Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
sxesven
geplaatst: 26 december 2008, 09:37 uur
GarnalenPeller schreef:
!G!Y!!B!E!! doet toch iets meer met muziek dan met idealogie. Zeker in vergelijking met, ik noem maar wat, Dadaïsten.
(quote)
!G!Y!!B!E!! doet toch iets meer met muziek dan met idealogie. Zeker in vergelijking met, ik noem maar wat, Dadaïsten.

Dus (ik parafraseer even) ja, selectief bah. Want zodra het lekker klinkt ben je bereid door de pretenties heen te luisteren. Muziek die bepaalde artistieke waarden ter discussie probeert te stellen vind je niet mooi, tenzij je het mooi vind, want dan vind je het wel mooi.
Tja...
Overigens heeft 99% van het hele noisegebeuren weinig van doen met het ter discussie stellen van bepaalde artistieke waarden (in plaats daarvan toch vooral met een goede pot grafherrie in elkaar draaien). Dus daar wringt ook nog wel het één en ander, om daar nog weer eens op in te haken.
0
geplaatst: 26 december 2008, 12:17 uur
sxesven schreef:
Kortom, je snapt er geen hout van. Dat je er niet naar kunt luisteren is een andere kwestie...
Kortom, je snapt er geen hout van. Dat je er niet naar kunt luisteren is een andere kwestie...
Oké ik snap die muziek niet, maar ik heb noise enzo toch best vaak geprobeerd. Maar wat is dan het grote geheim waardoor je het wel kan snapppen? Soms hoor ik er wel vette geluidjes tussen ofzo maar vind het niet echt leuk om daar dan de hele tijd op te moeten gaan wachten.
0
geplaatst: 26 december 2008, 13:44 uur
We kunnen blijkbaar ook een topic "genres waar je een gruwelijke hekel aan hebt" openen! Waar je gelijk ff een compleet genre aan de kant kan zetten.
0
Father McKenzie
geplaatst: 27 december 2008, 09:52 uur
Even ter titel van inlichting. Ik opende een tegenganger van dit topic, omdat er al negativisme genoeg is.
Het begint me de keel uit te hangen hier niets dan negatieve dingen te lezen. Het is makkelijk om op iedereen en ieder genre dat ons niet aanstaat te gaan kakken, het is véél constructiever te vertellen waarom je een bepaalde artiest WEL apprecieert.
Het is te makkelijk geworden om de Frans Bauers, Marco Borsato's van deze wereld te kakken te zetten, ik doe niet meer mee aan dat afbreken, sorry als ik me er in het verleden ook aan bezondigd heb;
Voor elk wat wils, elk houdt met recht en reden van de muziek, de film, de mens, de stad, de kledij, het voedsel waar hij of zij wil van houden, en zo is het.
Voor mij geen negatief gezeik meer.
Waar zijn we hier op deze site op den duur nog mee bezig? Elkaars muziek af te kraken, af te breken, het verzandt ook zo makkelijk in gratuit gescheld, neen, voor mij hoeft dit allemaal niet meer. Ik mijd voortaan ieder negatief item of topic, voilà.
Toch één goed voornemen voor 2009 dat me makkelijk zal lukken.
Het begint me de keel uit te hangen hier niets dan negatieve dingen te lezen. Het is makkelijk om op iedereen en ieder genre dat ons niet aanstaat te gaan kakken, het is véél constructiever te vertellen waarom je een bepaalde artiest WEL apprecieert.
Het is te makkelijk geworden om de Frans Bauers, Marco Borsato's van deze wereld te kakken te zetten, ik doe niet meer mee aan dat afbreken, sorry als ik me er in het verleden ook aan bezondigd heb;
Voor elk wat wils, elk houdt met recht en reden van de muziek, de film, de mens, de stad, de kledij, het voedsel waar hij of zij wil van houden, en zo is het.
Waar zijn we hier op deze site op den duur nog mee bezig? Elkaars muziek af te kraken, af te breken, het verzandt ook zo makkelijk in gratuit gescheld, neen, voor mij hoeft dit allemaal niet meer. Ik mijd voortaan ieder negatief item of topic, voilà.
0
geplaatst: 27 december 2008, 10:44 uur
En waar ligt de grens tussen een negatief en positief topic?
1
geplaatst: 27 december 2008, 11:03 uur
Tsjongejonge.. als je je al niet meer lekker kan ergeren aan irritante bandjes en zelfgemaakte flutsterretjes. Moet je die lui respecteren omdat je anders zo negatief klinkt? Dacht het niet 
Doet me trouwens denken aan dit hilarische duo van Koot en Bie:

De Positivo's!

