Muziek / Nieuws / R.I.P Muziekindustrie? Goeie zaak!
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juni 2015, 12:40 uur
FRIPI schreef:
Er zijn allerlei factoren die afleiden. Luister jij naar je favoriete muziek zou je het ook veel minder erg vinden als het geluid minder goed is. Dan komt er namelijk emotie bij kijken.
Er zijn allerlei factoren die afleiden. Luister jij naar je favoriete muziek zou je het ook veel minder erg vinden als het geluid minder goed is. Dan komt er namelijk emotie bij kijken.
ik heb juist dat mijn favoriete muziek zo goed mogelijk moet klinken en vind het minder "erg" dat een leuk maar verder niet bijzonder album wat minder zou klinken (zonder me verder in de vanuit welke bron het moet komen discussie te storten)
0
FRIPI
geplaatst: 30 juni 2015, 12:51 uur
vigil schreef:
ik heb juist dat mijn favoriete muziek zo goed mogelijk moet klinken en vind het minder "erg" dat een leuk maar verder niet bijzonder album wat minder zou klinken (zonder me verder in de vanuit welke bron het moet komen discussie te storten)
(quote)
Klopt maar ik doelde ook meer op dat veel mensen het niet erg vinden als het aanbod groot is. Dus het is een geld kwestie omdat veel mensen voor betere kwaliteit niet meer willen betalen. Kijk naar Deezer of anderen die flac/alac aanbieden.
Zie je Spotify users nu massaal overstappen? Nee dat niet.
Ze krijgen meer ondanks mindere kwaliteit voor weinig geld en daar draait het om. En dan vinden mensen het gek dat de muziek industrie kapot gaat/is.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 juni 2015, 13:28 uur
Zoals de titel al zegt: "Goeie zaak!" 
Ik ben muziekliefhebber niet muziekindustrieliefhebber.
Net 5km hardgelopen met mijn iPod, bijzonder van genoten. Sterker nog; ik heb zelfs een nummer leren waarderen dat ik eerder niet zo boeiend vond en dat was een 320 mp3. (Holden - Renata)

Net 5km hardgelopen met mijn iPod, bijzonder van genoten. Sterker nog; ik heb zelfs een nummer leren waarderen dat ik eerder niet zo boeiend vond en dat was een 320 mp3. (Holden - Renata)
0
geplaatst: 30 juni 2015, 13:58 uur
Onweerwolf schreef:
Sterker nog; ik heb zelfs een nummer leren waarderen dat ik eerder niet zo boeiend vond en dat was een 320 mp3. (Holden - Renata)
Het beste bericht dat hier de afgelopen dagen voorbij is gekomen! Fantastisch nummer, leuk dat je hem begint te waarderen.Sterker nog; ik heb zelfs een nummer leren waarderen dat ik eerder niet zo boeiend vond en dat was een 320 mp3. (Holden - Renata)
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 juni 2015, 14:44 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Het beste bericht dat hier de afgelopen dagen voorbij is gekomen! Fantastisch nummer, leuk dat je hem begint te waarderen. Dankzij De Witte Trui weer. De 2014 editie luister ik momenteel op volgorde af tijdens mijn looprondjes.
Is ook wel typisch muziek die bij mij een lange incubatieperiode vergt hoor.
0
geplaatst: 30 juni 2015, 18:00 uur
Onweerwolf schreef:
Is ook wel typisch muziek die bij mij een lange incubatieperiode vergt hoor.
Heb je het volledige album al eens geprobeerd? Wellicht bevalt het je in de album context nog wel beter. En misschien 'ontdek' je nog meer toffe nummers op de plaat.Is ook wel typisch muziek die bij mij een lange incubatieperiode vergt hoor.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 juni 2015, 19:14 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Heb je het volledige album al eens geprobeerd? Wellicht bevalt het je in de album context nog wel beter. En misschien 'ontdek' je nog meer toffe nummers op de plaat. Dat zou ik wellicht nog eens kunnen doen ja. Het is niet alsof ik nu fan ben hoor, maar het viel me op dat het toch wel een fijn plaatje was.
0
geplaatst: 30 juni 2015, 19:41 uur
Onweerwolf schreef:
Het is niet alsof ik nu fan ben hoor, maar het viel me op dat het toch wel een fijn plaatje was.
Het is niet alsof ik nu fan ben hoor, maar het viel me op dat het toch wel een fijn plaatje was.
http://vignette1.wikia.nocookie.net/playstationallstarsbattleroyale/images/5/5f/Its_something.jpg/revision/latest?cb=20130808214344
0
Ponty Mython
geplaatst: 30 juni 2015, 21:25 uur
Onweerwolf schreef:

