Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #3
zoeken in:
1
geplaatst: 14 mei 2024, 19:15 uur
Door naar de volgende ronde als je zonder te googelen kan vertellen dat dit eind 2023 niet het geval was en wie dan wel

0
geplaatst: 14 mei 2024, 19:36 uur
aERodynamIC schreef:
Door naar de volgende ronde als je zonder te googelen kan vertellen dat dit eind 2023 niet het geval was en wie dan wel
(quote)
Die wist ik niet.
Maar bedankt voor het delen

Eurovisie Songfestival #2 - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 14 mei 2024, 19:46 uur
Onweerwolf schreef:
Ik ben toch wel benieuwd wat er dan specifiek aan de hand was dat mensen zich onveilig voelden.
Ik ben toch wel benieuwd wat er dan specifiek aan de hand was dat mensen zich onveilig voelden.
Israël schijnt enorm veel beveiliging te hebben gehad.
2
geplaatst: 14 mei 2024, 19:53 uur
Rudi S schreef:
Die wist ik niet.
(quote)
Die wist ik niet.

Verkeerde jaar (ik had het over eind 2023), maar omdat het ook in 2022 niet het geval was: troostprijsje voor je geworstel door het topic

0
geplaatst: 14 mei 2024, 20:10 uur
Hmm..
Ik voel mij weer bijzonder welkom om mee te oh-en over de minder belangrijke dingen hier... * kuch *
Ik voel mij weer bijzonder welkom om mee te oh-en over de minder belangrijke dingen hier... * kuch *
1
geplaatst: 14 mei 2024, 20:12 uur
S10 doet ook een duit in het zakje:
S10 vond sfeer bij deelname aan songfestival 'heel heftig’ -ad.nl
S10 vond sfeer bij deelname aan songfestival 'heel heftig’ -ad.nl
0
geplaatst: 14 mei 2024, 22:02 uur
Aanvulling in t AD waarbij AvroTros, kennelijk, al vóór t incident mondeling melding maakte bij t EBU maakte.
https://www.ad.nl/songfestival/avrotros-twee-keer-melding-gedaan-van-onveilige-sfeer-achter-schermen-songfestival~ab674fce/
https://www.ad.nl/songfestival/avrotros-twee-keer-melding-gedaan-van-onveilige-sfeer-achter-schermen-songfestival~ab674fce/
0
geplaatst: 14 mei 2024, 22:28 uur
Ik denk dat de EBU bij zichzelf te rade moet gaan of ze niet te ver zijn afgeweken van waar het ooit om begon. Als ik dit zo lees was het wachten op een incident zoals dat met Joost Klein.
Never meet your heroes. Misschien gaat dat ook wel op voor het meedoen aan ESF als dat je droom is, met alle restricties, waar inperking van je artistieke vrijheid nog het minste is.
Never meet your heroes. Misschien gaat dat ook wel op voor het meedoen aan ESF als dat je droom is, met alle restricties, waar inperking van je artistieke vrijheid nog het minste is.
2
geplaatst: 15 mei 2024, 00:06 uur
aERodynamIC schreef:
Had het op deze site alleen niet zo verwacht eerlijk gezegd.
Een van de grootste rellen in de muziekwereld van de afgelopen jaren, o.a. extra journaals en een extra uitzending van Op1. Inderdaad vreemd dat daar lang over nagepraat wordt op een muziekforum. Nou ja, lang, het was afgelopen weekend. En de saga is verre van afgelopen.Had het op deze site alleen niet zo verwacht eerlijk gezegd.
1
geplaatst: 15 mei 2024, 08:59 uur
harm1985 schreef:
Ik denk dat de EBU bij zichzelf te rade moet gaan of ze niet te ver zijn afgeweken van waar het ooit om begon. Als ik dit zo lees was het wachten op een incident zoals dat met Joost Klein.
Ik begin hoe langer hoe meer te geloven dat het eerder de Avrotros zelf is dat naar zichzelf moet kijken als het gaat om het voorlichten en begeleiden van relatief onervaren artiesten binnen de organisatie van het Songfestival.
1
geplaatst: 15 mei 2024, 09:23 uur
catdog schreef:
Aanvulling in t AD waarbij AvroTros, kennelijk, al vóór t incident mondeling melding maakte bij t EBU maakte.
