Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 4 maart 2022, 13:24 uur
aERodynamIC schreef:
Meestal hoor ik niet bij de club klagers die elk jaar roept dat het dit jaar een matig jaar is, maar nu neig ik er wel naar. Ik vond het niveau vorig jaar echt veel beter dan nu. We zijn inmiddels dik op de helft en heel veel zit er nog niet bij.
Wel mee eens, alhoewel Portugal nog moet, though, en die hebben met bv Pongo e Tristany (met als producer DJ Marfox), Fado Bicha of m.n. MARO best nog een lastige keuze te maken!Meestal hoor ik niet bij de club klagers die elk jaar roept dat het dit jaar een matig jaar is, maar nu neig ik er wel naar. Ik vond het niveau vorig jaar echt veel beter dan nu. We zijn inmiddels dik op de helft en heel veel zit er nog niet bij.
0
geplaatst: 4 maart 2022, 13:35 uur
Er komt een Amerikaans songfestival, vergelijkbaar met het Europese maar dan met staten in plaats van landen. Diverse bekende artiesten doen mee aan de ereste editie:
Macy Gray, Jewel en Michael Bolton doen mee aan Amerikaans Songfestival | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Macy Gray, Jewel en Michael Bolton doen mee aan Amerikaans Songfestival | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
1
geplaatst: 4 maart 2022, 15:13 uur
Ah, de Amerikanen zijn Canada binnengevallen en hebben er 6 staten bij?
0
geplaatst: 4 maart 2022, 16:03 uur
Ongelooflijk hoeveel YouTube commentaren er nu zijn. ooit waren het er drie of zo 
En bijna allemaal vinden ze het nummer van S10 te gek. Deze kon ik als voorbeeld niet laten liggen, die is vast een fan gezien zijn shirt

En bijna allemaal vinden ze het nummer van S10 te gek. Deze kon ik als voorbeeld niet laten liggen, die is vast een fan gezien zijn shirt