Een echte hipster heeft een walkman.
0
Ziegler
geplaatst: 1 juli 2015, 07:18 uur
Een echte hipster heeft apple music op zijn telefoon? Sinds gisteren een proefabbonnement. Ik merk dat ik de overdaad nog wat verwarrend vind. Toegang tot ik weet niet hoeveel muziek.
0
geplaatst: 1 juli 2015, 09:49 uur
Rudi S schreef:
Het is pure chemie, ik ga er hier even tussen uit, ik gun de ander de kans om mij te missen hier.
Ja, ga lekker ergens anders opscheppen over de opleiding van je dochter. (quote)
Het is pure chemie, ik ga er hier even tussen uit, ik gun de ander de kans om mij te missen hier.

0
geplaatst: 1 juli 2015, 09:59 uur
Ziegler schreef:
Een echte hipster heeft apple music op zijn telefoon? Sinds gisteren een proefabbonnement. Ik merk dat ik de overdaad nog wat verwarrend vind. Toegang tot ik weet niet hoeveel muziek.
Ik ben benieuwd wat je er van vindt! Een echte hipster heeft apple music op zijn telefoon? Sinds gisteren een proefabbonnement. Ik merk dat ik de overdaad nog wat verwarrend vind. Toegang tot ik weet niet hoeveel muziek.
Muziek >> Algemeen >> Apple Music
0
Ziegler
geplaatst: 1 juli 2015, 12:51 uur
Zodra ik het kan gebruiken vanaf iTunes op mijn stereo, zal ik er eens wat over schrijven in dat draadje.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 juli 2015, 12:54 uur
Neil Young stopt zijn samenwerking met alle muziekstreamingdiensten. Hij vindt de geluidskwaliteit van de diensten "beneden alle peil", schrijft de zanger op zijn Facebookpagina, en wil niet dat zijn muziek slechter wordt "door de slechtste geluidskwaliteit in de geschiedenis van de muziek".
Neil Young haalt muziek van streamingdiensten | NOS
Wat een vervelende oude zeiksnor begint die Young te worden. En wat een onzin loopt hij ook te vertellen. "Slechtste geluidskwaliteit in de geschiedenis"? Tuurlijk. Toen Young zijn eerste hits scoorde hoorde was de kwaliteit van de radio programma's waarin ze werden uitgezonden en de apparatuur waarmee je die ontving echt oneindig veel slechter dan de kwaliteit van een nowadays Spotify.
Het is natuurlijk zijn goed recht maar hij sluit zich gewoon af voor (potentiële) fans die via streaming in aanraking komen met zijn muziek. Moet je willen.
Hij zal wel gefrustreerd zijn omdat mensen zijn pono rotzooi niet willen kopen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 juli 2015, 12:57 uur
Hehe, de reacties op zijn facebook pagina naar aanleiding van z'n jankbericht liegen er niet om. 

