MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
herman schreef:
(quote)

Nee hoor, moet wel voor Joost zijn. In Parijs hebben ze ook geen zomertijd, dus daar is het ook al uren donker nu.

Nou ja, … het had gisteravond kunnen zijn…

Nog meer woorden van Cornald tegen het AD:
Tegen verslaggever Alexander van Eennenaam, ter plaatse in Malmö, zegt Cornald er 'vanavond ferm in te gaan'. ,,Ik ga zeker wel wat dingen zeggen over wat hier gebeurd is. Ik vind het eigenlijk ongelooflijk wat hier is gebeurd. Er zijn in het verleden heel veel artiesten geweest die zich op een bepaalde manier verkeerd hebben gedragen en ik weet dat we in een tijd van woke leven, maar dit doe je niet. Joost is gisteren pal voor zijn optreden weggeplukt door de EBU. Dat doe je niet op zo’n moment."

Of Nederland volgend jaar nog meedoet aan het songfestival? ,,Geen idee. Maar dit gaat zeker nog een staartje krijgen", aldus Cornald.

Edwynn schreef:
(quote)

Oke, voor jou genuanceerd. Omdat jij zo'n leuke Moonwalk avatar hebt:

Hoewel de beslissing van de EBU mij wat overtrokken lijkt, is het me opgevallen dat de heer Klein nogal gespannen reageerde op media. Ook voor het incident. Het is in mijn beleving wat vreemd dat een artiest op zo'n evenement waar je bijna in het middelpunt van de belangstelling staat, niet gefilmd of gefotografeerd wilt worden. Zeker bezien het feit dat het artiestenbestaan juist bloeit uit media-aandacht.
Zelf zou ik als zich bedreigd voelende persoon in kwestie het nooit zo hoog op laten spelen. Aai over de bol en zand erover was prima geweest.

Afspraak is toch afspraak? Of ben ik nou gek?

De petitie "get Joost Klein back" staat nu al boven de 91000 handtekeningen. Ik denk dat als de 150000 bereikt is hij gewoon alsnog mee gaat doen

Onweerwolf
#JOOSTICE

vigil schreef:
De petitie "get Joost Klein back" staat nu al boven de 91000 handtekeningen. Ik denk dat als de 150000 bereikt is hij gewoon alsnog mee gaat doen

Nou, als het aantal de (tele)votes van het hoogst eindigende land van vanavond overtreft….dan heeft hij toch het ESF gewonnen. Hoe mooi is dat!

Nieuwe gedachte: tenzij de AVROTROS de situatie zwaar misrepresenteert (wat me gezien hun status onwaarschijnlijk lijkt), is het eigenlijk heel vals van de EBU geweest om het gender van de cameravrouw te benadrukken in hun eerdere persbericht. In combinatie met de taal over gewelddadige dreiging komt dat al heel snel suggestief over, en dan een hele middag het geruchtencircus de vrije loop laten doen is eigenlijk superonverantwoord.

Onweerwolf
Wat was erger? De armzwaai van Joost of de indianentooi van Joan?

https://i.vgy.me/z70seN.png

Dance Lover schreef:

Zul je straks zien dat 1 labiel persoon alles verpest voor miljoenen mensen...Onderliggend: diep triest als mensen het onvermogen bezitten om ergens samen niet uit te komen, maar gelijk aan te kloppen bij de politie. Mocht de aanklacht jegens Joost onterecht/buitensporig zijn, zou ik het festival als Nederland gewoon definitief boycotten.

Voorspellende gave van Dance Lover. De boosdoener blijkt dus inderdaad slechts 1 labiele persoon te zijn geweest, die zelf nog eens de vooraf gemaakte afspraken/regels overtrad en niet wilde luisteren toen Joost haar daar meermaals op aansprak.

En te triest voor woorden dat de EBU het belang van de productiemedewerkers boven dat van de deelnemende artiesten stelt. Beide zouden even belangrijk moeten zijn en verdienen en even menswaardige behandeling bij conflicten/incidenten. Van iedereen die betrokken is bij het ESF mag verwacht worden dat zich houden aan het reglement en fatsoenlijke sociale omgangsvormen. Het zal de EBU vast goed zijn uitgekomen om Joost uiteindelijk 40 uur later om deze flutreden te diskwalificeren, bang dat ie vanavond nog statements zou maken op het podium.

