MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
R.i.p. Bruce Loose. De muziek van Flipper is, bij vlagen, gemicrodosed, érrug lekker.

R.I.P. Rick Davies: Supertramp Co-Founder and Singer Rick Davies Dead at 81 Supertramp Co-Founder and Singer Rick Davies Dead at 81 - share.google.

But after retooling the group, Davies and Hodgson found their commercial breakthrough with 1974’s Crime of the Century featuring Davies-penned hits “Bloody Well Good”

Lekker bezig Rolling Stone Magazine. Iedereen weet dat dat nummer 'Bloody Well Decent' heet.

R.I.P. Rick Davies

Gisteren toevallig nog Live in Paris gedraaid.R.I.P Rick Davies

Rick R.I.P.

Ah, daar schrik ik echt van. Ik wist dat het al lange tijd slecht gesteld was met zijn gezondheid, maar toch...

Wat mij betreft een legende. Supertramp was jarenlang een van mijn all-time favoriet bands. Ik heb nog altijd een mooie grote poster van de albumhoes van Breakfast in America in mijn muziekkamer hangen.

R.I.P. Rick Davies

GrafGantz schreef:
(quote)

Lekker bezig Rolling Stone Magazine. Iedereen weet dat dat nummer 'Bloody Well Decent' heet.

R.I.P. Rick Davies

Oef... nu.nl doet het trouwens niet veel beter. Daar noemen ze vier hits, waaronder From now on en Rudy. Niets mis met die nummers natuurlijk, maar ze hadden veel bekendere en grotere hits. Al kwamen die twee nummers wel vooral op het conto van Rick Davies. De echt grote hits kwamen meestal van Roger Hodgson.

R.I.P. Rick Davies, goodbye stranger!

Paris was de eerste LP ooit die ik kocht. Daarvoor had ik alle albums van Supertramp van de muziekbibliotheek opgenomen op cassette. Wel had ik al singles van Supertramp. Één van mijn eerste favoriete bands dus.

Naast het componeren en zijn zang vond ik bovenal het pianospel / de toetsen van Rick Davies geweldig.

https://i.ytimg.com/vi/IzRi7E8qGzM/maxresdefault.jpg

R.I.P. Rick Davies en bedankt voor de fijne muziek.

Casartelli (moderator)
Oei, dat was een heel grote. Of althans, de helft van een heel groot duo.

Op het gevaar af van een stokpaardje zet ik deze Davies-klassieker maar weer eens in het zonnetje:

R.I.P. Rick Davies

Beter artikel bij de NOS:

Rick Davies overleden, medeoprichter Supertramp en schrijver 'Goodbye Stranger' - https://nos.nl/l/2581634

Regelmatig circuleerde er de laatste jaren wat clipjes van Rick Davies die met veel plezier in een kleine setting optredens deed met zijn vriendenband Ricky & The Rockets.
Hij was al jaren ziek, maar dit komt toch onverwacht.
Ondanks dat de andere grote meneer in Supertramp, Roger Hodgson, meestal de grotere hits schreef, deden Rick's composities er niet voor onder.

R.I.P. Rick Davies

west schreef:
Beter artikel bij de NOS:

Rick Davies overleden, medeoprichter Supertramp en schrijver 'Goodbye Stranger' - https://nos.nl/l/2581634

Dat is inderdaad een stuk diepgaander en correcter. Ik had het de laatste jaren niet meer zo gevolgd, maar ik begrijp uit dat artikel dat ze die royaltieskwestie, en dus ook hun ruzie daarover, nooit hebben bijgelegd. Spijtig. Life's too short, zou je willen zeggen...

ranja schreef:
Bruce Loose, bassist en soms zanger van jaren 80 noise/punk band Flipper.

Flipper singer-bassist Bruce Loose dies aged 66 - nme.com

Ah, nu snap ik waarom Sex Bomb opstond toen ik van het weekend een platenzaak binnenliep.

Kende het nog niet, vond het wel een fijne ontdekking. Eerder dit jaar wel Love Canal vaak gedraaid. Kon er niet helemaal inkomen, maar wel een intrigerend nummer.

R.I.P. Bruce Loose.

R.I.P. Rick Davies

Ik ben (veel) meer van de andere helft van Supertramp maar dat wil zeker niet zeggen dat Davies niet erg goede liedjes schreef en zong.

Rick Davies rust zacht!

