MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Goede analyse over de opmaat naar het succes. Stiekem wel heerlijk dat Waylon vorig jaar de verwachtingen verre van waar kon maken (blijf het zelf ook een waardeloos nummer vinden) en dat Ilse nu met haar protegé het hoogste succes bereikt.

Duncan Laurence is de zoete wraak van Ilse DeLange op het Songfestival - businessinsider.nl

Onweerwolf schreef:
Britten teleurgesteld door laatste plek Songfestival: 'Het komt door brexit' | NOS

Tuurlijk! Het ligt niet aan het waardeloze cliché liedje, het vreselijke geblèr van de 'zanger' of de compleet mislukte staging, het ligt aan de Brexit.
Ja, las dit zojuist. De Britten (en de Duitsers/Bild) komen hier erg over als slechte verliezers. Een tip: misschien moeten jullie gewoon betere liedjes sturen?? Er is een reden waarom jullie keer op keer slecht scoren. Middelmatige/ronduit slechte liedjes, niet zuiver zingende zangers/zangeressen enzovoort. Ze hebben de kwaliteit om goed te scoren, maar ze laten het gewoon niet zien. It's not that deep.

Inmiddels Pauw teruggekeken, leuke uitzending. Duncan bleek vroeger nogal een underdog te zijn. Beetje gezet, brilletje, weinig zelfvertrouwen, hij werd gepest op school. En dan deed ie ook nog aan zingen: "Homo! Homo!" Maar muziek was wel een uitvlucht voor hem en op een gegeven moment ontdekte hij dat als hij op het podium stond, hij applaus kreeg in plaats van scheldwoorden. Wat zullen al die pesters van toen nu denken?

Onweerwolf
Ik ben het er overigens niet mee eens om Duitsland en UK te vergelijken. Bij UK is het al jaren altijd slecht en bij Duitsland niet. Vorig jaar nog 4e notabene en een decennium terug nog winst. Duitsland experimenteert ook voldoende terwijl UK echt elk jaar hetzelfde type liedje stuurt.

Onweerwolf schreef:
Ik ben het er overigens niet mee eens om Duitsland en UK te vergelijken. Bij UK is het al jaren altijd slecht en bij Duitsland niet. Vorig jaar nog 4e notabene en een decennium terug nog winst. Duitsland experimenteert ook voldoende terwijl UK echt elk jaar hetzelfde type liedje stuurt.
Ja, ik moet dit ook wel toegeven. De Britten zijn altijd al 3 keer niks geweest, terwijl Duitsland tenminste probeert om in het linkerrijtje te belanden. Helaas gaat dat bij de Duitsers vaker fout dan goed, maar als ze goed vallen zit het vaak in de buurt van de roos (Lees: Lena, Roman Lob en Michael Schulte).

Bij de Britten gaat denk ik alleen een mentaliteitsverandering werken voor ze überhaupt in het linkerrijtje/de top 10 kunnen belanden. Als ze namelijk op deze toer doorgaan, zie ik ze dichter en dichter bij het beruchte record van de Noren komen.

Onweerwolf schreef:
Britten teleurgesteld door laatste plek Songfestival: 'Het komt door brexit' | NOS

Tuurlijk! Het ligt niet aan het waardeloze cliché liedje, het vreselijke geblèr van de 'zanger' of de compleet mislukte staging, het ligt aan de Brexit.

Kom op zeg, alsof landen als Azerbeidzjan, Albanië, Moldavië en Australië ook maar een f*ck geven om de Brexit?

Martial schreef:
IJsland gelijk diskwalificeren voor volgend jaar zijn we hopelijk gelijk af van dat politieke gedoe op een Songfestival daar gebruiken ze maar andere bronnen voor.

