Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #3
zoeken in:
0
geplaatst: 12 mei 2024, 21:52 uur
Het gaat ook nu over een telefoon ipv televisiecamera. Was het haar eigen telefoon waarmee ze voor zichzelf (privé)opname maakte of was het in opdracht van EBU voor bv digital content?
0
geplaatst: 12 mei 2024, 21:54 uur
Ik denk niet dat er bij het podium prive opnames gemaakt konden worden, laat staan dat ze dan bescherming zou kunnen claimen.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 21:56 uur
Koenr schreef:
Ja, en als die leidinggevende nou zegt "gewoon doorfilmen, niet zeuren", wat doe je dan? Je baan op het spel zetten voor iemand die je verder niet kent?
Als we Joost onschuldig willen zien tot het tegendeel is bewezen, geldt hetzelfde toch gewoon voor die vrouw? Ik snap niet dat je met twee maten wil meten.
Ja, en als die leidinggevende nou zegt "gewoon doorfilmen, niet zeuren", wat doe je dan? Je baan op het spel zetten voor iemand die je verder niet kent?
Als we Joost onschuldig willen zien tot het tegendeel is bewezen, geldt hetzelfde toch gewoon voor die vrouw? Ik snap niet dat je met twee maten wil meten.
Communiceren met de artiest dat het orders van bovenaf zijn? Niet klakkeloos tegen wensen van een ander ingaan?
Ik zie niet in hoe dit meten met twee maten is? Heeft niets met schuld of onschuld te maken maar na hoeveel keer “nee” je misschien moet stoppen met iets?
1
geplaatst: 12 mei 2024, 22:05 uur
Gewoon even speculeren: als Joost een camera vernield zou hebben die uit naam de EBU content zou hebben gefilmd, waarom is er dan geen sprake van aangifte tegen vernieling maar tegen bedreiging? En waarom komt die aangifte dan enkel van de medewerkster ipv vanuit de EBU zelf? “Joost heeft onze camera gesloopt” kan ook al een simpel maar doeltreffend statement zijn.
Waarom hebben ze nog altijd zelf niets gezegd over wat er heeft plaatsgevonden en moet alles via tabloids of radio interviews gaan waarin er vage beweringen gedaan worden ipv concrete woorden?
Waarom hebben ze nog altijd zelf niets gezegd over wat er heeft plaatsgevonden en moet alles via tabloids of radio interviews gaan waarin er vage beweringen gedaan worden ipv concrete woorden?
1
geplaatst: 12 mei 2024, 22:05 uur
Je hebt helemaal geen idee of er überhaupt een moment is dat ze met z'n 2en konden communiceren, of dat de verzoeken en gesprekken boven hun langs gingen via Avrotros en EBU. We hebben zowel Joost als haar niet over het hele incident gehoord. Wellicht snauwde Joost de eerste keer al en durfde ze hem daarna niet eens meer te benaderen, wellicht was Joost zo druk en gestressed dat er helemaal geen ruimte was voor een gesprek. Op zo'n event wordt je compleet geleefd door allerlei protocollen + een supervol schema, en Joost lijkt daar op basis van de berichtgeving ook niet echt goed mee om te zijn gegaan.
Jij veroordeelt iemands gedrag op basis van een heleboel ongegronde aannames en een gekleurd avrotros statement, terwijl je Joost z'n gedrag niet veroordeeld, dat zijn 2 verschillende maten.
Jij veroordeelt iemands gedrag op basis van een heleboel ongegronde aannames en een gekleurd avrotros statement, terwijl je Joost z'n gedrag niet veroordeeld, dat zijn 2 verschillende maten.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 22:06 uur
Heb je enige ervaring met productiewerk in een extreem hectische omgeving, catdog? Ik heb niet de indruk.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 22:07 uur
dix schreef:
Heb je enige ervaring met productiewerk in een extreem hectische omgeving, catdog? Ik heb niet de indruk.
Ik werk zelf al jaren in de media.

