Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:19 uur
FinisTerra schreef:
Z’n instagram gedrag doet vermoeden dat hij door heeft dat hij effectief iets serieus heeft mis gedaan.
Z’n instagram gedrag doet vermoeden dat hij door heeft dat hij effectief iets serieus heeft mis gedaan.
Op welke manier zou 'iedereen ontvolgen' daarop duiden?
3
geplaatst: 10 mei 2024, 23:22 uur
Het kan wat mij betreft een vorm zijn van de wereld even helemaal niet willen en dat kan ook als je het juist allemaal onrechtvaardig vind. Ik hoop vooral dat er iemand een beetje op hem let nu. En er voor hem is.
11
geplaatst: 10 mei 2024, 23:23 uur
starbright boy schreef:
Het kan wat mij betreft een vorm zijn van de wereld even helemaal niet willen en dat kan ook als je het juist allemaal onrechtvaardig vind. Ik hoop vooral dat er iemand een beetje op hem let nu. En er voor hem is.
Zolang hij zich niet uitschrijft op MuMe maak ik me nog geen zorgen.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:23 uur
herman schreef:
Het scenario dat dit een grote houdini-act is van Gover Meit wordt helaas steeds onwaarschijnlijker.
Wel jammer, ik had hem er wel toe in staat geacht.
Het scenario dat dit een grote houdini-act is van Gover Meit wordt helaas steeds onwaarschijnlijker.
Wel jammer, ik had hem er wel toe in staat geacht.
Nee Joh, het AD is onderdeel van Gover’s ‘grand staging design’.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:24 uur
Ik lees net dat Nederland helemaal niet bij de vlaggenparade aanwezig zou zijn geweest.
Aan het begin van de juryshow, bij de vlaggenparade, haalde de organisatie een trucje uit. Alle deelnemers betraden met de vlag van hun land het podium, maar bij Nederland werd het publiek in beeld gebracht en hoorde je alleen de naam ‘Netherlands’.
Ik dacht dat ik eerder vanavond een filmpje van de vlaggenparade voorbij zag komen? Zouden ze met de beelden geknoeid hebben en een eerde opkomst van Joost hebben uitgezonden?
Edit: Wacht even, dat eerdere vlaggenfilmpje was natuurlijk van de middag. En in dit artikel verwijzen ze waarschijnlijk naar de vlaggenparade voorafgaand aan de generale repetitie.
Aan het begin van de juryshow, bij de vlaggenparade, haalde de organisatie een trucje uit. Alle deelnemers betraden met de vlag van hun land het podium, maar bij Nederland werd het publiek in beeld gebracht en hoorde je alleen de naam ‘Netherlands’.
Ik dacht dat ik eerder vanavond een filmpje van de vlaggenparade voorbij zag komen? Zouden ze met de beelden geknoeid hebben en een eerde opkomst van Joost hebben uitgezonden?
Edit: Wacht even, dat eerdere vlaggenfilmpje was natuurlijk van de middag. En in dit artikel verwijzen ze waarschijnlijk naar de vlaggenparade voorafgaand aan de generale repetitie.
1
geplaatst: 10 mei 2024, 23:24 uur
starbright boy schreef:
Precies. Typisch zo'n actie als je er mentaal doorheen zit.
1
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 23:25 uur
Edgar18 schreef:
Ik lees net dat Nederland helemaal niet bij de vlaggenparade aanwezig zou zijn geweest.
Ging om de dress rehearsal, die was vanmiddag, daar was hij wel bij de vlaggenparade. Bij de jury show vanavond was hij helemaal niet.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:26 uur
musician schreef:
Getreiterd door de Israëlische delegatie en daarna klappen uitgedeeld. Scenario komt bekend voor? Er zijn meer bevolkingsgroepen die daar last van hebben. Voortaan maar weer alleen Europese landen of landen met een binding, zoals Armenië. Er zijn voldoende redenen om specifiek Israël uit te sluiten. Het standpunt van IJsland was zo gek nog niet.
Getreiterd door de Israëlische delegatie en daarna klappen uitgedeeld. Scenario komt bekend voor? Er zijn meer bevolkingsgroepen die daar last van hebben. Voortaan maar weer alleen Europese landen of landen met een binding, zoals Armenië. Er zijn voldoende redenen om specifiek Israël uit te sluiten. Het standpunt van IJsland was zo gek nog niet.
