Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 9 mei 2023, 22:19 uur
Nederland: geen knaller van een performance waar ik op hoopte, maar gewoon goed gedaan. Mogen we best trots op zijn. Vocaal gezien toch bij de beteren van de avond en leuk in beeld gebracht. Alleen bij het laatste stuk had achterop het scherm nog iets meer mogen gebeuren
Finland: ja gaaf! De nieuwe Shum (ietsjes dan, Shum blijft 10x vetter) Wel zonde dat Burning Daylight hierdoor niet blijft hangen
Finland: ja gaaf! De nieuwe Shum (ietsjes dan, Shum blijft 10x vetter) Wel zonde dat Burning Daylight hierdoor niet blijft hangen
0
geplaatst: 9 mei 2023, 22:20 uur
Finland best overtuigend, er kwam zelfs een melodie in voor. Hopelijk gaat dit Loreen verslaan in de finale...
0
geplaatst: 9 mei 2023, 22:21 uur
De verwachting:
Door!:
Noorwegen
Israel
Moldavië
Zweden
Finland
Door:
Servië
Portugal
Kroatie
Tsjechië
Op het randje wel:
Zwitserland
Op het randje niet:
Nederland
Nee:
Malta
Letland
Nee!:
Ierland
Azerbeidzjan
Door!:
Noorwegen
Israel
Moldavië
Zweden
Finland
Door:
Servië
Portugal
Kroatie
Tsjechië
Op het randje wel:
Zwitserland
Op het randje niet:
Nederland
Nee:
Malta
Letland
Nee!:
Ierland
Azerbeidzjan
0
geplaatst: 9 mei 2023, 22:22 uur
Hup Azerbeidzjan voor de verrassing! In plaats van Servië of zo. En anders kan het altijd nog een wereldhit worden.
1
geplaatst: 9 mei 2023, 22:23 uur
Finland natuurlijk niet de beste zang, integendeel, maar blijft mijn favoriet. Gaat winnen denk ik nog steeds.
Nederland: applaus voor de backings, maar ze mogen naar huis. Als je niet durft te zingen heb je daar niks te zoeken.
Ik weet dat dit het beste was dat ze konden en dat hebben ze slim gedaan, maar het was iel gepiep. Gelukkig was er veel zang niet top vanavond. Maar dan kijk je naar de acts en dan heeft Nederland alweer iets heel saais.
Nederland: applaus voor de backings, maar ze mogen naar huis. Als je niet durft te zingen heb je daar niks te zoeken.
Ik weet dat dit het beste was dat ze konden en dat hebben ze slim gedaan, maar het was iel gepiep. Gelukkig was er veel zang niet top vanavond. Maar dan kijk je naar de acts en dan heeft Nederland alweer iets heel saais.
0
geplaatst: 9 mei 2023, 22:24 uur
Zouden de landen zelf hebben mogen kiezen welk fragmentje er nu herhaald wordt? Anders vind ik het wel zielig voor Moldavië.
0
geplaatst: 9 mei 2023, 22:25 uur
Persoonlijke top 15.
1. Noorwegen - 7,5
2. Zweden - 7,5
3. Portugal - 7,3
4. Kroatië - 7,1
5. Finland - 7,0
6. Tsjechië - 6,7
7. Nederland - 6,5
8. Servië - 6,2
9. Malta - 6,0
10. Israel - 6,0
11. Letland - 5,0
12. Moldavië - 5,0
13. Azerbeidzjan - 5,0
14. Ierland - 4,2
15. Zwitserland - 3,8
1. Noorwegen - 7,5
2. Zweden - 7,5
3. Portugal - 7,3
4. Kroatië - 7,1
5. Finland - 7,0
6. Tsjechië - 6,7
7. Nederland - 6,5
8. Servië - 6,2
9. Malta - 6,0
10. Israel - 6,0
11. Letland - 5,0
12. Moldavië - 5,0
13. Azerbeidzjan - 5,0
14. Ierland - 4,2
15. Zwitserland - 3,8
0
Geen idee wie er doorgaat, maar Noorwegen, Letland, Kroatië, Zwitserland, Zweden, Azerbeidzjan en Nederland vond ik het leukst.
