MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #3

zoeken in:
Onweerwolf
catdog schreef:
Maar andersom hadden de andere landen ook concurrentie van Joost.

Ik denk dus juist van niet.

starbright boy schreef:
(quote)

Ze zaten in verschillende semi's die niet goed met elkaar te vergelijken zijn.
Joost was geflopt bij de jury, Kroatie is dat niet.
Joost had de eerste keer dat hij concurreerde met Kroatie daar vrijwel zeker van verloren.
Maximaal haalbare is onderste helft top 10. Hoger was hij niet gekomen.
Hij had een ongunstiger startpositie

Om de top 5 te bereiken had hij voorbij Israel gemoeten. Ik denk dat Joost sowieso een lagere juryscore had gehad en vrij zeker ook een lagere televotescore.

Allemaal speculatie natuurlijk maar de jury vote die nu bekend is is natuurlijk enorm gekleurd met wat er op dat moment speelde. Plus hoezo uitgaan dat Nederland sowieso van Kroatie verloren had? We weten niks op dat front, alleen maar eigen vermoedens.

Met de resultaten die we wel hebben kunnen we een aardig beeld schetsen en dat is dat we er na donderdag heel erg goed voor stonden. Alles daarna staat nog open.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik denk dus juist van niet.

Ja maar dat zijn jouw eigen vermoedens die verder nergens op gebaseerd zijn. Misschien op basis van wat de bookies zeiden vooraf. Je laat meekleuren dat je zelf de performance niet sterk vond denk ik, maar velen deelden die mening niet met je.

catdog schreef:
(quote)

Allemaal speculatie natuurlijk maar de jury vote die nu bekend is is natuurlijk enorm gekleurd met wat er op dat moment speelde.

In hoeverre zal de jury zich hebben laten beïnvloeden door wat er op dat moment speelde? Ik denk dat dat wel meevalt

SanderT schreef:
(quote)

In hoeverre zal de jury zich hebben laten beïnvloeden door wat er op dat moment speelde? Ik denk dat dat wel meevalt

Is een optie. Maar we weten het niet. Maar ik acht de kans groter dat het nadelig werkt dan voordelig.

Onweerwolf
catdog schreef:
(quote)

Ja maar dat zijn jouw eigen vermoedens die verder nergens op gebaseerd zijn. Misschien op basis van wat de bookies zeiden vooraf. Je laat meekleuren dat je zelf de performance niet sterk vond denk ik, maar velen deelden die mening niet met je.

Je hebt andere verwachtingen van mij?

Onweerwolf
Mijn voorspelling met daarachter de eindscore.

01. Israël 5
02. Kroatië 2
03. Zwitserland 1
04. Frankrijk 4
05. Ierland 6
06. Oekraïne 3
07. Italië 7
08. Armenië 8
09. Noorwegen 25
10. Portugal 10
11. Finland 19
12. Griekenland 11
13. Litouwen 14
14. Oostenrijk 24
15. Zweden 9
16. Estland 20
17. Slovenië 23
18. Letland 16
19. Luxemburg 13
20. Spanje 22
21. Verenigd Koninkrijk 18
22. Servië 17
23. Duitsland 12
24. Cyprus 15
25. Georgië 21

En die van mij ook!

1. Kroatië 🇭🇷 (2)
2. Israël 🇮🇱 (5)
3. Zwitserland 🇨🇭 (1)
4. Ierland 🇮🇪 (6)
5. Oekraïne 🇺🇦 (3)
6. Frankrijk 🇫🇷 (4)
7. Italië 🇮🇹 (7)
8. Griekenland 🇬🇷 (11)
9. Armenië 🇦🇲 (8)
10. Spanje 🇪🇸 (22)
11. Oostenrijk 🇦🇹 (24)
12. Litouwen 🇱🇹 (14)
13. Estland 🇪🇪 (20)
14. Zweden 🇸🇪 (9)
15. Portugal 🇵🇹 (10)
16. Letland 🇱🇻 (16)
17. Noorwegen 🇳🇴 (25)
18. Finland 🇫🇮 (19)
19. Slovenië 🇸🇮 (23)
20. Cyprus 🇨🇾 (15)
21. Verenigd Koninkrijk 🇬🇧 (18)
22. Luxemburg 🇱🇺 (13)
23. Servië 🇷🇸 (17)
24. Georgië 🇬🇪 (21)
25. Duitsland 🇩🇪 (12)

Onweerwolf
Je ziet er aan af dat Finland en Oostenrijk veel slechter scoorden dan verwacht door ons en door de meeste mensen en vermoedelijk punten aan Kroatië zijn kwijtgeraakt. Ik denk dat dat ook voor Nederland zo was geweest.

Onweerwolf schreef:
Je ziet er aan af dat Finland en Oostenrijk veel slechter scoorden dan verwacht door ons en door de meeste mensen en vermoedelijk punten aan Kroatië zijn kwijtgeraakt. Ik denk dat dat ook voor Nederland zo was geweest.

Maar Kroatië was dan ook, bij gebrek aan Nederland, samen met Oekraïne de strategische stem tegen Israël. En dat werd het voor een groot deel wel na de leak van Italië. Ik denk dat Nederland daar ook onderdeel van uit had gemaakt. Bij gemiddelde televotes na de semi á la Zwitserland had ik misschien wat anders verwacht maar bij deze hoge resultaten niet.

Maar afijn, we zullen het nooit weten.

Onweerwolf schreef:
Uiteraard zit België daar wel bij, de vuile verraders.
Moet ik nou lachen of huilen, ik ben confuus… Er zijn toch zat fijne Belgenjungs?