Ik had je bericht net iets anders geïnterpreteerd, maar na je toevoeging blijkt dus dat het je specifiek om Israël gaat. Prima, maar zullen we alsnog zinnen als "Er zijn meer bevolkingsgroepen die daar last van hebben." achterwege laten? Een hele bevolkingsgroep aanspreken op de oorlogshandelingen van een staat is volgens mij wat we precies niet moeten doen
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:27 uur
De tweet is inmiddels van meer dan een uur geleden, maar Cornald Maas tweette het volgende:
Totdat helder is wat EBU beslist loopt alle woordvoering via @AVROTROS
- zo is besloten. Hoop van harte dat er snel duidelijkheid komt. Vanavond tijdens juryrehearsal het (energieke) optreden van Joost Klein van halve finale gister
- zo is besloten. Hoop van harte dat er snel duidelijkheid komt. Vanavond tijdens juryrehearsal het (energieke) optreden van Joost Klein van halve finale gister
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:27 uur
Ja het is wat gissen natuurlijk.
Er is sprake van een geweldsincident en een politieonderzoek. Dat klinkt redelijk serieus.
EBU wacht politieonderzoek af om te beslissen over verdere deelname.
En Joost verwijdert zn recente Eurovisie beelden van insta en ontvolgt iedereen. Lijkt dus te beseffen dat er wel een niet ondenkbare kans bestaat dat het allemaal afgelopen is.
We zullen zien, maar echt goed klinkt dit allemaal niet.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:29 uur
SanderT schreef:
Ik had je bericht net iets anders geïnterpreteerd, maar na je toevoeging blijkt dus dat het je specifiek om Israël gaat. Prima, maar zullen we alsnog zinnen als "Er zijn meer bevolkingsgroepen die daar last van hebben." achterwege laten? Een hele bevolkingsgroep aanspreken op de oorlogshandelingen van een staat is volgens mij wat we precies niet moeten doen
Er waren ook voldoende redenen Rusland te weren. En terecht.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:30 uur
Arrie schreef:
Hij maakte een overprikkelde indruk op me, zoals met die vlag over zijn hoofd dragen. Dat zijn van die dingen die ik ook - oké, niet met een vlag tenminste - bij overprikkeling zou doen. Die kribbige 'Why not?' tijdens het persmoment leek daar ook deels door ingegeven te zijn.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:30 uur
En dat was en is ook niet de schuld van de bevolking van Rusland
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:38 uur
SanderT schreef:
Nee, Putin is sinds 2014 in zijn eentje aan het schermen tegen Oekraïne...
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:40 uur
FinisTerra schreef:
Er is sprake van een geweldsincident en een politieonderzoek. Dat klinkt redelijk serieus.
En Joost verwijdert zn recente Eurovisie beelden van insta en ontvolgt iedereen. Lijkt dus te beseffen dat er wel een niet ondenkbare kans bestaat dat het allemaal afgelopen is.
(quote)
Dit is nul antwoord op m'n vraag.
2
geplaatst: 10 mei 2024, 23:45 uur
Nee, de bevolking heeft hier lekker veel keuze in. Verzetten staat zo ongeveer gelijk aan een enkeltje goelag.
3
geplaatst: 10 mei 2024, 23:46 uur
Niemand hier weet hoe het is om in een dictatuur te leven waarin geen persvrijheid en geen vrijheid van meningsuiting bestaat. Vriendelijk verzoek om niet door te gaan met het stigmatiseren van de bevolking van een heel land (burgers). Gewone mensen die net zoals wij allemaal een normaal, vreedzaam leven nastreven zonder onderdrukking en angst. Die het liefst in vrijheid zouden willen genieten van de alledaagse dingen. Dat gaat vrij lastig in een totale dictatuur die compleet haaks staat op de moderne westerse democratie.
Meer wil er niet over kwijt, terug naar alle heisa rondom het ESF.