Met alle respect, maar het Songfestival is door en door politiek door haar boodschap van vrede en gelijkheid, en daar is ook specifiek LHBTI-emancipatie bijgekomen. Ik vind dat heel normale waarden, maar aan pakweg de rechterkant van het politieke spectrum wordt homo-emancipatie nogal eens beschouwd als linkse propaganda of als iets dat indruist tegen de vermeende christelijke samenleving. Israël heeft bovendien wel heel doorzichtig de homo-emancipatie ingezet om propaganda te maken: kijk ons eens de LHBTI-gemeenschap omarmen en progressief en mensenrechtenlievend zijn – en ondertussen mochten Palestijnen niet naar binnen. Het is – even zacht gezegd – zeer twijfelachtig om zo’n boodschap van gelijkheid uit te dragen in een land waarin een groot deel van de bevolking absoluut niet dezelfde rechten heeft als de rest. Ik vind dat daar zeker over gepraat moet worden, zeker omdat Israël de regel dat het een apolitiek evenement aangrijpt om te censureren. Het is eigenlijk ‘ik wil niet dat je kritiek op me hebt’ verpakt als ‘laten we het gezellig houden’.

aERodynamIC schreef:
Ik vond het zelfs wat laf (hoezo was dit stoer volgens velen??). Ze hadden vooraf al de mond vol maar hielden zich verder in gedurende het hele festival, en dan pas als de punten bekend worden doe je dit. Het waren pas 'helden' als ze dit al veel eerder deden.

Maar wat je zegt: laat die politiek er lekker buiten en 'gebruik' dit niet om je eigen act een beetje op te pimpen, want zo kwam dit wel op mij over. Of heb echt ballen en had dit het hele festival gedaan.

Zoals je kon zien zat er steeds een korte vertraging in het uitzenden van IJslands optreden omdat de organisatie bang was dat er iets gezegd of getoond zou worden over de situatie van de Palestijnen. Door die vertraging zou dat uit de uitzending gelaten kunnen worden. Dat met de puntentelling leek me een onbewaakt moment waarop ze alsnog de vlaggen konden laten zien. Terecht, al vond ik het wel wat weinig subtiel vergeleken met de twee danseressen van Madonna, die gearmd liepen en respectievelijk een Israëlische en Palestijnse vlag op hun rug hadden. Dat moment greep me echt. Het laat ook zien hoe politiek het Songfestival – zeker dit jaar – eigenlijk is: hier werden écht vrede en gelijkheid uitgedragen, maar omdat man en paard genoemd werden was het opeens schandalig. Vinden de (Israëlische) organisatoren in elk geval. Ik vond het een terechte, aangrijpende vredesboodschap.

Slowgaze schreef:
(quote)

Met alle respect, maar het Songfestival is door en door politiek, met haar boodschap van vrede en gelijkheid, en daar is ook specifiek LHBTI-emancipatie bijgekomen.
Vind niet dat IJsland gediskwalificeerd hoeft te worden, maar songfestival is niet politiek in het ontwerp wat mij betreft. Dat het een mooi platform is voor transgenders en homo's is eerder toevallig zo gegroeid. Die boodschap lijkt me er eerder met de haren bijgesleept.

dix
Eigenlijk vond ik dat massaal uitfluiten van IJsland veel schokkender dan die vlaggetjes. Je kunt als publiek ook de schouders erover ophalen, dat kost minder moeite.

Onweerwolf schreef:
Nederland heeft bij de televoting van alle landen punten gekregen. Ik weet niet zeker of dat ooit eerder is voorgekomen sinds de split.

Ja. Sterker nog: het is ieder jaar nog voorgekomen sinds de nieuwe puntentelling. Vorig jaar Cyprus, in 2017 Portugal en Bulgarije en in 2016 Rusland. Alleen voor Portugal en nu dus Nederland was het genoeg voor de winst. Van alle jury's punten krijgen is nog nooit voorgekomen. Bron: Simon Gleave op Twitter

Homofobie, racisme en wat al niet meer zijn verwerpelijke zaken, maar wat ze met het songfestival te maken hebben vraag ik me af. Het zal vast ergens begonnen zijn, ook in het kader van 1 Europa, gelijkheid etc. Maar t songfestival gaat toch over muziek of niet? Of kwam ABBA destijds met Waterloo ook met een of ander politiek pamflet?

Onweerwolf
Ik heb persoonlijk nooit zoveel problemen met politiek op het ESC (of politiek waar dan ook). Vanzelfsprekend gaat het daar in de eerste plaats niet om maar er mag van mij best een mening worden uitgedragen. Het hoeft allemaal niet zo zwart/wit te zijn en de hypocrisie die Slowgaze suggereert is natuurlijk niet uit de lucht gegrepen. Alles in balans.

