MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
ohmusica
Alweer een muzikant in vrede die ons dit jaar kan troosten met een eigen onlangs verschenen requiem.
| RIP Leonard Cohen

I better hold my tongue
I better take my place
Lift this glass of blood
Try to say the grace

Heel droevig, rust zacht groot artiest.

Het komt niet als een verrassing, maar dat maakt het niet minder verdrietig. Zojuist speelt de beiaard van de Dom werk van Cohen. De klanken komen hier via het open raam mijn AirBnB binnen. Kippenvel.

aERodynamIC schreef:
.......maar wel weer een hele grote artiest

Helaas niet de laatste, rekening houdend dat het nu ruim 50 jaar geleden is dat de opmars
van de toen beatmuziek begon.

R.I.P. Leonard Cohen. Net als Bowie eerder dit jaar heeft hij afscheid genomen met een mooie plaat, maar dat maakt het verlies er zeker niet minder op. Cohen is één van de groten, als tekstschrijver wellicht (samen met Dylan) de grootste. Hij had het zelf natuurlijk al aangekondigd, maar het komt toch aan..

R.I.P. Ladies' Man

Misterfool
R.I.P Leonard Cohen.

R.I.P. Leonard Cohen. Zijn impact is voor mij nooit meer zo groot geweest als bij zijn verpletterende debuutplaat, maar hij is tot het einde toe een reus gebleven. Qua tekstschrijver voor mij één van de allergrootsten.

Alle mooie woorden zijn al gezegd. Triest dat we weer afscheid nemen van een groot artiest.
R.I.P. Leonard Cohen

Vreselijk. Even mijmerend terug naar eind 70's waar Broemetje indruk probeerde te maken op vriendinnetjes met albums van Leonard. Op m'n zolderkamertje en maar hopen dat ze zwijmelend in m'n armen vielen Was de enige reden dat ik m'n hardrock principes even opzij zette. Tja...van die dingen die voorbij gaan enz. Carpe Diem

Vanavond om 23.25 uur op Canvas: de documentaire 'Leonard Cohen: I'm your man'.

Ai,
R.I.P. Leonard Cohen

Rust zacht, Leonard, dank voor het meehelpen zoeken tussen de bloemen en het afval.

Na Wim Brands eerder dit jaar weer een van mijn allergrootste helden overleden. Rust zacht, Leonard Cohen.

Vanochtend voor dag en dauw wakker gebeld door mijn zus: "Leonard Cohen is overleden."

Rest vd dag aan t werk geweest en t spookt constant onder je schedeldak.
Een wereld zonder Cohen, zeker in deze donkere dagen, is een zeer lege wereld.

Vorige week mijn beppe van bijna 97 naar crematorium gebracht. Niet gehuild.

Net thuis van werk en nu luisterend naar You Want It Darker, rollen de tranen van mijn wangen.
Bijzonder voor iemand die geen familie is.

Bedankt voor alles Leonard en de hartelijke groeten aan Hank Williams.

Tja, 82 jaar! Het is een mooi einde van je leven toch? Mijn broers speelden zijn eerste albums al af. Ik ben ermee grootgebracht. Een anker in mijn leven.

Wat een onvoorstelbaar k*tjaar wat betreft het afscheid moeten nemen van muzikale helden. Natuurlijk is 82 jaar een mooie leeftijd, maar sommige mensen mogen niet dood . Cohen was er daar een van . Altijd was hij er , nooit pontificaal ,maar in tijde van nood ,wist hij me altijd bij te staan. Hij was een baken in mijn lp/cd collectie . Cohen hielp mij over liefdesverdriet en verlies heen met zijn kijk op de wereld en nam zich zelf gelukkig niet al te serieus. Zijn cynisme en point of view spraken mij altijd zeer aan. Het is toch jammer dat hij het Trump tijdperk niet heeft mogen meemaken om daarover met zijn cynische pen zijn gedachtenspinsels met ons te delen. Ik verlies na Prince en Bowie wederom een favoriet .Ik neem nog een Bacardi -Cola en proost op Leonard. R.I.P.

kistenkuif
wat een man
wat hij ons nalaat
groots

R.I.P.

R.I.P. Leonard Cohen, een artiest die een grote inspiratie vormde voor vele artiesten. Een groot man is heengegaan.

Stijn_Slayer
Droevig nieuws, maar voor zover ik het als buitenstaander kan beoordelen had Cohen er vrede mee en heeft hij zijn carrière op glansrijke wijze met een hoogtepunt afgesloten. Dat is velen niet gegeven.

Hij is de 7e al overleden. Dat hebben ze lang stil weten te houden.

Ik heb ook mooie herinneringen aan het concert in het Westerpark, al weer 8 jaar geleden, lees ik bij starbright boy. Hoewel ik nauwelijks iets van hem kende ben ik nav dat concert hem zeker meer gaan waarderen.

Voor zij die het leven en de muziek van Leonard Cohen verder willen vieren (met een leuk spelletje er rond gebouwd), er is slechts één adres:

Sandokan-veld schreef:
Voor de liefhebbers: Greatest Hits of: Leonard Cohen: Klik

Telamon
Leon Russell overleden. 74 jaar.

zaaf
Ooo RIP Leon!

Weer een legende die ons verlaat. RIP Leon Russell.

Het gaat ineens weer hard. Nu ook Leon Russel.
74 Jaar. R.I.P.

Ben bang dat de komende jaren MM's..R.I.P helaas... veel bezocht zal worden
veel van onze Legandarische Muziek helden gaan beetje bij beetje omvallen ,hebben dus de leeftijd + vaak vele tropenjaren
Alles in dit leven is betrekkelijk ...en ook voor hun
R.I.P Leon Russel

R.I.P. Leon Russel

DjFrankie (moderator)
R.I.P Leon Russel vooral bekend van

Nou nee, eenieder die dit album kent Joe Cocker - Mad Dogs & Englishmen (1970) heeft wel een grijs vermoeden waar het begon.

Russell: muzikale veelvraat die vanwege zijn bijdrage - en zijn voorkomen - niet te missen was. Muzikant in hart en nieren - R.I.P.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:48 uur

geplaatst: vandaag om 20:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.