0
geplaatst: 4 maart 2022, 22:21 uur
Montenegro stuurt een emotionele bijdrage.
Duitsland heeft er ook dit jaar geen zin in om hoog te eindigen.
1. Italië
2. Nederland
3. Polen
4. Estland
5. Oekraïne
6. Montenegro
7. Albanië
8. Australië
9. Litouwen
10. Kroatië
11. Tsjechië
12. Moldavië
13. San Marino
14. Spanje
15. Finland
16. Noorwegen
17. Ierland
18. Noord-Macedonië
19. Israël
20. Bulgarije
21. Letland
22. Slovenië
23. Duitsland
24. Malta
Duitsland heeft er ook dit jaar geen zin in om hoog te eindigen.
1. Italië
2. Nederland
3. Polen
4. Estland
5. Oekraïne
6. Montenegro
7. Albanië
8. Australië
9. Litouwen
10. Kroatië
11. Tsjechië
12. Moldavië
13. San Marino
14. Spanje
15. Finland
16. Noorwegen
17. Ierland
18. Noord-Macedonië
19. Israël
20. Bulgarije
21. Letland
22. Slovenië
23. Duitsland
24. Malta
0
geplaatst: 5 maart 2022, 22:44 uur
Denemarken: live komen deze Bangles niet lekker uit de verf.
Roemenië: gewoon de studioversie beluisteren en er verder niet naar kijken.
Frankrijk: Urban Trad anno 2022.
Servië: de act valt op zullen we maar zeggen
Roemenië: gewoon de studioversie beluisteren en er verder niet naar kijken.
Frankrijk: Urban Trad anno 2022.
Servië: de act valt op zullen we maar zeggen
0
geplaatst: 5 maart 2022, 22:50 uur
S10 live..... ze weet me nu echt volledig in te pakken. Nu al te gek in beeld gebracht.
1. Nederland
2. Italië
3. Polen
4. Estland
5. Oekraïne
6. Albanië
7. Montenegro
8. Frankrijk
9. Australië
10. Litouwen
11. Tsjechië
12. Kroatië
13. Moldavië
14. Roemenië
15. San Marino
16. Spanje
17. Denemarken
18. Finland
19. Noorwegen
20. Ierland
21. Noord-Macedonië
22. Israël
23. Bulgarije
24. Letland
25. Slovenië
26. Duitsland
27. Malta
28. Servië
1. Nederland
2. Italië
3. Polen
4. Estland
5. Oekraïne
6. Albanië
7. Montenegro
8. Frankrijk
9. Australië
10. Litouwen
11. Tsjechië
12. Kroatië
13. Moldavië
14. Roemenië
15. San Marino
16. Spanje
17. Denemarken
18. Finland
19. Noorwegen
20. Ierland
21. Noord-Macedonië
22. Israël
23. Bulgarije
24. Letland
25. Slovenië
26. Duitsland
27. Malta
28. Servië
0
geplaatst: 6 maart 2022, 09:59 uur
Prachtig in beeld gebracht inderdaad! Volgens mij kunnen ze de act op het daadwerkelijke festival zó kopiëren van dit optreden, erg mooi met dat kleurgebruik en die lichten. En het klinkt ook als een klok. Ik heb de rest van de inzendingen alleen nog maar oppervlakkig beluisterd, maar S10 staat voorlopig nog met stip op 1 hiero - en dat heb ik niet gauw met de Nederlandse inzending. Mijn complimenten!
1
geplaatst: 6 maart 2022, 11:05 uur
aERodynamIC schreef:
Ik heb sowieso nooit veel met dadada in nummers. Was niet nodig geweest.
Ik heb sowieso nooit veel met dadada in nummers. Was niet nodig geweest.
Behalve die van The Police, toch
?
1
geplaatst: 6 maart 2022, 11:19 uur
Ik neem mijn eerdere kritiek terug naar aanleiding van de live versie. Alhoewel ik nog steeds moeite heb met de dadada's maakt de rest van het nummer weldegelijk een diepe impact. Oprechte emotie, die denk ik goed gaat scoren. En nog in het Nederlands ook!
0
geplaatst: 6 maart 2022, 15:19 uur
harm1985 schreef:
Alhoewel ik nog steeds moeite heb met de dadada's maakt de rest van het nummer weldegelijk een diepe impact.
Alhoewel ik nog steeds moeite heb met de dadada's maakt de rest van het nummer weldegelijk een diepe impact.
Het grappige is dat die ontelbare YouTubers opveren bij het dadada en vaak in katwzijm vallen bij het oehoe, ahaa. De meeste kritiek komt juist van Nederlanders, die vinden het nummer sowieso ruk, maar dat zijn geen Songfestivalliefhebbers en vaak de bekende eeuwige zeikerds op social media.
De respons vanuit het buitenland is overweldigend, wel vaak hoor ik de kanttekening dat ze het ondanks dat niet zien winnen.
0
geplaatst: 6 maart 2022, 15:41 uur
Ik vind het dadada en het oeh aah ook gewoon sterk gedaan, plus dat het meteen voor een pakkende hook zorgt (zeker voor niet-Nederlanders). Erg fijn nummer.
0
geplaatst: 6 maart 2022, 15:49 uur
De afsluitende dadada's vind ik eigenlijk juist wel ok. Ik snap het effectbejag ook wel, en weet ook niet zo snel hoe je het instrumentaal had kunnen opvangen, maar toch.
Dat gezegd hebbende, heeft het wel wat Shaffy-achtigs.
Wilde nog een klein puntje van kritiek plaatsten met betrekking tot het gebruik van het woord kind, maar toen herinnerde ik me de tekst van Afdwaalt.
Dat gezegd hebbende, heeft het wel wat Shaffy-achtigs.
Wilde nog een klein puntje van kritiek plaatsten met betrekking tot het gebruik van het woord kind, maar toen herinnerde ik me de tekst van Afdwaalt.
0
geplaatst: 6 maart 2022, 16:42 uur
Arrie schreef:
Ik vind het dadada en het oeh aah ook gewoon sterk gedaan, plus dat het meteen voor een pakkende hook zorgt (zeker voor niet-Nederlanders). Erg fijn nummer.
Ik zit hier al heel de dag te dadadaën Ik vind het dadada en het oeh aah ook gewoon sterk gedaan, plus dat het meteen voor een pakkende hook zorgt (zeker voor niet-Nederlanders). Erg fijn nummer.

1
geplaatst: 6 maart 2022, 18:11 uur
Het stikt echt van dit soort filmpjes op YouTube, maar het geeft wel de gemiddelde reactie weer:
De dadada's n oehoes hebben enorm effect
Ik vind het echt een prachtig nummer.
De dadada's n oehoes hebben enorm effect

Ik vind het echt een prachtig nummer.
0
geplaatst: 6 maart 2022, 18:50 uur
Ik vraag me af welk deel van de kijkers zich vooraf zo verdiept in de acts en liedjes als de diehard fan en welk deel zich laat verrassen. Ik behoor, behoudens de Nederlandse inzending, duidelijk tot de laatste categorie. Dat is voor mij ook deel van de charme.
Tot in hoeverre hadden mensen vroeger, laten we zeggen pre-YouTube, toegang tot buitenlandsed nummers van buitenlandse acts voorafgaand aan het festival?
Tot in hoeverre hadden mensen vroeger, laten we zeggen pre-YouTube, toegang tot buitenlandsed nummers van buitenlandse acts voorafgaand aan het festival?
0
geplaatst: 6 maart 2022, 19:20 uur
harm1985 schreef:
Ik vraag me af welk deel van de kijkers zich vooraf zo verdiept in de acts en liedjes als de diehard fan en welk deel zich laat verrassen. Ik behoor, behoudens de Nederlandse inzending, duidelijk tot de laatste categorie. Dat is voor mij ook deel van de charme.
Ook niet helemaal natuurlijk, want je laat je in dit topic horen