Zag een dergelijk bericht ook op de NOS en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de zero tolerance van de EBU willekeurig is, of zelfs moedwillig inconsequent. Als ik de klacht van Bambie Thug lees en de video's bekijk waarin de Israëlische delegatie zich misdraagt, lijkt het er behoorlijk op dat de EBU niet tegen die delegatie heeft opgetreden. Ik hou niet van complotdenken, maar krijg toch het gevoel dat de EBU het incident met Joost Klein te groot heeft gemaakt (zijn excuses lijken me afdoende), om zo de aandacht wat af te leiden van de andere problemen tijdens deze editie.
0
geplaatst: 15 mei 2024, 09:25 uur
Edwynn schreef:
Ik begin hoe langer hoe meer te geloven dat het eerder de Avrotros zelf is dat naar zichzelf moet kijken als het gaat om het voorlichten en begeleiden van relatief onervaren artiesten binnen de organisatie van het Songfestival.
(quote)
Beide.
Avrotros begeleiding was waardeloos vorig jaar en dit jaar blijkbaar de artiest ook niet voldoende voorbereid.
Anderzijds de EBU vanwege alle andere backstage perikelen omtrend Israel.
1
geplaatst: 15 mei 2024, 09:25 uur
Slowgaze schreef:
Zag een dergelijk bericht ook op de NOS en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de zero tolerance van de EBU willekeurig is, of zelfs moedwillig inconsequent. Als ik de klacht van Bambie Thug lees en de video's bekijk waarin de Israëlische delegatie zich misdraagt, lijkt het er behoorlijk op dat de EBU niet tegen die delegatie heeft opgetreden. Ik hou niet van complotdenken, maar krijg toch het gevoel dat de EBU het incident met Joost Klein te groot heeft gemaakt (zijn excuses lijken me afdoende), om zo de aandacht wat af te leiden van de andere problemen tijdens deze editie.
(quote)
Niet zozeer complot: de grootste sponsor komt uit Israel.
0
geplaatst: 15 mei 2024, 09:38 uur
Die aangifte bij de politie werd dus gehonoreerd met een enorme zak shekels. Haar camera mag dan stuk zijn maar ze heeft 'm ook nooit meer nodig. Zoiets?
0
geplaatst: 15 mei 2024, 09:39 uur
horizon, welke sponsor zou dat precies moeten zijn? Kan er online zo snel niets over terugvinden en Booking dot com zit in Nederland.
0
geplaatst: 15 mei 2024, 09:43 uur
Slowgaze schreef:
horizon, welke sponsor zou dat precies moeten zijn? Kan er online zo snel niets over terugvinden en Booking dot com zit in Nederland.
Moroccanoil
1
geplaatst: 15 mei 2024, 10:01 uur
Finn, dank voor de informatie. Dat verklaart ook (in elk geval gedeeltelijk) waarom die Israëliër zo schaamteloos Joost Kleins team lastig zat te vallen, door na de diskwalificatie te vragen waar Klein nu bleef. Dat is het gedrag van iemand die weet dat er toch geen consequenties zullen komen vanuit de organisatie.
3
geplaatst: 15 mei 2024, 11:15 uur
Ik vraag me af of dergelijke alsmaar grotere evenementen nog wel enigszins door organisaties enigszins te behappen zijn. Je ziet het nu bij de EBU, maar we zagen dat al eerder bij de Olympische Spelen, de voetbal UEFA. Er zijn zoveel partijen bij betrokken, er spelen politieke belangen, nationaal prestige, competenties en amateurisme. Gaat het mis dan wordt het al gauw een ingewikkelde kwestie, met dikke rapporten, schuldvragen, en daarop de aanbevelingen. Laat ik hopen dat men volgend jaar in Zwitserland, min of meer de bestuurlijke thuisbasis van het festival, ze daar enigszins bij zinnen komen, maar eerlijk gezegd zie ik het nog niet gebeuren. Een paar stappen terug kunnen zetten, past niet helemaal in onze menselijke aard.
3
geplaatst: 15 mei 2024, 13:14 uur
Meerdere delegaties hebben aangegeven dat de delegatie van Israël de hele week aan het treiteren waren en de grenzen opzochten. Maar nee, dan is het niet de schuld van Israël.