0
geplaatst: 12 mei 2024, 22:08 uur
OK dan heb je dus achtergrond . Je gaat als journalist toch niet stoppen omdat er 'nee,nee' wordt geroepen?
0
geplaatst: 12 mei 2024, 22:09 uur
Koenr schreef:
Je hebt helemaal geen idee of er überhaupt een moment is dat ze met z'n 2en konden communiceren, of dat de verzoeken en gesprekken boven hun langs gingen via Avrotros en EBU. We hebben zowel Joost als haar niet over het hele incident gehoord. Wellicht snauwde Joost de eerste keer al en durfde ze hem daarna niet eens meer te benaderen, wellicht was Joost zo druk en gestressed dat er helemaal geen ruimte was voor een gesprek. Op zo'n event wordt je compleet geleefd door allerlei protocollen + een supervol schema, en Joost lijkt daar op basis van de berichtgeving ook niet echt goed mee om te zijn gegaan.
Ik ga dit afkappen want mijn intentie was geen ellenlange discussie hierover. Ik ben helemaal niemands gedrag aan het veroordelen. Ik werk alleen met alle info die tot nu toe beschikbaar is en met die informatie vind ik de acties van de werkneemster merkwaardig. Dat je het AvroTros statement gekleurd vind is ook maar een aanname. Het kan ook net zo goed op de volledige waarheid berusten.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 22:10 uur
Uiteraard is het avrotros statement gekleurd, dat is die van EBU ook, beide organisaties hebben hun eigen belangen.
Het gedrag van de camera-vrouw werd hier als treiteren bestempelt, dat vond ik erg kort door de bocht.
Er zijn simpelweg niet genoeg feiten beschikbaar om over haar gedrag te oordelen.
Het gedrag van de camera-vrouw werd hier als treiteren bestempelt, dat vond ik erg kort door de bocht.
Er zijn simpelweg niet genoeg feiten beschikbaar om over haar gedrag te oordelen.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 22:11 uur
dix schreef:
OK dan heb je dus achtergrond . Je gaat als journalist toch niet stoppen omdat er 'nee,nee' wordt geroepen?
(quote)
Ik zie niet in waarom andermans verzoeken stellig genegeerd horen te worden als zij de star van de show zijn. Communicatie is op z’n minst van toepassing ipv stug doorgaan en doen alsof je de ander niet hoort.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 22:16 uur
catdog schreef:
Ik zie niet in waarom andermans verzoeken stellig genegeerd horen te worden als zij de star van de show zijn. Communicatie is op z’n minst van toepassing ipv stug doorgaan en doen alsof je de ander niet hoort.
Nou, ik kan eerlijk gezegd wel redenen bedenken om zo'n verzoek te negeren. Op die plek en op dat moment is het recht op privacy niet vanzelfsprekend. Het is een artiest en het is een podium.
2
geplaatst: 12 mei 2024, 22:20 uur
dix schreef:
Nou, ik kan eerlijk gezegd wel redenen bedenken om zo'n verzoek te negeren. Op die plek en op dat moment is het recht op privacy niet vanzelfsprekend. Het is een artiest en het is een podium.
(quote)
Een herhaaldelijk verzoek blijven negeren is niet netjes. Orders of niet. Nogmaals; je kunt dan ook communiceren ipv stug doorgaan. De artiesten zijn waar het om draait en als die meerdere malen hetzelfde verzoek hebben dan kan je niet maar stellig blijven negeren. We zijn toch geen robots?
Een veilige werkomgeving neerzetten gaat twee kanten op.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 22:22 uur
catdog schreef:
True, maar ik vind ook dat de EBU daar ook hoort te zijn om de artiesten te beschermen en niet alleen het eigen personeel. En als een artiest meerdere malen aangeeft, en volgens berichten zelfs afspraken maakt, iets liever niet te willen (zeker niet na het moment op het podium voor miljoenen omtrent zijn ouders) dan mag daar best gehoor naar gegeven worden. Dan had zij best tegen haar bazen kunnen zeggen wat de situatie was en als de bazen dat alsnog weigeren ligt de verantwoordelijkheid bij hun, maar ik denk niet dat die situatie heeft plaatsgevonden.
