a footballer player. He was a great athlete who played football like an artist. He was a great captain who led his teams like a great strategist and a military leader on the pitch. I remember being mesmerised by Kirk Douglas playing Cruyff’s compatriot Van Gogh in Lust for Life. Watching Cruyff playing football was like watching Van Gogh painting. He played football as if his life depended on every single dribble and every single pass. He was a great leader who inspired his teammates in Ajax, Barcelona and the Dutch national team to give all they had to the team.
Funny anecdote: in the 1970s Iran started to import chicken from Holland among many countries. I was so obsessed by the Dutch national team that I told my mother that I refuse to eat chicken if it’s not from Holland. From then on only Dutch chicken was served in the Bahari household.
RIP Johan Cruyff. You will be missed.
Funny anecdote: in the 1970s Iran started to import chicken from Holland among many countries. I was so obsessed by the Dutch national team that I told my mother that I refuse to eat chicken if it’s not from Holland. From then on only Dutch chicken was served in the Bahari household.
RIP Johan Cruyff. You will be missed.
0
geplaatst: 26 maart 2016, 12:07 uur
Ik kijk nooit naar voetbal, maar Johan Cruyff ken ik wel. R.I.P. 

0
Robertus
geplaatst: 26 maart 2016, 12:18 uur
R.I.P. Johan Cruyff. Ik heb niets met voetbal verder, maar deze man was een legende.
0
geplaatst: 26 maart 2016, 17:30 uur
Johan was een icoon, echt de allerbeste, uithangbord voor Nederland waar je ook kwam.
We zullen hem missen.
Ik was altijd meer fan van Neeskens & Van Hanegem, maar er is geen discussie over wie de beste voetballer was die we ooit hebben mogen aanschouwen, Johan Cruijff !! dat durf ik wel te stellen als Feyenoord supporter.
We zullen hem missen.
Ik was altijd meer fan van Neeskens & Van Hanegem, maar er is geen discussie over wie de beste voetballer was die we ooit hebben mogen aanschouwen, Johan Cruijff !! dat durf ik wel te stellen als Feyenoord supporter.

0
geplaatst: 29 maart 2016, 17:57 uur
Roger Cicero op 45-jarige leeftijd na een beroerte overleden.
http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/article/detail/4271767/2016/03/29/Duitse-zanger-Roger-Cicero-overleden-na-beroerte.dhtml
http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/article/detail/4271767/2016/03/29/Duitse-zanger-Roger-Cicero-overleden-na-beroerte.dhtml
0
geplaatst: 29 maart 2016, 21:05 uur
Joe Skyward, ex-lid van The Posies, is overleden aan kanker. Hij heeft ook nog getourd met Sunny Day Real Estate. http://pitchfork.com/news/64438-joe-skyward-member-of-sunny-day-real-estate-and-the-posies-has-died/
En Patty Duke is overleden. Vooral bekend als actrice maar halverwege de jaren '60 heeft ze nog een korte muzikale carrière gehad met o.a. een top 10-hit in Amerika.
En Patty Duke is overleden. Vooral bekend als actrice maar halverwege de jaren '60 heeft ze nog een korte muzikale carrière gehad met o.a. een top 10-hit in Amerika.
0
geplaatst: 29 maart 2016, 23:43 uur
Jeetje, Posies krijgt het wel te verduren. Vorig jaar hun drummer Darius Minwalla en nu dit oud bandlid. Beide veel te vroeg.
Ik zie The Posies vrijdag. Ik ben benieuwd naar een mooi eerbetoon.
R.I.P. Joe Howard aka Joe Skyward
Ik zie The Posies vrijdag. Ik ben benieuwd naar een mooi eerbetoon.
R.I.P. Joe Howard aka Joe Skyward
0
geplaatst: 31 maart 2016, 08:55 uur
De pianist van het mooiste liedje allertijden 'Something in The Air' Andy "Thunderclap" Newman is overleden. De twee andere bandleden Speedy Keen en Jimmy McCullough gingen hem al voor.
R.I.P.
Something in The Air
R.I.P.
Something in The Air
0
geplaatst: 31 maart 2016, 11:45 uur
RIP Andy "Thunderclap" Newman... lang niet meer gehoord Something in the Air.... inderdaad prachtig.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 15:03 uur
RIP Ronnie Colbert de andere helft van de Two Ronnies, veel belegen 70s humor maar ook komische nummers
0
geplaatst: 31 maart 2016, 21:43 uur
Goh... een van mijn allereerste singletjes! R.I.P. Andy Thunderclap Newman! 