0
geplaatst: 15 mei 2024, 13:45 uur
DPG Media Privacy Gate - hln.be
Verhelderend. Mijn vermoeden begon al om te slaan dat de EBU hem niet zomaar diskwalificeert, maar op basis van dit artikel wordt die hunch behoorlijk versterkt. Het was een 'unaniem' besluit van 15 omroepen, dat zegt toch wat.
'Volgens informatie van ‘Aftonbladet’ heeft Klein zich na het voorval uitgebreid verontschuldigd. Eerder werd al bekend dat de zanger heeft toegegeven een vuistbeweging richting de cameravrouw te hebben gemaakt.'
Wel iets meer dan een bedreiging, maar waarschijnlijk geen contact, daar slaat AVROTROS natuurlijk op aan.
Stom, stom. Ongeleid projectiel. Ik houd nog een slagje om de arm omdat Aftonbladet volgens mij niet bepaald NRC is en die Zweedse kranten elkaar eerder licht tegenspraken als het gaat om het incident.
Verhelderend. Mijn vermoeden begon al om te slaan dat de EBU hem niet zomaar diskwalificeert, maar op basis van dit artikel wordt die hunch behoorlijk versterkt. Het was een 'unaniem' besluit van 15 omroepen, dat zegt toch wat.
'Volgens informatie van ‘Aftonbladet’ heeft Klein zich na het voorval uitgebreid verontschuldigd. Eerder werd al bekend dat de zanger heeft toegegeven een vuistbeweging richting de cameravrouw te hebben gemaakt.'
Wel iets meer dan een bedreiging, maar waarschijnlijk geen contact, daar slaat AVROTROS natuurlijk op aan.
Stom, stom. Ongeleid projectiel. Ik houd nog een slagje om de arm omdat Aftonbladet volgens mij niet bepaald NRC is en die Zweedse kranten elkaar eerder licht tegenspraken als het gaat om het incident.
0
geplaatst: 15 mei 2024, 14:26 uur
catdog schreef:
Meerdere delegaties hebben aangegeven dat de delegatie van Israël de hele week aan het treiteren waren en de grenzen opzochten. Maar nee, dan is het niet de schuld van Israël.
(quote)
Grenzen opzoeken is weer iets anders dan overschrijden.
Maar ja, ik snap het als je zegt dat het begrijpelijk is dat als de ene groep de andere aanvalt, die laatste dan ongekend hard terugslaat
....
* en weer wegduikt *
0
geplaatst: 15 mei 2024, 14:30 uur
Edwynn schreef:
Maar ja, ik snap het als je zegt dat het begrijpelijk is dat als de ene groep de andere aanvalt, die laatste dan ongekend hard terugslaat
....
* en weer wegduikt *
(quote)
....
* en weer wegduikt *
Je bedoelt dat het volkomen logisch is dat de bom een keer barst als er voortdurend uitgedaagd wordt en er niks met herhaaldelijke klachten gedaan wordt?
0
geplaatst: 15 mei 2024, 14:40 uur
jasper1991 schreef:
Een vuistbeweging richting de cameravrouw is toch hetzelfde als een dreigende beweging?
0
geplaatst: 15 mei 2024, 14:48 uur
catdog schreef:
Je bedoelt dat het volkomen logisch is dat de bom een keer barst als er voortdurend uitgedaagd wordt en er niks met herhaaldelijke klachten gedaan wordt?
(quote)
Jeen (ja en nee)
Hangt van de situatie af. De situatie Klein had mogelijkerwijs afgedaan kunnen worden met goed gesprek en evt excuus. Als het echt niets bijzonders was tenminste. Klein had zich wat professioneler op moeten stellen. Dan was dit niet gebeurd. Want ja, je wordt nu één keer gefilmd op zo'n evenement. Als hij dat niet kan, had de Avro dat vantevoren moeten zien en in moeten zetten op begeleiding. Waar 1 vinger wijst naar een ander, wijzen er 2 naar jezelf.
Mij is verder niet duidelijk is wat de delegatie uit Israël er nu met Klein te maken heeft.
Het valt mij gewoon op dat men niet overal even consequent is. (Cancel, midden oosten)
1
geplaatst: 15 mei 2024, 14:55 uur
Edwynn schreef:
Mij is verder niet duidelijk is wat de delegatie uit Israël er nu met Klein te maken heeft.
Niet veel. Zijn twee losstaande verhalen die spelen. Enige overlap is de persconferentie geweest.
Aantal landen, waaronder Nederland, hebben een klacht ingediend vanwege de situatie backstage. Los van het Joost incident.
Het is niet 100% duidelijk wat de klachten zijn maar afgaande op Bambi Thug heeft de Ierse klacht wel betrekking op de delegatie van Israel.
Israel heeft sowieso een berisping van EBU gekregen vanwege het filmen.
4
geplaatst: 15 mei 2024, 15:07 uur
Veel drama, waar ik niet al te veel over kwijt kan. Ik vind het erg vervelend voor Joost Klein, maar durf niet te hard te oordelen zonder het complete verhaal.
Wat ik hier eigenlijk kwijt wil is wat een ontzettend geweldig optreden en nummer Ierland had. Teruglezend las ik aan het begin lauwe reacties, die ik niet begreep, totdat ik het optreden uit die tijd van hen keek. Wat heeft dat optreden en nummer zich ontwikkeld zich en wat een performance van hen. Dat hen niet winnen snap ik helemaal, want het is polariserend, maar de 6e plek is zeer verdiend.
Wat ik hier eigenlijk kwijt wil is wat een ontzettend geweldig optreden en nummer Ierland had. Teruglezend las ik aan het begin lauwe reacties, die ik niet begreep, totdat ik het optreden uit die tijd van hen keek. Wat heeft dat optreden en nummer zich ontwikkeld zich en wat een performance van hen. Dat hen niet winnen snap ik helemaal, want het is polariserend, maar de 6e plek is zeer verdiend.
0
geplaatst: 15 mei 2024, 15:57 uur
Arrie schreef:
Een vuistbeweging richting de cameravrouw is toch hetzelfde als een dreigende beweging?
Klopt, maar een dreigende beweging is toch geen bedreiging? Zijn oogmerk was haar te raken, dus echt geweld.(quote)
* denotes required fields.