Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
geplaatst: 26 april 2008, 20:40 uur
Stray-Bullet schreef:
-Katie Melua!!(met haar zogenaamd 'diepe' muziek, maar naar mijn mening gaat het helemaal nergens over)
-Anouk(Ik irriteer me mateloos aan die 'ik heb schijt aan alles en iedereen' houding, en ik houd ook niet van haar stemgeluid)
-Rihanna(Ik heb bij haar altijd het gevoel alsof ze zonder gevoel zingt en alles op de automatische piloot doet. Alsof ze een soort van voorgeprogammeerde pop robot is ofzo)
-Jan smit(gewoon een ontzettend irritant figuur, die veel te veel aandacht krijgt op tv. Het lijkt ook wel dat wanneer die kwal met zn muil op tv komt, hij de hele tijd bezig is een zo 'cool' mogelijk gezicht te trekken met zn opgetrokken wenkbrauw enzo)
-Katie Melua!!(met haar zogenaamd 'diepe' muziek, maar naar mijn mening gaat het helemaal nergens over)
-Anouk(Ik irriteer me mateloos aan die 'ik heb schijt aan alles en iedereen' houding, en ik houd ook niet van haar stemgeluid)
-Rihanna(Ik heb bij haar altijd het gevoel alsof ze zonder gevoel zingt en alles op de automatische piloot doet. Alsof ze een soort van voorgeprogammeerde pop robot is ofzo)
-Jan smit(gewoon een ontzettend irritant figuur, die veel te veel aandacht krijgt op tv. Het lijkt ook wel dat wanneer die kwal met zn muil op tv komt, hij de hele tijd bezig is een zo 'cool' mogelijk gezicht te trekken met zn opgetrokken wenkbrauw enzo)
Op Katie Melua na ben ik het wel mee eens, mooi beschreven, toppie

Vooral Rihanna

Ik zag eens een interview van haar over wanneer ze muziek maakt,''uuhhh and i love being creatiiive...'',bij creative zei ze de ''i'' heel lang, dat zeg ik nou zodat het een beetje duidelijk is op wat voor voorgeprogammeerde pop robot-toontje ze praat

0
wcs
geplaatst: 27 april 2008, 12:43 uur
Odelay schreef:
Weet je dat zeker?
Weet je dat zeker?
Als je ziet hoe hard hij zijn plaat heeft gepromoot zou je wel mogen stellen dat mika er enkel voor het geld inzit. Het viel me destijds ook op dat zijn plaat dubbel zo hard begon te verkopen toen er meer reclame voor verscheen... En als je de helft van je plaat als single uitbrengt, kom je nu ook niet bepaald oprecht over.
0
geplaatst: 28 april 2008, 11:45 uur
Muziek waar ik niet van hou probeer ik zoveel mogelijk te mijden. Ik steek liever mijn tijd in muziek die ik goed vind. Maar van tijd tot tijd word ik wel eens ongewild geconfronteerd met muziek die mijn haren ten bergen doen rijzen.
Mijn lijst van ergerlijke muziek in volgorde :
Crazy Frog : hier wordt ik écht zenuwachtig van. Platte house-covers (verkrachtingen) met dat vreselijk irritante stemmetje. Dit draaiden ze een keer toen ik in een platenzaak was en ik pakte meteen mijn biezen zonder iets te kopen, samen met nog andere klanten. Als je je klanten uit je zaak wil jagen moet je dit draaien.
Al die Thunderdome-CD's of hardcore-house (of hoe ze dat ook noemen) : hersenloos gedreun zonder enige melodie of emotie, dit maakt mij alleen maar zenuwachtig. Idem voor gelijkaardige top-40-nummers vooral afkomstig van DJ's die de hitparade rond de eeuwwisseling teisterden (DJ Peter Project, Da Boy Tommy ...).
Vele hedendaagse zoutloze zgn. gangsta-rap, waar het alleen te doen is om het stoere imago, maar muziek? Ho maar! (50 cent , Ali B ...).