(quote)
True, maar ik vind ook dat de EBU daar ook hoort te zijn om de artiesten te beschermen en niet alleen het eigen personeel. En als een artiest meerdere malen aangeeft, en volgens berichten zelfs afspraken maakt, iets liever niet te willen (zeker niet na het moment op het podium voor miljoenen omtrent zijn ouders) dan mag daar best gehoor naar gegeven worden. Dan had zij best tegen haar bazen kunnen zeggen wat de situatie was en als de bazen dat alsnog weigeren ligt de verantwoordelijkheid bij hun, maar ik denk niet dat die situatie heeft plaatsgevonden.
Precies wat Aafke Romeijn zei over een veilige werkomgeving dus.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 22:23 uur
catdog schreef:
Een herhaaldelijk verzoek blijven negeren is niet netjes. Orders of niet. Nogmaals; je kunt dan ook communiceren ipv stug doorgaan. De artiesten zijn waar het om draait en als die meerdere malen hetzelfde verzoek hebben dan kan je niet maar stellig blijven negeren. We zijn toch geen robots?
Het is een media-event. De spits van Feyenoord hoeft ook niet te vragen om geen fotos te maken als hij juicht. Sommige zaken dwing je niet af, ook niet met herhaalde verzoeken of een armgebaar.
3
geplaatst: 12 mei 2024, 22:27 uur
dix schreef:
De spits van Feyenoord hoeft ook niet te vragen om geen fotos te maken als hij juicht. Sommige zaken dwing je niet af, ook niet met herhaalde verzoeken of een armgebaar. Het is een media-event.
(quote)
De spits van Feyenoord hoeft ook niet te vragen om geen fotos te maken als hij juicht. Sommige zaken dwing je niet af, ook niet met herhaalde verzoeken of een armgebaar. Het is een media-event.
Rare vergelijking. Als iemand van de pers herhaaldelijk verzoeken negeert wordt ie de persruimte uitgezet.
En als backstage een artiest een verzoek heeft aan de crew dan is het not done om als crew zijnde het verzoek meermaals te negeren ipv er íets (in welke vorm dan ook) mee te doen.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 22:29 uur
Maar kan Feyenoord vragen om geen foto te maken als ze onderweg zijn naar de kleedkamer. Dat is een eerlijker vergelijking.
De vergelijking gaat natuurlijk altijd mank, maar ik denk dat een verzoek van Feyenoord in dit geval zwaarwegender zou moeten zijn dan dat van een enkele speler. En ik zou het overigens belachelijk vinden als er gehoor aan werd gegeven maar dat vroeg je niet.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 22:31 uur
Vooralsnog hebben slechts 6 landen aangegeven interesse te hebben in 2025. Meestal zijn dat er wel een stuk meer 24 uur later.
Uiteraard zit België daar wel bij, de vuile verraders.
Genève en Basel geven aan te willen hosten.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 22:32 uur
catdog schreef:
En als backstage een artiest een verzoek heeft aan de crew dan is het not done om als crew zijnde het verzoek meermaals te negeren ipv er íets (in welke vorm dan ook) mee te doen.
Morrissey liet zelfs venues vleesvrij maken, maar dat zou hem bij het ESF toch niet gelukt zijn. Ik denk dat Joost overvraagd heeft.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 22:53 uur
Onweerwolf schreef:
Vooralsnog hebben slechts 6 landen aangegeven interesse te hebben in 2025. Meestal zijn dat er wel een stuk meer 24 uur later.
Apart want naar verluid ging bij de Belgische broadcast wel een duidelijk statement uit over de deelname van Israel.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 23:12 uur
Volgens mij nog niet gepost hier, volgens de analyse van Maurice de Hond was Joost zeker bij de eerste 3 geëindigd. Nederland zou zeker bij de eerste 3 zijn geëindigd - Maurice de Hond
Extra zuur natuurlijk.