In recente jaren heb ik meerdere malen Jantje Smit tijdens de live uitzending horen janken over foebeluitslagen. Dat is pas een reden voor diskwalificatie wat mij betreft.

Onweerwolf
SanderT schreef:
(quote)

Ja. Sterker nog: het is ieder jaar nog voorgekomen sinds de nieuwe puntentelling. Vorig jaar Cyprus, in 2017 Portugal en Bulgarije en in 2016 Rusland. Alleen voor Portugal en nu dus Nederland was het genoeg voor de winst. Van alle jury's punten krijgen is nog nooit voorgekomen. Bron: Simon Gleave op Twitter

Cool.

Dat bevestigt eens te meer dat alle landen kans maken op het ESC te winnen. Vanzelfsprekend is er sprake van diaspora en burenhaat en soms zelfs corruptie maar elk land heeft voldoende kans om de titel te pakken als de inzending goed genoeg is.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik heb het laatste uur gewoon voor mijn bank gestaan ipv er op gelegen ondanks dat er een glas wijn en bak chips op tafel stonden.

Haha, toen m'n ouders richting bed gingen ben ik het resterende deel er ook maar bij gaan staan (vanaf halverwege de bekendmaking van de jurypunten). Bij elke douze points (die je meestal wel zag aankomen, maar toch vrij essentieel waren) een vreugdesprong(etje) gemaakt. Ik vond de spanning bij de jurypunten eigenlijk nog het ergste, omdat je toen wist dat het verschil niet té groot mocht worden. En het leek er een tijd op dat Noord-Macedonië die met afstand zou gaan winnen, en dan was het pleit misschien beslecht in ons nadeel. Het speelde ook mee dat ik vooraf sterk de gedachte had dat we bij de jury's sowieso op #1 zouden eindigen en bij de televoting misschien enkele landen voor moesten laten gaan (die later in de running order zaten).

starbright boy schreef:

Ik beschouw dit ook als een vroeg verjaardagscadeau, want ik ben maandag ook nog eens jarig.

Van harte starbright boy! Hoop dat de overwinning 2 dagen later nog steeds even goed smaakt!!

(afbeelding)

Martial
Slowgaze schreef:

Het laat ook zien hoe politiek het Songfestival – zeker dit jaar – eigenlijk is: hier werden écht vrede en gelijkheid uitgedragen

Dit heeft natuurlijk alles te maken dat het Songfestival dit jaar in Israel werd gehouden en roept het misschien ook over zichzelf af?
Had het Songfestival bijvoorbeeld in Zweden geweest hadden de politieke statements waarschijnlijk achterwege gebleven en als Ijsland in de vorm van de band Hatari nu echt een statement had willen maken hadden ze weg moeten blijven.

Er zijn een flink aantal regels op het Songfestival waar iedereen zich aan dient te houden en waar dit er één van is:

Geen berichten bevorderen welke organisaties, politieke oorzaken, instellingen bedrijven / merken / diensten / producten etc. moet worden toegestaan ​​in de shows of op een officiële gebouwen (dat wil zeggen, de locatie, Perscentrum, Eurovision Village ..). Diskwalificatie kan gebeuren in strijd met deze regel.

Het zal waarschijnlijk wel met een sisser aflopen voor Ijsland en is dat land er in 2020 'gewoon' weer bij of de EBU zegt foei jullie moeten volgend jaar toekijken maar dat zal wel niet gebeuren.

Martial
aERodynamIC schreef:

We kunnen ook wel concluderen dat Jan Smit gaat presenteren, want die wil heel graag. Tja... ik vind het niet echt erg.

Zolang het maar geen Emma Wortelboer wordt, wat een irritant wijf is dat zeg

Een record! Arcade is op zondag 1.032.192 keer op Spotify gestreamd in Nederland en is daarmee het eerste nummer ooit dat het miljoen op één dag doorbreekt. Uit het buitenland komen er nog eens 1,3 miljoen streams bij waarmee hij op 14 staat in de wereldwijde Spotify-chart.

Soldi komt ook de Top 10 van Spotify binnen in Nederland!

