MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat is dus ook gisteren al gebeurd want hij is tussen de vlaggenparade en zijn optreden meteen van het podium gehaald.

Want dat is hetzelfde als diskwalificatie?

Een Israëlisch bedrijf is hoofdsponsor van het songfestival. Dat wil ook nog wel eens leiden tot de andere kant opkijken.

Maar ja, blijkbaar beter dan een nummer dat over Europa gaat.

Onweerwolf
Porcupine Head schreef:
(quote)
Het zou me eerlijk gezegd niets verbazen als de Ieren hierbij zitten.

Inderdaad, Ierland en Estland waren ook de eerste twee die ik in gedachten had.

Het zou wel leuk zijn als vanavond tijdens het optreden van Israel het Europapa wordt ingezet door het publiek.

Onweerwolf
catdog schreef:
(quote)

Want dat is hetzelfde als diskwalificatie?

Dat is de regels volgen.

Wat wil je dan, niets doen? Wat als hij wordt verdacht van aanranding?

Wat ik nog beter zou vinden dan als landen niet meedoen: dat ze opeens in plaats van hun eigen lied Europapa gaan zingen.

Voor het eerst ook eens enthousiast over het songfestival en van plan eens mee te gaan kijken met mijn kinderen krijgen we dit weer...:)

Gerdav schreef:
Het zou wel leuk zijn als vanavond tijdens het optreden van Israel het Europapa wordt ingezet door het publiek.

Dat gaat geheid gebeuren. Maar zal worden weggedraaid, net als het boegeroep rondom Israel.

aERodynamIC schreef:
BREAKING: 5MIINUST & Puuluup spoke to Dutch media and said they intend to withdraw if Joost is not allowed to perform.

Of het zo is.... klinkt natuurlijk wel lekker voor de camera.
Die waren op voorhand al voor Joost, dus dat zou me niets verbazen, als hen de aanleiding van de dsq is verteld.

aslan schreef:
Kloppen de geruchten dat er andere landen uit protest vanavond niet meedoen?
Of zijn het vooralsnog alleen maar geruchten?

Geruchten van achter de schermen, komt puntje bij paaltje dan staan ze er allemaal gewoon met hun breedste smile om over een paar dagen weer moord en brand te roepen

Het incident waarvoor Joost Klein is gediskwalificeerd 'stelt nauwelijks iets voor'. Dat stelt Cornald Maas, die lid is van de Nederlandse selectiecommissie, zaterdag in een korte reactie op X. 'Daarover later meer', aldus Maas.

De songfestivalexpert beklemtoont ook dat het incident 'helemaal niets met Israël of Israëlische delegatie te maken heeft'. Deze geruchten gingen op sociale media. De aanwezigheid van Israël op het songfestival leidt al dagen tot protesten en onrust in Malmö.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat is de regels volgen.

Wat wil je dan, niets doen? Wat als hij wordt verdacht van aanranding?

Dat is niet aan de orde. Nogmaals; de verdachtmaking is niet fysiek.

Als de verdachtmaking enkel verbaal is dan vind ik het enorm voorbarig om iemand in een lopend onderzoek te diskwalificeren.

Zorgen jullie dat dit topic tegen vanavond 500 pagina's telt? Dan is het toch allemaal niet voor niets geweest.

Arno schreef:
Zorgen jullie dat dit topic tegen vanavond 500 pagina's telt? Dan is het toch allemaal niet voor niets geweest.

Hopelijk gaat het ook nog een keer over muziek

aslan (crew)
Ondertussen luisteren naar Europapa op StuBru!

De EBU heeft de glijdende schaal die nu de komende edities zal ontstaan zelf over zich afgeroepen. https://i.vgy.me/GloiFp.png

Denk dat je er vergif op kunt innemen dat er nu in de toekomst sowieso nog eens een land onterecht gediskwalificeerd gaat worden. Wordt gewoon oorlog in het klein tussen landen die elkaar niet mogen.

EBU:

We maintain a zero-tolerance policy towards inappropriate behaviour at our event and are committed to providing a safe and secure working environment for all staff at the Contest. In light of this, Joost Klein’s behaviour towards a team member is deemed in breach of rules.

Onweerwolf
catdog schreef:
(quote)

Dat is niet aan de orde. Nogmaals; de verdachtmaking is niet fysiek.

Als de verdachtmaking enkel verbaal is dan vind ik het enorm voorbarig om iemand in een lopend onderzoek te diskwalificeren.

Ja, dat vind jij, maar het gaat om verdenking van een strafbaar feit. En of jij dat strafbare feit persoonlijk wel of niet heel erg vindt is natuurlijk niet relevant. Het is niet voor niets een strafbaar feit. Dit is de enige logische beslissing die je kunt nemen want hem door laten gaan en dan over een maand met een winnaar zitten opgescheept die is veroordeeld voor een feit gepleegd tijdens het festival is een onuitwisbare smet op het festival.

dix
Ehhhh .... Hij is dus gewoon gediskwalificeerd omdat hij de EBU aan die tafel gedist had.

