Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)
zoeken in:
0
geplaatst: 1 mei 2018, 13:22 uur
Gretz schreef:
Je weet dat je ook voor enkele dollars een lifetime account kunt nemen op de premium versie van Universal Scrobbler? Dan kun je onbeperkt scrobblen, met aanpassing van de timestamp. Handmatig toevoegen gaat dan veel makkelijker.
Je weet dat je ook voor enkele dollars een lifetime account kunt nemen op de premium versie van Universal Scrobbler? Dan kun je onbeperkt scrobblen, met aanpassing van de timestamp. Handmatig toevoegen gaat dan veel makkelijker.
Dat heb ik ook gedaan. Ik gebruik die dienst zo vaak dat ik die paar euro's er wel voor over had. Sindsdien nooit geen problemen meer en je kan ook rustig 100 tracks tegelijk scrobblen.
1
Onweerwolf
geplaatst: 1 mei 2018, 13:34 uur
Ja, ik heb ook een betaalde Universal Scrobbler. Zeer de moeite waard, mijns inziens. Enige nadeel is dat je elke 24 uur opnieuw in last.fm aan US toestemming moet verlenen om te scrobblen. Dat vind ik echt bijzonder achterlijk maar de auteur van US wil dat niet automatiseren.
0
geplaatst: 1 mei 2018, 13:57 uur
Onweerwolf schreef:
Ja, ik heb ook een betaalde Universal Scrobbler. Zeer de moeite waard, mijns inziens. Enige nadeel is dat je elke 24 uur opnieuw in last.fm aan US toestemming moet verlenen om te scrobblen. Dat vind ik echt bijzonder achterlijk maar de auteur van US wil dat niet automatiseren.
Ja, blijf ik me ook over verbazen dat dat maar niet aangepast wordt. Ik gebruik US ook regelmatig op mobiel en word er soms een beetje moe van om elke keer weer opnieuw toestemming te verlenen. Maar verder is het een ideale service. Het scrobblen in de bulk werkt ook feilloos.
0
geplaatst: 1 mei 2018, 14:33 uur
Ik gok dat het telkens opnieuw authentificeren op Last.fm eerder een bescherming is van hun submit-server die mij gevoelig lijkt voor overbelasting / ddos-aanvallen. en dus waarschijnlijk geen probleem is bij of onwil is van US.
0
Onweerwolf
geplaatst: 1 mei 2018, 14:42 uur
Het is gedaan omdat er volgens de auteur vage problemen waren met "issues with account sessions getting mixed up" en in plaats van dat probleem op te lossen heeft 'ie het maar helemaal onmogelijk gemaakt.
0
geplaatst: 3 mei 2018, 15:22 uur
Last.fm website is sinds een paar minuten slecht tot niet bereikbaar... iemand anders ook dat probleem?
0
geplaatst: 11 mei 2018, 18:45 uur
weer problemen met de bereikbaarheid van de site en ook dat al bijna een uur scrobbles niet meer toegevoegd worden.
edit: bleek een bug te zijn van die nieuwe scrobble app setting in Last.fm moest een disconnect en een connect doen om de boel weer aan de praat te krijgen
edit: bleek een bug te zijn van die nieuwe scrobble app setting in Last.fm moest een disconnect en een connect doen om de boel weer aan de praat te krijgen

0
geplaatst: 23 mei 2018, 19:53 uur
Iemand een probleem met scrobbles die niet definitief toegevoegd worden? Op het moment dat ik beluister zie ik ze wel, maar wanneer ik verderga naar een andere nummer is het plots weg...
0
geplaatst: 23 mei 2018, 20:32 uur
Bij mij zijn zelfs al m'n scrobbles weg. Maar het probleem is bekend bij Last.fm, zie ook hier:
Library disappeared - scrobbles gone | Last.fm Support Community - getsatisfaction.com
Library disappeared - scrobbles gone | Last.fm Support Community - getsatisfaction.com
0
geplaatst: 24 mei 2018, 09:30 uur
Het ene probleem is verdwenen en een nieuw probleem ontstaan, gisteren sinds circa 21:00
Alles wat ik via Spotify (desktop) luister wordt niet meer geregistreerd. Alleen wat ik via de WinAmp met de last.fm plugin voor desktop apps luister wordt vastgelegd. De scrobbles lijken verloren te gaan... waar er is nog geen officiële reactie.
10:14 Edit: het werkt weer.
Alles wat ik via Spotify (desktop) luister wordt niet meer geregistreerd. Alleen wat ik via de WinAmp met de last.fm plugin voor desktop apps luister wordt vastgelegd. De scrobbles lijken verloren te gaan... waar er is nog geen officiële reactie.