Inderdaad ja. Ik kan me niet herinneren dat ik een niet-winnend en niet-Nederlands Songfestivalnummer eerder zo hoog heb gezien. Michael Schulte had wel een airplayhit vorig jaar maar kwam niet zo hoog op Spotify.

Ben benieuwd of Mahmood dan echt een hit kan scoren in Nederland! Zou het erg leuk vinden.

John Lundvik, Luca Hänni, Keiino en Michela komen ook binnen in de Nederlandse Spotify top 50.

Onweerwolf
Nederland 2019 scoorde overigens het laagste winstpercentage sinds Azerbeidzjan 2011.

Viel me toch tegen, ik had echt meer op een gelopen race gerekend.

Ja ik ook hoor. Zo erg goed zaten de bookmakers dus ook niet in de buurt met hun 45% winstkans, als het nog zo spannend was.

Ik zag vanmiddag dat Portugal won met 758 punten. Dat is toch nog echt een heel groot verschil.

Als de kans rond de 50% ligt is het in feite een dubbeltje op zijn kant dus de bookmakers zaten er niet slecht op lijkt me

Onweerwolf
NewYorkCityLight schreef:
Ja ik ook hoor. Zo erg goed zaten de bookmakers dus ook niet in de buurt met hun 45% winstkans, als het nog zo spannend was.

Ik zag vanmiddag dat Portugal won met 758 punten. Dat is toch nog echt een heel groot verschil.

De percentages zijn relevant want in 2017 deed er een land meer mee en werden er dus ook meer punten uitgedeeld.

Wie van jullie kon er ook zo genieten van de reactie van Emma Wortelboer? Heerlijke uitbundigheid, uiting van pure emotie en blijdschap

Onweerwolf
De top 100 van percentages sinds 1975 (invoering huidige puntensysteem):