Waar was die “safe and secure working environment” dan na de provocaties van Israel?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ja, dat vind jij, maar het gaat om verdenking van een strafbaar feit. En of jij dat strafbare feit persoonlijk wel of niet heel erg vindt is natuurlijk niet relevant. Het is niet voor niets een strafbaar feit. Dit is de enige logische beslissing die je kunt nemen want hem door laten gaan en dan over een maand met een winnaar zitten opgescheept die is veroordeeld voor een feit gepleegd tijdens het festival is een onuitwisbare smet op het festival.

Maar vind je hiermee dan dat de aloude onschuldpresumptie eigenlijk niet opgaat voor artiesten die deelnemen aan het Songfestival?

Lijkt me geen goede zaak als enkel het feit van 'verdenking' al zulke verstrekkende gevolgen heeft. Dan is het hek van de dam. Dan is niemand meer veilig in feite. Als iemand je niet mag krijg je een melding/aanklacht aan je broek en ben je vervolgens uitgespeeld.

Onweerwolf schreef:
(quote)

En dan over een maand iemand gediskwalificeerd hebben die niets strafbaars gedaan blijkt te hebben? Dat vind je geen onuitwisbare smet op het festival?

Het is verdenking. Er zit maanden van werk en geld hierin. Iemand verwijderen op basis van verdenking en lopende onderzoeken is voorbarig.

Gretz schreef:

Denk dat je er vergif op kunt innemen dat er nu in de toekomst sowieso nog eens een land onterecht diskwalificeert gaat worden.

En we krijgen een nieuwe presentator zo te zien

Onweerwolf schreef:

Toch vind ik dit lastig en sterk afhankelijk waarvan hij verdacht wordt, Als je het zo zwart wit maakt dan kan dat juist ook hele flinke bij-effecten hebben. Ik noemde al Israel vs een deel van de rest en Armenie vs Azerbeidzjan die echt wel naar wegen gaan zoeken om landen uit het festival te werken nu.

Bij dit hele gebeuren moet ik ineens denken aan een sappig verhaal over Joost dat ik vorig jaar hoorde van mijn buren op de Lowlands-camping.

Een iemand zei namelijk bij Joost in de klas gezeten te hebben, en samen de Rome-reis te hebben gedaan. Daar zou Joost zich verbaal zó misdragen hebben, dat ze hem halverwege de reis op het vliegtuig terug naar Nederland hebben gezet. Dit was nog nooit eerder voorgekomen.

Ik nam het verhaal tot nu toe niet al te serieus, maar de overeenkomst met wat er nu gebeurd is is wel frappant.

De Nederlandse vakjury mag wel nog hun punten verlenen. Ik weet niet of het Nederlandse publiek nu wel of niet hun stem mogen uitbrengen.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Maar vind je hiermee dan dat de aloude onschuldpresumptie eigenlijk niet opgaat voor artiesten die deelnemen aan het Songfestival?

Lijkt me geen goede zaak als enkel het feit van 'verdenking' al zulke verstrekkende gevolgen heeft. Dan is het hek van de dam. Dan is niemand meer veilig in feite. Als iemand je niet mag krijg je een melding/aanklacht aan je broek en ben je vervolgens uitgespeeld.

Onschuldpresumptie is een juridisch begrip. Deze beslissing is bestuurlijk en ongetwijfeld gebaseerd op regels uit een overeenkomst die door de Nederlands delegatie is getekend.

Als Joost onschuldig blijkt en er opzettelijk is getracht om hem er uit te werken dan ontstaat er aan de kant van de Nederlandse delegatie simpelweg een mogelijkheid tot het claimen van een schadevergoeding.

Het is verder aan de EBU om de setting in het ESC huis dusdanig te faciliteren dat de kans op bovenstaande gebeurtenissen zo klein mogelijk wordt.

SanderT schreef:
Bij dit hele gebeuren moet ik ineens denken aan een sappig verhaal over Joost dat ik vorig jaar hoorde van mijn buren op de Lowlands-camping.

Een iemand zei namelijk...

Klinkt als The truth, the whole truth and nothing but the truth

Porcupine Head schreef:
De Nederlandse vakjury mag wel nog hun punten verlenen. Ik weet niet of het Nederlandse publiek nu wel of niet hun stem mogen uitbrengen.

Iedereen mag toch stemmen, ook als je niet door bent?

Onweerwolf
vigil schreef:
(quote)

Iedereen mag toch stemmen, ook als je niet door bent?

De vraag is denk ik vooral of onze stemmen voor Nederland uitkomen of voor Rest of the World.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:45 uur

geplaatst: vandaag om 09:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.