Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
1
geplaatst: 12 juli 2024, 14:18 uur
6 juli is William Stover overleden, bekend van deze Chicago house klassieker uit 1987.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 juli 2024, 09:38 uur
Trudy Jennes (Lords of Acid) RIP
https://www.gaylive.be/#:~:text=Trudy%20Jennes%20(61)%2C%20voorzitster,spoed%20opgenomen%20in%20het%20ziekenhuis.
https://www.gaylive.be/#:~:text=Trudy%20Jennes%20(61)%2C%20voorzitster,spoed%20opgenomen%20in%20het%20ziekenhuis.
0
geplaatst: 16 juli 2024, 17:53 uur
Jemig wat jong nog, heb dat altijd een hele toffe hit gevonden. 
Tomcraft, DJ and ‘Loneliness’ hitmaker, dies aged 49 | DJ Mag - djmag.com

0
geplaatst: 16 juli 2024, 18:23 uur
Wieteke van Dort is gisteren overleden. De zangeres, actrice en cabaretière was vooral bekend van legendarische Nederlandse kinderprogramma's als Oebele, de Stratenmaker op Zee show, JJ de Bom voorheen de Kinderviend en het Klokhuis, en had daarnaast een eigen tv-programma, de Late Late Lien show. Als Tante Lien was ze jarenlang het 'gezicht' van Nederlands Indië. Haar man, Theo Moody, met wie ze 55 jaar getrouwd was, overleed vorige week...
Wieteke is 81 jaar oud geworden.
Wieteke is 81 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 16 juli 2024, 18:41 uur
Ach, wat sneu
Haar man, Theo Moody, met wie ze 55 jaar getrouwd was, overleed vorige week...
R.I.P. Tante Lien
Haar man, Theo Moody, met wie ze 55 jaar getrouwd was, overleed vorige week...
R.I.P. Tante Lien
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 16 juli 2024, 18:41 uur
Vooraf had ik Wieteke van Dort geplaatst in de categorie "Leeft ze nog?", er zijn wel eens dagen dat ik niet aan haar denk.
Dat antwoord is nu dus helaas gegeven. Groot tv-maakster ondanks dat ik haar volledig uit het oog was verloren. Dat ligt aan mij, niet aan Wieteke.
Rust zacht, Wieteke en dankjewel voor je bijdragen aan JJ de Bom & Het Klokhuis.
Dat antwoord is nu dus helaas gegeven. Groot tv-maakster ondanks dat ik haar volledig uit het oog was verloren. Dat ligt aan mij, niet aan Wieteke.
Rust zacht, Wieteke en dankjewel voor je bijdragen aan JJ de Bom & Het Klokhuis.
1
geplaatst: 16 juli 2024, 18:51 uur
Ik las onlangs dat Wieteke een terminale vorm van kanker had, dus ik dacht de laatste tijd wat vaker aan haar. Echt heel sneu dat ze zelfs te ziek was om naar de uitvaart van haar overleden echtgenoot te gaan.
1
geplaatst: 16 juli 2024, 19:09 uur
Weer een stukje jeugdsentiment dat wegvalt .......
R.I.P. Wieteke
R.I.P. Wieteke

1
geplaatst: 16 juli 2024, 19:15 uur
Wat was ze leuk altijd. Absoluut een heldin uit mijn jeugd.
R.I.P. Wieteke van Dort.
R.I.P. Wieteke van Dort.
1
geplaatst: 16 juli 2024, 19:55 uur
R.I.P. Wieteke van Dort.
Bij mij vooral de Deftige Dame uit de Stratemaker op Zee Show, een serie waar lang niet alle kinderen naar mochten kijken. Vanwege het slechte voorbeeld voor de opgroeiende jeugd.
Ook een min of meer vast onderdeel was een sketch waarin Staartjes en Van Dort twee leerlingen speelden, die als enigen nog over waren van een klas omdat ze elk jaar bleven zitten. In een ouderwets schoolbankje gezeten luisterden zij naar de lessen van onderwijzer Joost Prinsen, die nooit verder kwam dan "de bodemgesteldheid van Zuidoost Groningen".
Poep en Pies menuet
Bij mij vooral de Deftige Dame uit de Stratemaker op Zee Show, een serie waar lang niet alle kinderen naar mochten kijken. Vanwege het slechte voorbeeld voor de opgroeiende jeugd.
Ook een min of meer vast onderdeel was een sketch waarin Staartjes en Van Dort twee leerlingen speelden, die als enigen nog over waren van een klas omdat ze elk jaar bleven zitten. In een ouderwets schoolbankje gezeten luisterden zij naar de lessen van onderwijzer Joost Prinsen, die nooit verder kwam dan "de bodemgesteldheid van Zuidoost Groningen".
Poep en Pies menuet
1
geplaatst: 16 juli 2024, 22:39 uur
trebremmit schreef:
(embed)