Waarom kwam de Avro hier eigenlijk gisteren niet mee? Wat mediadruk had best kunnen helpen

Onweerwolf
Edwynn schreef:
Waarom kwam de Avro hier eigenlijk gisteren niet mee? Wat mediadruk had best kunnen helpen

Omdat ze toen nog aan het onderhandelen waren vermoedelijk.

Eigenlijk wil ik niet eens kijken maar door alles wat er gebeurt is ben ik echt benieuwd hoe het allemaal gaat vnv

Laat ik even advocaat van de duivel spelen.

Stel, het is het werk van die mevrouw om mensen te filmen/fotograferen op het moment dat ze het podium verlaten. Dat is de taak die haar baas haar heeft toegewezen. Dan komt er een Joost Klein, die daar niet op zit te wachten. Hij maakt een melding over na de eerste repetitie. Moet je daar naar luisteren? Mwah, niet per se: het is immers de taak van die mevrouw om daar te staan. Dus staat ze er bij de halve finale opnieuw. Hij zwaait dreigend met zijn vuist, misschien heeft hij erbij gezegd: "Als je hier de volgende keer weer staat, dan sla ik je!"

Wat te doen? Als ik die mevrouw was (en nogmaals: het moet dus wel écht mijn taak zijn om daar te staan), dan zou ik ook willen dat Joost een berisping kreeg voor zijn gedrag. Want het alternatief is ofwel dat je buigt voor iets wat je best wel als intimidatie kunt karakteriseren, ofwel dat ik daar de volgende keer weer sta en bang mag zijn een klap te krijgen als Nederland van het podium afkomt.

Vind ik dat 'ie gediskwalificeerd had moeten worden? Nee, ik denk dat er in principe wel op een andere manier uit te komen moet zijn geweest. Maar de EBU moest wel íets doen, dat geloof ik wel.

Standaard disclaimer: ik was er natuurlijk niet bij, dus dit is wat mij betreft louter borrelpraat. Maar toch: iets ter overweging voor de kijkbuiskindertjes hiero.

Karl schreef:
Hij zwaait dreigend met zijn vuist, misschien heeft hij erbij gezegd: "Als je hier de volgende keer weer staat, dan sla ik je!"
Ik waardeer je advocaatvandeduivelpleidooi oprecht, maar dit gedeelte lijkt me niet waar, anders was dat wel vermeld door de EBU.

Karl schreef:
Laat ik even advocaat van de duivel spelen..
En Ierland heeft hier toch niets mee te maken?

Onweerwolf
hoi123 schreef:
(quote)
Ik waardeer je advocaatvandeduivelpleidooi oprecht, maar dit gedeelte lijkt me niet waar, anders was dat wel vermeld door de EBU.

De EBU heeft helemaal niets gemeld buiten dat hun zero tolerance policy was overtreden. Details zijn niet vermeld.

laxus11 schreef:
Eigenlijk wil ik niet eens kijken maar door alles wat er gebeurt is ben ik echt benieuwd hoe het allemaal gaat vnv

Same. Ik denk dat ik toch nog even de show gaan aanslingeren. Dit kan niet vlekkeloos gaan verlopen.

Ben benieuwd ook, Nikkie kennende, hoe zij hier mee om zal gaan.

Lees nu dat er om 21.46 een moment ingepland staat in de show dat Petra Mede de “rules of Eurovision” gaat uitleggen. Als dat gaat over deze situatie dan gaat dat niet goed over bij het publiek in de zaal

hoi123 schreef:
(quote)

Het citaat kwam voorbij op Twitter, vandaar dat ik het in het verhaal meenam. Maar of het waar is, daar kan ik inderdaad niks over zeggen. Maar (nogmaals advocaat van de duivel): het is denk ik wel een redelijke vertaling van wat 'ie over wilde brengen met zijn gebaar. Dus in die zin is het niet eens heel erg relevant of 'ie dat hardop gezegd heeft.

Onweerwolf
Als zelfs Petra Mede boegeroep gaat krijgen dan kunnen we net zo goed stoppen met deze wereld.

Karl schreef:
Laat ik even advocaat van de duivel spelen.