0
Waarom denkt Corland Maas dat we geen Engels spreken en dus alles vertaalt?
0
geplaatst: 9 mei 2023, 22:26 uur
Dit is mijn top 15. Geenszins een voorspelling maar slechts hoe leuk ik de liedjes vond.
1. moldavie
2. finland
3. servie
4. malta
5. zweden
6. tsjechie
7. noorwegen
8. nederland
9. israel
10. switzerland
11. kroatie
12. letland
13. portugal
14. ierland
15. azerbeidzjan
1. moldavie
2. finland
3. servie
4. malta
5. zweden
6. tsjechie
7. noorwegen
8. nederland
9. israel
10. switzerland
11. kroatie
12. letland
13. portugal
14. ierland
15. azerbeidzjan
1
geplaatst: 9 mei 2023, 22:26 uur
Vind Finland wel sterker beginnen dan eindigen. De power van het begin (2x) komt eigenlijk niet meer terug. In het stukje lieten ze ook niet het beste stuk zien.
1
geplaatst: 9 mei 2023, 22:29 uur
Ik vind Ordinary World echt een dijk van een liedje, maar deze versie hoe goed bedoelt ook. Nou nee.
0
geplaatst: 9 mei 2023, 22:31 uur
Een van de betere intervalacts. Rebecca zong niet zo sterk maar het verhaal kwam wel binnen en was echt gaaf visueel gemaakt
0
De verwachting:
Door!:
Noorwegen
Israel
Tsjechië
Zweden
Finland
Door:
Servië
Portugal
Kroatie
Moldavië
Op het randje wel:
Zwitserland
Op het randje niet:
Nederland
Nee:
Malta
Letland
Nee!:
Ierland
Azerbeidzjan
Door!:
Noorwegen
Israel
Tsjechië
Zweden
Finland
Door:
Servië
Portugal
Kroatie
Moldavië
Op het randje wel:
Zwitserland
Op het randje niet:
Nederland
Nee:
Malta
Letland
Nee!:
Ierland
Azerbeidzjan
0
FinisTerra schreef:
Vind Finland wel sterker beginnen dan eindigen. De power van het begin (2x) komt eigenlijk niet meer terug. In het stukje lieten ze ook niet het beste stuk zien.
Helemaal eens.
2
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2023, 22:32 uur
Presentatie is fantastisch. Alle drie presentatoren zijn top. Stukken beter dan vorig jaar en het jaar daarvoor.
+ Noorwegen. Viel vocaal wel iets tegen maar is oorwurm genoeg om door te gaan
- Malta. Ik zie hier helemaal niets in
+/- Servië. Deed me opeens wat denken aan Robert Smith (Lullabye). Act is goed maar het nummer is wel erg moeilijk om op waarde te schatten
+/- Letland. Werkelijk fantastisch gezongen. Nummer 2 van de avond voor mij maar het nummer is veel te ingewikkeld om direct te scoren denk ik. Verdient het toch echt.
+ Portugal. Goed gezongen, gaat door vanwege eigen smoel
- Ierland. Abominabel. Wat een waardeloze zanger.
+ Kroatië. Viel me wel wat tegen helaas maar de boodschap is voldoende om het door te laten gaan.
+/- Zwitserland. Verdient de finale maar zal een dubbeltje op zijn kant worden want het komt inderdaad niet echt over. Wel een goed nummer.
++ Israël. Fantastische act , beter dan directe concurrent Noorwegen.
+ Moldavie. Net als Portugal door vanwege eigen smoel
++ Zweden. Briljant vormgegeven. Stukken beter dan ik had verwacht. Ook prima gezongen. Winnaar!
- Azerbeidzjan. Hobbitcore. Niet slecht maar heeft te weinig te bieden
++ Tsjechië. Mijn persoonlijke favoriet. Beste Tsjechische inzending ooit, by far.
