Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 14:22 uur
SanderT schreef:
Hij heeft donderdag toch gewoon meegedaan? Of is het een lijst van alleen finalisten?
(quote)
Hij heeft donderdag toch gewoon meegedaan? Of is het een lijst van alleen finalisten?
Hij heeft geen eindscore en dat is mijn criterium. Inzendingen uit 2020 doen ook niet mee.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 14:23 uur
OMIT schreef:
Als het gaat om politieke uitingen tijdens het optreden, is die zerotolerance aanmerkelijk minder zero. En een willekeurig zerotolerancebeleid is niet zerotolerance.
(quote)
Als het gaat om politieke uitingen tijdens het optreden, is die zerotolerance aanmerkelijk minder zero. En een willekeurig zerotolerancebeleid is niet zerotolerance.
Het zero tolerance beleid gaat over individuele veiligheid van personen tijdens het evenement.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 14:24 uur
Maar we weten toch helemaal niet of er gebrek aan bewijs is? Dat vind ik nogal speculatie.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 14:24 uur
Onweerwolf schreef:
Hij heeft geen eindscore en dat is mijn criterium. Inzendingen uit 2020 doen ook niet mee.
(quote)
Dus alleen finalisten?
0
geplaatst: 11 mei 2024, 14:27 uur
Over in het wereldje erg bekend gesproken: Ik denk nu ineens aan de geupdate inzendingencompilaties van SchlagerLucas. Die heeft zijn criteria de laatste jaren veranderd en neemt tegenwoordig zelfs teruggetrokken inzendingen mee en ook alles dat de 90's experimentjes met voorrondes niet overleefde ook alles uit 2020. Dus daar komt Joost gewoon in.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 14:28 uur
SanderT schreef:
Wat voor "eindscore" hebben die dan, die Joost niet heeft?
Wat voor "eindscore" hebben die dan, die Joost niet heeft?
Je kunt de scores na afloop gewoon omzetten in percentages en daar een rangschikking van maken.
Dat kan voor Joost natuurlijk ook op basis van alleen zijn halve finale maar hij had recht op een score in de finale en die komt er niet dus ook geen plek in mijn lijst.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 14:29 uur
starbright boy schreef:
Over in het wereldje erg bekend gesproken: Ik denk nu ineens aan de geupdate inzendingencompilaties van SchlagerLucas. Die heeft zijn criteria de laatste jaren veranderd en neemt tegenwoordig zelfs teruggetrokken inzendingen mee en ook alles dat de 90's experimentjes met voorrondes niet overleefde ook alles uit 2020. Dus daar komt Joost gewoon in.
Is een keuze, die heb ik ook overwogen jaren geleden maar er van afgezien.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 14:34 uur
Ik lees nu in de RTL liveblog dat Nederlandse kijkers nog gewoon mee mogen stemmen. Ik weet niet of ik de vergelijking mag trekken, maar dit doet me een beetje denken aan 2006, toen Servië en Montenegro zich heel laat terugtrok na gedoe over de nationale voorronde en de EBU ze nog steeds de mogelijkheid gaf om te stemmen in de finale.
Daarnaast heeft de EBU de AVROTROS erop gewezen dat ze de finale nog steeds 'gewoon' moeten uitzenden.
Daarnaast heeft de EBU de AVROTROS erop gewezen dat ze de finale nog steeds 'gewoon' moeten uitzenden.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 14:35 uur
Gretz schreef:
Zero tolerance policy zonder openheid van zaken geven over wat er exact is voorgevallen schept een erg onwenselijke precedent. Wat SanderT hier zegt:
(afbeelding)
Kortom, de delegaties die de Israëlische afvaardiging niet mogen hebben nog 7 uur om iets te verzinnen om hen ook een DQ aan te smeren
(quote)
Zero tolerance policy zonder openheid van zaken geven over wat er exact is voorgevallen schept een erg onwenselijke precedent. Wat SanderT hier zegt:
(afbeelding)
Kortom, de delegaties die de Israëlische afvaardiging niet mogen hebben nog 7 uur om iets te verzinnen om hen ook een DQ aan te smeren
Dat zei ik eerder ook al.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 14:37 uur
Porcupine Head schreef:
Ik lees nu in de RTL liveblog dat Nederlandse kijkers nog gewoon mee mogen stemmen. Ik weet niet of ik de vergelijking mag trekken, maar dit doet me een beetje denken aan 2006, toen Servië en Montenegro zich heel laat terugtrok na gedoe over de nationale voorronde en de EBU ze nog steeds de mogelijkheid gaf om te stemmen in de finale.
