Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
0
geplaatst: 2 maart 2023, 18:44 uur
Wayne Shorter... 89 geworden.
Wayne Shorter, icon of jazz saxophone, dies aged 89 | Jazz | The Guardian - theguardian.com
Wayne Shorter, icon of jazz saxophone, dies aged 89 | Jazz | The Guardian - theguardian.com
0
geplaatst: 2 maart 2023, 18:49 uur
Oei, Wayne Shorter, dat is me toch wel een icoon van jewelste!
R.I.P. Wayne Shorter
R.I.P. Wayne Shorter
0
geplaatst: 2 maart 2023, 19:10 uur
R.I.P. Wayne Shorter.
Hij heeft zowel solo als bij Miles Davis en Weather Report topwerk afgeleverd.
Hij heeft zowel solo als bij Miles Davis en Weather Report topwerk afgeleverd.
0
geplaatst: 2 maart 2023, 20:45 uur
3
geplaatst: 2 maart 2023, 21:32 uur
R.I.P. Wayne Shorter. Die man heeft toch wel een ongelooflijke hoop moois gemaakt (en verschrikkelijke bagger, maar dat vergeten we maar even)
0
geplaatst: 3 maart 2023, 18:46 uur
RIP Wayne Shorter. Een van de groten die nog leefde, zoveel geweldige platen waar hij op meespeelt. Gaat hier zeker veel langskomen dit weekend om hem te eren
1
geplaatst: 4 maart 2023, 09:34 uur
0
geplaatst: 5 maart 2023, 10:46 uur
R.i.p. Spot
Met zeer beperkt budget een hele rits punkklassiekers geproduceerd
SST Records Producer Glen “SPOT” Lockett Dies at 72 | Pitchfork
Met zeer beperkt budget een hele rits punkklassiekers geproduceerd

SST Records Producer Glen “SPOT” Lockett Dies at 72 | Pitchfork
0
geplaatst: 5 maart 2023, 11:19 uur
R.I.P. Wayne Shorter
Muziek van de beste man kwam bij mij het afgelopen jaar regelmatig in mijn afspeellijsten voor.
R.I.P. Steve Mackey
Muziek van de beste man kwam bij mij het afgelopen jaar regelmatig in mijn afspeellijsten voor.
R.I.P. Steve Mackey
0
geplaatst: 5 maart 2023, 11:50 uur
R.I.P. Spot, voor mij vooral de (co-)producer van Metal circus, Zen arcade en New day rising van Hüsker Dü.
0
geplaatst: 5 maart 2023, 19:49 uur
Zodadelijk komt Magere Hein, deze keer vast met een bezem. Dan weet iedereen weer waar ie staat. Of ligt.
O ja, Steve Mackey, dank voor de mooie baspartijen.
O ja, Steve Mackey, dank voor de mooie baspartijen.
2
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 maart 2023, 22:54 uur
Idd even een bezem gebruikt, waren wel heel veel off-topic berichten, die nu begraven zijn.
De gevoerde discussie is bekend bij degene die er deel aan namen
De gevoerde discussie is bekend bij degene die er deel aan namen
1
geplaatst: 6 maart 2023, 05:51 uur
1
geplaatst: 7 maart 2023, 11:55 uur
Ik kom er net achter dat op 14 november 2022 Karel Hille is overleden. Hij was, naast roddeljournalist, de tekstschrijver van nummers als 'Waarheen, waarvoor' van Mieke Telkamp en 'Als de dag van toen' van Reinhard Mey.
0
geplaatst: 7 maart 2023, 22:06 uur
Kramer schreef:
Ik kom er net achter dat op 14 november 2022 Karel Hille is overleden.
Ik kom er net achter dat op 14 november 2022 Karel Hille is overleden.
Na z'n pensioen naar Spanje en uit het zicht verdwenen. Blijkbaar door iedereen gemist. Terwijl hij toch twee onverwoestbare klassiekers op z'n naam heeft staan.
0
geplaatst: 8 maart 2023, 15:49 uur
Programmamaker Harry de Winter overleden op 73-jarige leeftijd | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl - naast zijn werk als televisiepresentator was De Winter ook zijn hele carrière actief als radiomaker en organisator in de muziekindustrie.
0
geplaatst: 8 maart 2023, 18:00 uur
Ik ben bepaald geen tv-kijker (of radio-luisteraar), dus veel van wat in de necrologieën geschreven wordt, ken ik hoogstens van naam.
De Winter herinner ik me wel van Wintertijd, lang geleden, waar ik hem een hele sympathieke presentator vond. RIP Harry de Winter.
De Winter herinner ik me wel van Wintertijd, lang geleden, waar ik hem een hele sympathieke presentator vond. RIP Harry de Winter.
0
geplaatst: 8 maart 2023, 18:04 uur
Interessant feitje:
Briljante zet ook dat hij de rechten van Lingo kocht, daar heeft hij ongetwijfeld veel aan verdiend. En de 40+ dansfeesten waren ook een heel goed idee.
RIP Harry de Winter
Zijn vader werkte bij Organon en vond daar in de jaren 60 de anticonceptiepil uit. Daar kwam De Winter pas achter toen zijn vader overleed en Organon een persbericht uitgaf waarin dat stond, vertelde hij in het AD. "Tot die tijd deed hij het voorkomen alsof hij er gewoon met een team aan had meegewerkt."
Briljante zet ook dat hij de rechten van Lingo kocht, daar heeft hij ongetwijfeld veel aan verdiend. En de 40+ dansfeesten waren ook een heel goed idee.
RIP Harry de Winter
0
geplaatst: 8 maart 2023, 18:16 uur
Uitstekende presentator en sterke persoonlijkheid.
Wintertijd keek ik altijd graag.
R.I.P. Harry de Winter
Wintertijd keek ik altijd graag.
R.I.P. Harry de Winter
1
geplaatst: 8 maart 2023, 18:56 uur
Kramer schreef:
[ naast zijn werk als televisiepresentator was De Winter ook zijn hele carrière actief als radiomaker en organisator in de muziekindustrie.
[ naast zijn werk als televisiepresentator was De Winter ook zijn hele carrière actief als radiomaker en organisator in de muziekindustrie.
Wat te denken van die concertregistraties die hij gedaan heeft. Die van Pink Floyd, Madonna en U2 waren daarvan de bekendste.
Dat hij ernstig ziek was en niet meer beter ging worden was al wel bekend maar toch schrok ik er wel van. Een prettige persoonlijkheid met een groot muzikaal hart.
RIP Harry de Winter
0
geplaatst: 8 maart 2023, 19:48 uur
Sprak hem ooit op Crossing Borders - ik meen 2008; toen was hij samen met Julian Cope (o.a. Teardrop Explodes), wiens boek net werd gepresenteerd.
Tipte hem toen om vooral The Fleet Foxes (die hij nog niet kende) te gaan zien. Achteraf vond ie dat een fijne tip. Sociaal bewogen en geëngageerd man met een brede muzikale interesse.
R.I.P. Harry de Winter
Tipte hem toen om vooral The Fleet Foxes (die hij nog niet kende) te gaan zien. Achteraf vond ie dat een fijne tip. Sociaal bewogen en geëngageerd man met een brede muzikale interesse.
R.I.P. Harry de Winter
* denotes required fields.