Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 6 april 2016, 20:18 uur
Merle Haggard, een van die country-artiesten naar wie ik nog steeds graag luister, is overleden.
RIP Merle Haggard.
RIP Merle Haggard.
0
geplaatst: 7 april 2016, 11:03 uur
Rest in Peace Mr. Haggard
Ben opgegroeid met de country platen van m'n pa (naast de Duitse schlagers en Böhmische blaasmuziek). Veel van die oude helden zijn niet meer onder ons: Johnny Cash, George Jones, Marty Robbins...
Ben opgegroeid met de country platen van m'n pa (naast de Duitse schlagers en Böhmische blaasmuziek). Veel van die oude helden zijn niet meer onder ons: Johnny Cash, George Jones, Marty Robbins...

0
geplaatst: 7 april 2016, 11:11 uur
I'm proud to be an Okie from Muskogee (the place where even squares can have a ball). O.a. door Gram Parsons en Ernst Jans - destijds in ('hippieband' CCC Inc.) zelf als toenmalig 'folkie/hippie' de weg gevonden naar zijn muziek: uiterst gedreven en vakkundig gemusiceerd.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 7 april 2016, 15:38 uur
Tja... dan tart je het lot ook wel een beetje hoor als je met zulke wilde dieren wil optreden.
Ergens vind ik dat je bewust een risico neemt.. en als het dan gebeurt blijft dat erg lullig voor de nabestaanden, maar echt medelijden heb ik niet met deze dame..
Ergens vind ik dat je bewust een risico neemt.. en als het dan gebeurt blijft dat erg lullig voor de nabestaanden, maar echt medelijden heb ik niet met deze dame..
0
geplaatst: 7 april 2016, 16:09 uur
Precies. Of zorg er eerst voor dat ie gemolken is. Of neem een boa constrictor. Alice Cooper kan het ook nog steeds navertellen.
Dom en onverantwoordelijk. Desondanks R.I.P.
Dom en onverantwoordelijk. Desondanks R.I.P.
0
buizen
geplaatst: 7 april 2016, 16:23 uur
Nou, ik zag laatst op YT een film van een live-concert van een band, indoor, binnen, met een enorme show met bommen en vuur, zo groots dat het een godswonder is dat die tent niet in de fik is gevlogen.
'Koud vuur' bestaat toch niet?
'Koud vuur' bestaat toch niet?
0
geplaatst: 7 april 2016, 16:45 uur
Jullie oordelen wel hard over deze ongelukkige Indonesische artieste. Er staat namelijk dat ze dacht dat de slang onschadelijk was gemaakt.
Als die slangentemmer haar dat verteld heeft, wordt het dood door schuld. Of gaat het hier om een sluwe moord? Maar nu ben ik aan het speculeren en dat willen we niet in dit topic geloof ik.
Als die slangentemmer haar dat verteld heeft, wordt het dood door schuld. Of gaat het hier om een sluwe moord? Maar nu ben ik aan het speculeren en dat willen we niet in dit topic geloof ik.

0
geplaatst: 7 april 2016, 17:09 uur
Overigens, voor degenen die benieuwd waren naar Brands' poëzie: ik schreef een in memoriam voor hem, waarin ik ook stilsta bij zijn gedichten. Want hij was in de eerste plaats een fantastische, onderschatte dichter.
0
geplaatst: 7 april 2016, 19:38 uur
Dennis Davis, David Bowie's drummer, has died - Uncut - uncut.co.uk
Davis started playing drums for Bowie in 1974. He also played on Bowie’s 1976 and 1978 world tours as well as Bowie’s final tour in 2003.
In the studio, he played drums on six of Bowie’s albums – Young Americans, Station To Station, Low, “Heroes”, Lodger and Scary Monsters (And Super Creeps).
He also played on Iggy Pop‘s album, The Idiot.
In the studio, he played drums on six of Bowie’s albums – Young Americans, Station To Station, Low, “Heroes”, Lodger and Scary Monsters (And Super Creeps).
He also played on Iggy Pop‘s album, The Idiot.
0
Robertus
geplaatst: 7 april 2016, 21:49 uur
Dennis Davis. Onderdeel van het creatieve team aan masterminds dat Bowie's Berlijn trilogie vormgaf. Maar ook Station To Station, Young Americans en Scary Monsters.
Rust In Vrede.
Rust In Vrede.
0
geplaatst: 7 april 2016, 22:20 uur
Leon Haywood (74) overleden
Leon Haywood scoorde in 1980 een hit met "Don't Push It Don't Force It" en haalde net de Top 10 niet.
Leon Haywood scoorde in 1980 een hit met "Don't Push It Don't Force It" en haalde net de Top 10 niet.
0
geplaatst: 7 april 2016, 22:23 uur
Oei, Dennis Davis, van dat geweldige slissende, schuifelende drumgeluid op Station to station en Low, een unieke sound. R.I.P. Dennis Davis.
0
geplaatst: 7 april 2016, 22:43 uur
Bowie heeft zijn drummer en gitarist al bij elkaar waar hij ook mag zijn....
Rip
Rip
0
geplaatst: 7 april 2016, 23:58 uur
lennon schreef:
Alledrie kanker bedenk ik me net

0
geplaatst: 8 april 2016, 07:28 uur
R.I.P. Dennis Davis.
Hij was ook de drummer op Master Blaster van Stevie Wonder (en ander werk van Wonder).
Hij was ook de drummer op Master Blaster van Stevie Wonder (en ander werk van Wonder).
0
buizen
geplaatst: 8 april 2016, 07:53 uur
R.I.P. Dennis Davis.
Vroeg me af hoe oud is ie geworden. Gezien de periode dat ie in Vietnam diende zal het iets van achter in de zestig zijn, of al 70, maar zelfs op wikipedia staat geen geboortedatum genoemd.
Geboren en opgegroeid in New York.
De snaredrumsound op Low was 'toonaangevend'[..].
http://www.damusic.be/sites/default/files/imagecache/300x300/720x405-6cb9aff1.jpg
Vroeg me af hoe oud is ie geworden. Gezien de periode dat ie in Vietnam diende zal het iets van achter in de zestig zijn, of al 70, maar zelfs op wikipedia staat geen geboortedatum genoemd.
Geboren en opgegroeid in New York.
De snaredrumsound op Low was 'toonaangevend'[..].
http://www.damusic.be/sites/default/files/imagecache/300x300/720x405-6cb9aff1.jpg
0
geplaatst: 8 april 2016, 10:05 uur
69 was ie, net als Bowie.
RIP en bedankt voor het mooie drumwerk.
RIP en bedankt voor het mooie drumwerk.
0
geplaatst: 8 april 2016, 23:54 uur
Smaakvolle drummer die iets extra's gaf aan Bowie's songs.
R.I.P Dennis.
R.I.P Dennis.
0
buizen
geplaatst: 10 april 2016, 01:02 uur
Kende de man eerlijk gezegd niet van naam (andere muzieksmaak) maar als je het zo leest een bijzonder muzikant, een grootheid in zijn werk.
De underground music scene in New York..
http://pitchfork.com/news/64699-tony-conrad-has-died/
R.I.P. heer Conrad.
De underground music scene in New York..
http://pitchfork.com/news/64699-tony-conrad-has-died/
R.I.P. heer Conrad.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.