Edit: hier nog een goede leestip van onze zustersite, aanrader De Meeste Mensen Deugen: Een Nieuwe Geschiedenis van de Mens - Rutger Bregman (2019) - BoekMeter.nl
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:48 uur
musician schreef:
Getreiterd door de Israëlische delegatie en daarna klappen uitgedeeld. Scenario komt bekend voor? Er zijn meer bevolkingsgroepen die daar last van hebben. Voortaan maar weer alleen Europese landen of landen met een binding,
Getreiterd door de Israëlische delegatie en daarna klappen uitgedeeld. Scenario komt bekend voor? Er zijn meer bevolkingsgroepen die daar last van hebben. Voortaan maar weer alleen Europese landen of landen met een binding,
Serieus eng
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2024, 23:53 uur
Gerucht gaat dat Frankrijk vocaal de mist in is gegaan tijdens de jury show.
Klaarblijkelijk bij dat stukje waar hij terugstapt van de mic. Dat was donderdag nog juist zo d'r uit springend goed gedaan. Jammer.
Klaarblijkelijk bij dat stukje waar hij terugstapt van de mic. Dat was donderdag nog juist zo d'r uit springend goed gedaan. Jammer.
5
geplaatst: 10 mei 2024, 23:53 uur
Gretz schreef:
Edit: hier nog een goede leestip van onze zustersite, aanrader De Meeste Mensen Deugen: Een Nieuwe Geschiedenis van de Mens - Rutger Bregman (2019) - BoekMeter.nl
(quote)
Je bericht was prima, tot hier.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:55 uur
Mijn eerste zin is daar wel degelijk een antwoord op. Uiteraard is het maar een van de mogelijke lezingen van zn insta-gedrag, maar gezien de gehele context geen onlogische aanname.
Het kan ook best zijn dat hij het allemaal dik overdreven vindt en alsnog volledig down is natuurlijk.
Maar ik ga ervan uit dat iemand die geweld gebruikt doorgaans wel doorheeft dat dit in feite “not done” is (zelfs bij verbale provocatie).
Maar goed, dat zijn dan weer geruchten. Laten we afwachten.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:56 uur
Haha, ik vond dat vooral een prikkelend boek (eigenlijk essay). Ben het lang niet altijd eens met de conclusies van de schrijver hoor. Maar ik vind het wel mooi dat deze moderne filosoof vooral positiviteit uitstraalt. Dat kunnen we in de huidige wereld beter gebruiken dan doemdenken.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:58 uur
Onweerwolf schreef:
Jammer, ik begon Frankrijk steeds beter te vinden.
0
geplaatst: 10 mei 2024, 23:59 uur
FinisTerra schreef:
Mijn eerste zin is daar wel degelijk een antwoord op. Uiteraard is het maar een van de mogelijke lezingen van zn insta-gedrag, maar gezien de gehele context geen onlogische aanname.
Het kan ook best zijn dat hij het allemaal dik overdreven vindt en alsnog volledig down is natuurlijk.
Maar ik ga ervan uit dat iemand die geweld gebruikt doorgaans wel doorheeft dat dit in feite “not done” is (zelfs bij verbale provocatie).
(quote)
Of hij nou wel of niet mensen volgt maakt toch geen enkel verschil, mocht hij een geweldsincident gepleegd hebben?
Het is een actie die alleen een effect voor hemzelf heeft (even weg van alles) of een statement is (wat voor statement dan ook). Of gewoon voortkomend uit mentaal erdoorheen zitten en impulsiviteit.
Maar waarom het zou duiden op een besef van fout zitten is me echt een raadsel.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 00:03 uur
Besef van fout eerder door het verwijderen van zn recente Eurovisie posts. Besef dat het gedaan is in ieder geval. Ik sprak niet enkel over ontvolgen (dat lijkt inderdaad eerder te wijzen op zichzelf beschermen), maar over zijn insta-gedrag in het geheel.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 00:04 uur
IS het trouwens niet (vooral bij Joost) veel gunstiger op beoordeeld te worden op basis van het optreden in de halve finale dan op de generale repetitie? Vanwege het enthousiaste publiek?
0
geplaatst: 11 mei 2024, 00:05 uur
FinisTerra schreef:
Besef van fout eerder door het verwijderen van zn recente Eurovisie posts. Besef dat het gedaan is in ieder geval. Ik sprak niet enkel over ontvolgen (dat lijkt inderdaad eerder te wijzen op zichzelf beschermen), maar over zijn insta-gedrag in het geheel.
Als het alleen het verwijderen van Eurovisie-posts is, oké. Maar juist de combinatie van acties geeft een ander beeld dan jij suggereert.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.