MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
geplaatst:
Maar heeft er iemand hier dit singeltje van de andere beroemde dame die dit weekend is overleden?

Just a moment... - rateyourmusic.com

geplaatst:
Het gebeurde voor Moya Brennan in a lifetime

Zangeres Clannad overleden

geplaatst:
R.I.P. Moya Brennan

dix
geplaatst:
Ik drink vanavond een whiskey op haar zielerust

geplaatst:
R.I.P. Moya (Máire) Brennan, eigenlijk pas kortgeleden ontdekt maar nu al een zeer welkome muzikale gast in mijn huiskamer.

geplaatst:
Mijn eerste kennismaking met de muziek van Clannad was met de serie Harry's Game (1982) waar aan het eind van elke aflevering het bloedstollend mooie Theme From Harry's Game klonk wat behoorlijk indruk maakte en daarna altijd deze band blijven volgen dus bij deze ......

R.I.P. Moya Brennan

geplaatst:
Rust in vrede Moya Brennan en bedankt voor je fijne stemgeluid.

geplaatst:
Gerdav schreef:
Mijn eerste kennismaking met de muziek van Clannad was met de serie Harry's Game (1982) waar aan het eind van elke aflevering het bloedstollend mooie Theme From Harry's Game klonk wat behoorlijk indruk maakte en daarna altijd deze band blijven volgen dus bij deze ......

R.I.P. Moya Brennan

(embed)

Ik ook via Harry's Game; Godspeed Moya Brennan!

geplaatst:
R.i.P. Moyà Brennan met die prachtige stem.

Ik kwam voor het eerst in aanraking met Clannad via de serie Robin of Sherwood met Robin, the Hooded Man.

geplaatst:
Ja, Clannad, daar heb ik toch ook wel wat mee. Zeker in de jaren tachtig, toen ze die paar hitjes scoorden, was het muziek die wel heel erg afweek van wat gangbaar was op radio en in hitparade. Later, in de jaren 90, werd die Keltische muziek natuurlijk een beetje een trend, een hype zelfs. Maar daar waren ze in elk geval dan toch maar mooi de voorlopers van. Je kunt echt wel zeggen dat ze die typisch Keltische klanken op de kaart hebben gezet voor een breed publiek.

Ik heb zelfs enkele soloplaten van haar. Stuk voor stuk prachtige reflectieve muziek op momenten dat je er voor in de stemming bent.

R.I.P. Moyà Brennan.

geplaatst:
R.I.P. Moya Brennan. Een paar jaar geleden heb ik nog het geluk gehad Clannad te mogen bewonderen bij hun afscheidstournee, een erg goed optreden was dat. Net als het solo-optreden van Moya een paar jaar later. Daarnaast draaien diverse Clannad-albums hier thuis nog regelmatig hun rondjes.

geplaatst:
Dit vind ik haar mooiste.

CorvisChristi (crew)
geplaatst:
RIP Moya Brennan

geplaatst:
Andy Kershaw RIP

geplaatst:
RIP Andy Kershaw (66jr)

R.i.P. Jordan Lucas

Gitarist van een van m'n favo bandjes van de laatste jaren, Fire Tiger. Overleden, een paar dagen voor zijn verjaardag.

R.I.P. Jan "Gonzo' Donkers

Jan Donkers NOS

Zo'n fantastische radiostem.
R.I.P. Jan Donkers

Een man die oprecht hield van zijn vak.
R.I.P. Jan Donkers.

Gisteren overleden Alan Osmond op 76 jarige leeftijd. Hij was één van de broers van The Osmonds, die even mateloos populair waren begin jaren 70 in ons land.
Vorig jaar overleed Wayne Osmond al.

R.I.P. Alan Osmond.

Shiran Kaïdine is overleden. Nee, zijn naam zegt mij (ook) niks, maar hij was de (ex-)gitarist van de Franse sludge/doom-metalbands Monarch en Year Of No Light en die bands ken ik redelijk goed (maar dus weer niet zo goed om de bandleden van naam te (her)kennen).
Ik heb beide bands op Roadburn zien optreden (Monarch in 2010 en YoNL in 2011 en 2022, en laatstgenoemde trad daar ook nog in 2008 op), dus ik heb enkele malen naar Shirans snoet en snaren staan kijken.
Wrang toeval dat hij afgelopen vrijdag, tijdens Roadburn 2026, na twee jaar strijden aan kanker is overleden (nee, niet óp Roadburn natuurlijk). Hij mocht slechts de belachelijk jonge leeftijd van 44 jaar bereiken.

In 2011 speelde Year Of No Light op Roadburn een zelf gecomponeerde soundtrack voor de silent movie 'Vampyr' (1932) van Carl Theodor Dreyer.
Dat was een leuke dubbelslag: een cultfilm én een liveband kijken voor de prijs van een.
Ik meen me te herinneren dat ik muziek en film niet altijd even goed op elkaar vond aansluiten, maar ik zal er verder niet meer over kniesoren.

https://vampster.com/wp-content/uploads/ShiranKaidinePortrait.jpg

Ausserwelt is een van hun betere albums. Kende hem ook niet, wel treurig zo jong nog.

Dave Mason is op 19 april overleden, op 79-jarige leeftijd. Thuis, in zijn slaap. Hij was mede-oprichter en gitarist van de band Traffic.

Ai, dat is wel een hele grote naam.
Hij heeft halverwege de jaren '90 nog een paar jaar bij Fleetwood Mac gespeeld, terug te vinden op het album Time (Blow by blow)
Maar hij was al veel langer bezig, zoals in 1970 met World in changes
R.I.P. Dave Mason

R.I.P. Dave Mason, bij het grote publiek vermoedelijk vooral bekend vanwege Feelin' alright. Van de oorspronkelijke Traffic-line-up is nu alleen Steve Winwood (1948-) nog in leven, maar gelukkig hebben Traffic en Mason-solo meer dan genoeg mooie muziek achtergelaten.

Daar ben ik even stil van, markante man met een redelijk unieke plaats in de folk noir. Lay Down In the Tall Grass is een klein meesterwerkje.
RIP

Hier schrok ik gisteren best wel van. Ik ontdekte Taylor toen ik hem in het voorprogramma zag van Jónsi in 2010. Bijzondere muzikant die prachtige sfeervolle muziek maakte. Veel te jong.

RIP

Gast
geplaatst: vandaag om 16:50 uur

geplaatst: vandaag om 16:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.