Extra zuur natuurlijk.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 23:31 uur
Joost had zeker geen top 3 gehaald. Top 10 misschien net.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 23:33 uur
Onweerwolf schreef:
Hoezo denk je dat? Na de semi-final resultaten met bijna evenveel televotes als Kroatië?
0
geplaatst: 12 mei 2024, 23:37 uur
Hij had zo'n 300 punten minder gehad dan Zwitserland van de jury, maar in de semi wel 190 punten of zo van publiek. Dus hij was dan rond de 400 a 450 punten geëindigd in de finale.
1
geplaatst: 12 mei 2024, 23:49 uur
Maurice de Hond is totaal niet serieus te nemen. Een abject figuur die nogal vol van zichzelf is regelmatig enorm op zijn muil gaat. Waarvan ik niet blij wordt als hij zich ermee bemoeid. Ik heb het vluchtig doorgelezen en daaruit haal ik al dat hij ook hier niet weet waarover hij het heeft. Zijn analyse van jurystemmen zit er echt totaal naast.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 23:50 uur
catdog schreef:
Hoezo denk je dat? Na de semi-final resultaten met bijna evenveel televotes als Kroatië?
(quote)
Hij had in de finale bij de televoters veel meer concurrentie gehad en van de jury had 'ie zo goed als niets gekregen.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 23:53 uur
Onweerwolf schreef:
Hij had in de finale bij de televoters veel meer concurrentie gehad en van de jury had 'ie zo goed als niets gekregen.
(quote)
Maar andersom hadden de andere landen ook concurrentie van Joost. De resultaten laten duidelijk zien dat ie populair was met flink meer televotes dan Zwitserland in dezelfde halve finale. Zou raar zijn als dat in de finale compleet anders zou liggen.
Van de jury kunnen we enkel op speculeren. Hij had er hoogstwaarschijnlijk niet mee gewonnen nee. Maar makkelijk Top 10 en ik denk sowieso Top 5.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 23:55 uur
catdog schreef:
(quote)
Ze zaten in verschillende semi's die niet goed met elkaar te vergelijken zijn.
Joost was geflopt bij de jury, Kroatie is dat niet.
Joost had de eerste keer dat hij concurreerde met Kroatie daar vrijwel zeker van verloren.
Maximaal haalbare is onderste helft top 10. Hoger was hij niet gekomen.
Hij had een ongunstiger startpositie
Om de top 5 te bereiken had hij voorbij Israel gemoeten. Ik denk dat Joost sowieso een lagere juryscore had gehad en vrij zeker ook een lagere televotescore.
1
geplaatst: 12 mei 2024, 23:57 uur
Ik denk dat de analyse van Maurice de Hond voor de televote wel ongeveer klopt (hoewel we het natuurlijk nooit precies zullen weten), maar bij de jury gaat hij de mist in.
Zoals eerder in dit topic aangegeven, kun je van ieder land precies herleiden hoeveel punten ze Nederland zouden hebben gegeven en komt dat totaal op 58 punten uit (precies gemiddeld). Opgeteld bij de schatting van Maurice de Hond voor de televote komt dat uit op 391 punten en dat zou een 5e plek betekend hebben.
Ik durf er wel met enige zekerheid van uit te gaan dat Nederland als het had meegedaan 5e of 6e was geworden.
Zoals eerder in dit topic aangegeven, kun je van ieder land precies herleiden hoeveel punten ze Nederland zouden hebben gegeven en komt dat totaal op 58 punten uit (precies gemiddeld). Opgeteld bij de schatting van Maurice de Hond voor de televote komt dat uit op 391 punten en dat zou een 5e plek betekend hebben.
Ik durf er wel met enige zekerheid van uit te gaan dat Nederland als het had meegedaan 5e of 6e was geworden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 23:59 uur
Kroatië was fantastisch live, steeg ruimschoots boven de studioversie uit. Nederland juist niet, het was muzikaal houterig en de act was gewoon slecht.
* denotes required fields.