MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
esteban, heb jij nog nieuws over mogelijke inzendingen van Ierland?

Ik vond de eerste singles van Years & Years leuk (Take Shelter, Desire), daarna werd het snel minder. Voor Eurovisie is ie wel zeer geschikt, en als Dua en Danny L meewerken, dan moet er toch op z'n minst een erg leuk nummer uitrollen.

Of het dan ook wint, dat is weer een tweede. Daar is echt nog niet zoveel over te zeggen.

Poek schreef:
esteban, heb jij nog nieuws over mogelijke inzendingen van Ierland?

Ha, het lampje is gaan branden. Ik wist helemaal niet dat dit de Eurovision-inzending van Ierland was. Bij deze:

esteban schreef:
Ha, het lampje is gaan branden. Ik wist helemaal niet dat dit de Eurovision-inzending van Ierland was.

Nouja, ze moet eerst nog wel de nationale Eurosong winnen, maar dat lijkt me een formaliteit.

Inderdaad. Ierland kiest pas over twee weken

Onweerwolf
Het 2024 logo is een van de beste ooit:

https://i.vgy.me/6EKByh.png

Net een Praxis kleurenwaaier!

Onweerwolf
Ik vond dit vroeger als kind al fantastisch.

https://i.vgy.me/mEuZU3.png

Al die kleuren en dan kijken of de namen die ze hadden bedacht wel logisch waren.

Zo heb ik in mijn huis nu:

Lampionplant
Sprankelend
Neushoorn
Otter
Sprookje
Onschuld
Breien
Overijssel

Onweerwolf schreef:
Het 2024 logo is een van de beste ooit:

Gebaseerd op het noorderlicht, aldus de makers.

Het podium ontwerp is ook al een tijdje bekend:

https://postimages.org/

Onweerwolf schreef:
Ik vond dit vroeger als kind al fantastisch.

(afbeelding)

Al die kleuren en dan kijken of de namen die ze hadden bedacht wel logisch waren.

Lampionplant
Sprankelend
Neushoorn
Otter
Sprookje
Onschuld
Breien
Overijssel

Onze middelste dochter heeft “Bobbel” op de muur.

dix
aERodynamIC schreef:

Gebaseerd op het noorderlicht, aldus de makers.

Ik herkende aan de grenzen van het spectrum in eerste instantie vooral de de kleuren van de Zweedse vlag. Maar inderdaad is het noorderlicht een associatie, zeker ook bij het podium.

Qua verhoudingen lijkt het logo sterk op de hoezen die Ryuichi Sakamoto en Alva Noto voor hun collaboraties gebruikten.

dix schreef:
(quote)

Ik herkende aan de grenzen van het spectrum vooral op de de kleuren van de Zweedse vlag. Maar inderdaad is het noorderlicht een associatie, zeker ook bij het podium.

Qua verhoudingen lijkt het logo sterk op de hoezen die Ryuichi Sakamoto en Alva Noto voor hun collaboraties gebruikten.

https://postimg.cc/gXQLghVy

dix
Ah, er is meer. Sterk ontwerp inderdaad.

Onweerwolf schreef:

Lampionplant
Sprankelend
Neushoorn
Otter
Sprookje
Onschuld
Breien
Overijssel
Uitgelezen kans om even met AI te genereren. Heb het geprobeerd, maar no luck.

Onweerwolf
ZAP! schreef:
(quote)
Uitgelezen kans om even met AI te genereren. Heb het geprobeerd, maar no luck.

Misschien moet je het aan Gretz vragen, die AI-genereert zijn halve leven bij elkaar.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Misschien moet je het aan Gretz vragen, die AI-genereert zijn halve leven bij elkaar.

Hier mijn door AI gegenereerde reactie:

Interessant, ik zal zeker Gretz om meer informatie vragen over zijn AI-generatie. Bedankt voor het delen!

Onweerwolf
Beste Arrie vriend,

Ik dank u hartelijk voor gegeven reactie. Kijk ook op www.onweerwolf.ng voor meer leuke tips.

Gretz... zin an?

ZAP! schreef:
Gretz... zin an?

Naah, deze opdracht lijkt me voor mijn huidige skills te ingewikkeld.

Misschien dat Kramer meer succes heeft

Gretz schreef:
(quote)

Naah, deze opdracht lijkt me voor mijn huidige skills te ingewikkeld.

Misschien dat Kramer meer succes heeft
Wie weet...

starbright boy schreef:
was het daarna toch vooral een lange stoet aan namen die ook de UK twee weken na het festival al vergeten waren. Ik noem namen als (...) Ryder(...).

Toevallig scoorde die wel afgelopen december in het VK nog een dikke kersthit, zag ik

Ja, Sam Ryder is zeker niet vergeten. Album scoorde ook prima, heeft ook een hele zooi aan awards gewonnen.

Arrie schreef:
Ik vond de eerste singles van Years & Years leuk (Take Shelter, Desire), daarna werd het snel minder.

De eerste single I Wish I Knew (toen ze nog met 5 waren) vond ik ongelooflijk charmant en ook Breathe (toen nog met 3) was smullen, maar 't waren vervolgens vooral Take Shelter (idd) en Real die me destijds helemaal betoverden. Die clip met Ben Wishaw en Nathan Stewart-Jarrett, twee acteurs die ik toen bijzonder leuk vond, bezweerde bijna letterlijk.

