MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:

En weer gaat er een muzikale grootheid, en weer kondigde hij het zelf aan op zijn laatste album. R.I.P. Mr. Cohen

R.I.P. Leonard Cohen.
Tot zijn laatste dagen geweldige muzikant, zanger, één van de grootsten aller tijden.

R.I.P. Leonard Cohen.
Je voelde hem aankomen, maar het komt toch weer hard aan.

R.I.P. Leonard Cohen

'I'm ready my Lord'
R.I.P. LC

So long, Leonard. Closing time komt altijd te vroeg. R.I.P.

R.I.P. Leonard Cohen

Minder grote schok dan bij Bowie en Prince wellicht maar wel weer een hele grote artiest

aERodynamIC schreef:
Minder grote schok dan bij Bowie en Prince wellicht

Nou, 't scheelt niet veel hoor. Maar hangt misschien ook van je persoonlijke voorkeur af.

Wat hij gemeen heeft met Bowie en Prince is dat Leonard Cohen tot het laatst een absoluut relevante artiest is gebleven. En dat wil wat zeggen, op zo'n hoge leeftijd. Sterker nog: er valt wat voor te zeggen dat zijn kwaliteiten alleen maar toenamen naarmate hij ouder werd. Al heeft-ie alles bij elkaar genomen vooral een heel consistent oeuvre nagelaten.

R.I.P. Leonard Cohen

R.I.P. Leonard Cohen. Ik zag hem ooit aan het werk op het Gentse Sint-Pietersplein en dat is toch een van mijn beste concerten ooit.

RIP Lonard Cohen. Weer verschieten bij het opstaan deze morgen...

Leonard Cohen's laatste album gaf mij al een voorgevoel van een naderend einde. Hij nam als muzikant afscheid in een zwaar emotionele toonzetting. Uiteraard ondersteunt door zijn poëtische teksten en melancholieke stem. Weer een rake klap in dit uitermate zware muzikale jaar.

RIP Leonard

"Hineni, hineni
I'm ready, my lord"

gaucho schreef:
(quote)

Nou, 't scheelt niet veel hoor. Maar hangt misschien ook van je persoonlijke voorkeur af.

Ik denk dat hij bedoelt dat dit overlijden minder onverwachts komt, gezien Cohen's laatste album en een interview waarin hij had aangekondigd dat het niet zo lang meer zou duren.

You Want It Darker is fenomenaal. Ik zou zo gauw geen beter nummer kunnen bedenken dat door iemand van boven de 80 is opgenomen. Een kroon op een prachtig oeuvre.

R.I.P. Leonard Cohen.

Eén van de grootste songschrijvers.

herman schreef:
Ik denk dat hij bedoelt dat dit overlijden minder onverwachts komt, gezien Cohen's laatste album en een interview waarin hij had aangekondigd dat het niet zo lang meer zou duren.

Ik las het anders, meer als een soort rangschikking, maar ik denk dat je gelijk hebt. 't Overlijden van Bowie en Prince kwam onverwacht, dat van Cohen inderdaad niet. Dat maakt de impact kleiner, maar Cohen hoort eveneens bij de hele groten. Maar vermoedelijk zijn we het daar allemaal wel over eens.

gaucho schreef:
Wat hij gemeen heeft het Bowie en Prince is dat Leonard Cohen tot het laatst een absoluut relevante artiest is gebleven. En dat wil wat zeggen, op zo'n hoge leeftijd. Sterker nog: er valt wat voor te zeggen dat zijn kwaliteiten alleen maar toenamen naarmate hij ouder werd. Al heeft-ie alles bij elkaar genomen vooral een heel consistent oeuvre nagelaten.