(embed)
Zo, dat is zeker wel jong. En onverwachts, blijkbaar net herstellende van koorts en dan dit.
Loneliness blijft een dijk van een plaat.
R.I.P. Tomcraft
0
geplaatst: 16 juli 2024, 23:49 uur
R.I.P. Tomcraft
Loneliness was zelfs nog een nummer 1-hit in Engeland. Mooi stukje nostalgie, fijne hit
Loneliness was zelfs nog een nummer 1-hit in Engeland. Mooi stukje nostalgie, fijne hit
2
geplaatst: 17 juli 2024, 09:24 uur
Al een klein halfjaar geleden overleed Georg Riedel. De Zweedse contrabassist en componist was vooral bekend vanwege zijn muziek voor de films van Astrid Lindgren. Toen ik daar wat over las, ontdekte ik dat hij ook meespeelt op een van mijn favoriete platen: deze klassiekerd. Waanzinnig effectief baswerk. Riedel (goeie naam voor een muzikant) overleed op 90-jarige leeftijd.
Georg Riedel - Wikipedia - nl.m.wikipedia.org
Georg Riedel - Wikipedia - nl.m.wikipedia.org
2
geplaatst: 17 juli 2024, 13:06 uur
Mooi dat je hem memoreert. Die baspartijen kan ik wel dromen. Een top 10 aller tijden album voor mij.
3
geplaatst: 21 juli 2024, 09:53 uur
Drie dagen terug overleed Jerry Fuller. Fuller, geboren in 1938, begon als rockabillyzanger, maar sloeg de jackpot op z'n 22ste, toen hij de millionseller Travelin' Man schreef voor Ricky Nelson. Het bleek een samenwerking die garant zou staan voor meer succes, want Fuller schreef voor Nelson ook de Amerikaanse top 10-hits A wonder like you, Young world en It's up to you.
In 1967 startte Jerry Fuller als producer bij een andere platenmaatschappij, ontdekte Gary Puckett & the Union Gap en schreef en produceerde voor hen de grote hits Young girl en Lady Willpower. Daarnaast werkte hij succesvol samen met namen als Seals & Crofts, O.C. Smith, Glen Campbell en Al Wilson.
Jerry Fuller is 85 jaar oud geworden.
In 1967 startte Jerry Fuller als producer bij een andere platenmaatschappij, ontdekte Gary Puckett & the Union Gap en schreef en produceerde voor hen de grote hits Young girl en Lady Willpower. Daarnaast werkte hij succesvol samen met namen als Seals & Crofts, O.C. Smith, Glen Campbell en Al Wilson.
Jerry Fuller is 85 jaar oud geworden.
0
geplaatst: 22 juli 2024, 11:35 uur
Evelyn Thomas is gisteren op 70-jarige leeftijd overleden. In Nederland kennen we haar vooral van de grote en iconische hit High Energy.
RIP Evelyn Thomas
RIP Evelyn Thomas
0
geplaatst: 22 juli 2024, 11:46 uur
Niet zo lang geleden eerden we nog het genre waar het nummer naar vernoemd is met een editie van Greatest Hits. Het nummer deed het daar goed, mede dankzij de poster voor mij:
RIP Evelyn Thomas
Poek schreef:
8. Evelyn Thomas - High Energy 64 punten van 10 stemmers, nummer 1 van musicfriek en Poeha.
Geschreven en geproduceerd door het duo Levine/Trench, dat ook de hit van Miguel Brown schreef. Het nummer is denk ik een ode op het genre. Het moet het m.i. wel vooral van het refrein hebben.
8. Evelyn Thomas - High Energy 64 punten van 10 stemmers, nummer 1 van musicfriek en Poeha.
Geschreven en geproduceerd door het duo Levine/Trench, dat ook de hit van Miguel Brown schreef. Het nummer is denk ik een ode op het genre. Het moet het m.i. wel vooral van het refrein hebben.
RIP Evelyn Thomas
1
geplaatst: 22 juli 2024, 11:58 uur
Opvallend genoeg nog nergens terug te vinden op de muzieksites, maar blijkbaar is Sandy Posey eergisteren overleden. De Amerikaanse zangeres bereikte halverwege de jaren '60 drie keer de twaalfde plaats in de Amerikaanse hitparade: met countrygetinte popliedjes: Born a woman, Single girl en 'I take it back'. Sandy Posey is tachtig jaar oud geworden.
1
geplaatst: 22 juli 2024, 12:06 uur
Ook sinds twee dagen niet meer onder ons en één jaartje ouder geworden: Jerry Miller, de zanger/ gitarist van Moby Grape. Die psychedelische rockband maakte vooral furore in de tweede helft van de jaren '60, maar een jarenlange vete met hun manager deed de groep de das om. De befaamde gitarist Miller ging daarna solo door.
1
geplaatst: 22 juli 2024, 12:54 uur
chartsmaster schreef:
Opvallend genoeg nog nergens terug te vinden op de muzieksites, maar blijkbaar is Sandy Posey eergisteren overleden. De Amerikaanse zangeres bereikte halverwege de jaren '60 drie keer de twaalfde plaats in de Amerikaanse hitparade: met countrygetinte popliedjes: Born a woman, Single girl en 'I take it back'. Sandy Posey is tachtig jaar oud geworden.
Ik heb haar pas leren kennen via een cover van Single Girl door The Primitives op hun coveralbum uit 2012. Later een verzamel lp van haar gekocht, prima muziek als je van bv Skeeter Davis en Jackie de Shannon houdt.
0
geplaatst: 22 juli 2024, 21:48 uur
Abdul Kareem 'Duke' Fakir was het laatst nog levende originele lid van the Four Tops. Tot vandaag, want hij is op 88-jarige leeftijd overleden in Detroit. In die stad werd hij in 1935 ook geboren; zijn vader kwam uit Bangladesh. Fakir zong in the Four Tops vanaf hun oprichting in 1953 en nam eerder deze maand afscheid van de groep, toen zijn gezondheid het zingen niet meer toeliet; een carrière van ruim zeventig jaar dus.
Fakir in 2013 met Supremes-zangeres Mary Wilson; het tweetal was een setje in 1964, maar ze besloten destijds dat hun beider carrières voorgingen:
Fakir in 2013 met Supremes-zangeres Mary Wilson; het tweetal was een setje in 1964, maar ze besloten destijds dat hun beider carrières voorgingen:
* denotes required fields.