Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 11 mei 2024, 13:03 uur
Ik leef mee met Appie en Stuntkabouter. Mogen die ook niet samen nog even snel iets leuks in elkaar zetten?
0
geplaatst: 11 mei 2024, 13:03 uur
Porcupine Head schreef:
De Nederlandse vakjury mag wel nog hun punten verlenen. Ik weet niet of het Nederlandse publiek nu wel of niet hun stem mogen uitbrengen.
De Nederlandse vakjury mag wel nog hun punten verlenen. Ik weet niet of het Nederlandse publiek nu wel of niet hun stem mogen uitbrengen.
De stem van het Nederlands publiek is inmiddels al gekaapt;
https://x.com/lientje1967/status/1789032772872311143?s=46&t=YOdbKJlDv_FalFkVzm8Zbg
Hoe de sfeer en stemming zo heeft kunnen omslaan…
2
geplaatst: 11 mei 2024, 13:04 uur
johan de witt schreef:
Benieuwd wat het met de kijkcijfers vanavond zal doen.
Zal wel niet zo makkelijk liggen maar als ik de AvroTros was zou ik het niet eens meer uitzenden.
1
catdog schreef:
https://x.com/lientje1967/status/1789032772872311143?s=46&t=YOdbKJlDv_FalFkVzm8Zbg
(quote)
Kolere, daar staan er wel een paar!
2
Volgend jaar sturen we een AI aangestuurde robot in, deze laten we van een showtrap afdalen en daarna weer opstijgen tot grote hoogten dwars door het plafond en boven het gebeuren laten uiteenspatten.
0
aslan (crew)
geplaatst: 11 mei 2024, 13:06 uur
vivalamusica schreef:
Volgend jaar sturen we een AI aangestuurde robot in
Volgend jaar sturen we een AI aangestuurde robot in
Nee hoor, opnieuw Joost ! ! !
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 13:06 uur
starbright boy schreef:
Toch vind ik dit lastig en sterk afhankelijk waarvan hij verdacht wordt, Als je het zo zwart wit maakt dan kan dat juist ook hele flinke bij-effecten hebben. Ik noemde al Israel vs een deel van de rest en Armenie vs Azerbeidzjan die echt wel naar wegen gaan zoeken om landen uit het festival te werken nu.
(quote)
Toch vind ik dit lastig en sterk afhankelijk waarvan hij verdacht wordt, Als je het zo zwart wit maakt dan kan dat juist ook hele flinke bij-effecten hebben. Ik noemde al Israel vs een deel van de rest en Armenie vs Azerbeidzjan die echt wel naar wegen gaan zoeken om landen uit het festival te werken nu.
Dat kan. Daarbij zal de organisatie dan echt de hand in eigen boezem moeten steken en zorgen dat het niet kan gebeuren. Je kunt nooit alles voorkomen. Maar echt, iemand niet diskwalificeren als hij wordt verdacht van een strafbaar feit gepleegd tijdens de periode dat hij onder jouw hoede is, dat is echt niet acceptabel.
En hoe ernstig iets is, dat mag een rechter vervolgens uitmaken. Daar heeft niemand van ons voldoende voor gestudeerd.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 13:07 uur
Gretz schreef:
Zou me niets verbazen als RadioMad met zijn analyse uiteindelijk vrij dicht bij de waarheid zit
(afbeelding)
Zou me niets verbazen als RadioMad met zijn analyse uiteindelijk vrij dicht bij de waarheid zit
(afbeelding)
Op zich had hij wel een visual van een blue screen foutmelding.
Bij elk optreden was het percentage waarop het laden stagneerde en de foutmelding verscheen weer wat hoger, dus in de finale zou sowieso wat extra's zijn gebeurd. Maar wat zullen we nu nooit weten waarschijnlijk.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 13:08 uur
Onweerwolf schreef:
Dat kan. Daarbij zal de organisatie dan echt de hand in eigen boezem moeten steken en zorgen dat het niet kan gebeuren. Je kunt nooit alles voorkomen. Maar echt, iemand niet diskwalificeren als hij wordt verdacht van een strafbaar feit gepleegd tijdens de periode dat hij onder jouw hoede is, dat is echt niet acceptabel.
En hoe ernstig iets is, dat mag een rechter vervolgens uitmaken. Daar heeft niemand van ons voldoende voor gestudeerd.
(quote)
De gradatie van het strafbare feit vind ik toch best wel meewegen hoor. Wildplassen is ook een strafbaar feit, moeten we daarvoor ook landen gaan diskwalificeren in de toekomst?
3
geplaatst: 11 mei 2024, 13:09 uur
Maar dat is niet bij het hotel van Israel, Maar op een vooraf voor protest aangewezen plein in de binnenstad. Vele mensen, waaronder meerdere Nederlandse politici hebben het leugenachtige bericht gepost dat dit bij het hotel zou zijn.
1
catdog schreef:
De gradatie van het strafbare feit vind ik toch best wel meewegen hoor. Wildplassen is ook een strafbaar feit, moeten we daarvoor ook landen gaan diskwalificeren in de toekomst?
(quote)
Dat ligt er maar aan waar ze wildplassen natuurlijk, kan behoorlijk grensoverschrijdend uitpakken:)
0
Onweerwolf
catdog schreef:
(quote)
Wildplassen is een overtreding geen misdrijf.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 13:11 uur
(quote)
Je snapt het punt dat ik probeer te maken.