Hij was 13 jaar ouder dan David Bowie, 24 jaar ouder dan Prince.
Dat hij eigenlijk tot zijn laatste snik een relevant artiest is gebleven was niet alleen door zijn uitermate sterke albums die met grote regelmaat werden uitgebracht, maar geldt ook zeker voor zijn live optredens.
Zijn concert in 2012 in het Olympisch stadion is niet alleen haarfijn bijgebleven maar vermoedelijk ook één van de beste die ik ooit in mijn leven heb gezien.

gaucho schreef:
Ik las het anders, meer als een soort rangschikking, maar ik denk dat je gelijk hebt. 't Overlijden van Bowie en Prince kwam onverwacht, dat van Cohen inderdaad niet. Dat maakt de impact kleiner, maar Cohen hoort eveneens bij de hele groten. Maar vermoedelijk zijn we het daar allemaal wel over eens.

Zeker. Je hebt van die artiesten waar je niet omheen kunt, of je nou liefhebber bent of niet. Cohen is daar zeker een van. Nu maar hopen dat de rest nog een tijdje meegaat.

Ik heb 'm nooit live gezien, maar wel heel veel mensen gehoord over de impact van zijn optredens, zeker ook zijn recente. Dat blijkt ook hier nu weer. Voor mij is Cohen toch altijd de man van de prachtige songs en dito teksten. Songs waarin het leven werd gevierd, maar waarin de dood toch eigenlijk ook nooit ver weg was.
Een ranglijst samenstellen is haast geen doen, maar ik sluit niet uit dat deze bij mij op 1 zou komen te staan:

Leonard Cohen - Tower of Song - YouTube

Jammer dat hij nu niet meer in aanmerking kan komen voor de Nobelprijs voor de literatuur...

musician schreef:

Hij was 24 jaar ouder dan Prince.

kleine correctie: 25

Ondanks dat hij het zelf al haast aankondigde toch een behoorlijke schok. Ben hier eigenlijk wel beroerd van, ondanks dat hij toch best een mooie leeftijd heeft bereikt. Echter voor zo een rasmuzikant (op hoog niveau) als Cohen too soon.

Groot artiest. R.I.P Leonard Cohen.

Lees nu net dat Leonard Cohen er niet meer is ... groot verlies van een groot artiest. Rust in vrede, Leonard.

lennon schreef:
(quote)

kleine correctie: 25

Leonard Cohen is van 21 september 1934, Prince van 7 juni 1958.
Toen Prince geboren werd, moest Cohen nog 24 worden.

R.I.P. Leonard Cohen. Nooit fan geweest maar buiten kijf een van de allergrootsten die de Nobelprijs voor de literatuur meer had verdiend dan Dylan wat mij betreft.

herman schreef:
(quote)

Leonard Cohen van 21 september 1934, Prince van 7 juni 1958.
Toen Prince geboren werd, moest Cohen nog 24 worden.

Toen Prince overleed was Cohen inderdadad nog 81... het maakt ook eigenlijk niet uit.

Elke vergelijking behalve de dood is scheef tussen die twee.

Casartelli (moderator)
82 is voor iemand met een regelmatig, gezond leven al een heel behoorlijke leeftijd, laat staan voor een artiest. Ik ben verder niet bekend met 's mans recente werk, maar als je tot op hoge leeftijd (kennelijk) relevante muziek maakt, ben je muzikant in hart en nieren. Dat is geen romantisering, maar domweg de constatering dat anders stoppen op zeker moment zo veel eenvoudiger zou zijn...
herman schreef:
Je hebt van die artiesten waar je niet omheen kunt, of je nou liefhebber bent of niet. Cohen is daar zeker een van.
En zo is het. En dan ben ik nog een redelijk liefhebber ook, hoewel voornamelijk van zijn muziek met meer dan veertig jaarringen.

R.I.P. Leonard Cohen

Verneem zojuist het droeve nieuws...

R.I.P. Leonard Cohen

Rust zacht Leonard Cohen, een zeer karakteristieke stem is van ons heen gegaan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:42 uur

geplaatst: vandaag om 08:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.