Daar duikel je een Eurovisiefeitje op dat in mijn hoofd flink stof had verzameld. Maar het klopt wel.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 14:37 uur
Arrie schreef:
Maar we weten toch helemaal niet of er gebrek aan bewijs is? Dat vind ik nogal speculatie.
Klopt, maar de eerste reacties van AVROTROS en Cornald Maas zijn voor mij dusdanig helder dat ik weinig twijfel heb dat dit hele voorval in ernstige mate wordt overdreven door de EBU en de betrokken productiemedewerker. Dat de gehele Nederlandse delegatie door hun interpretatie van het zogeheten zerotolerancebeleid enorm genaaid wordt.
Ik ben me ervan bewust dat ik speculeer. Maar zolang we niet de complete informatie hebben is dat onvermijdelijk. Ik ga er vanuit dat AVROTROS en Maas wel alle ins & outs weten, en op basis daarvan de berichtgeving doen.
Als Joost serieus zijn boekje te buiten was gegaan hadden ze echt niet zo gereageerd, onmogelijk.
Enfin, we zullen maandag bij Sophie & Jeroen hopelijk horen hoe de vork in de steel zit.
0
OMIT
geplaatst: 11 mei 2024, 14:38 uur
Hedser schreef:
Blijkbaar hebben Ierland, Griekenland en Zwitserland zojuist niet meegelopen bij de vlaggenparade tijdens de laatste repetitie.
Blijkbaar hebben Ierland, Griekenland en Zwitserland zojuist niet meegelopen bij de vlaggenparade tijdens de laatste repetitie.
Op Nu.nl lees ik:
"Sommige deelnemers gebruikten vervangers voor vlaggenparade
Een opvallend beeld bij de vlaggenparade aan het begin van de laatste repetitie. De deelnemers van Griekenland, Ierland en Zwitserland kwamen niet zelf het podium op. In hun plaats liepen stand-ins."
Dat is gewoon een hele veilige milde vorm van protest. Dan heb ik liever dat ze niet protesteren en gewoon nog de overgebleven waardigheid van het ESF gaan respecteren.
Dit is meer profileren dan protesteren.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 14:38 uur
Gretz schreef:
Ik ben me ervan bewust dat ik speculeer. Maar zolang we niet de complete informatie hebben is dat onvermijdelijk.
Ik ben me ervan bewust dat ik speculeer. Maar zolang we niet de complete informatie hebben is dat onvermijdelijk.
Godver!

0
OMIT
geplaatst: 11 mei 2024, 14:39 uur
Onweerwolf schreef:
Het zero tolerance beleid gaat over individuele veiligheid van personen tijdens het evenement.
(quote)
Maar daar is dus nog niets over bekend gemaakt.
Nou ja, we worden het niet eens, geeft niet. Ik ga hier geen hele welles/nietes van maken, en gun jou de eer van het laatste woord.
2
geplaatst: 11 mei 2024, 14:39 uur
OMIT schreef:
Dan heb ik liever dat ze niet protesteren en gewoon nog de overgebleven waardigheid van het ESF gaan respecteren. Dit is meer profileren dan protesteren.
Dan heb ik liever dat ze niet protesteren en gewoon nog de overgebleven waardigheid van het ESF gaan respecteren. Dit is meer profileren dan protesteren.