0
geplaatst: 31 maart 2016, 23:57 uur
R.I.P. Ronnie Corbett (en niet Colbert, hoewel hij daar zelf misschien nog wel om had kunnen lachen).
0
geplaatst: 3 april 2016, 08:54 uur
R.I.P. Gato Barbieri.
Argentijns tenorsaxofonist, vooral bekend door zijn freejazz-albums. Zelf heb ik een alleen een paar van die mid-seventies platen op A&M, die meer in de richting van pop-jazz gaan. 83 jaar geworden.
Gato Barbieri - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Argentijns tenorsaxofonist, vooral bekend door zijn freejazz-albums. Zelf heb ik een alleen een paar van die mid-seventies platen op A&M, die meer in de richting van pop-jazz gaan. 83 jaar geworden.
Gato Barbieri - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
0
geplaatst: 3 april 2016, 09:57 uur
Ah, grote naam. Vooral Chapter One: Latin America vind ik geweldig van Barbieri.
Ook nog bekend overigens van de soundtrack van Bertolucci's Last Tango in Paris.
RIP Gato Barbieri
Ook nog bekend overigens van de soundtrack van Bertolucci's Last Tango in Paris.
RIP Gato Barbieri
0
geplaatst: 3 april 2016, 22:59 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
R.I.P. Ronnie Corbett (en niet Colbert, hoewel hij daar zelf misschien nog wel om had kunnen lachen).
Oops, de vingers waren sneller dan het bewustzijn...
0
geplaatst: 4 april 2016, 15:34 uur
0
geplaatst: 4 april 2016, 15:39 uur
RIP Getatchew
ik herinner me zijn spetterende optredens met The Ex en koester de mooie cd's die ze samen hebben gemaakt. Innemende man.
ik herinner me zijn spetterende optredens met The Ex en koester de mooie cd's die ze samen hebben gemaakt. Innemende man.
0
geplaatst: 4 april 2016, 17:19 uur
Shit
fantastische albums, fantastische muzikant, toen ik The Ex (en zodoende Mekuria) ontdekte was hij al ziek, dus ik heb hem nooit live mogen aanschouwen. Verantwoordelijk voor mijn recentelijk aangewakkerde interesse in Ethiopische muziek, waar ik erg veel van geniet. Buhhh
0
geplaatst: 4 april 2016, 22:19 uur
Na Joost Zwagerman opnieuw een trieste gebeurtenis in ons literatuurland.
Presentator Wim Brands (57) overleden|Prive| Telegraaf.nl
R.I.P. Wim Brands
Presentator Wim Brands (57) overleden|Prive| Telegraaf.nl
R.I.P. Wim Brands
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 april 2016, 22:25 uur
Ik zag het net ook. Triest. De enige muzikale link die ik er zelf bij op kan lepelen is overigens dat kekke pianomuziekje waar Boeken mee begon en eindigde: het programma dat een tijdlang voor Buitenhof zat, als ware het om aan te tonen dat televisie nog statischer dan dat kon zijn.
0
geplaatst: 4 april 2016, 22:26 uur
Ik word echt naar van dat bericht, prachtige programma's over boeken op zondagochtend.
R.I.P. Wim Brands...
R.I.P. Wim Brands...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.