0
geplaatst: 16 juli 2015, 13:27 uur
Groot gelijk, Neil Young. Geen behoefte aan jankende zeikfans die niets beter weten dan zijn muziek via die spotify rotzooi te beluisteren.
0
geplaatst: 16 juli 2015, 14:44 uur
Zoals Marcel al aangeeft vrees ik ook dat zijn boosheid/frustratie hoofdzakelijk te maken heeft met dat Pono niet goed verkoopt.
0
geplaatst: 16 juli 2015, 22:32 uur
Lees ook dit artikel maar eens: Don't Buy What Neil Young Is Selling - gizmodo.com
In eerste instantie kon ik nog wel begrip opbrengen voor zijn standpunt - muziek beluisteren in goede kwaliteit en was ik benieuwd waarmee hij zou komen. Toen ik echter de eerste recensies van de Pono las, vroeg ik me af of dit niet een product was, dat op zoek was naar een markt. Het artikel op Gizmodo geeft goede, genuanceerde argumenten.
Denk idd dat er geen plaats is voor zo'n Pono en dat Young op die manier uiting geeft aan zijn frustratie.
In eerste instantie kon ik nog wel begrip opbrengen voor zijn standpunt - muziek beluisteren in goede kwaliteit en was ik benieuwd waarmee hij zou komen. Toen ik echter de eerste recensies van de Pono las, vroeg ik me af of dit niet een product was, dat op zoek was naar een markt. Het artikel op Gizmodo geeft goede, genuanceerde argumenten.
Denk idd dat er geen plaats is voor zo'n Pono en dat Young op die manier uiting geeft aan zijn frustratie.
0
geplaatst: 17 juli 2015, 07:47 uur
Vond deze reactie op FB wel vermakelijk:
"This is the same guy who has for decades played live with a shoebox amp as far away from sound quality as possible, and the same amp is featured on those albums Young now withdrew."
"This is the same guy who has for decades played live with a shoebox amp as far away from sound quality as possible, and the same amp is featured on those albums Young now withdrew."
0
geplaatst: 17 juli 2015, 08:33 uur
Prachtig en ook nog eens behoorlijk to the point, die FB quote die Graf plaatst zegt ook genoeg.
Neil heeft zich nooit zo druk gemaakt over opname kwaliteit (luister mijn favoriet Tonight's the Night nog maar eens).
Nee het gaat om zijn speeltje en die grap hebben wij ondertussen wel door.
Zo kan het ook,
Wilco Drop Surprise New Album Star Wars For Free | News | Pitchfork
0
geplaatst: 17 juli 2015, 15:09 uur
Ik heb eens geprobeerd zijn boek Waging Peace uit te lezen, maar verder dan iets over de helft ben ik niet geraakt. Neil Young is een echte fantast en ook nog een vervelende doordrammer.
0
geplaatst: 17 juli 2015, 15:19 uur
Kronos schreef:
Neil Young is een echte fantast...
Ik heb het boek niet gelezen, overwoog om dat wel te doen, dus vandaar: Vertelt 'ie dingen die aantoonbaar niet waar zijn, of gaat de helft van het boek over een of andere visie die hij heeft voor de toekomst?Neil Young is een echte fantast...
0
geplaatst: 17 juli 2015, 15:39 uur
Het gaat veel over Pono, maar ook over auto's die hij heeft gehad. Eentje daarvan, een Cadillac dacht ik, wilde hij ombouwen tot een elektrische wagen om milieuvriendelijk te rijden zonder aan comfort in te boeten. Dan gaat het ook nog vaak over zijn treintjes. Om de ervaring levensecht te maken (het geluid en zo) heeft hij zich veel bezig gehouden met de ontwikkeling daarvan en er een bedrijfje voor opgericht. Ongeveer een klein derde van het boek gaat over zijn relaties, familie en gezondheid. Alleen dat vond ik eigenlijk nog een beetje de moeite om te lezen. De rest ging héél snel vervelen.
0
geplaatst: 17 juli 2015, 15:54 uur
Kronos schreef:
, maar ook over auto's die hij heeft gehad
, maar ook over auto's die hij heeft gehad
Ja, het is ploegen dat boek

En sowieso,Neil in een auto, die man is volledig de weg kwijt.
0
geplaatst: 17 juli 2015, 16:16 uur
Rudi S schreef:
(quote)

Lumineus idee voor TomTom - de mental road coach: voor mensen die écht de weg kwijt zijn