10:14 Edit: het werkt weer.
0
geplaatst: 24 mei 2018, 10:42 uur
Nou, hier werkt het nog niet naar behoren hoor! Mijn scrobbles van vanmorgen pakt'ie niet en nu nog steeds geen registratie.
0
geplaatst: 24 mei 2018, 10:53 uur
Hier ook gedoe. Normaal werd alles live gescrobbled, maar nu zie ik vanaf desktop computer alleen het nummer dat op dat moment opstaat. Tot nu toe verschenen de scrobbles later alsnog.
Vanaf de webapplicatie wordt niets gescrobbled; ik kreeg de indruk dat dat nu het vanuit last.fm geregeld was dit wel zou gebeuren, maar helaas...
En vanochtend vanaf mijn telefoon geluisterd, maar dat zie ik ook (nog?) niet terug.
Vanaf de webapplicatie wordt niets gescrobbled; ik kreeg de indruk dat dat nu het vanuit last.fm geregeld was dit wel zou gebeuren, maar helaas...
En vanochtend vanaf mijn telefoon geluisterd, maar dat zie ik ook (nog?) niet terug.
0
geplaatst: 24 mei 2018, 11:15 uur
Ervan uitgaande dat het om Spotifyscrobbels gaat: even opnieuw bij de last.fm-settings je Spotifyverbinding af- en aanmelden deed de trick voor mij.
Bij mij is er nu een uur of zes aan scrobbels naar de vaantjes, maar hij doet het in elk geval weer.
Bij mij is er nu een uur of zes aan scrobbels naar de vaantjes, maar hij doet het in elk geval weer.
0
geplaatst: 24 mei 2018, 13:00 uur
Ik heb op het forum een aantal posts gedaan Library disappeared - scrobbles gone | Last.fm Support Community - getsatisfaction.com. Na de laatste post was mijn probleem verdwenen na een uur.
Maar ik had ook dus binnen Spotify wat dingen uitgeprobeerd dus kan niet zeggen of het toeval was of iets wat ik had ondernomen in de app of dat dit het gevolg was van de post.
Zover ik kon nagaan was ik GEEN scrobbles kwijt van de afgelopen 14 uur, alhoewel ik eerder dacht dat dit wel het geval was.
Maar ik had ook dus binnen Spotify wat dingen uitgeprobeerd dus kan niet zeggen of het toeval was of iets wat ik had ondernomen in de app of dat dit het gevolg was van de post.
Zover ik kon nagaan was ik GEEN scrobbles kwijt van de afgelopen 14 uur, alhoewel ik eerder dacht dat dit wel het geval was.
0
geplaatst: 24 mei 2018, 13:59 uur
Idem hier: inmiddels werkt alles weer naar behoren en zijn al mijn 'verloren' scrobbles van vanmorgen keurig teruggezet.
0
geplaatst: 24 mei 2018, 16:14 uur
Ik krijg sinds een kwartier een nieuwe cookiewall te zien bij Last.fm waar je bepaalde toestemmingen kunt beheren (en dus kunt uitschakelen) best veel, maar bijna even veel die je niet kunt uitschakelen.
Wel merk ik problemen met het uploaden van albumart, ook werkt de cookie-settingsmanager nog niet optimaal.
Wel merk ik problemen met het uploaden van albumart, ook werkt de cookie-settingsmanager nog niet optimaal.
0
geplaatst: 26 mei 2018, 09:25 uur
De site registreert nog steeds niet alle (nieuwe) scrobbles. Ze staan wel correct op de Scrobbler, maar schijnen niet allemaal juist doorgegeven te worden momenteel.
0
geplaatst: 26 mei 2018, 14:50 uur
Poles Apart via Universal Scrobbler vandaag een scrobble gemist door Last.fm maar voor de rest geen scrobbles die ik mis in de afgelopen 12 uur.
0
geplaatst: 26 mei 2018, 15:29 uur
Vandaag kan er al weer wel voor de Opt Out gekozen worden bij de settings manager (die geen cookie manager mag heten blijkbaar
), de knoppen / optie's zijn weer beschikbaar.
Ook netjes het uitgebreide overzicht met alles waar je JA / NEE tegen zegt, maar wel ook schrikken want is echt wel heeeeeel veel.
), de knoppen / optie's zijn weer beschikbaar.Ook netjes het uitgebreide overzicht met alles waar je JA / NEE tegen zegt, maar wel ook schrikken want is echt wel heeeeeel veel.
0
geplaatst: 26 mei 2018, 17:05 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Poles Apart via Universal Scrobbler vandaag een scrobble gemist door Last.fm maar voor de rest geen scrobbles die ik mis in de afgelopen 12 uur.
