MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
LucM schreef:
(quote)

Heeft Bono soms iemand van het publiek betast?

(quote)

ALLE rap en R&B? Ik ben ook geen liefhebber van rap en R&B, en 50 cent en Ali B vind ik ook niets, maar gaan wij daarom veralgemenen?

(quote)

Wat is er mis met goede falsetzang?

(quote)

Mariah Carry? Anistacia? Nooit van gehoord!

Wat Bono betreft doel ik op Live Aid waarbij het publiek inliep en met gesloten ogen intiem ging dansen met een vrouw. Een misselijkmakend onoprecht moment waarmee Bono het voorgoed bij mij verkloot heeft.

Met goede Falset zang is helemaal niets mis neem bijvoorbeeld Jef Buckley maar de laatste jaren komen er voor mijn gevoel veel te veel van die piepstemmetjes en dat komt mij de strot uit.

En wat het rapgenre betreft daar heb ik weinig goeds over te zeggen en ik vind het heerlijk om hier eens lekker een compleet genre de grond in te boren. Daar gaat dit topic tenslotte over, artiesten die het bloed onder je nagels vandaan halen en om eerlijk te zijn heb ik dit bij rap en R&B toch zeker 95% van de tijd.

Killeraapje schreef:
Wat Bono betreft doel ik op Live Aid waarbij het publiek inliep en met gesloten ogen intiem ging dansen met een vrouw. Een misselijkmakend onoprecht moment waarmee Bono het voorgoed bij mij verkloot heeft.

In July of 2005, the girl with whom he danced revealed that he actually saved her life at the time. She was being crushed by the throngs of people pushing forwards; Bono saw this, and gestured frantically at the ushers to help her. They didn't understand what he was saying, and so he jumped down to help her himself. This can be seen on the Live Aid DVD during "Bad".

Inderdaad wat een eikel is het toch

Killeraapje schreef:

3. Alles wat met Rap of R & B te maken heeft. Lees 50 Cent, Puf Pappa, Ali B, Brace enz.

Tja, als je alleen maar dat soort artiesten heb gehoord, dan snap ik dat je dat genre niks vindt. Anders luister je eens naar goede Hip-Hop/R&B voor je een mening uit over het GEHELE genre. Zeg dan: alles wat met commerciële rap of R&B te maken heeft.

Killeraapje schreef:

6. Figuren zoals Tiesto of Junkie XL, dat is geen muziek, dat is het indrukken van een paar knopjes en programmeren. Het heeft niets te maken met het bespelen van een instrument en mag daarom niet als muziek doorgaan.

Wat is dat nou weer voor onzin? Dat jij het geen muziek vindt, oké, maar dat het dan meteen maar geen muziek is... Daar ga je toch wat te ver. Zorg eens voor wat betere argumenten...
Je doet nu net alsof iedereen dat kan, een paar knopjes en programmeren, en hup; iedereen kan elektronische muziek maken.

Wat mij betreft heb jij nogal last van oogkleppen...

En dan nog, er zijn genoeg techno platen waar een instrument in gebruikt wordt.

luijsterburg
Killeraapje schreef:
3. Alles wat met Rap of R & B te maken heeft. Lees 50 Cent, Puf Pappa, Ali B, Brace enz.

Ga eens hiphop luisteren jij, en laat Nickelodeon voortaan gewoon uit.

Ja ga eens snel Soulja Boy luisteren.

MDV
misorabi schreef:
Ja ga eens snel Soulja Boy luisteren.

Tssssk! Hipster.

Het is toch wel leuk om te lezen hoeveel pijnpunten worden geraakt als ergernissen worden genoemd die niet universeel gedragen worden. Dit is een topic voor ergernissen en dan maak ik graag gebruik van oogkleppen.
Ja en Rap of het nu commercieel is of niet het is een genre waar ik hoofdpijn van krijg. Ik snap best dat er mensen zijn die dit mooi vinden en zich kunnen inleven in deze subcultuur maar aan mij is het totaal niet besteed. Ik vind het rommel van de bovenste plank en ook die Soulja Boy waar ik zojuist het nummer Crank that van gehoord heb word ik niet gelukkig. Wat suf geleuter met een irritante beat eronder, het spijt me daar kan ik niets mee.
En dan tenslotte nog de techno. Het probleem met techno vind ik dat het allemaal veel te kunstmatig is en ontdaan van emotie. Enige uitzondering vind ik Yet another day van Armin van Buren met Ray Wilson. Dit is echt een goed nummer met prima gitaarsolo en prima zang. Ik weet natuurlijk ook wel dat ik generaliseer maar ik blijf erbij dat muziek gewoon instrumenten nodig heeft om emoties goed over te brengen en dan is Techno mij veel te steriel en als ik dan toch Joe Satriani naast Tiesto zet dan geef mij toch maar de eerste.

dix
Een jankende gitaar, is dat emotie ?
Dan is techno inderdaad emotieloze muziek.

dix schreef:
Een jankende gitaar, is dat emotie ?
Dan is techno inderdaad emotieloze muziek.