Zeker niet lachen (huilen ook weer niet). Het had wel ietsje minder aanmatigend gekund.

Jij mag er zijn ZAP!

ZAP! schreef:
(quote)
Moet ik nou lachen of huilen, ik ben confuus… Er zijn toch zat fijne Belgenjungs?

Troost je, 'wij' gaven dan weer 12 punten aan Israël.

Vraag me overigens af, is het feit dat Zwitserland duur zou zijn nu echt zo'n belemmering voor deelname?

Jongens, het was gisteren toch veels te mooi weer om in dit topic rond te hangen? Bovendien, het was moederdag, dus ik ben bij mijn oma en moeder langsgegaan.

Mijn oma vond Frankrijk een mooi liedje hebben, en alle andere inzendingen herrie. Haar eindconclusie: 'Dit kun je toch geen songfestival meer noemen?' Mijn moeder is halverwege het songfestival in slaap gevallen, toen wakker geworden tijdens de puntentelling, toen weer in slaap gevallen, en net op tijd wakker geworden om mee te krijgen dat Zwitserland gewonnen had.

Beiden vonden Joost Klein overigens een 'onfatsoenlijk jong', getuige zijn gedrag op die ene persconferentie, en waren van mening dat 'ie de diskwalificatie aan zichzelf te danken had.

Karl, mijn moeder heeft me honderden keren verteld dat als ze vroeger naar Toppop keek, opa alleen de liedjes mooi vond als de zanger stilstond tijdens het zingen. Geen idee of hij ooit het Songfestival heeft gezien.

Speciaal voor de mensen zonder televisie:

Heb tijdens de uitzending ook eens een poging gedaan de top 10 te voorspellen deze keer. Ik hou me maar beter ver weg van de bookies denk ik

1. Kroatië (2)
2. Israël (5)
3. Zwitserland (1)
4. Oekraïne (3)
5. Italië (7)
6. Finland (19)
7. Zweden (9)
8. Litouwen (14)
9. Frankrijk (4)
10. Noorwegen (25)

Interessant stuk in De Standaard over waarom Israël het zo goed deed bij de televoters - vooral dankzij massaal veel campagnevoering uit extreemrechtse hoek.

Brussel boos op Eurovisie Songfestival om weren van EU-vlag: ‘Dit is verbijsterend en verdacht’ - ad.nl

SCHANDALIG!! Ook onbegrijpelijk dat EU-vlaggen niet zouden mogen.

Uh....dit is wel het laatste wat ik zou verwachten.

Brussel boos op Eurovisie Songfestival om weren van EU-vlag: ‘Dit is verbijsterend en verdacht’ - ad.nl

Had dit bericht in eerste instantie verwijderd, maar heb hem maar weer teruggeplaatst, for your reading pleasure.

Overigens vond ik, even los van al het gezeik eromheen, het niveau van de inzendingen dit jaar wel enorm goed. Veel goede acts, en over het algemeen behoorlijk zuiver gezongen allemaal. Kroatië, Oekraïne, Israël, Ierland, Italië, Armenië en Portugal waren allemaal toppers. Zelfs het niemendalletje van Georgië was een feest: de zangeres had er duidelijk zin in en zong loepzuiver. Zwitserland vond ik helemaal geen verkeerde inzending, maar heeft mijn persoonlijke top 10 niet eens weten te bereiken, kun je nagaan.

Daar ben ik het op zich mee eens. De acts waren inderdaad merendeel op orde en vocaal was ik ook aangenaam verrast. Er waren er maar een paar die er wat zuiverheid betreft echt de mist ingingen. Polen en het VK waren de meest schrijnende voorbeelden, naar mijn bescheiden mening.

Karl schreef:
Overigens vond ik, even los van al het gezeik eromheen, het niveau van de inzendingen dit jaar wel enorm goed. Veel goede acts, en over het algemeen behoorlijk zuiver gezongen allemaal. Kroatië, Oekraïne, Israël, Ierland, Italië, Armenië en Portugal waren allemaal toppers. Zelfs het niemendalletje van Georgië was een feest: de zangeres had er duidelijk zin in en zong loepzuiver. Zwitserland vond ik helemaal geen verkeerde inzending, maar heeft mijn persoonlijke top 10 niet eens weten te bereiken, kun je nagaan.

Ah, jij deed blijkbaar je oren dicht bij de uithalen van Israël? Heel verstandig!

Gretz schreef:
(quote)

Je mag je kennelijk niet als Europeaan identificeren. De Parade ging immers om identiteit, leerde ik eerder dit weekend.

Deze Dinge-Dong

Gretz schreef:
(quote)

Niet onbegrijpelijk, liedjes over Europa mochten ook niet

cosmic kid (moderator)
Beste allen, we zijn twee dagen verder. Ik snap dat de scheidslijn dun is maar kunnen we het hier weer over het muzikale aspect hebben ipv over het politieke?

Poek schreef:
(quote)

Ah, jij deed blijkbaar je oren dicht bij de uithalen van Israël? Heel verstandig!

Een stel onverlaten riep er de hele tijd "Boe!" doorheen, dat zal geholpen hebben

Nee, maar even serieus. De uithaal bij Israël was helaas niet helemaal wat het moest zijn. Overigens is dat niet het deel van het nummer dat bij mij de meeste impact heeft, dat is dat eerste refrein. En dat vond ik wel weer mooi gezongen, ook in de finale.

Slovenië vond ik ook top, trouwens! Die was ik in mijn oorspronkelijke bericht nog vergeten te noemen. Onderschat nummer, interessante act.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:54 uur

geplaatst: vandaag om 14:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.