Doet me trouwens denken aan dit hilarische duo van Koot en Bie:

De Positivo's!

0
Father McKenzie
geplaatst: 27 december 2008, 12:38 uur
Van mij mag iedereen zich ergeren aan alles wat hij irritant of hinderlijk vindt, no problem; Ik vertelde enkel, dat ik me er niet meer mee bezig wens te houden, maar uiteraard doet elk wat hij wil.
0
geplaatst: 27 december 2008, 12:52 uur
Ik heb in dit topic ook al genoeg gepost en hou mij liever bezig met muziek waarvan ik hou en van mij mag dit topic gesloten worden.
MuMe is tenslotte een site voor muziekLIEFHEBBERS en niet voor muziekHATERS.
MuMe is tenslotte een site voor muziekLIEFHEBBERS en niet voor muziekHATERS.
0
Father McKenzie
geplaatst: 27 december 2008, 12:57 uur
Mooi gezegd, LucM, lang leve de positivo's!!
0
geplaatst: 27 december 2008, 13:28 uur
Bij de muziek waar je wel en niet van houdt kan je gewoon bij de desbetreffende platen een stukje schrijven; hulde aan degenen die dat doen! Dat is waar de site om draait.
Daarnaast bestaan er forumtopics en die hebben gewoon bestaansrecht; dus ook deze. Het wordt allemaal weer eens veel te serieus genomen. Bovendien levert dit topic nog wel eens een mooie discussie op, zoals die over noise hierboven.
Overigens vind ik het vrij hypocriet om te zeggen dat een topic op slot mag als je er zelf lustig aan mee hebt gedaan.
Daarnaast bestaan er forumtopics en die hebben gewoon bestaansrecht; dus ook deze. Het wordt allemaal weer eens veel te serieus genomen. Bovendien levert dit topic nog wel eens een mooie discussie op, zoals die over noise hierboven.
Overigens vind ik het vrij hypocriet om te zeggen dat een topic op slot mag als je er zelf lustig aan mee hebt gedaan.
0
fastpulseboy
geplaatst: 27 december 2008, 13:31 uur
ik geloof er geen bal van! hahahaha, we zullen zien!
0
Father McKenzie
geplaatst: 27 december 2008, 14:38 uur
@ itchy, ik heb dat niet gezegd, van die topics op slot te doen, zeker niet.... voor elk wat wils, zoals dat hier altijd gaat, zo hoort dat ook, vind ik!
0
geplaatst: 27 december 2008, 15:49 uur
Dit topic sluiten (wat ik aanvankelijk suggereerde) is inderdaad overdreven, maar voor mij hoeft dit topic niet echt meer. Ik hou mij hier liever bezig met muziek waarvan ik hou (lijstjes van favorieten opstellen bv.).
0
stuart
geplaatst: 27 december 2008, 15:50 uur
..GRUWELIJKe hekel aan muziek heb ik niet..
...je zult mij hier dan ook niet vaak zien (in fact, dit is de 1e keer.....en waarschijlijk ook de laatste). Natuurlijk ken ik ook muziek waar ik niks aan of minder vind , maar een GRUWELIJKE hekel aan MUZIEK heb ik eigenlijk niet (ook beter voor je gezondheid en een goede tegenhanger van je eigen "superieure smaak/muziek"....). 
...je zult mij hier dan ook niet vaak zien (in fact, dit is de 1e keer.....en waarschijlijk ook de laatste). Natuurlijk ken ik ook muziek waar ik niks aan of minder vind , maar een GRUWELIJKE hekel aan MUZIEK heb ik eigenlijk niet (ook beter voor je gezondheid en een goede tegenhanger van je eigen "superieure smaak/muziek"....). 
0
jeko
geplaatst: 27 december 2008, 16:19 uur
Dit is waar het in dit topic in eerste instantie omging, dus een prima topic lijkt me!
[quote]HammerHead schreef:
Bij welke bands/artiesten hebben jullie de neiging meteen de radio uit te zetten, bloemkool in je oren te proppen of andere drastische maatregelen te nemen. En kom nu niet met Frans Bauer of Ski-hut muziek, ik heb het over muziek die over het algemeen wel goed gevonden wordt.quote]