Yoko Ono : vreemd dat zij hier nog niet vermeld is. Heb je haar ooit horen zingen? Daarmee vergeleken is Edith uit de serie "Allo Allo" een wereldzangeres.
Platte Nederlandstalige "caramellen"-liedjes (bv. Dynamite, Sam Gooris, soms ook Frans Bauer en co).
Zogenaamde post-grunge-bands die niet daadwerkelijk hebben begrepen waarom Nirvana destijds zo'n succes heeft gehad (Creed, Nickelback, Kane mag je er ook bij rekenen).
Mijn lijst van ergerlijke muziek in volgorde :
Crazy Frog : hier wordt ik écht zenuwachtig van. Platte house-covers (verkrachtingen) met dat vreselijk irritante stemmetje. Dit draaiden ze een keer toen ik in een platenzaak was en ik pakte meteen mijn biezen zonder iets te kopen, samen met nog andere klanten. Als je je klanten uit je zaak wil jagen moet je dit draaien.
Al die Thunderdome-CD's of hardcore-house (of hoe ze dat ook noemen) : hersenloos gedreun zonder enige melodie of emotie, dit maakt mij alleen maar zenuwachtig. Idem voor gelijkaardige top-40-nummers vooral afkomstig van DJ's die de hitparade rond de eeuwwisseling teisterden (DJ Peter Project, Da Boy Tommy ...).
Vele hedendaagse zoutloze zgn. gangsta-rap, waar het alleen te doen is om het stoere imago, maar muziek? Ho maar! (50 cent , Ali B ...).
Yoko Ono : vreemd dat zij hier nog niet vermeld is. Heb je haar ooit horen zingen? Daarmee vergeleken is Edith uit de serie "Allo Allo" een wereldzangeres.
Platte Nederlandstalige "caramellen"-liedjes (bv. Dynamite, Sam Gooris, soms ook Frans Bauer en co).
Zogenaamde post-grunge-bands die niet daadwerkelijk hebben begrepen waarom Nirvana destijds zo'n succes heeft gehad (Creed, Nickelback, Kane mag je er ook bij rekenen).
0
geplaatst: 28 april 2008, 15:57 uur
wcs schreef:
Het viel me destijds ook op dat zijn plaat dubbel zo hard begon te verkopen toen er meer reclame voor verscheen...
Het viel me destijds ook op dat zijn plaat dubbel zo hard begon te verkopen toen er meer reclame voor verscheen...
Goh, echt waar? Bizar!
Dat iemand zijn plaat fatsoenlijk weet te promoten wil nog niet zeggen dat hij er enkel voor het geld inzit.
0
wcs
geplaatst: 28 april 2008, 19:18 uur
En wat vind je dan van het feit dat hij de helft van zijn album ook nog eens als single heeft uitgebracht? Er staan 10 nummers op zijn plaat met 5 singles. Ok , een plaat mag inderdaad deftig gepromoot worden, daar wil ik je wel gelijk in geven, maar er zijn toch wel grenzen. 3 singles tot daaraan toe maar die andere zijn overbodig aangezien zijn plaat toch wel bekend genoeg werd, lijkt me gewoon voor nog wat extra geld te zijn....
0
geplaatst: 28 april 2008, 19:33 uur
wcs schreef:
En wat vind je dan van het feit dat hij de helft van zijn album ook nog eens als single heeft uitgebracht? Er staan 10 nummers op zijn plaat met 5 singles. Ok , een plaat mag inderdaad deftig gepromoot worden, daar wil ik je wel gelijk in geven, maar er zijn toch wel grenzen. 3 singles tot daaraan toe maar die andere zijn overbodig aangezien zijn plaat toch wel bekend genoeg werd, lijkt me gewoon voor nog wat extra geld te zijn....
Platenlabels.
0
wcs
geplaatst: 28 april 2008, 19:39 uur
De meest commerciele artiesten zit dan ook bij de meest commerciele platenlabels omdat ze alle 2 hetzelfde willen : geld.