Ik weet niet of het het overlijden van Rick Davies al de Crime of the Century is.
Maar dat hij een groot zanger, componist en toetsenist was, staat niet ter discussie.
Hij was wel een echte jaren '70 man, de hoogtijdagen van Davies.
Maar desalniettemin heb ik het toch altijd jammer gevonden dat er al jaren geen nieuw plaatwerk van Supertramp is verschenen.
Als er gekozen moet worden voor de Davies Greatest Hits, kies ik zonder veel aarzelen voor Rudy
R.I.P. Rick

R.I.P. Rick Davies, alleen al vanwege de monumentale toetsenpartij in Fool's Overture verdient hij een prominente plek in de muziekannalen.

R.I.P. Rick Davies
Zonder hem geen Supertramp en zonder Supertramp was er toch heel wat mooie muziek er nooit geweest.

R.I.P. Rick Davies

Spijtig van Rick Davies, maar hij heeft een mooi en lang leven genoten (al waren zijn laatste tien jaar niet zo mooi).
Dat kan niet gezegd worden van Guido Richter, alias Atomic Steif.
Onlangs werd bekend dat hij afgelopen 31 augustus is overleden, slechts 57 jaar oud.
In de jaren 90 was hij drummer van de Duitse thrashmetalband Sodom, maar hij drumde in meer (min of meer) bekende Teutoonse thrashbands, zoals Holy Moses, Assassin, Living Death en de band die ik afgelopen april nog een dijk van een liveshow heb zien geven: Violent Force.
Atomic Steif zat er toen al decennialang niet meer bij: hij drumde bij deze en die andere bands vooral in de jaren 80 en 90. Bij Holy Moses was hij nog actief van 2007 t/m 2011. Daarna is zijn cv leeg gebleven.
Het is ook niet bekend waaraan hij is overleden. Zelfs recente foto's kon ik niet (zo gauw) vinden.
https://i.metalfan.nl/2025/atomicsteif.jpg

Kenners van Udo Jürgens zullen deze Sodom-grap, waar Atomic op drumde, wellicht herkennen.

Wat mij betreft is dit echter meer reden om Atomic te memoreren.

Nouja zeg... nog een metaldrummer. Deze keer is het Allen Blickle, de voormalige houthakker van de Amerikaanse stoner/sludgemetalband Baroness: denk qua stijl een beetje aan Mastodon.
Hij was drummer van het eerste uur en sloeg onder meer de hooggewaardeerde 'kleurenalbums' 'Red Album', 'Blue Record' en 'Yellow & Green' vol. In 2013 werd hij vervangen door de huidige drummer Sebastian Thomson, nadat de band tijdens een tournee door Europa een heftig busongeval maakte, waarbij hun zanger, bassist en Allen zwaar in de kreukels terechtkwamen. Allen brak net als hun bassist zijn ruggenwervel. Sindsdien heeft hij niet meer (in noemenswaardige bands) gedrumd. Zijn overlijden is bekendgemaakt door de zangeres van Kylesa, Laura Pleasants, die net als Baroness deel uitmaakt van de Georgia rockscene.
De band zelf heeft nog geen officieel statement gebracht, noch is zijn doodsoorzaak bekend.
Hij mocht slechts 42 jaar worden. bron
https://cdn1.faroutmagazine.co.uk/uploads/1/2025/09/Allen-Blickle-Music-Composer-2025-Far-Out-Magzine.jpg

In augustus overleden:

DJ Taylor, a pivotal figure in 90s American trance, has died - Electronic Groove - electronicgroove.com

O.a bekend van deze progressive trance klassieker uit 1995, die later in sommige remixen op veel verzamelaars stond.

Libra Presents Taylor - MusicMeter.nl

De stem van onderstaande vroege househit uit de jaren '80 (nummer 1 in Engeland, nummer 14 in Nederland) is ook niet meer.

'Jack Your Body' vocalist Keith Nunnally dies · Nieuws ⟋ RA - nl.ra.co

Absolute klassieker dat Jack Your Body.

RIP Keith Nunnally.

Stephen Luscombe R.I.P

Hij was de helft van het Britse duo Blancmange maar maakte al enige tijd geen deel meer uit van de band vanwege een slepende ziekte

andré schreef:
Stephen Luscombe R.I.P

Hij was de helft van het Britse duo Blancmange maar maakte al enige tijd geen deel meer uit van de band vanwege een slepende ziekte
Heb je daar een bron van? Kan daar niets van terug vinden.

@coldwarnightlife.bsky.social on Bluesky

Weet niet hoe betrouwbaar dit is, maar het komt wel over als een serieuze website.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:55 uur

geplaatst: vandaag om 10:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.