Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
1
geplaatst: 20 mei 2019, 22:49 uur
Love Shine a Light vind ik ook wel een evergreen inderdaad. Hoor ik nog erg vaak. Dat is zo'n liedje dat de Eurovisiecontext is ontstegen.
1
geplaatst: 20 mei 2019, 22:50 uur
aERodynamIC schreef:
Is Rybak nog zo populair op dat vlak?
Die staat nog fier in mijn moeders spotifyplaylist hoor Is Rybak nog zo populair op dat vlak?

Zelf vond ik het lied van Mans (Zweden) een paar jaar geleden een van de minst memorabele winnaars met een wat duf liedje - tot die versie van Conchita Wurst, die in mijn oren óók met dat lied gewonnen zou hebben. Vond sowieso de meeste pauzeacts sterk: van tevoren een van mijn Songfestival-favo's Golden Boy, en Verka's Toy vond ik ook tof.
0
geplaatst: 20 mei 2019, 22:59 uur
Onweerwolf schreef:
Katrina zeker. Dat nummer is echt een evergreen geworden. Onterecht wat mij betreft maar goed.
Katrina zeker. Dat nummer is echt een evergreen geworden. Onterecht wat mij betreft maar goed.
Gek, dat gevoel heb ik niet echt (maar ik luister nooit naar de radio dus kan het misschien niet goed beoordelen). Voor mij is ze dat zeker: staat in mijn top 10

0
geplaatst: 20 mei 2019, 23:16 uur
Ik gok dat het het Eurovisienummer is met de meeste airplay, serieus.
0
geplaatst: 20 mei 2019, 23:35 uur
Nog even over de plaats waar het volgend jaar gehouden wordt. Meestal is het in een hoofdstad, in ons geval staat die ook nog bekend als gay capital. Dat zijn twee argumenten voor. Een argument tegen is echter dat het voor Amsterdam nauwelijks toegevoegde waarde heeft om het te organiseren. Populair bij toeristen is het al, populair bij homo's ongetwijfeld ook, de bekendheid zal ook nauwelijks stijgen, extra inkomsten zullen er nauwelijks zijn, al kun je de hotelprijzen wat laten stijgen. Amsterdam is ook in de buurt van Zandvoort, zou ook een argument tegen kunnen zijn.
Ik weet niet hoe goed bezet de hotels in Maastricht normaal in mei zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat daar het festival wel veel extra inkomsten aan toerisme oplevert. En dat zij iets aan bekendheid te winnen hebben (dat schijnt ook iets waard te zijn). Wat mij betreft kijken ze dus naar het kostenplaatje (dat zal ook niet in elke stad hetzelfde zijn) en de expected value en maken op basis daarvan een beslissing.
Ik weet niet hoe goed bezet de hotels in Maastricht normaal in mei zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat daar het festival wel veel extra inkomsten aan toerisme oplevert. En dat zij iets aan bekendheid te winnen hebben (dat schijnt ook iets waard te zijn). Wat mij betreft kijken ze dus naar het kostenplaatje (dat zal ook niet in elke stad hetzelfde zijn) en de expected value en maken op basis daarvan een beslissing.
0
geplaatst: 20 mei 2019, 23:40 uur
Wat mij betreft kijken ze niet alleen naar economische kosten en baten maar ook naar wat voor de fans wenselijk is. Maastricht is voor de meeste Nederlandse fans nou niet echt ideaal qua reistijd.
1
geplaatst: 21 mei 2019, 00:08 uur
aERodynamIC schreef:
Maar wie weet als de koorts volgend jaar oploopt dat ik er anders over denk.
(quote)
Maar wie weet als de koorts volgend jaar oploopt dat ik er anders over denk.
Pff je komt gewoon hoor ?
0
geplaatst: 21 mei 2019, 00:13 uur
Poek schreef:
populair bij homo's ongetwijfeld ook
populair bij homo's ongetwijfeld ook
Maar al lang niet meer zo als voorheen: de dalende tolerantie is daar debet aan. Homo's zoeken hun heil in anders steden. Amsterdam is al lang niet meer de gay capital of the world