- Nederland. Flets en waterig
++ Finland. Act is dik in order. Nummer is ook leuk, zang is niet over de gehele linie sterk
Door:
Israël
Zweden
Tsjechië
Finland
Noorwegen
Portugal
Kroatië
Moldavië
Servië
Zwitserland
Niet door
Letland
Malta
Ierland
Azerbeidzjan
Nederland
+ Noorwegen. Viel vocaal wel iets tegen maar is oorwurm genoeg om door te gaan
- Malta. Ik zie hier helemaal niets in
+/- Servië. Deed me opeens wat denken aan Robert Smith (Lullabye). Act is goed maar het nummer is wel erg moeilijk om op waarde te schatten
+/- Letland. Werkelijk fantastisch gezongen. Nummer 2 van de avond voor mij maar het nummer is veel te ingewikkeld om direct te scoren denk ik. Verdient het toch echt.
+ Portugal. Goed gezongen, gaat door vanwege eigen smoel
- Ierland. Abominabel. Wat een waardeloze zanger.
+ Kroatië. Viel me wel wat tegen helaas maar de boodschap is voldoende om het door te laten gaan.
+/- Zwitserland. Verdient de finale maar zal een dubbeltje op zijn kant worden want het komt inderdaad niet echt over. Wel een goed nummer.
++ Israël. Fantastische act , beter dan directe concurrent Noorwegen.
+ Moldavie. Net als Portugal door vanwege eigen smoel
++ Zweden. Briljant vormgegeven. Stukken beter dan ik had verwacht. Ook prima gezongen. Winnaar!
- Azerbeidzjan. Hobbitcore. Niet slecht maar heeft te weinig te bieden
++ Tsjechië. Mijn persoonlijke favoriet. Beste Tsjechische inzending ooit, by far.
- Nederland. Flets en waterig
++ Finland. Act is dik in order. Nummer is ook leuk, zang is niet over de gehele linie sterk
Door:
Israël
Zweden
Tsjechië
Finland
Noorwegen
Portugal
Kroatië
Moldavië
Servië
Zwitserland
Niet door
Letland
Malta
Ierland
Azerbeidzjan
Nederland
0
geplaatst: 9 mei 2023, 22:34 uur
Onweerwolf schreef:
Finland. Act is dik in order. Nummer is ook leuk, zang is niet over de gehele linie sterk
Finland. Act is dik in order. Nummer is ook leuk, zang is niet over de gehele linie sterk
Was soms echt vals, dat vind ik wel een minpuntje zeker bij een nummer waar de zang niet echt een heel grote rol speelt (eerlijk is eerlijk, zelfs al is het mijn persoonlijke winnende lied)
0
Zijn Aero, Wof en ik het nou helemaal eens voor wat er doorgaat en niet?
0
starbright boy schreef:
Yep, maar dit jaar ook niet erg moeilijk toch?
0
geplaatst: 9 mei 2023, 22:36 uur
Mijn top:
12 Finland
10 Zweden
8 Moldavië
7 Israël
6 Noorwegen
5 Tsjechië
4 Servië
3 Kroatië
2 Zwitserland
1 Portugal
Nederland
Letland
Azer
Malta
Ierland
Gaan door: mijn eerste 8 denk ik zeker. Daarna zal het er toch om spannen. Ik acht Nederland of Letland zeker niet kansloos om te gaan in plaats van Zwitserland of Portugal.
12 Finland
10 Zweden
8 Moldavië
7 Israël
6 Noorwegen
5 Tsjechië
4 Servië
3 Kroatië
2 Zwitserland
1 Portugal
Nederland
Letland
Azer
Malta
Ierland
Gaan door: mijn eerste 8 denk ik zeker. Daarna zal het er toch om spannen. Ik acht Nederland of Letland zeker niet kansloos om te gaan in plaats van Zwitserland of Portugal.
1
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2023, 22:37 uur
starbright boy schreef:
Kut! Ik ga het meteen aanpassen.

0
geplaatst: 9 mei 2023, 22:38 uur

Ja, want Starbright en ik liggen meestal meer op 1 lijn. Hup, aanpassen die handel.
Maar we hebben het over de voorspelling he, dus relax, het zijn niet onze favorieten

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.