0
geplaatst: 28 april 2008, 20:04 uur
Ik heb niets tegen commerciële muziek op zichzelf, muziek IS al commercieel wanneer het op CD verschijnt om te verkopen, maar ik ben wel tegen PLATTE commerce. Hiermee bedoel ik muziek met zo weinig mogelijk inhoud of kwaliteit en dat enkel draait rond de verpakking, ik noem dat zelfs geen muziek.
Zoals die talrijke house-dreuntjes (Crazy Frog, Thunderdome etc.), vele huidige hiphop en schlagers (zie mijn eerdere post).
Mika bv. mag dan wel commercieel klinken, het is absoluut niet plat en hij is muzikaal erg begaafd. Hetzelfde geldt voor Katie Melua, zij heeft gewoon een prachtstem.
Rihanna vind ik dan veel minder, ik zal nooit een CD van haar kopen, maar ik heb nog slechter gehoord.
Zoals die talrijke house-dreuntjes (Crazy Frog, Thunderdome etc.), vele huidige hiphop en schlagers (zie mijn eerdere post).
Mika bv. mag dan wel commercieel klinken, het is absoluut niet plat en hij is muzikaal erg begaafd. Hetzelfde geldt voor Katie Melua, zij heeft gewoon een prachtstem.
Rihanna vind ik dan veel minder, ik zal nooit een CD van haar kopen, maar ik heb nog slechter gehoord.
0
LocoHermano
geplaatst: 28 april 2008, 21:34 uur
Is de keuze op dit vijftal gevallen na het aanhoren van een enkel nummer, of heb je ook werkelijk de moeite genomen om 1 of meerdere albums van deze bands te beluisteren?
0
geplaatst: 29 april 2008, 00:32 uur
wcs schreef:
lijkt me gewoon voor nog wat extra geld te zijn....
lijkt me gewoon voor nog wat extra geld te zijn....
Wat is daar mis mee? Nog steeds geen reden om aan te nemen dat hij het enkel voor het geld doet. Hij lijkt altijd wel lol te hebben in wat hij doet.
0
geplaatst: 29 april 2008, 12:17 uur
Inderdaad, je moet in deze het maken van een album en het promoten ervan wel los zien.
0
geplaatst: 29 april 2008, 12:20 uur
LocoHermano schreef:
Is de keuze op dit vijftal gevallen na het aanhoren van een enkel nummer, of heb je ook werkelijk de moeite genomen om 1 of meerdere albums van deze bands te beluisteren?
Het was meer bedoeld als een (quote)
richting Empyrium. Neemt niet weg dat ik al die bands niks vind. Genoeg van beluisterd naar mijn mening. Maar een gruwelijke hekel gaat wat ver.
0
wcs
geplaatst: 30 april 2008, 13:31 uur
BoordAppel schreef:
Wat is daar mis mee? Nog steeds geen reden om aan te nemen dat hij het enkel voor het geld doet. Hij lijkt altijd wel lol te hebben in wat hij doet.
(quote)
Commerciele muziek is natuurlijk niet noodzakelijkerwijze slecht, maar zelf heb ik veel meer respect voor muzikanten die ook zonder promotie een hoop mensen kunnen bereiken. Mika komt ook overal opduiken, in het begin had ik er geen erg in maar als de singles maar blijven komen, raak ik hem toch serieus beu.
Dan hoor je ook nog constant reclamespotjes op zowel radio en tv dat je zijn plaat moet kopen... Hoge bomen vangen veel wind natuurlijk.
Hoe dan ook, op mij maakt mika een onoprechte indruk. Jouw goed recht om dat niet te vinden maar geef toe, 5 singles is wel heel veel ,niet?
0
geplaatst: 30 april 2008, 14:12 uur
Ach, van Michael Jackson's Thriller waren 7 van de 9 nummers een single (en een top 10-hit!). Het is natuurlijk ook een geweldig album, maar heb je daardoor ook minder respect voor Wacko Jacko?
Dat vraag ik me dan af, of het dan bij jou in alle gevallen zo is dat je dan minder respect voor zo'n artiest hebt...
Zulk soort dingen worden overigens ook vaak door platenmaatschappijen bepaald. Ook al die promotie wordt door de platenmaatschappijen geregeld.