Qua naam lijkt het me wel het meest logisch: iedereen denkt nu al dat het Amsterdam wordt en daar verheugen veel buitenlandse fans zich al enorm op.
1
geplaatst: 21 mei 2019, 00:23 uur
Wel potverdorie, ze heeft ook gewoon The Cure en Frederique Spigt in haar lijst hoor, Arrie en aEro. Tsk.
0
geplaatst: 21 mei 2019, 00:23 uur
SanderT schreef:
Wat mij betreft kijken ze niet alleen naar economische kosten en baten maar ook naar wat voor de fans wenselijk is. Maastricht is voor de meeste Nederlandse fans nou niet echt ideaal qua reistijd.
Voor Limburgse, Duitse en Belgische fans dan weer wel. En vanaf Amstel is het twee uur en een kwartier met de trein, dat valt toch best mee?
1
geplaatst: 21 mei 2019, 00:27 uur
Een nieuw dieptepunt in dit draadje: iemand haalt Johan "Ik laat me toch niet gek maken door twee hysterische jonge homootjes" Derksen aan en denkt leuk te zijn.
En Johan Deksen gaat los op Emma Wortelboer, heerlijk en ook terecht

(embed)

(embed)
0
geplaatst: 21 mei 2019, 00:29 uur
aERodynamIC schreef:
Maar al lang niet meer zo als voorheen: de dalende tolerantie is daar debet aan. Homo's zoeken hun heil in anders steden. Amsterdam is al lang niet meer de gay capital of the world
Zeker Berlijn en Madrid zijn Amsterdam in Europa voorbij gestreefd, maar verder blijft Amsterdam natuurlijk ook gewoon een gay mekka en terecht; met de enige PRIDE op het water. Was er vorige week nog; erg gezellig. Kwam zelfs een gast tegen uit Iran die speciaal naar Amsterdam reisde voor maar 4 dagen en daarna weer terug ging naar Iran, deed hij vaker.
0
geplaatst: 21 mei 2019, 00:34 uur
Over Madonna: op haar YouTube kanaal staat gaat ESF optreden ook, Like a Prayer heeft wel wat Autotune hulp gehad...
1
Martial
geplaatst: 21 mei 2019, 02:27 uur
Poek schreef:
Een nieuw dieptepunt in dit draadje: iemand haalt Johan "Ik laat me toch niet gek maken door twee hysterische jonge homootjes" Derksen aan en denkt leuk te zijn
Een nieuw dieptepunt in dit draadje: iemand haalt Johan "Ik laat me toch niet gek maken door twee hysterische jonge homootjes" Derksen aan en denkt leuk te zijn
Ik heb hem weggehaald hoor knul wist niet dat het zo gevoelig lag bij je.
0
geplaatst: 21 mei 2019, 06:51 uur
Poek schreef:
Voor Limburgse, Duitse en Belgische fans dan weer wel. En vanaf Amstel is het twee uur en een kwartier met de trein, dat valt toch best mee?
Amstel naar MECC is twee uur en drie kwartier.(quote)
0
geplaatst: 21 mei 2019, 08:52 uur
Binnen Nederland doet iedereen alsof Maastricht ergens aan het einde van de wereld ligt. We zijn erg verwend met zo'n klein landje.. Ik woon zelf in Maastricht en ik ga niet schijnheilig doen, ik vind de Randstad echt vet ver weg.. Met mijn triatlonclub hadden we altijd de grootst mogelijke moeite om ons team vol te krijgen als we een competitiewedstrijd in pakweg Almere hadden, want dat was veel te ver weg.. Alleen de Duitse leden van onze club vonden dat we ons niet moesten aanstellen, die vonden een wedstrijd op slechts 2 uur rijden juist heel dichtbij..
0
geplaatst: 21 mei 2019, 08:58 uur
Eerlijk gezegd vind ik Maastricht niet zo'n probleem. Ben er nog nooit geweest dus doe ik meteen een dagje Maastricht erbij. Ja, wordt wel laat thuis, maar ach: het is een zaterdagavond.
0
geplaatst: 21 mei 2019, 09:50 uur
Los daarvan, het is toch een Europees feestje, niet een Nederlandse?
1
geplaatst: 21 mei 2019, 09:57 uur
Arrie schreef:
Eerlijk gezegd vind ik Maastricht niet zo'n probleem. Ben er nog nooit geweest dus doe ik meteen een dagje Maastricht erbij. Ja, wordt wel laat thuis, maar ach: het is een zaterdagavond.
Weekje vrij nemen om bij te komen.
0
geplaatst: 21 mei 2019, 10:05 uur
Wie is er eigenlijk van plan om te gaan, aangenomen dat de kaartjes 500 euro kosten?
1
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2019, 10:17 uur
Nee hoor. Ik heb eigenlijk weinig behoefte om een ESC live te zien.
edit: mocht ik wel gaan (mijn nichtje vroeg ook al of ze met Ome Mars mee mocht) dan natuurlijk wel bij voorkeur in Maastricht want in Amsterdam zou ik mijn hond nog niet uitlaten.