Ik keek vroeger (jaren '80) altijd naar de BRT, die zonden twee weken van tevoren altijd de helft van de videoclips uit, en de week van tevoren de andere helft.
En dat was het dan. Andere tijden. Ik had daardoor vooraf al wat nummers die me waren bijgebleven en waar ik extra op ging letten.
Ik maak mijn lijstje altijd op de studioversie en de avond zelf op wat ik zie en hoor. Ook dat geeft al verschil. maar het festival van toen is al lang niet meer dat van nu (waar ze van de repetities al iets spannends maken). En de jaren '50 zijn al niet meer te vergelijken met bijvoorbeeld de jaren '70. Logisch ook.
Als je alleen al ziet hoeveel shows er in de Eurovisieweek gegeven worden. Dat beperkt zich niet tot alleen de twee halve finales en finale.
0
geplaatst: 6 maart 2022, 19:26 uur
aERodynamIC schreef:
Ik keek vroeger (jaren '80) altijd naar de BRT, die zonden twee weken van tevoren altijd de helft van de videoclips uit, en de week van tevoren de andere helft.
En dat was het dan. Andere tijden. Ik had daardoor vooraf al wat nummers die me waren bijgebleven en waar ik extra op ging letten.
Vind je het nu (met maandenlange voorpret) leuker dan toen?
1
geplaatst: 6 maart 2022, 19:28 uur
Anders. Is niet te vergelijken. Ik ben ook niet meer de jaren '80 tiener die in 1980 begon met kijken uiteraard.
Al die forums zijn ook leuk om aan mee te doen, geeft een ander soort pret.
Muziek beleven we nu ook anders. Sites als deze had je vroeger ook niet. Je informatievoorziening was anders. Elke tijd heeft wel wat.
De beleving van het Songfestival verandert ook doorlopend. Een aantal jaar geleden werd je kop er hier bijna afgehakt: het was een zonde als je als serieuze muziekliefhebber ook het Songfestival leuk vond.
Ook artiesten wilden absoluut niet deelnemen. Dat is inmiddels wel anders. En daardoor verandert ook de beleving weer
Zelfs hier op Musicmeter is men een stuk enthousiaster geworden, wat deelnemen aan een topic als dit ook gelijk leuker maakt. Volgens mij is het onder jongeren zelfs een soort van hip tegenwoordig. Dus tja, wat is leuker?!
1
geplaatst: 7 maart 2022, 18:33 uur
Die reacties op YouTube blijven maar gaan, het zijn er echt mega-veel en allemaal hetzelfde: ze vinden het te gek, en vooral dat het in het Nederlands gezongen is en de dadada's en oehoes/ahaas zijn gewoon een hit.
Ook bij de bookmakers stijgt S10 langzaam naar boven (nu op 11).
0
geplaatst: 7 maart 2022, 18:40 uur
aERodynamIC schreef:
Die reacties op YouTube blijven maar gaan, het zijn er echt mega-veel en allemaal hetzelfde: ze vinden het te gek, en vooral dat het in het Nederlands gezongen is en de dadada's en oehoes/ahaas zijn gewoon een hit.
En terecht! Het is ook echt een prachtig nummer!
0
geplaatst: 7 maart 2022, 18:59 uur
dix schreef:
Oh gaan we weer winnen?
Oh gaan we weer winnen?
Welja, graag weer in Rotterdam en dan nu wel met alles erop en eraan

0
geplaatst: 7 maart 2022, 19:30 uur
Kan ik alsnog mijn appartement voor de hoofdprijs op Air B&B zetten

0
geplaatst: 7 maart 2022, 20:59 uur
Ik denk dat het nummer heel goed bij de jury gaat scoren en de top (S)10 er zeker in zit.
0
geplaatst: 7 maart 2022, 21:23 uur
Arrie schreef:
Precies dit! Niks mis met een goeie oehoe of dadada. En als je een lied zingt voor een publiek dat je tekst (op een half land na) toch niet verstaat, dan is het ook nog eens gewoon slim.
0
geplaatst: 7 maart 2022, 22:18 uur
jasper1991 schreef:
Ik denk dat het nummer heel goed bij de jury gaat scoren en de top (S)10 er zeker in zit.
Dachten ze bij Duncan ook en daar werd ie verrassend derde, terwijl de meesten dachten dat dat kat in het bakkie was en alleen de televoting wat meer onzeker (waar hij tweede werd).
Deze dame is het met je eens. Ze heeft sowieso een uitstekende reactie en doet wat moeite om te achterhalen waar het over gaat.
Als ik die reacties zo zie denk ik onderhand eerder dat ze beter zal scoren bij de televoters dan bij de juries, die de laatste keren wel erg vreemd stemgedrag vertoonden (en behoorlijk gericht op vriendjes en buurlanden).
Ach, de voorpret is leuker nu iedereen enthousiast is. Ik heb niet de winner-vibe die ik bij Duncan wel voelde, maar vind het een schitterende inzending. Vorig jaar was men minder enthousiast en ging het alleen nog maar over broccoli

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.