Inmiddels weer verholpen, zo lijkt het. 1/3 van de scrobbles kwam niet door.
0
geplaatst: 26 mei 2018, 19:36 uur
Zeker nog niet verholpen, het probleem met de gemiste scrobbles.
0
geplaatst: 26 mei 2018, 19:36 uur
Blijkbaar ben ik niet de enige met scrobble-issues... Ik had gisteren al het probleem dat van een album dat ik via mijn pc luisterde maar 8 van de 11 liedjes gescrobbeld werden, maar ik heb vooral problemen met Spotify. Scrobbelde eerst helemaal niet, toen weer wel, nu weer niet. In- en uitloggen lijkt niet te helpen.
Het wordt tijd dat ze eens wat techneuten aan het werk zetten daar bij Last.fm.
Het wordt tijd dat ze eens wat techneuten aan het werk zetten daar bij Last.fm.

0
geplaatst: 26 mei 2018, 22:40 uur
Don Cappuccino schreef:
Te vroeg gejuicht - het gaat inderdaad weer mis nu.
1
geplaatst: 27 mei 2018, 01:59 uur
Dit is was ik een paar keer gedaan heb afgelopen week
https://www.last.fm/settings/applications > Spotify Scrobbling disconnect > connect
en later ook nog eens binnen de Spotify app de verbinding verbreken en opnieuw account gegevens invoeren.
Tot nu toe gaat het goed met uitzondering van de allereerste scrobble die ik via Universal Scrobbler probeerde toe te voegen, dat lukte niet ondanks dat US aangaf dat het wel gelukt was. Maar alle scrobbles daarna via US lukten wel.
https://www.last.fm/settings/applications > Spotify Scrobbling disconnect > connect
en later ook nog eens binnen de Spotify app de verbinding verbreken en opnieuw account gegevens invoeren.
Tot nu toe gaat het goed met uitzondering van de allereerste scrobble die ik via Universal Scrobbler probeerde toe te voegen, dat lukte niet ondanks dat US aangaf dat het wel gelukt was. Maar alle scrobbles daarna via US lukten wel.
0
geplaatst: 29 mei 2018, 18:34 uur
scrobbles worden op dit moment niet meer toegevoegd sinds 18:00
edit: er is er één geregistreerd met een vertraging van 20 minuten
edit: er is er één geregistreerd met een vertraging van 20 minuten
0
geplaatst: 2 juni 2018, 21:30 uur
Ik ben erachter dat je tegenwoordig offline kan scrobblen via Spotify en zodra je online gaat worden ze met terugwerkende kracht bijgewerkt. Heel blij mee!
0
geplaatst: 7 juni 2018, 11:25 uur
Zo te zien zijn er problemen bij Last.fm "error 502 bad gateway"
Edit: gelukkig duurde het maar een half uurtje.
Edit: gelukkig duurde het maar een half uurtje.
0
geplaatst: 7 juni 2018, 16:37 uur
Arrie schreef:
Ik ben erachter dat je tegenwoordig offline kan scrobblen via Spotify en zodra je online gaat worden ze met terugwerkende kracht bijgewerkt. Heel blij mee!
Gebeurt dit automatisch? Of moet je hier iets voor aanzetten?
0
geplaatst: 7 juni 2018, 19:25 uur
Ik was ergens een optie tegengekomen om je Last.fm aan je Spotify-account te koppelen, waardoor je het niet per apparaat hoeft in te stellen. Ik besef nu dat dat ook meteen de reden is voor deze verandering. Het staat op de Last.fm-site bij je instellingen onder applicaties (het heet 'Spotify Scrobbling'). Je moet het in de Spotify-apps zelf dan wel weer uitzetten, omdat ie anders dubbel gaat scrobblen. Ik dacht dat ik de optie had gevonden in de Spotify-app maar daar kan ik het vreemd genoeg niet meer vinden.
0
geplaatst: 8 juni 2018, 12:19 uur
Net als gisteren is de website van Last.fm weer bijzonder traag en heb het idee dat het te maken heeft met de nieuwe cookie manager settings: als ik NIET de opt-out gebruik dan lijkt de website toegankelijker.
Heb überhaupt het idee dat de opt-out niet werkt want erna staan er nog steeds een lading cookies die via die site worden geplaatst bij het eerste bezoek en ook niet verdwijnen. Mogelijk worden ze niet bijgewerkt maar het oogt vreemd.
Heb überhaupt het idee dat de opt-out niet werkt want erna staan er nog steeds een lading cookies die via die site worden geplaatst bij het eerste bezoek en ook niet verdwijnen. Mogelijk worden ze niet bijgewerkt maar het oogt vreemd.
* denotes required fields.