Overigens was er een tijd dat Young in de audiowereld op bijval kon rekenen - met de nadruk op was.
0
Deranged
geplaatst: 20 juli 2015, 18:52 uur
Het hele vak van de muzikant gaat verdwijnen.
Alle muziek wordt in de toekomst gemaakt door robots waar we dan naar kunnen luisteren in onze zelfrijdende auto terwijl zelf rijden inmiddels illegaal is geworden.
Een meer positieve noot is dan weer wel dat het downloaden fors zal teruglopen aangezien je computer nu een bewustzijn en emoties heeft en je in zo'n geval met naam en toenaam onmiddelijk aangeeft bij de sterke arm der wet.
En robots zijn natuurlijk een stuk goedkoper dus de inkomsten van de industrie zie ik nog wel stijgen.
Alle muziek wordt in de toekomst gemaakt door robots waar we dan naar kunnen luisteren in onze zelfrijdende auto terwijl zelf rijden inmiddels illegaal is geworden.
Een meer positieve noot is dan weer wel dat het downloaden fors zal teruglopen aangezien je computer nu een bewustzijn en emoties heeft en je in zo'n geval met naam en toenaam onmiddelijk aangeeft bij de sterke arm der wet.
En robots zijn natuurlijk een stuk goedkoper dus de inkomsten van de industrie zie ik nog wel stijgen.
0
geplaatst: 20 juli 2015, 21:48 uur
Mjuman schreef:
Lumineus idee voor TomTom - de mental road coach: voor mensen die écht de weg kwijt zijn
Overigens was er een tijd dat Young in de audiowereld op bijval kon rekenen - met de nadruk op was.
Wanneer was dat en voor wat precies?Lumineus idee voor TomTom - de mental road coach: voor mensen die écht de weg kwijt zijn

Wat ik wel weet, is dat de digitaal geremasterde oude albums van Neil (pas enkele jaren geleden gedaan) klinken als een klok en een schoolvoorbeeld mogen zijn hoe "oude zooi" mooi en smaakvol kan worden aangepakt.
Die Pono is één ding maar ik zit in mijn maag met vervolgens de pogingen de man voor alles wat hij deed en doet behoorlijk te bashen. Zoals
Rudi S schreef:
terwijl hij zijn hele leven al verzot is op oude auto's. Iedere gek zijn eigen hobbies zeg ik maar. Het gaat, in z'n totaliteit, te ver om de man voor infantiel te verslijten. Over zijn eerbiedwaardige carrière kan alleen maar met enige bewondering worden gekeken. Niet alles is even fraai maar vermoedelijk zit hier veel afgunst, gezien de besmuikte reacties.En sowieso,Neil in een auto, die man is volledig de weg kwijt.
Zijn initiatief om tot een alternatief te komen voor de grootmachten Apple etc., die niks anders doen en willen om ten koste van muzikanten miljarden extra bij hun jaarlijkse al vette winsten bij te schrijven, lijkt mij op zijn minst te prijzen. Of Pono dan de oplossing is weet ik ook niet, ik schaf het zelf niet aan.
Maar ik zou wel eens een allesomvattende oplossing vanuit de muziekhoek zelf voorgeschoteld willen krijgen. Een telefoon waaruit muziek komt, al dan niet met bijgeleverde oortjes, is voor mij geen optie. Laat Young zich dan weer volledig storten op het maken en schrijven van muziek. Zijn clientèle heeft in de basis voldoende aan LP en cd.
0
geplaatst: 20 juli 2015, 23:49 uur
musician rare zin schrijf ik daar over Neil in de auto, maar dat 2e deel sta ik volledig achter.
Ik heb bij de albums Neil steeds veel lof toe gezwaaid en ook eentje in mijn top 10 staan.
Maar de bewering dat hij wegens de geluidskwaliteiten de muziek van de streamingsdiensen heeft gehaald is volstrekte onzin, zeker bij zijn middenjaren 70 was geluidskwaliteit van ondergeschikt belang, nee hij wil zijn speler verkopen (zeg dat dan Neil) en het liefst dat wij zijn catalogus nog een keer uit de Pono store kopen.
Infantiel o.i.d heb ik hem nooit genoemd.
Ik heb bij de albums Neil steeds veel lof toe gezwaaid en ook eentje in mijn top 10 staan.
Maar de bewering dat hij wegens de geluidskwaliteiten de muziek van de streamingsdiensen heeft gehaald is volstrekte onzin, zeker bij zijn middenjaren 70 was geluidskwaliteit van ondergeschikt belang, nee hij wil zijn speler verkopen (zeg dat dan Neil) en het liefst dat wij zijn catalogus nog een keer uit de Pono store kopen.
Infantiel o.i.d heb ik hem nooit genoemd.
* denotes required fields.