2
geplaatst: 21 mei 2019, 16:42 uur
Gaaf! In de Spotify update van vandaag behoud Mahmood zijn 10e positie. Ben benieuwd of die hit er in gaat zitten voor m!
1
geplaatst: 21 mei 2019, 17:43 uur
Masimo schreef:
Arrie en aEro
Arrie en aEro
Dit bekt best lekker: ik denk dat we een presentatie duo hebben voor volgend jaar

Onweerwolf schreef:
En wederom op één lijn met OWW.
Ik geloof nooit dat ik daar nu heel veel extra plezier aan ga beleven. Ik hoop weer op groot scherm bij mijn vrienden in hun theaterrestaurant op Texel. Veel relaxter.
En is het echt zo leuk om de artiesten te zien met allemaal ronddraaiende cameramannen eromheen?
Ik ken wel wat mensen die elk jaar gaan, ongeacht het land, of die dat in het verleden regelmatig deden. Maar mij heeft het nooit echt getrokken eerlijk gezegd.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2019, 18:04 uur
Ik ben sowieso niet van de massale concerten en megazalen. Vorig jaar Sigur Rós in een uitverkochte grote zaal van De Oosterpoort was er voor mij eigenlijk al over. Ik heb veel meer plezier bij live optredens in kleine clubs. En dan nog een hotel, lange reis, veel te duur kaartje, gedoe, etc.
Ik sluit het niet uit want het zal ongetwijfeld een ervaring zijn maar het is niet iets waar ik momenteel naar uitkijk.
Ik sluit het niet uit want het zal ongetwijfeld een ervaring zijn maar het is niet iets waar ik momenteel naar uitkijk.
0
geplaatst: 21 mei 2019, 20:15 uur
Onweerwolf schreef:
Idem. Ik sluit het niet uit, misschien in de hype die tegen die tijd ontstaat dat ik voor de bijl ga als mensen me proberen over te halen wellicht. Maar nu is het niet mijn grootste wens.
0
geplaatst: 21 mei 2019, 21:13 uur
Overigens denk ik dat het waarschijnlijk Ziggodome (samen met Afas Live) of misschien Ahoy (waar allles onder een dak lijkt te kunnen) wordt. De rest van de zalen en mogelijkheden lijken me om diverse redenen minder geschikt. Bovendien is er in beide zalen flinke ervaring met grote evenementen die enigszins vergelijkbaar zijn. In AFAS bijvoorbeeld het junior songfestival 2012, in Ahoy dat van 2007, in zowel Ziggo Dome als Ahoy zijn de Europe Music Awards van MTV niet al te lang geleden nog geweest.
Ik vind het overigens wel leuk dat heel Nederland wel wil organiseren en als je bijvoorbeeld de directeuren van Ahoy en Ziggo Dome ziet, die willen zò graag. Die zien dat echt als zo'n beetje het mooiste wat je in die zaal kunt krijgen. En evenementen organiseren kunnen we wel in Nederland. En technisch kunnen we zo'n uitzending ook makkelijk aan.
Ik denk op dit moment dat ik juist wel wil gaan en musicmetermeeting lijkt me ook eigenlijk wel leuk. Het is zo dichtbij nu dat ik ook wel een bucketlistgevoel ervan krijg. Voor hetzelfde geld duurt het weer 44 jaar voor we winnen. Misschien neem ik wel een weekje eurovisievakantie.
Ik vind het overigens wel leuk dat heel Nederland wel wil organiseren en als je bijvoorbeeld de directeuren van Ahoy en Ziggo Dome ziet, die willen zò graag. Die zien dat echt als zo'n beetje het mooiste wat je in die zaal kunt krijgen. En evenementen organiseren kunnen we wel in Nederland. En technisch kunnen we zo'n uitzending ook makkelijk aan.
Ik denk op dit moment dat ik juist wel wil gaan en musicmetermeeting lijkt me ook eigenlijk wel leuk. Het is zo dichtbij nu dat ik ook wel een bucketlistgevoel ervan krijg. Voor hetzelfde geld duurt het weer 44 jaar voor we winnen. Misschien neem ik wel een weekje eurovisievakantie.
0
geplaatst: 21 mei 2019, 21:17 uur
Is de Ziggo Dome niet veel te klein? Die zaal in Israël oogde veel groter.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.