OK we geven het even aan die delegaties door. Komt goed.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 14:41 uur
Jawel, dat stond in het statement van de EBU. Letterlijk zo bekend gemaakt.
0
OMIT
geplaatst: 11 mei 2024, 14:41 uur
Ik mag toch iets liever hebben zonder dat er zo'n kinderachtige opmerking over gemaakt wordt? Ik geef gewoon op nette manier mijn mening.
5
geplaatst: 11 mei 2024, 14:42 uur
Iemand op twitter die het hoofd koel houd.
Met andere woorden zo lang we niet meer weten ga ik niet speculeren of het al dat niet proportioneel is.
Everyone’s in favour of workers rights until a male celebrity threatens female production staff to the point of police involvement at which point it’s okay because his song’s good.
Met andere woorden zo lang we niet meer weten ga ik niet speculeren of het al dat niet proportioneel is.
1
OMIT
geplaatst: 11 mei 2024, 14:45 uur
starbright boy schreef:
(quote)
Dat is geen hoofd koel houden, dat is gewoon letterlijk seksisme. Het doet er niet toe of de bedreiger een man of vrouw is en dat de bedreigde een man of vrouw is. Maar dat wordt wel heel erg benadrukt.
Als een vrouwelijke artiest een mannelijke medewerker had bedreigd had het anders gelegen?
Valse stemmingmakerij is dit.
2
geplaatst: 11 mei 2024, 14:46 uur
OMIT schreef:
Dat is geen hoofd koel houden, dat is gewoon letterlijk seksisme. Het doet er niet toe of de bedreiger een man of vrouw is en dat de bedreigde een man of vrouw is. Maar dat wordt wel heel erg benadrukt.
Als een vrouwelijke artiest een mannelijke medewerker had bedreigd had het anders gelegen?
(quote)
Dat is jouw invulling. Dat staat er namelijk niet.
1
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 14:46 uur
OMIT schreef:
(quote)
#whatabout
0
geplaatst: 11 mei 2024, 14:47 uur
starbright boy schreef:
Tja. Ik zal het er maar op houden dat ik het debat op Twitter omtrent het festival (en heel veel andere zaken) liever vermijd.Iemand op twitter die het hoofd koel houd.
(quote)
0
OMIT
geplaatst: 11 mei 2024, 14:48 uur
Dat staat er wel degelijk. De woorden male en female hebben een betekenis in die zin. Daar lees ik in elk geval niet overheen.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 14:49 uur
Het gebrek aan crisiscommunicatie vanuit het EBU is bizar. Ik krijg toch het gevoel dat ze de touwtjes helemaal niet zo strak in handen hebben en dat er vanavond best nog eens wat chaos kan ontstaan.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 14:50 uur
Ik vermijd twitter liever uberhaupt. Mijn laatste tweet dateert van juli vorig jaar. Maar als je weet waar je moet kijken en waar vooral niet is het op dit soort dagen nog steeds heel waardevol.
0
Onweerwolf
Slowgaze schreef:
Het gebrek aan crisiscommunicatie vanuit het EBU is bizar. Ik krijg toch het gevoel dat ze de touwtjes helemaal niet zo strak in handen hebben en dat er vanavond best nog eens wat chaos kan ontstaan.
Er is ook al heel lang kritiek op de huidige organisatie en zeker op Martin O. Ik hou me er doorgaans niet echt mee bezig maar de die-hard fans vinden hem collectief verschrikkelijk slecht.
0
OMIT schreef:
(quote)
Ook in Zweden worden er wel eens valse aangiftes gedaan, zowel door mannen als vrouwen.
Dat persoon X een klacht had over Joost en er vervolgens mee naar de politie is gestapt, waarna Joost en zijzelf zijn verhoord leidt er niet automatisch toe dat er iemand schuldig is aan bedreiging. Wat er ook is voorgevallen, de bewijslast zal waarschijnlijk allesbehalve simpel zijn. Dat er waarschijnlijk nog weken duurt voordat er een uitspraak is zegt wat dat betreft genoeg.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.