Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
1
geplaatst: 10 januari 2025, 18:04 uur
Chameleon Day schreef:
Ook zij is een goddelijk schepsel en heeft een goddelijke missie gehad. Echt jouw woorden.
Ook zij is een goddelijk schepsel en heeft een goddelijke missie gehad. Echt jouw woorden.
Ik weet niet hoor, maar ik heb goddelijkere schepselen gezien.
3
geplaatst: 10 januari 2025, 19:06 uur
We halen de Zangeres Zonder Naam er nog even bij! Die zelf deze tekst schreef.
3
geplaatst: 10 januari 2025, 19:26 uur
wendyvortex schreef:
(embed)
(quote)
(embed)
Dat wordt betwist:
‘Mary belde me zelf op’, zegt Henk Krol. ‘Ze zei dat ze heel boos was over de acties van Bryant en dat ze haar een brief wilde sturen. Zij is toen samen met accordeonist Coen van Orsouw en mij aan de keukentafel gaan zitten. Zo is Luister, Anita! ontstaan, het liedje dat die avond zijn première beleefde. Min of meer uit improvisatie: ze had alleen een concepttekst uitgewerkt.’
Maar beste vent, hou gerust van je vriend
En strijd voor je rechten
Desnoods ervoor vechten
Waar ze jou van beschuldigt, heb jij niet verdiend
Buitenbeentje in het oeuvre
Wat Krol niet weet, is dat dat concept niet van Servaes-Bey zelf is. Althans, dat stelt Herman Jongman, haar neef. Jongman: ‘Mijn tante Mary was op bezoek en zei tegen mij dat ik over de situatie in de VS een tekst moest schrijven – omdat ik als amateurmuzikant weleens muziek maakte. Dat heb ik voor de vuist weg gedaan. Zelf was ze dyslectisch, ze zou zo’n tekst nooit geschreven hebben. Er zitten wel aanpassingen in van haar: ‘Ze wil vernielen dat leven, ons door God eens gegeven’, dat is echt een regel van haar. Ik was niet religieus, zij wel.’
Maar beste vent, hou gerust van je vriend
En strijd voor je rechten
Desnoods ervoor vechten
Waar ze jou van beschuldigt, heb jij niet verdiend
Buitenbeentje in het oeuvre
Wat Krol niet weet, is dat dat concept niet van Servaes-Bey zelf is. Althans, dat stelt Herman Jongman, haar neef. Jongman: ‘Mijn tante Mary was op bezoek en zei tegen mij dat ik over de situatie in de VS een tekst moest schrijven – omdat ik als amateurmuzikant weleens muziek maakte. Dat heb ik voor de vuist weg gedaan. Zelf was ze dyslectisch, ze zou zo’n tekst nooit geschreven hebben. Er zitten wel aanpassingen in van haar: ‘Ze wil vernielen dat leven, ons door God eens gegeven’, dat is echt een regel van haar. Ik was niet religieus, zij wel.’
DPG Media Privacy Gate - volkskrant.nl
2
geplaatst: 11 januari 2025, 09:03 uur
R.I.P. Sam Moore.
Uiteraard bekend van het duo Sam&Dave.
89 jaar geworden.
Uiteraard bekend van het duo Sam&Dave.
89 jaar geworden.
0
geplaatst: 11 januari 2025, 11:29 uur
1
geplaatst: 11 januari 2025, 12:57 uur
Ik kende die hele Anita Bryant niet, maar zelfs de dood van Charles Manson werd hier met minder gejuich ontvangen 

5
geplaatst: 11 januari 2025, 13:49 uur
Juichen om overlijdens begrijp ik sowieso niet. Ook niet ivm de persoon van de overledene….
0
geplaatst: 11 januari 2025, 15:04 uur
Chameleon Day schreef:
Juichen om overlijdens begrijp ik sowieso niet. Ook niet ivm de persoon van de overledene….
Eens, maar nu ik me een beetje heb ingelezen, zal ik er ook zeker geen traan om laten.
0
geplaatst: 11 januari 2025, 17:42 uur
Chameleon Day schreef:
Ah, jij stond dus eerder deze week niet met champagne en vuurwerk op Place de la Republique.
0
geplaatst: 11 januari 2025, 19:30 uur
Als mensen komen te overlijden die tijdens hun leven er op uit waren om andere mensen te vernietigen, daar mag je van mij een biertje op drinken.
Tegelijkertijd ook zonder te zwijgen gedurende hun leven, uiteraard.
Tegelijkertijd ook zonder te zwijgen gedurende hun leven, uiteraard.
3
geplaatst: 11 januari 2025, 20:23 uur
musician schreef:
Als mensen komen te overlijden die tijdens hun leven er op uit waren om andere mensen te vernietigen, daar mag je van mij een biertje op drinken.
Nee dus. Ik drink daar geen bier op, laat staan champagne. Dat is haat. Daar geef ik niet aan toe. Althans dat probeer ik. Maar dat begrijp jij kennelijk niet. Ik “drink” mss “een biertje” op het feit dat er een einde is gekomen aan een bepaalde machtspositie en de invloed die dergelijke personen in welk opzicht dan ook hadden. Maar niet op het passeren van hun persoon als mens. Ik vraag me mbt dergelijke personen met enige compassie af: where did it go wrong. Immers, toch allemaal ooit geboren als onschuldige (goddelijke?) schepselen….net zoals jij.
Ben ik te woke?
2
geplaatst: 11 januari 2025, 21:15 uur
Chameleon Day schreef:
Ben ik te woke?
Ben ik te woke?
Meestal krijg ik dat verwijt