Jawel, maar er is niet voor niets een verschil tussen die zaken. Het gaat hier niet alleen maar om een strafbaar feit maar om eentje waarbij een slachtoffer is gevallen.
2
geplaatst: 11 mei 2024, 13:13 uur
Juist omdat Cornald Maas zich zo stellig uitspreekt dat Joosts diskwalificatie disproportioneel en schandelijk is heb ik eigenlijk er geen enkele twijfel over dat genoeg andere delegaties en waarschijnlijk ook miljoenen fans/kijkers de diskwalificatie ook disproportioneel gaan vinden, als het "gepleegde feit" eenmaal naar buiten is gekomen. Maas weet immers wat er gebeurd is. Hij had dit echt niet geroepen als Joost een overduidelijke grens had overschreden.
Kan niet anders dat de EBU hiermee een heel vervelende precedent heeft geschept. Wat desastreus kan uitpakken voor de toekomst van het evenement.
Ik zeg jullie nu dat er 99,99% kans is dat Joost - al dan niet in hoger beroep - uiteindelijk gewoon wordt vrijgesproken. (Maar pin me er niet op vast
)
#FreeJoost
Kan niet anders dat de EBU hiermee een heel vervelende precedent heeft geschept. Wat desastreus kan uitpakken voor de toekomst van het evenement.
Ik zeg jullie nu dat er 99,99% kans is dat Joost - al dan niet in hoger beroep - uiteindelijk gewoon wordt vrijgesproken. (Maar pin me er niet op vast
)#FreeJoost
2
geplaatst: 11 mei 2024, 13:15 uur
Joost gaat ook wel voordeel hebben aan de DAB (disqualified artist bonus) lijkt me
0
geplaatst: 11 mei 2024, 13:16 uur
0
De vraag is: gaan andere delegaties en het publiek vanavond reageren op het besluit van de EBU? Ook vanuit dat oogpunt best risicovol wat de EBU doet. Ze zullen toch met meer details over de beschuldiging naar buiten moeten komen lijkt me om duidelijk te maken dat diskwalificatie terecht is. Of denken ze dat het met een sissertje afloopt?
1
Onweerwolf
vigil schreef:
Joost gaat ook wel voordeel hebben aan de DAB (disqualified artist bonus) lijkt me
Nummer 1 in de top 2000 voorspelde ik gisteren al. Fuck John Lennon en Boeren.
#JOOSTICE
0
geplaatst: 11 mei 2024, 13:18 uur
Chameleon Day schreef:
De vraag is: gaan andere delegaties en het publiek vanavond reageren op het besluit van de EBU? Ook vanuit dat oogpunt best risicovol wat de EBU doet. Ze zullen toch met meer details over de beschuldiging naar buiten moeten komen lijkt me om duidelijk te maken dat diskwalificatie terecht is. Of denken ze dat het met een sissertje afloopt?
Ook makkelijk om een concurrent buiten spel te zetten. Beschuldigingen van bedreiging en dan aangifte doen. Politie erbij en dag concurrent.
2
geplaatst: 11 mei 2024, 13:18 uur
vigil schreef:
Stuk

Goede kans inderdaad dat dit incident hem de rest van zijn carrière geen windeieren gaat leggen. Als eerste artiest ooit die tijdens het festival wordt gediskwalificeerd blijf je toch je hele leven lang bekend in Europa en ver daarbuiten. Stuk minder anoniem dan de 8e plaats op een festival dat toch al gekaapt was door een politieke zaak die in buiten Europa speelt

0
geplaatst: 11 mei 2024, 13:19 uur
Onweerwolf schreef:
#JOOSTICE
(quote)
#JOOSTICE
Dat gaan we met zijn allen gewoon maar even regelen
(mits Eefje in 2024 ook op de keuzelijst wordt geplaatst, anders haak ik af
)
0
geplaatst: 11 mei 2024, 13:20 uur
Uitsluiting is natuurlijk wel vervelend, maar deze negatieve pr., zorgt er wel voor dat dit een booming hit gaat worden in heel Europapa!
0
geplaatst: 11 mei 2024, 13:20 uur
johan de witt schreef:
Om me heen zie ik al dat sommige viewing parties geannuleerd worden.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 13:22 uur
Mij zijn ze in elk geval kwijt als kijker, en dan bedoel ik niet enkel dit jaar.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 13:22 uur
Joost zal volgend jaar echt niet willen en ik moet nog zien of Nederland niet een jaartje pauze gaat nemen, maar wat ik wel hoop is als we in pakweg 2030 winnen en het festival in 2031 in Ahoy is we een spetterende versie van Europapa tijdens de aanloop naar de puntentelling krijgen.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 13:23 uur
koosknook schreef:
Uitsluiting is natuurlijk wel vervelend, maar deze negatieve pr., zorgt er wel voor dat dit een booming hit gaat worden in heel Europapa!
Mmm, …. dus Joost en Gover Meit en blauwe kip, die toch geheel belangeloos aan het ESF mee zouden doen, doen nu eigenlijk een Sywertje?
2
geplaatst: 11 mei 2024, 13:24 uur
GrafGantz schreef:
Mij zijn ze in elk geval kwijt als kijker, en dan bedoel ik niet enkel dit jaar.
Ik wilde er net mee beginnen, mooi niet meer dus:)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.