Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
1
geplaatst: 11 mei 2024, 13:24 uur
Gretz schreef:
Ik zeg jullie nu dat er 99,99% kans is dat Joost - al dan niet in hoger beroep - uiteindelijk gewoon wordt vrijgesproken. (Maar pin me er niet op vast
)
#FreeJoost
Ik zeg jullie nu dat er 99,99% kans is dat Joost - al dan niet in hoger beroep - uiteindelijk gewoon wordt vrijgesproken. (Maar pin me er niet op vast
)#FreeJoost
Ik zeg nu alvast dat er helemaal geen rechtszaak gaat komen
0
geplaatst: 11 mei 2024, 13:25 uur
Ik ga iig wel gewoon kijken al vind ik het natuurlijk super klote
2
Totdat die aanklager nog eens naar het 'liedje' gaat luisteren....
0
OMIT
Chameleon Day schreef:
Mmm, …. dus Joost en Gover Meit en blauwe kip, die toch geheel belangeloos aan het ESF mee zouden doen, doen nu eigenlijk een Sywertje?
(quote)
Mmm, …. dus Joost en Gover Meit en blauwe kip, die toch geheel belangeloos aan het ESF mee zouden doen, doen nu eigenlijk een Sywertje?
Wat een bijzonder rare vergelijking.
2
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 13:26 uur
Ik ben er best wel gelaten onder. Ik vind de Italiaanse televoting uitslag een groter issue dan het diskwalificeren van iemand die wordt verdacht van een strafbaar feit.
2
geplaatst: 11 mei 2024, 13:27 uur
Ik hoop dat Estland na hun optreden bijvoorbeeld nog even lekker hard Europapa gaat zingen. Zie zoiets als organisatie maar te voorkomen.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 13:27 uur
johan de witt schreef:
Benieuwd wat het met de kijkcijfers vanavond zal doen.
Benieuwd wat het met de kijkcijfers vanavond zal doen.
In Nederland veel, internationaal weinig.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 13:28 uur
Oh ja, die mogelijkheid vergat ik te noemen. In ieder geval 99,99% kans op het scenario dat Joost uiteindelijk onschuldig wordt gevonden (ook al beweert de EBU wat anders)
1
geplaatst: 11 mei 2024, 13:29 uur
Onweerwolf schreef:
Ik ben er best wel gelaten onder.
Ik ben er best wel gelaten onder.
Ik gek genoeg ook wel. Maar dat was al na het optreden donderdag. Ik zag een torenhoge uitslag al niet meer gebeuren en dan krijg je weer dat onbevredigende 'alweer elfde geworden'. Ik had me daar al bij neergelegd gek genoeg. Ja, ik vind dit allemaal heel kut, maar ergens voel ik ook een enorme gelatenheid. Ik heb ook helemaal niet zo veel zin om te kijken vanavond. Het is dat het met een grote groep gaat gebeuren en ik de gastheer en gastdame niet teleur ga stellen. Maar ik denk dat ik met een half oog ga zitten kijken en het meer gezellig ouwehoeren zal worden.
2
geplaatst: 11 mei 2024, 13:30 uur
En als het over Matthijs van Nieuwkerk of Tom Egbers gaat, is Leiden in Last.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 13:30 uur
Dat had ik ook. Ik vond het verrassend slecht en nu weten we dus waar dat door kwam.
0
aslan (crew)
geplaatst: 11 mei 2024, 13:31 uur
We keken in België erg uit naar de overwinning van Joost.
Op de nationale radio StuBru wordt Europapa al maanden dagelijks meermaals gedraaid.
Vanavond kijken we niet, er zijn leukere feestjes.
3
geplaatst: 11 mei 2024, 13:33 uur
Onweerwolf schreef:
Ik ben er best wel gelaten onder. Ik vind de Italiaanse televoting uitslag een groter issue dan het diskwalificeren van iemand die wordt verdacht van een strafbaar feit.
Denk je niet dat als Joost z'n handelen echt zo strafbaar was geweest dat nu bijna twee dagen later het állang was uitgelekt wat er precies is voorgevallen? En met precies bedoel ik de exacte bewoordingen die hij heeft gebruikt jegens de productiemedewerker.
Het is anno 2024 enorm gemakkelijk om een ander een onterechte beschuldiging aan de broek te smeren. Vergeet niet dat woorden op talloze manieren geïnterpreteerd kunnen worden.
Ik vermoed dat Maas en co. hierom ook zo verbolgen zijn. Eén productiemedewerker verpest het nu voor de Nederlandse delegatie en miljoenen mensen van over de hele wereld. Terwijl het allerminst zeker is dat zij gelijk heeft in deze zaak.