1. 15,89% | Norway | 2009 | 1 | Alexander Rybak - Fairytale
2. 15,73% | Sweden | 2015 | 1 | Måns Zelmerlöw - Heroes
3. 15,71% | UK | 1976 | 1 | Brotherhood Of Man - Save Your Kisses For Me
4. 15,66% | UK | 1997 | 1 | Katrina And The Waves - Love Shine A Light
5. 15,59% | Ireland | 1994 | 1 | Paul Harrington & Charlie McGettigan - Rock 'n' Roll Kids
6. 15,56% | Portugal | 2017 | 1 | Salvador Sobral - Amar Pelos Dois
7. 15,42% | Germany | 1982 | 1 | Nicole - Ein Bißchen Frieden
8. 15,27% | Sweden | 2012 | 1 | Loreen - Euphoria
9. 15,17% | Belgium | 1986 | 1 | Sandra Kim - J'aime La Vie
10. 14,84% | Estonia | 2001 | 1 | Tanel Padar, Dave Benton & 2XL - Everybody
11. 14,08% | France | 1976 | 2 | Catherine Ferry - Un, Deux, Trois
12. 14,01% | Denmark | 2000 | 1 | Olsen Brothers - Fly On The Wings Of Love
13. 13,79% | Netherlands | 1975 | 1 | Teach-In - Ding-A-Dong
14. 13,53% | Israel | 1978 | 1 | Izhar Cohen & Alphabeta - A-Ba-Ni-Bi
15. 13,51% | Austria | 2014 | 1 | Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix
16. 13,48% | Ireland | 1987 | 1 | Johnny Logan - Hold Me Now
17. 13,41% | Ukraine | 2004 | 1 | Ruslana - Wild Dances
18. 13,27% | Denmark | 2001 | 2 | Rollo & King - Never Ever Let You Go
19. 13,25% | Finland | 2006 | 1 | Lordi - Hard Rock Hallelujah
20. 13,16% | Sweden | 1984 | 1 | Herreys - Diggi-Loo Diggi-Ley
21. 13,06% | Russia | 2015 | 2 | Polina Gagarina - A Million Voices
22. 13,03% | France | 1977 | 1 | Marie Myriam - L'oiseau Et L'enfant
23. 12,98% | Ireland | 1980 | 1 | Johnny Logan - What's Another Year
24. 12,90% | Ireland | 1993 | 1 | Niamh Kavanagh - In Your Eyes
25. 12,64% | Latvia | 2002 | 1 | Marie N - I Wanna
26. 12,62% | Bulgaria | 2017 | 2 | Kristian Kostov - Beautiful Mess
27. 12,60% | Serbia And Montenegro | 2004 | 2 | Željko Joksimović - Lane Moje
28. 12,59% | Italy | 2015 | 3 | Il Volo - Grande Amore
29. 12,52% | UK | 1975 | 2 | The Shadows - Let Me Be The One
30. 12,43% | Ireland | 1984 | 2 | Linda Martin - Terminal 3
31. 12,42% | Denmark | 2013 | 1 | Emmelie De Forest - Only Teardrops
32. 12,24% | Luxembourg | 1983 | 1 | Corinne Hermès - Si La Vie Est Cadeau
33. 12,22% | Sweden | 1999 | 1 | Charlotte Perrelli - Take Me To Your Heaven
34. 12,14% | Ireland | 1996 | 1 | Eimear Quinn - The Voice
35. 12,07% | Greece | 2004 | 3 | Sakis Rouvas - Shake It
36. 12,07% | Switzerland | 1986 | 2 | Daniela Simons - Pas Pour Moi
37. 11,86% | Israel | 1998 | 1 | Dana International - Diva
38. 11,78% | Malta | 2002 | 2 | Ira Losco - 7th Wonder
39. 11,72% | Israel | 1983 | 2 | Ofra Haza - Khai
40. 11,72% | UK | 1981 | 1 | Bucks Fizz - Making Your Mind Up
41. 11,68% | Italy | 1990 | 1 | Toto Cutugno - Insieme: 1992
42. 11,62% | Ireland | 1992 | 1 | Linda Martin - Why Me?
43. 11,62% | Germany | 1980 | 2 | Katja Ebstein - Theater
44. 11,59% | UK | 1977 | 2 | Mike Moran & Lynsey De Paul - Rock Bottom
45. 11,45% | Poland | 1994 | 2 | Edyta Górniak - To Nie Ja
46. 11,45% | UK | 1998 | 2 | Imaani - Where Are You
47. 11,44% | France | 1991 | 2 | Amina - Le Dernier Qui A Parlé...
48. 11,44% | Sweden | 1991 | 1 | Carola - Fångad Av En Stormvind
49. 11,40% | Ireland | 1977 | 3 | The Swarbriggs Plus Two - It's Nice To Be In Love Again
50. 11,38% | Germany | 1981 | 2 | Lena Valaitis - Johnny Blue
51. 11,38% | Malta | 1998 | 3 | Chiara - The One That I Love
52. 11,34% | Israel | 1979 | 1 | Gali Atari And Milk & Honey - Hallelujah
53. 11,31% | UK | 1993 | 2 | Sonia - Better The Devil You Know
54. 11,25% | Russia | 2006 | 2 | Dima Bilan - Never Let You Go
55. 11,25% | Switzerland | 1988 | 1 | Céline Dion - Ne Partez Pas Sans Moi
56. 11,17% | UK | 1988 | 2 | Scott Fitzgerald - Go
57. 11,16% | Norway | 1985 | 1 | Bobbysocks - La Det Swinge