Ik schreef ooit, in een geheel ander verband:
‘Raimond Nazaire de Ruijter van Steveninck was onze Leidse NSB burgemeester. Vier jaar cel, nooit meer openbare ambten en overleden in 1963. Ik ben wezen dansen op zijn graf.’
Zei een Leidse oud-verzetsstrijder tegen mij in 1981.
Ik kon mij er wat bij voorstellen, na alle verhalen die ik er bij kreeg te horen.
Het zit misschien niet in je natuur en liever natuurlijk niet. Maar er zijn echt hele slechte mensen op de wereld die hele slechte dingen doen en zeggen tegen andere mensen. Je hoeft bij hun overlijden er misschien niet op te drinken. Maar je kunt dan toch in ieder geval opgelucht adem halen.

2
geplaatst: 12 januari 2025, 15:05 uur
dix schreef:
Ah, jij stond dus eerder deze week niet met champagne en vuurwerk op Place de la Republique.
In korte tijd al twee bewijzen dat alleen de goeden jong sterven.
0
geplaatst: 12 januari 2025, 15:44 uur
1
geplaatst: 15 januari 2025, 08:54 uur
P. Fluid van 24-7 Spyz bruut vermoord als het volgende bericht klopt: Bronx Man Beaten to Death in Ambulette Was Groundbreaking Rocker - espeaks.co.uk
0
geplaatst: 15 januari 2025, 11:30 uur
Is er ook niet meer: Teddy Osei, oprichter en daarnaast saxofonist/ fluitist/ drummer/ zanger van de Brits/ Ghanese band Osibisa. Osei is 88 jaar oud geworden.
Osibisa is bij ons vooral bekend van deze coversong/ coffeesong:
Osibisa is bij ons vooral bekend van deze coversong/ coffeesong:
1
geplaatst: 15 januari 2025, 11:53 uur
Ach ja, Osibisa. Een van de eerste Afrikaanse bands die ook in andere delen van de wereld enige bekendheid vergaarde. Hun eerste albums waren best leuk, later hoorde ik steeds vaker disco- en westerse pop-invloeden in hun muziek. Dat hoeft niet per se een slechte ontwikkeling te zijn, maar hun muziek werd er wel minder authentiek door. Ik heb per saldo nog aardig wat albums van hen. Vaak gestoken in prachtige hoezen. De eerste twee, met die vliegende olifanten, werden gemaakt door de vooral van de Yes-hoezen bekende Roger Dean.
Ik leerde overigens pas vele jaren later - en ik meen zelfs dankzij Music Meter - dat The Coffee Song een cover was van een nummer van... Frank Sinatra!
R.I.P. Teddy Osei.
Ik leerde overigens pas vele jaren later - en ik meen zelfs dankzij Music Meter - dat The Coffee Song een cover was van een nummer van... Frank Sinatra!
R.I.P. Teddy Osei.
2
geplaatst: 15 januari 2025, 12:25 uur
Teddy Osei, Mac Tontoh en Loughty Amao van Osibisa verzorgden o.a. ook het percussie gedeelte in het fenomenale nummer "Look at Yourself" van Uriah Heep.
R.I.P.
R.I.P.
1
geplaatst: 15 januari 2025, 14:15 uur
Dit:
vind ik meer representatief voor het werk van Osibisa (samenzang, percussie, koperblazers + Santana-soundalike gitaar) dan het slappe bakkie koffie
R.I.P.
gaucho omdat ik het nummer in een andere uitvoering kende via mijn pa - liefhebber van o.m. Glenn Miller, Louis Armstrong en Louis Prima - heb ik het even nagezocht: Louis Prima was met zijn opname ervan Sinatra net even voor (een half jaar ongeveer)
vind ik meer representatief voor het werk van Osibisa (samenzang, percussie, koperblazers + Santana-soundalike gitaar) dan het slappe bakkie koffie
R.I.P.
gaucho omdat ik het nummer in een andere uitvoering kende via mijn pa - liefhebber van o.m. Glenn Miller, Louis Armstrong en Louis Prima - heb ik het even nagezocht: Louis Prima was met zijn opname ervan Sinatra net even voor (een half jaar ongeveer)
3
geplaatst: 15 januari 2025, 15:23 uur
johan de witt schreef:
Linda Nolan van The Nolans R.I.P.
Linda Nolan van The Nolans R.I.P.
65 jaar oud geworden, na een ongelijke en al twintig jaar durende strijd tegen borstkanker.
Hier nog maar een keertje in die onverwoestbare klassieker. Linda is de dame met de lange blonde krullen.
* denotes required fields.