Dat vraag ik me dan af, of het dan bij jou in alle gevallen zo is dat je dan minder respect voor zo'n artiest hebt...
Zulk soort dingen worden overigens ook vaak door platenmaatschappijen bepaald. Ook al die promotie wordt door de platenmaatschappijen geregeld.

0
wcs
geplaatst: 30 april 2008, 14:33 uur
Als de muziek echt brilljant is, ben ik sowieso fan natuurlijk. Pink floyd heeft een groot commercieel succes maar ik speel hun platen plat omdat ik het geweldig vind.
Maar ik ervaar wel dat ik qua smaak toch meer naar de alternatieve kant neig, daar is er meer lef en inventivitiet dan bij commerciele acts en ik merk veel meer echte emoties. De echte commerciele muziek zoals mika is niet echt mijn ding.
En ja, michael jackson is gewoon miin smaak niet. Mooi geproduced en de nummers zijn verre van slecht maar zijn muziek heeft me nooit echt geinteresseerd. Let wel , ik heb er geen hekel aan
Maar ik ervaar wel dat ik qua smaak toch meer naar de alternatieve kant neig, daar is er meer lef en inventivitiet dan bij commerciele acts en ik merk veel meer echte emoties. De echte commerciele muziek zoals mika is niet echt mijn ding.
En ja, michael jackson is gewoon miin smaak niet. Mooi geproduced en de nummers zijn verre van slecht maar zijn muziek heeft me nooit echt geinteresseerd. Let wel , ik heb er geen hekel aan
0
geplaatst: 7 augustus 2008, 19:42 uur
Dat sommige mensen hier Radiohead noemen vind ik vreemd (gevoelige snaar zeker).
Wat ik niet kan aanhoren is The Strokes, ondanks dat ik hun sound wel erg mooi vind klinken (bv. bij Reptillia).
Oh ja, Rihanna moet ik ook niet hebben (zowel de stem als de inhoud van haar teksten).
Wat ik niet kan aanhoren is The Strokes, ondanks dat ik hun sound wel erg mooi vind klinken (bv. bij Reptillia).
Oh ja, Rihanna moet ik ook niet hebben (zowel de stem als de inhoud van haar teksten).
0
geplaatst: 7 augustus 2008, 22:22 uur
Ach, ik denk dat sommigen Radiohead noemen omdat ze op nr.1 staan in de toplijst. Sommige artiesten worden gehaat vanwege hun enorm succes (afgunst).
Zelf heb ik aan geen enkele artiest een gruwelijke hekel en van haat word je zelf niet beter van. Maar ik sta wel kritisch tegenover alles en muziek die ik slecht vind mijd ik als ik kan (zie eerder bericht).
Wat Rihanna betreft, ik heb niets tegen haar, wel tegen haar muziek vanwege de zang en de teksten.
Zelf heb ik aan geen enkele artiest een gruwelijke hekel en van haat word je zelf niet beter van. Maar ik sta wel kritisch tegenover alles en muziek die ik slecht vind mijd ik als ik kan (zie eerder bericht).
Wat Rihanna betreft, ik heb niets tegen haar, wel tegen haar muziek vanwege de zang en de teksten.
0
geplaatst: 7 augustus 2008, 23:10 uur

Hang hem in zijn strakke broekje aan de kapstok.
Met een grote pleister op zijn mond.
(no offence aan de fanboys)
0
geplaatst: 8 augustus 2008, 16:13 uur
Jan Smit, Marco Borsato en alle andere artiesten die in het nederlands muziek maken en denken dat het goed is. (één uitzondering; Spinvis
)
)
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 8 augustus 2008, 17:11 uur
Glenn Medeiros (verder geen uitleg nodig, het gedacht alleen al)
0
geplaatst: 8 augustus 2008, 18:22 uur
azra schreef:
Jan Smit, Marco Borsato en alle andere artiesten die in het nederlands muziek maken en denken dat het goed is. (één uitzondering; Spinvis
)
)Dit is wel erg kortzichtig, goeie muziek heeft niet zoveel met taal te maken. Er zijn ontzettend veel goeie nederlandstalige artiesten.