Er is gevoel voor nodig om een instrument te kunnen bespelen voor Techno is vooral kennis nodig. Ik geef nu het voorbeeld van Satriani maar ik had net zo goed een saxofonist, drummer of violist kunnen noemen.

Killeraapje schreef:
Ik weet natuurlijk ook wel dat ik generaliseer maar ik blijf erbij dat muziek gewoon instrumenten nodig heeft om emoties goed over te brengen en dan is Techno mij veel te steriel en als ik dan toch Joe Satriani naast Tiesto zet dan geef mij toch maar de eerste.

Tiesto is wat mij betreft ook simplistische top40 dance muziek, maar electronische muziek bestaat niet alleen uit Tiesto & zijn kloontjes (Armin van Buuren etc).

Dit soort prachtige nummers zitten wat mij betreft vol emotie, terwijl er geen instrument aan te pas komt

Verder kan ik me wel redelijk vinden in de rest van je "haat-artiesten" : P

dix
Killeraapje schreef:
(quote)

Er is gevoel voor nodig om een instrument te kunnen bespelen voor Techno is vooral kennis nodig. Ik geef nu het voorbeeld van Satriani maar ik had net zo goed een saxofonist, drummer of violist kunnen noemen.

of een pianist ... of een synthesizerist ... etc etc

Killeraapje schreef:

Ja en Rap of het nu commercieel is of niet het is een genre waar ik hoofdpijn van krijg. Ik snap best dat er mensen zijn die dit mooi vinden en zich kunnen inleven in deze subcultuur maar aan mij is het totaal niet besteed. Ik vind het rommel van de bovenste plank en ook die Soulja Boy waar ik zojuist het nummer Crank that van gehoord heb word ik niet gelukkig. Wat suf geleuter met een irritante beat eronder, het spijt me daar kan ik niets mee.

Vind je het gek? Die gast die zie dat je Soulja Boy moest gaan luisteren was nogal sarcastisch, want Soulja Boy is echt het slechtste wat het genre zo ongeveer te bieden heeft, nog slechter dan 50 Cent. En omdat zulk soort troep in de top 40 komt, krijgen mensen een verkeerd idee van hip-hop. Als je Soulja Boy goed had gevonden, had ik je ook meteen voor gek verklaard.

Oh en ik zie niet in waarom er in gitaarmuziek meer emotie zou zitten dan in elektronische muziek. Ook hier geldt: Tiesto is geen goed voorbeeld en niet representatief voor de rest van de elektronische muziek.

fastpulseboy
idd. ben geen grote rap fan, maar djeez......wat is Dälek ontzettend goed.
in elk genre zijn uitzonderingen

Sir Spamalot (crew)
Arrie schreef:
(quote)

Oh en ik zie niet in waarom er in gitaarmuziek meer emotie zou zitten dan in elektronische muziek.

Terechte opmerking voor mij, want wat doe je dan met klassieke muziek: als daar geen emotie in zit? Ik ken die elektronische wereld niet goed genoeg, rocker zijnde, maar niet alleen het instrument bepaalt de emotionele waarde van muziek, ook de "speler".

tondeman
dacht altijd dat anastacia ook een vent was.

Nicci schreef:
(quote)

Wat is een instrument?

Nouja, er zit geen instrument in de zin van de 'standaard' Bas/Gitaar/Drums als Killeraapje waarschijnlijk bedoelde : P

fastpulseboy
jah ben ook altijd wel van mening geweest dat muziek met echte instrumenten meer emotie heeft. Toch weet de elektronische wereld de emotie steeds meer te bereiken. Geluiden kunnen steeds meer gemoduleerd worden tot iets heel moois! Maar live is het wel zo dat "echte" instrumenten natuurlijk veel meer kunnen weergeven wat de bespeler er instopt.....net iets harder een snaar aanslaan, net iets zachter of in het eind van de tel op de drum slaan....enz.
Maar ik kan eigenlijk net zo veel plezier beleven aan elektronische dingen omdat het net zo goed een emotie los kan maken bij mij als luisteraar, dus ja, of het een gemis is, is de vraag.