Blij dat ze Desire achteraf opnieuw gelanceerd hebben, want dankzij King werden ze ineens overal opgepikt. Op het album Communion stonden veel toppers, Palo Santo had er een paar. Toch 8 jaar zeer fijne dingen gemaakt. En ook solo zitten er nu wel leuke dingen tussen, maar ik mis duidelijk de twee andere dudes. Het is een tikkeltje minder allemaal.

Hopelijk nog eens een voltreffer voor Eurovision. En een goede live-performance. Dat is inderdaad niet altijd even geweldig qua zang. De performance zal waarschijnlijk wel een feest worden.

esteban schreef:
(quote)

De eerste single I Wish I Knew (toen ze nog met 5 waren) vond ik ongelooflijk charmant en ook Breathe (toen nog met 3) was smullen, maar 't waren vervolgens vooral Take Shelter (idd) en Real die me destijds helemaal betoverden. Die clip met Ben Wishaw en Nathan Stewart-Jarrett, twee acteurs die ik toen bijzonder leuk vond, bezweerde bijna letterlijk.

Blij dat ze Desire achteraf opnieuw gelanceerd hebben, want dankzij King werden ze ineens overal opgepikt. Op het album Communion stonden veel toppers, Palo Santo had er een paar. Toch 8 jaar zeer fijne dingen gemaakt. En ook solo zitten er nu wel leuke dingen tussen, maar ik mis duidelijk de twee andere dudes. Het is een tikkeltje minder allemaal.

Hopelijk nog eens een voltreffer voor Eurovision. En een goede live-performance. Dat is inderdaad niet altijd even geweldig qua zang. De performance zal waarschijnlijk wel een feest worden.

Ik zag trouwens wel dat de artiestennaam op Spotify inmiddels veranderd is naar 'Olly Alexander (Years & Years)'. Dat vind ik niet zo netjes naar de andere heren, want ook het oudere werk staat nu onder die naam, alsof ie dat in z'n eentje heeft gedaan.

Arrie schreef:
Ik zag trouwens wel dat de artiestennaam op Spotify inmiddels veranderd is naar 'Olly Alexander (Years & Years)'. Dat vind ik niet zo netjes naar de andere heren, want ook het oudere werk staat nu onder die naam, alsof ie dat in z'n eentje heeft gedaan.

Dat is (zover ik weet) een bug/feature van Spotify. Hier klopt de artiest nog min of meer, maar soms staat muziek ook bij een totaal andere artiest (ik ben helaas vergeten om wie het ging).

Geen bug hoor, het is op alle kanalen aangepast. Mogelijk tijdelijk vanwege Eurovision? Of evengoed definitief.

Een logische keuze vind ik, zeker niets verkeerd mee. Doet niets af aan het verleden, helemaal niet onrespectvol of iets dergelijks. Op het tweede album was al duidelijk dat Olly de grootste inbreng had, de meeste ideeën voor nieuwe songs kwamen uit zijn brein. Er waren in die periode al featuring-samenwerkingen waar de twee anderen niet echt aan bijgedragen hebben. Het derde album was enkel hij. En uit interviews bleek ook dat het al langer in de lucht hing dat ze eigenlijk, in alle vriendschap trouwens (nog steeds), alle drie iets anders wilden doen op muzikaal vlak en de anderen privé meer tijd wilden spenderen.

Het was Olly die voluit wou doorgaan en zich niet klaar voelde om Years & Years te lossen, vandaar dat hij het alleen mocht verder zetten, ook al omdat hij het gezicht van de band was. En ze allemaal liever hadden dat de songs nog zouden verder leven. Het was al een tijd "Olly Alexander brengt Years & Years", dus voelt "Olly Alexander (van) (Years & Years)" wel juist. Zo kan hij nóg meer zijn eigen ding doen en daarbovenop de songs van toen blijven brengen.

EDIT: Op YouTube valt, denk ik, af te leiden dat alle nummers waar hij solo verantwoordelijk voor was, de wijziging naar "Olly Alexander (Years & Years)" hebben ondergaan. Wat met drie is gemaakt, staat nog steeds aangegeven als Years & Years."

esteban schreef:
]

EDIT: Op YouTube valt, denk ik, af te leiden dat alle nummers waar hij solo verantwoordelijk voor was, de wijziging naar "Olly Alexander (Years & Years)" hebben ondergaan. Wat met drie is gemaakt, staat nog steeds aangegeven als Years & Years."

Ja, en dat vind ik dus een stuk netter. Zo zou het op Spotify ook moeten zijn m.i.

esteban schreef:
Geen bug hoor,

Maar wel een feature. Het album Gorky - Gorky (1992) - MusicMeter.nl is bijvoorbeeld op Spotify van Gorki (en het nummer Mia dus ook).

Hij was dus inderdaad heel netjes, Arrie.

En op Spotify is het simpelweg een moeilijkheid bepaalde zaken gescheiden te doen, anderzijds worden verschillende zaken (soms onterecht) gebundeld. Kom je daar vaker tegen.

EDIT: Inderdaad Poek. Maar hier is gewoon de algemene naam gewijzigd door de artiest zelf. Het zijn geen twee gescheiden accounts.

Iemand die weet wat de kandidaat van BE van plan is? Ik meen ergens een oproep gezien te hebben waarin hij kandidaten zoekt om delen van het nummer mee in te zingen of iets dergelijks? 'k Weet het niet meer precies.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:48 uur

geplaatst: vandaag om 06:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.