MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
morisie van de wokkels!

Odelay
Sig Ramsmouth, dat nummer ´Moist vagina´ heb ik nooit gehoord, maar mijn vraag aan jou is: Heb je ooit een heel album van Nirvana helemaal gehoord? Ik heb Nevermind tig keer gehoord, en vind dat het gewoon een mooi album is. Waarom? Vanwege de melodieen en de structuur van de nummers, de energie en emotie, de productie, vanwege gitaar-intro´s en een pakkende solo hier en daar. Vanwege de afwisseling die niet bijzonder veel is, maar wel afdoende en goed geplaatst. En de ritme-sectie die misschien meestal slechts een ondersteunende functie heeft, maar dat wel heel dynamisch, aanstekelijk, gefocused doet.

Natuurlijk zijn er op- en aanmerkingen: Niet iedere melodie is erg origineel, Cobain herhaalt in twee nummers de tekst in het tweede couplet. Maar over het algemeen zijn de muziek en de teksten mooi. Het kan best zijn dat de tekst van Moist vagina niet goed is, maar hoe zit het bijv. met In bloom, Polly, Territorial pissings, Drain you, Lounge act..?

Of hij nou over vagina´s zingt in dat nummer of niet: Cobain had een hekel aan seksisme. Je zult dat steeds weer tegenkomen.

Ik ben niet de enige die Nevermind goed vind: Niet alleen staat hij op MuMe op plaats vier, en vele lijstjes van mensen die professioneel met muziek bezig zijn kom je Nevermind in de hoogste regionen tegen. In Oor, NME en Spin was het album #1 van 1991, in de lijst op www.acclaimedmusic.net staat hij derde in de ´most recommended albums of all time´.

Zo kan ik nog wel doorgaan. Je zou kunnen zeggen: De mening van muziekcritici zegt me helemaal niks. Nou ja, in principe gaat het om meningen ja...Maar het zijn vaak mensen die zich veel met muziek bezig houden en er zich verdiept hebben. Het blijven dus meningen...

We kunnen in ieder geval proberen om uit te leggen waarom we iets vinden. En ik vind het best wel belachelijk als iemand als argument tegen Nirvana gebruikt: Ze proberen alleen maar zo hard mogelijk te spelen. Weer diezelfde ex-klasgenoot van mij. Nogal belachelijk als het gewoon aantoonbaar is dat de band op Nevermind ook voor een flink deel ingetogen speelt, en tijdens het MTV Unplugged-optreden helemaal. Volgens mij wist hij dat ook wel. Het floepte er blijkbaar gewoon uit...

Odelay schreef:
Waar ik boos om wordt zijn mensen die lullen over zaken waar ze zich ongetwijfeld niet in verdiept hebben. Jullie hier in dit forum (of een aantal), muzikanten (kunnen er bij tijd en wijle ook wat van), en misschien gewoon mensen in het algemeen.

Dan wordt er bijvoorbeeld gezegd dat Cobain gewoon zeek om het zeiken, en even eerder wordt gezegd dat Morrisey tenminste nog zelfspot in zijn teksten aanbracht. Eigenlijk vraag ik me af waar dit in hemelsnaam op gebaseerd wordt, want Cobains teksten zijn vaak behoorlijk cryptisch. Volgens mij zijn/waren zowel Cobain als Morrisey goede tekstschrijvers.

Wat mij dan vooral opvalt is dat die persoon OK computer op nummer een had. Lijkt me ook niet de meest vrolijke muziek, en zingt Thom Yorke nou met opzet zo klagerig? Ik vind zowel OK computer en Nevermind goede albums.

Ik zat driftig te zoeken naar de onverlaat die dit allemaal heeft gezegd, bleek ik het zelf te zijn! Ben het er inmiddels niet helemaal meer mee eens. Cobain had wel degelijk zelfspot, maar zijn muziek zal nooit mijn favoriet worden. Het is goed gemaakte rock, maar het doet me persoonlijk vrij weinig.

Bobiej
Dr.Greenthump schreef:
Wie luisterd er hier anders metal ...

Mag ik weten wat dat er mee te maken heeft?

eazyfan
P. Diddy
Lil Romeo
Nelly
Lil Bow Wow
Die haat ik het meest.

Mojo Pin
Laat Reijersen het niet horen

Dr.Greenthump
@ Bobiej

No offence natuurlijk, maar ik maakte die reactie omdat die voorgaande nerd-opmerking ook nergens op slaat. Ruby bedoelde er nota bene niks negatiefs mee ...

Odelay
Lennonlover beweerde dat Cobain in het Rape me zich tot zijn vader richt omdat hij vroeger verkracht werd (door zijn vader ).

Bij mijn weten is de man nog nooit verkracht.