Stel, het is het werk van die mevrouw om mensen te filmen/fotograferen op het moment dat ze het podium verlaten. Dat is de taak die haar baas haar heeft toegewezen. Dan komt er een Joost Klein, die daar niet op zit te wachten. Hij maakt een melding over na de eerste repetitie. Moet je daar naar luisteren? Mwah, niet per se: het is immers de taak van die mevrouw om daar te staan. Dus staat ze er bij de halve finale opnieuw. Hij zwaait dreigend met zijn vuist, misschien heeft hij erbij gezegd: "Als je hier de volgende keer weer staat, dan sla ik je!"

Wat te doen? Als ik die mevrouw was (en nogmaals: het moet dus wel écht mijn taak zijn om daar te staan), dan zou ik ook willen dat Joost een berisping kreeg voor zijn gedrag. Want het alternatief is ofwel dat je buigt voor iets wat je best wel als intimidatie kunt karakteriseren, ofwel dat ik daar de volgende keer weer sta en bang mag zijn een klap te krijgen als Nederland van het podium afkomt.

Vind ik dat 'ie gediskwalificeerd had moeten worden? Nee, ik denk dat er in principe wel op een andere manier uit te komen moet zijn geweest. Maar de EBU moest wel íets doen, dat geloof ik wel.

Standaard disclaimer: ik was er natuurlijk niet bij, dus dit is wat mij betreft louter borrelpraat. Maar toch: iets ter overweging voor de kijkbuiskindertjes hiero.

Naar het schijnt zijn er duidelijke afspraken over gemaakt. En als dat zo is heb je die gewoon na te komen en is de reactie van Joost, zeker nadat je net voor miljoenen mensen hebt opgetreden, zeer terecht.

Onweerwolf schreef:
(quote)

De EBU heeft helemaal niets gemeld buiten dat hun zero tolerance policy was overtreden. Details zijn niet vermeld.

Eigenlijk weten we nog niks. Welke afspraak er over filmen is gemaakt en met wie? Welke woorden over en weer zijn er gebruikt? Hoe dit zich verhoudt tot gedrag van andere artiesten door de jaren heen?

Het speculeren neemt door het statement van die Avroflip maar heel iets af

118000 handtekeningen nu. Niet dat het iets doet maar goed. Beter gaan we in de komende dagen een actie starten om het hele EBU bestuur af te zetten.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Je hebt gelijk, ik heb even het statement opgezocht en er staat idd niets over verbale intimidatie, alleen over inappropriate behaviour tegenover een vrouwelijk productielid. Nog steeds zou het me verbazen als AVROTROS na een hele nacht onderhandelen en contact met de EBU eventueel strafbare feiten zou verzwijgen.

catdog schreef:

Naar het schijnt

I rest my case

Onweerwolf
hoi123 schreef:
(quote)
Je hebt gelijk, ik heb even het statement opgezocht en er staat idd niets over verbale intimidatie, alleen over inappropriate behaviour tegenover een vrouwelijk productielid. Nog steeds zou het me verbazen als AVROTROS na een hele nacht onderhandelen en contact met de EBU eventueel strafbare feiten zou verzwijgen.

Dat zou mij ook verbazen maar ik steek mijn handen niet in het vuur voor AVROTROS of Cornald Maas.

Edwynn schreef:
(quote)

I rest my case

Welk punt denk je hier te maken?

Er staat echter wel specifiek dat Joost heeft "aangegeven dat hij niet gefilmd wilde worden" en niet "er zijn afspraken gemaakt dat hij niet gefilmd zou worden". Dat is toch een flink verschil.

Koenr schreef:
Er staat echter wel specifiek dat Joost heeft "aangegeven dat hij niet gefilmd wilde worden" en niet "er zijn afspraken gemaakt dat hij niet gefilmd zou worden". Dat is toch een flink verschil.

Dat is zojuist verteld in verschillende tv-interviews.

Onweerwolf
Koenr schreef:

Het staat er allebei.

Koenr schreef:
In het statement van de AVROTROS staat de volgende zin:
Tegen duidelijk gemaakte afspraken in is Joost gefilmd toen hij net van het podium afkwam en zich moest haasten naar de greenroom.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:16 uur

geplaatst: vandaag om 23:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.