58. 11,14% | Russia | 2000 | 2 | Alsou - Solo
59. 11,09% | Norway | 1995 | 1 | Secret Garden - Nocturne
60. 11,09% | Netherlands | 2014 | 2 | The Common Linnets - Calm After The Storm
61. 11,07% | Turkey | 2003 | 1 | Sertab Erener - Every Way That I Can
62. 11,05% | Germany | 1987 | 2 | Wind - Laß Die Sonne In Dein Herz
63. 11,02% | Greece | 2001 | 3 | Antique - (I Would) Die For You
64. 11,00% | Serbia | 2007 | 1 | Marija Šerifović - Molitva
65. 10,96% | Ukraine | 2016 | 1 | Jamala - 1944
66. 10,94% | Iceland | 1999 | 2 | Selma - All Out Of Luck
67. 10,94% | Belgium | 2003 | 2 | Urban Trad - Sanomi
68. 10,91% | Russia | 2008 | 1 | Dima Bilan - Believe
69. 10,89% | Israel | 1991 | 3 | Duo Datz - Kan
70. 10,88% | Germany | 2010 | 1 | Lena - Satellite
71. 10,88% | Russia | 2003 | 3 | t.A.T.u. - Ne Ver', Ne Boysia
72. 10,86% | Sweden | 1983 | 3 | Carola - Främling
73. 10,83% | Ireland | 1997 | 2 | Marc Roberts - Mysterious Woman
74. 10,78% | Belgium | 1978 | 2 | Jean Vallée - L'amour Ça Fait Chanter La Vie
75. 10,78% | France | 1981 | 3 | Jean Gabilou - Humanahum
76. 10,78% | Yugoslavia | 1983 | 4 | Daniel - Džuli
77. 10,74% | Yugoslavia | 1989 | 1 | Riva - Rock Me
78. 10,64% | France | 2001 | 4 | Natasha St-Pier - Je N'ai Que Mon Âme
79. 10,63% | Russia | 2012 | 2 | Buranovskiye Babushki - Party For Everybody
80. 10,61% | Israel | 2018 | 1 | Netta - Toy
81. 10,53% | Spain | 1979 | 2 | Betty Missiego - Su Canción
82. 10,49% | Germany | 1999 | 3 | Sürpriz - Reise Nach Jerusalem (Kudüs'e Seyahat)
83. 10,49% | Australia | 2016 | 2 | Dami Im - Sound Of Silence
84. 10,44% | Italy | 1975 | 3 | Wess & Dori Ghezzi - Era
85. 10,43% | Switzerland | 1981 | 4 | Peter, Sue & Marc - Io Senza Te
86. 10,42% | UK | 1992 | 2 | Michael Ball - One Step Out Of Time
87. 10,39% | Bosnia And Herzegovina | 2006 | 3 | Hari Mata Hari - Lejla
88. 10,34% | Azerbaijan | 2013 | 2 | Farid Mammadov - Hold Me
89. 10,34% | France | 1990 | 2 | Joëlle Ursull - White And Black Blues
90. 10,34% | Ireland | 1990 | 2 | Liam Reilly - Somewhere In Europe
91. 10,34% | Netherlands | 1998 | 4 | Edsilia Rombley - Hemel En Aarde
92. 10,34% | Netherlands | 2019 | 1 | Duncan Laurence - Arcade
93. 10,26% | France | 1978 | 3 | Joël Prévost - Il Y Aura Toujours Des Violons
94. 10,21% | Switzerland | 1993 | 3 | Annie Cotton - Moi, Tout Simplement
95. 10,19% | UK | 1989 | 2 | Live Report - Why Do I Always Get It Wrong?
96. 10,17% | Greece | 2005 | 1 | Helena Paparizou - My Number One
97. 10,16% | Sweden | 2014 | 3 | Sanna Nielsen - Undo
98. 10,09% | Luxembourg | 1986 | 3 | Sherisse Laurence - L'amour De Ma Vie
99. 10,08% | Russia | 2016 | 3 | Sergey Lazarev - You Are The Only One
100. 9,78% | Italy | 2019 | 2 | Mahmood - Soldi

Edsilia > Duncan.

Gretz schreef:
Wie van jullie kon er ook zo genieten van de reactie van Emma Wortelboer? Heerlijke uitbundigheid, uiting van pure emotie en blijdschap

Ik ben helaas een te doorgewinterde zuurpruim om te genieten van alle hedendaagse aandachtsgeile mediamensjes.

NewYorkCityLight schreef:
(quote)

Ik ben helaas een te doorgewinterde zuurpruim om te genieten van alle hedendaagse aandachtsgeile mediamensjes.

Nah, m'n eerste reactie bij haar schreeuw van blijdschap is niet direct 'aandachtsgeil'. Eerder het gevoel van een dolgelukkige fan die ervaart dat we net Wereldkampioen zijn geworden Volgens mij dacht ze daar verder helemaal niet over na

Als ❌❌❌ de overwinning er laatst wel had uitgesleept in blessuretijd had half Amsterdam ongeveer net zo gereageerd ?

Dat ziet er wel ietwat overdreven uit hoor. Maar verder vind ik haar wel oké.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:42 uur

geplaatst: vandaag om 07:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.