Nicci
Ik blijf nieuwsgierig wat nu toch 'echte' instrumenten zijn.

Inderdaad. Uiteindelijk zijn het toch allemaal machinaal geproduceerde of handgemaakte voorwerpen. Maar als er een stekker aanhangt is het opeens niet echt meer.

fastpulseboy
herman schreef:
Inderdaad. Uiteindelijk zijn het toch allemaal machinaal geproduceerde of handgemaakte voorwerpen. Maar als er een stekker aanhangt is het opeens niet echt meer.

zeg niet dat het niet "echt" is maar misschien een verschil tussen digitaal en analoog?

dix
Nicci schreef:
Ik blijf nieuwsgierig wat nu toch 'echte' instrumenten zijn.

Volgens mij zijn dat dingen waar emotie uitkomt als je er aan frunnikt.

fastpulseboy schreef:
(quote)

zeg niet dat het niet "echt" is maar misschien een verschil tussen digitaal en analoog?

Dat inderdaad. Ik kon er even niet opkomen.

Gister weer naar the world's most annoying songs zitten kijken op de BBC Die er meteen uitsprong (ik ga schuimbekken van dat &^^%wijf!): Shania Twain
Niet alleen dat afgrijselijke "Man, i feel like a woman" met die hoempapa erachteraan, maar ook "So you think you look like Brad Pitt? You don't impressa(?) me much"... kotsirritant en gruwelijk slecht, iemand die ik samen met Jennifer Lopez en Gloria Estefan meteen naar de kern van de zon zou schieten (helaas is het al te laat).

dix
Shania Twain is cute. Ze wordt de running mate van Bruce als die zich kandidaat stelt voor het presidentschap van de US.

fastpulseboy schreef:
(quote)

Tussen authentieke (17e/18e eeuwse) instrumenten en replica's - Janine Janssen speelt dankzij een speciaal fonds op een authentieke Stradivarius. En maakt dat uit? Ach, smaakt een Gran Riserva lekkerder dan een gewone Tempranillo?

En tussen handgemaakt en serieproductie.

Een tijdje terug - tegen het einde van de vorige eeuw - had mjuman een basgitaar van een Londense gitaarbouwer, Burns; groot was de vreugde en de wederzijdse herkenning toen bleek dat Rinus Gerritsen tijdens een live optreden op een vergelijkbare gitaar speelde van Burns, handgemaakt.

Kylie Minogue - terugsturen naar Downunder, samen met die zus van 'r; is er nog plek, mag Nicole Kidman ook mee.

dix schreef:
Shania Twain is cute. Ze wordt de running mate van Bruce als die zich kandidaat stelt voor het presidentschap van de US.

Afgrijselijk plastic nep hillbilly wijf! Maar nog niet in factor duizend zo walgelijk als haar muziek

Nicci
fastpulseboy schreef:

uiteindelijk wordt het allemaal analoog, namelijk op het moment dat het uit je speakers komt.
ik ben lang genoeg met muziek bezig om te weten dat er goed analoog spul en goed digitaal spul gemaakt wordt.

@Mjuman
Ik heb je post een aantal malen doorgelezen, maar begrijp nog steeds je punt niet.

Nicci schreef:
(quote)

uiteindelijk wordt het allemaal analoog, namelijk op het moment dat het uit je speakers komt.
ik ben lang genoeg met muziek bezig om te weten dat er goed analoog spul en goed digitaal spul gemaakt wordt.

@Mjuman
Ik heb je post een aantal malen doorgelezen, maar begrijp nog steeds je punt niet.

Ik had misschien iets anders moeten inkaderen. Mijn punt was dat het voor de artiest/musicus zelf wel uitmaakt op wat voor instrument hij speelt - een authentiek instrument (viool) en een handgebouwde gitaar geeft een ander gevoel en klinkt ook echt anders. Kaki King laat bijv. een Nederlandse gitaarbouwer een speciale gitaar voor haar maken.

Hoe kleinschaliger de productie, hoe duurder het instrument. En ergens treedt de wet van de afnemende meerwaarde in werking. Een gitaar van 1200 euro is niet 4* zo goed als een van 300.

Kijk ook eens op ebay.com hoeveel geld er wordt geboden voor oude (kleinere series) Fender Stratocasters of een oude Fender Precision of Jazz bas. En als je het verschil wilt horen tussen het ene gitaarmerk en het andere, luister dan eens naar 'Layla' waar Clapton (Fender) en Allman (Gibson) afwisselend soleren en ondersteunen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:22 uur

geplaatst: vandaag om 02:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.