MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Jeetje, das ff schrikken .... R.I.P. Steve Mackey

Oei, Wayne Shorter, dat is me toch wel een icoon van jewelste!

R.I.P. Wayne Shorter

R.I.P. Wayne Shorter.

Hij heeft zowel solo als bij Miles Davis en Weather Report topwerk afgeleverd.

Wayne Shorter, jeemig een grootheid is niet meer.
r.i.p

R.I.P. Wayne Shorter. Die man heeft toch wel een ongelooflijke hoop moois gemaakt (en verschrikkelijke bagger, maar dat vergeten we maar even)

RIP Wayne Shorter. Een van de groten die nog leefde, zoveel geweldige platen waar hij op meespeelt. Gaat hier zeker veel langskomen dit weekend om hem te eren

RIP David Lindley...

R.i.p. Spot
Met zeer beperkt budget een hele rits punkklassiekers geproduceerd

SST Records Producer Glen “SPOT” Lockett Dies at 72 | Pitchfork

R.I.P. Wayne Shorter

Muziek van de beste man kwam bij mij het afgelopen jaar regelmatig in mijn afspeellijsten voor.

R.I.P. Steve Mackey

R.I.P. Spot, voor mij vooral de (co-)producer van Metal circus, Zen arcade en New day rising van Hüsker Dü.

Ja, triest, de man heeft aan veel albums meegewerkt.

dix
Zodadelijk komt Magere Hein, deze keer vast met een bezem. Dan weet iedereen weer waar ie staat. Of ligt.

O ja, Steve Mackey, dank voor de mooie baspartijen.

Is Steve Mackey overleden?

DjFrankie (moderator)
Idd even een bezem gebruikt, waren wel heel veel off-topic berichten, die nu begraven zijn.
De gevoerde discussie is bekend bij degene die er deel aan namen

DjFrankie schreef:

off-topic berichten, die nu begraven zijn.

On topic!

R.I.P. Gary Rossington

Ik kom er net achter dat op 14 november 2022 Karel Hille is overleden. Hij was, naast roddeljournalist, de tekstschrijver van nummers als 'Waarheen, waarvoor' van Mieke Telkamp en 'Als de dag van toen' van Reinhard Mey.

Kramer schreef:
Ik kom er net achter dat op 14 november 2022 Karel Hille is overleden.

Na z'n pensioen naar Spanje en uit het zicht verdwenen. Blijkbaar door iedereen gemist. Terwijl hij toch twee onverwoestbare klassiekers op z'n naam heeft staan.

Programmamaker Harry de Winter overleden op 73-jarige leeftijd | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl - naast zijn werk als televisiepresentator was De Winter ook zijn hele carrière actief als radiomaker en organisator in de muziekindustrie.

Ik ben bepaald geen tv-kijker (of radio-luisteraar), dus veel van wat in de necrologieën geschreven wordt, ken ik hoogstens van naam.

De Winter herinner ik me wel van Wintertijd, lang geleden, waar ik hem een hele sympathieke presentator vond. RIP Harry de Winter.

Interessant feitje:

Zijn vader werkte bij Organon en vond daar in de jaren 60 de anticonceptiepil uit. Daar kwam De Winter pas achter toen zijn vader overleed en Organon een persbericht uitgaf waarin dat stond, vertelde hij in het AD. "Tot die tijd deed hij het voorkomen alsof hij er gewoon met een team aan had meegewerkt."

Briljante zet ook dat hij de rechten van Lingo kocht, daar heeft hij ongetwijfeld veel aan verdiend. En de 40+ dansfeesten waren ook een heel goed idee.

RIP Harry de Winter

Uitstekende presentator en sterke persoonlijkheid.
Wintertijd keek ik altijd graag.

R.I.P. Harry de Winter

Kramer schreef:
[ naast zijn werk als televisiepresentator was De Winter ook zijn hele carrière actief als radiomaker en organisator in de muziekindustrie.

Wat te denken van die concertregistraties die hij gedaan heeft. Die van Pink Floyd, Madonna en U2 waren daarvan de bekendste.

Dat hij ernstig ziek was en niet meer beter ging worden was al wel bekend maar toch schrok ik er wel van. Een prettige persoonlijkheid met een groot muzikaal hart.

RIP Harry de Winter

Sprak hem ooit op Crossing Borders - ik meen 2008; toen was hij samen met Julian Cope (o.a. Teardrop Explodes), wiens boek net werd gepresenteerd.
Tipte hem toen om vooral The Fleet Foxes (die hij nog niet kende) te gaan zien. Achteraf vond ie dat een fijne tip. Sociaal bewogen en geëngageerd man met een brede muzikale interesse.

R.I.P. Harry de Winter

Gast
geplaatst: vandaag om 20:39 uur

geplaatst: vandaag om 20:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.