2
geplaatst: 11 mei 2024, 13:36 uur
aERodynamIC schreef:
Ik gek genoeg ook wel. Maar dat was al na het optreden donderdag. Ik zag een torenhoge uitslag al niet meer gebeuren en dan krijg je weer dat onbevredigende 'alweer elfde geworden'. Ik had me daar al bij neergelegd gek genoeg. Ja, ik vind dit allemaal heel kut, maar ergens voel ik ook een enorme gelatenheid. Ik heb ook helemaal niet zo veel zin om te kijken vanavond. Het is dat het met een grote groep gaat gebeuren en ik de gastheer en gastdame niet teleur ga stellen. Maar ik denk dat ik met een half oog ga zitten kijken en het meer gezellig ouwehoeren zal worden.
(quote)
Tot op zeker hoogte heb ik dat ook wel. Ik kijk alleen en zal dat heus ook wel doen. Alleen met meer afstand en minder beleving dan normaal. En ergens vind ik het groter issue als Israel met een idiote monsterscore in de televote gaat winnen vanavond. Maar als dat dan moet doe die hele gifbeker dit jaar maar maar en dan kijken hoe we de rotzooi van dit jaar gaan opruimen.
En ik hoop dat Joost hulp heeft. Dat zal hij nodig hebben.
3
geplaatst: 11 mei 2024, 13:37 uur

Veel zinnigs kan ik er niet over zeggen. Maar vind dit best wel heel vervelend allemaal. Nee, verdrietig zelfs. Ik hoop nou maar dat het goed komt met Joost. Een mooi droom zo kapot gemaakt!
0
geplaatst: 11 mei 2024, 13:37 uur
Ik ga wel gewoon kijken vanavond, maar vind deze situatie wel echt klote. De enige pleister op de wonde is dat Kroatië hierdoor wellicht meer punten gaat halen en we volgend jaar niet naar Tel Aviv hoeven.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 13:38 uur
Gretz schreef:
Denk je niet dat als Joost z'n handelen echt zo strafbaar is geweest dat nu bijna twee dagen later het allang was uitgelekt wat er precies is voorgevallen? En met precies bedoel ik de exacte bewoordingen die hij heeft gebruikt jegens de productiemedewerker.
(quote)
Denk je niet dat als Joost z'n handelen echt zo strafbaar is geweest dat nu bijna twee dagen later het allang was uitgelekt wat er precies is voorgevallen? En met precies bedoel ik de exacte bewoordingen die hij heeft gebruikt jegens de productiemedewerker.
Blijkbaar waren er nauwelijks mensen bij. En verder ga ik mij niet wagen aan een oordeel over de strafbaarheid. Ik ben namelijk geen social media schreeuwer. Het is gedrag wat ik hekel.
Het is anno 2024 enorm makkelijk om een ander een onterechte beschuldiging aan de broek te smeren.
Juist niet toch? Overal zijn camera's en mobiele telefoons.
4
geplaatst: 11 mei 2024, 13:40 uur
starbright boy schreef:
Tot op zeker hoogte heb ik dat ook wel. Ik kijk alleen en zal dat heus ook wel doen. Alleen met meer afstand en minder beleving dan normaal. En ergens vind ik het groter issue als Israel met een idiote monsterscore in de televote gaat winnen vanavond. Maar als dat dan moet doe die hele gifbeker dit jaar maar maar en dan kijken hoe we de rotzooi van dit jaar gaan opruimen.
(quote)
Het klinkt gek, maar ik heb steeds meer zoiets van: laat Israël inderdaad maar winnen en oogst de gevolgen maar EBU.
Maar misschien zeg ik dat nu wel omdat het me allemaal niet meer boeit. Zelfs niet als Kroatië fan dit jaar (die nu meer kans maakt te winnen).
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 13:42 uur
aERodynamIC schreef:
Het klinkt gek, maar ik heb steeds meer zoiets van: laat Israël inderdaad maar winnen en oogst de gevolgen maar EBU.
(quote)
Heb ik ook hoor.
Ik vind dat lullig voor Kroatië en Zwitserland maar dat is het dan ook wel.
0
OMIT
geplaatst: 11 mei 2024, 13:45 uur
Toch nog optreden voor Joost, vanavond? Zou wel mooi zijn voor hem, maar ik kan me voorstellen dat het te kort dag is, en er nog te veel te verwerken valt.
"Organisatie Songfestivalfeest Leeuwarden nodigt Joost Klein uit voor optreden
De organisatie van de 'Europaparty' nodigt zanger Joost Klein uit om vanavond op te treden, zegt organisator Sipke Jan Bousema. "Hij zal hier met liefde worden overladen", zegt Bousema. "We staan achter hem, ook nu hij niet mag meedoen aan de finale."
Het management van Joost Klein heeft nog niet gereageerd op de uitnodiging. Op de 'Europaparty' zal Nikkie de Jager ook namens Nederland de punten bekendmaken."
(Nu.nl)
"Organisatie Songfestivalfeest Leeuwarden nodigt Joost Klein uit voor optreden
De organisatie van de 'Europaparty' nodigt zanger Joost Klein uit om vanavond op te treden, zegt organisator Sipke Jan Bousema. "Hij zal hier met liefde worden overladen", zegt Bousema. "We staan achter hem, ook nu hij niet mag meedoen aan de finale."