Aan welke artiesten heb ik een gruwelijke hekel? Ik vind de muziek van bijv. Kane, Nickelback, Linkin Park of Evanescence bij tijd en wijle behoorlijk gelikt overkomen. Maar het kan best zijn dat ze ook betere muziek gemaakt hebben.

Ik haat alle r&b en hip-hop. En ik haat vooral de nederlandstalige shit binnen die scene. Wat een teringherrie.

Ik hou van alle hardere of rauwe muziek met gitaren. Daar kan ook blues en country onder vallen. Maar vooral (heavy) metal, hardrock, sommige rocknummers en rock'n roll.

Ik vergeet daar trouwens helemaal punkrock aan toe te voegen, zeker niet onbelangrijk.

bm.silverlake
`t Zal vast al eerder gezegd zijn, maar @Odelay:

In iemand als Frans Bauer of Jantje Smit, HOEF je je helemaal niet te verdiepen.Daar zit geen millimeter diepte in!!Daar krijg je alleen maar gratis pijn van in je rug,of hoofd.
Voor de rest is alles zo ongeveer waar ik een grondige hekel heb,al genoemd.

Jamie Cullum

SNOTNEUS.

Queen

En voor de rest heb je dan ook nog een ruim scala aan (nederlandse) hiphoppers, die snel kunnen praten met goedkope middenstands rijm, waar ik ook niks van hoef te weten.

Goed nieuws voor jullie! de frontman is niet meer

FuckFace
Alle artiesten die erin slagen om, nadat ze zeker 10 keer vol met lood gepropt zijn, nog altijd klotemuziek kunnen maken.

Waarom moeten altijd de goede eerst gaan?

rusty nail schreef:
(quote)
Goed nieuws voor jullie! de frontman is niet meer

Jah het is natuurlijk spijtig voor de man zelf en de fans enzo, maar ik vond hem toch wel de irritanste van het stel. Helaas wordt je nog regelmatig op radio en tv dood gegooid met een nummer als bohemian rhapsody, een zwaar overgewaardeerd nummer als je het mij vraagt, maar goed, muziek smaken verschillen (gelukkig) zullen we maar zeggen

luisteraart
Acda en De Munnik.

Oh, die rijmpjes vol met nepgevoelens.

luisteraart schreef:
Acda en De Munnik.

Ik heb een hekel aan (wijlen) Frank Zappa. Dwz, zijn muziek
De man wordt door velen als geniaal gezien, maar ik kan nog geen minuut naar zijn "muziek" luisteren.

Harco
Sean Paul.

Mojo Pin
Fall Out Boy.

- Queen (zwaar overschat naar mijn mening)
- U2 van de 21e eeuw (Daarvoor gaat het nog)
- De Toppers!

gemaster schreef:
[
Ik zat driftig te zoeken naar de onverlaat die dit allemaal heeft gezegd, bleek ik het zelf te zijn! Ben het er inmiddels niet helemaal meer mee eens. Cobain had wel degelijk zelfspot, maar zijn muziek zal nooit mijn favoriet worden. Het is goed gemaakte rock, maar het doet me persoonlijk vrij weinig.

Ik heb helemaal niets met Nirvana. Op 1 uitzondering na.
De cd Unplugged is zooooooo mooi. Ontdaan van alle herrie en schreeuwerigheid.
Cobain laat zich op deze cd van zijn beste kant horen.
Zeker de moeite waard om eens naar te luisteren. Ook als je, zoals ik, verder helemaal niet van Nirvana houdt

LZA
luisteraart schreef:
Acda en De Munnik.

LAaaaaaaaaaaaatt meeeeeeeeee SLAAAAAAAAAAAPEEHHHH!

- Partysquad, volgens mij beseffen die zelf niets eens hoe zielig ze zijn.

Queen, 200%, en zeker Blof, gadverdamme.
Textueel is Blof alleeeeeeeeeen maar herhaling, en dan is er meestal een melodietje ondergegooid die allicht het enige mooie eraan is. Neem nou 'Mens' instrumentaal prachtig, maar die tekst, nee dankje.

'Ik ben geen Hemingway' Nee, en dat zul je ook nooit worden ook

Sean Paul, zeker weten! En dan vooral zijn muziek; dat ik ooit een album van hem heb gekocht.. (Die ik snel weer heb weggegeven..) Teksten, alles het slaat gewoon nergens op!

Sorry,

Wib0__ schreef:
Teksten, alles het slaat gewoon nergens op!

Gelukkig hebben Fergie, Ciara, PCD en de lyrical masters van the Partysquad wel ijzersterke muziek/lyrics .

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Gelukkig hebben Fergie, Ciara, PCD en de lyrical masters van the Partysquad wel ijzersterke muziek/lyrics .

Jaa man echt wel

Je voelt te strekking als je huivert
De track is nog niet af terwijl je dr al naar luistert

Gast
geplaatst: vandaag om 19:35 uur

geplaatst: vandaag om 19:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.