0
geplaatst: 8 augustus 2008, 19:30 uur
Dat vind ik niet. Ik vind de teksten gewoon bar en bar slecht van de nederlandse taal. Ik kan er niets aan doen maar ik heb nog nóóit een nederlandstalige tekst gelezen die mij aansprak en laat dat nu net hetgene zijn wat ik het belangrijkst vind bij de muziek.
0
geplaatst: 8 augustus 2008, 19:39 uur
@ azra
Hebben Boudewijn de Groot, Robert Long, Frank Boeyen, Bram Vermeulen en Doe Maar geen goede teksten?
Trouwens de teksten van bv. Rihanna of Pussycat Dolls vind ik niet beter dan die van pakweg Frans Bauer.
Hebben Boudewijn de Groot, Robert Long, Frank Boeyen, Bram Vermeulen en Doe Maar geen goede teksten?
Trouwens de teksten van bv. Rihanna of Pussycat Dolls vind ik niet beter dan die van pakweg Frans Bauer.
0
geplaatst: 8 augustus 2008, 19:41 uur
LucM schreef:
Of die van Meatloaf (kon het niet laten even in je top-10 te kijken, azra).
0
geplaatst: 8 augustus 2008, 20:26 uur
@ HammerHead ;
Meat Loaf, heb ik gewoon meegekregen van mijn vader
En met de show die hij geeft bij een concert verdient hij gewoon een plekje in mijn top 10, kan gewoon niet anders.
@ LucM ; In mijn ogen hebben ze geen goede teksten, let op ; de teksten die ik er van ken
. Ik vind ze gewoon vrij saai en niet spannend/mysterieus genoeg om mij persoonlijk te interesseren.
Nee, idd, Rihanna of Pussycat Dolls vind ik ook niet beter. Maar ik heb ook nooit gezegd dat ik dat vond
Meat Loaf, heb ik gewoon meegekregen van mijn vader
En met de show die hij geeft bij een concert verdient hij gewoon een plekje in mijn top 10, kan gewoon niet anders.@ LucM ; In mijn ogen hebben ze geen goede teksten, let op ; de teksten die ik er van ken
. Ik vind ze gewoon vrij saai en niet spannend/mysterieus genoeg om mij persoonlijk te interesseren. Nee, idd, Rihanna of Pussycat Dolls vind ik ook niet beter. Maar ik heb ook nooit gezegd dat ik dat vond

0
geplaatst: 8 augustus 2008, 20:50 uur
@ azra
Jammer dat je Nederlandstalige artiesten niet graag hoort, maar dat is jouw kwestie.
Ik wil wel duidelijk maken dat artiesten die in het Engels zingen niet noodzakelijk betere teksten hebben dan de gemiddelde Nederlandstalige zanger.
Jammer dat je Nederlandstalige artiesten niet graag hoort, maar dat is jouw kwestie.
Ik wil wel duidelijk maken dat artiesten die in het Engels zingen niet noodzakelijk betere teksten hebben dan de gemiddelde Nederlandstalige zanger.
0
mathieudc
geplaatst: 8 augustus 2008, 20:55 uur
LucM schreef:
@ azra
@ azra
Ronny Mosuse, ik bezit geen enkel album van hem maar zijn muziek spreekt mij toch wel aan en de teksten van zijn singles mogen er toch telkens wezen!
0
geplaatst: 8 augustus 2008, 20:56 uur
Nee, dat ben ik ook met je eens
Maar ik ken wel artiesten die in het Engels wonderbaarlijk prachtige muziek maken en in het Nederlands heb ik dat helaas nog nooit kunnen horen. Maar dat is mijn smaak
Velen andere vinden mijn muzieksmaak helemaal niets.
Maar ik ken wel artiesten die in het Engels wonderbaarlijk prachtige muziek maken en in het Nederlands heb ik dat helaas nog nooit kunnen horen. Maar dat is mijn smaak
Velen andere vinden mijn muzieksmaak helemaal niets.* denotes required fields.