Het management van Joost Klein heeft nog niet gereageerd op de uitnodiging. Op de 'Europaparty' zal Nikkie de Jager ook namens Nederland de punten bekendmaken."
(Nu.nl)
5
geplaatst: 11 mei 2024, 13:47 uur
Feit blijft dat AvroTros nooit zo zou reageren als het echt heel erg is wat Joost geflikt heeft, dan praat je er wat omheen, betreur je dingen en dan laat je het daarbij. Dat blijft me toch wel dwars zitten.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 13:48 uur
Caroline vd Plas gaat op politieke gronden stemmen voor Israel.
Zo verschuift het evenement naar een rechts extremistisch onderonsje, met de uitslag voor Israel als referendum.
Aangezien we al van heel wat landen weten wat zij vinden van LHBTI, de vervolging en de repressie die in veel landen al plaats vind (het standpunt van de BBB is ook bekend) en rechts extremisten zich bij een overwinning van Israel gesterkt voelen, roep ik op zorgvuldig te stemmen. Het is jammer dat het evenement op deze wijze naar een bepaalde hoek wordt gedreven.
De LHBTI gemeenschap krijgt in Nederland al genoeg te duchten van het duo Wilders/Omtzicht in de komende jaren.
Vandaar toch maar de oproep zorgvuldig te stemmen.
Zo verschuift het evenement naar een rechts extremistisch onderonsje, met de uitslag voor Israel als referendum.
Aangezien we al van heel wat landen weten wat zij vinden van LHBTI, de vervolging en de repressie die in veel landen al plaats vind (het standpunt van de BBB is ook bekend) en rechts extremisten zich bij een overwinning van Israel gesterkt voelen, roep ik op zorgvuldig te stemmen. Het is jammer dat het evenement op deze wijze naar een bepaalde hoek wordt gedreven.
De LHBTI gemeenschap krijgt in Nederland al genoeg te duchten van het duo Wilders/Omtzicht in de komende jaren.
10
geplaatst: 11 mei 2024, 13:50 uur
musician schreef:
Zou je deze gemeenschap hierbuiten willen laten. Dank u.
Verkoop je politieke praatjes maar ergens anders.
5
geplaatst: 11 mei 2024, 13:51 uur
Je kunt het al uittekenen. Als Israel wint dan willen ze het ook organiseren. Als Nethanyahu er dan nog zit dan wil hij het in Jeruzalem en niet nog eens compromis Tel Aviv. Als dat wordt toegelaten haakt ongeveer de helft van de delegaties af waaronder big five landen. Dan hebben we een jaar zonder semi's. Die landen krijgen dan verwijten van Israel. Als dat niet wordt toegelaten krijgt de EBU een beschuldiging van politieke vooringenomenheid of zelfs antisemitisme en haakt Israel af en misschien wel voorgoed tenzij er een andere wind door het land gaat waaien.
Dat wordt een flinke gifbeker. Maar misschien is het nodig.
Dat wordt een flinke gifbeker. Maar misschien is het nodig.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 13:57 uur
De deelneemster voor Albanië steekt haar mening niet onder stoelen of banken: https://twitter.com/BesaOfficial/status/1789259659473289654
Daarbij moet wel gezegd worden dat ze al is uitgeschakeld.
Daarbij moet wel gezegd worden dat ze al is uitgeschakeld.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 13:57 uur
Estland trekt de keutel alweer in (dat kon ook niet anders): Estland treedt vanavond gewoon op. Hun woorden zouden verkeerd zijn 'opgevat'.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 13:58 uur
aERodynamIC schreef:
Feit blijft dat AvroTros nooit zo zou reageren als het echt heel erg is wat Joost geflikt heeft, dan praat je er wat omheen, betreur je dingen en dan laat je het daarbij. Dat blijft me toch wel dwars zitten.
Zero tolerance policy is zero tolerance policy.
Daar kan iedereen wat van vinden maar dat is niet alleen waar je mee akkoord gaat als deelnemer maar ook waar een werknemer vervolgens vanuit mag gaan als hij of zij daar is.
Er is gewoon een grens en die bepaalt de EBU want het is hun feestje.
2
OMIT
geplaatst: 11 mei 2024, 13:59 uur
Die steunbetuigingen stellen niet zoveel voor. Lijkt me vooral ook om de publiciteitswaarde te gaan. Aan het eind van de dag zijn het allemaal artiesten en telt voornamelijk het eigenbelang, en dat kan je ze ook helemaal niet kwalijk nemen.
Waarom zou een Estland zich moeten terugtrekken voor een akkefietje dat een Nederlandse artiest overkomt?
Waarom zou een Estland zich moeten terugtrekken voor een akkefietje dat een Nederlandse artiest overkomt?
0
geplaatst: 11 mei 2024, 14:01 uur
Fair enough, maar het blijft voor mij lastig te rijmen waarom er dan pas na twee dagen diskwalificatie plaatsvindt en dat niet eerder gebeurt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.