En mischien nemen sommige users alles veel te letterlijk, dit topic heet:
Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt, maar om dit topic dan gelijk als negatief te plaatsen is een beetje overdreven natuurlijk!
Overigens vindt ik het nog niet eens zo makkelijk om een artiest te bedenken die ik 'gruwelijk vindt' , ja Genesis na de Gabriel years zegt me niet veel en UB 40,eigenlijk de meeste junk die ik wel eens op de radio hoor, maar in principe luister ik hier niet naar (zonde van m'n tijd) en stem ook (bijna )nooit op albums waar ik niks mee heb, vandaar ook m'n vrij hoog stemgemiddelde.
[quote]HammerHead schreef:
Bij welke bands/artiesten hebben jullie de neiging meteen de radio uit te zetten, bloemkool in je oren te proppen of andere drastische maatregelen te nemen. En kom nu niet met Frans Bauer of Ski-hut muziek, ik heb het over muziek die over het algemeen wel goed gevonden wordt.quote]
En mischien nemen sommige users alles veel te letterlijk, dit topic heet:
Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt, maar om dit topic dan gelijk als negatief te plaatsen is een beetje overdreven natuurlijk!
Overigens vindt ik het nog niet eens zo makkelijk om een artiest te bedenken die ik 'gruwelijk vindt' , ja Genesis na de Gabriel years zegt me niet veel en UB 40,eigenlijk de meeste junk die ik wel eens op de radio hoor, maar in principe luister ik hier niet naar (zonde van m'n tijd) en stem ook (bijna )nooit op albums waar ik niks mee heb, vandaar ook m'n vrij hoog stemgemiddelde.
0
Father McKenzie
geplaatst: 27 december 2008, 16:41 uur
Dit topic heeft zeker bestaansrecht, maar wat mezelf betreft, ik stop liever energie in positieve dingen.... je constant lopen ergeren, daar word je toch niet vrolijker van....
0
geplaatst: 27 december 2008, 16:55 uur
De titel 'gruwelijke hekel' vind ik ongelukkig gekozen, er zijn wel verschillende (populaire) artiesten die ik niet graag hoor (ik verwijs naar eerdere posts) maar heb aan niemand een hekel en met haat word je zelf niet gelukkig.
0
geplaatst: 27 december 2008, 17:59 uur
Father McKenzie schreef:
Dit topic heeft zeker bestaansrecht, maar wat mezelf betreft, ik stop liever energie in positieve dingen.... je constant lopen ergeren, daar word je toch niet vrolijker van....
Uit ergernis komen de mooiste dingen. Ik erger me de hele dag dood aan bepaalde dingen, maar dat zorgt er ook weer voor dat ik de mooie dingen nóg meer waardeer. Zonder min is er geen plus hoor.
En nu gauw door met ergeren.
0
geplaatst: 29 december 2008, 23:41 uur
Ik vindt dit eigenlijk wel een van de betere topics op dit forum. Het is volgens mij gezond om op te schrijven aan welke dingen je een hekel hebt. Als ik het hier niet zou schrijven, dan zou ik mijn ergernis op een andere manier moeten afreageren. Bovendien zijn het maar woorden en als die op een leuke creatieve manier worden gebruikt, dan kan daar ook nog om gelachen worden.
0
geplaatst: 30 december 2008, 02:10 uur
dix schreef:
Het is kerstmis, dus ik dacht laten we wat religieus getinte galm draaien tijdens het samenzijn. Na twee CDs zie ik mezelf echter genoodzaakt om Dead Can Dance in dit draadje een plekje te geven. Wat een tinnef, ik ben dit inmiddels duidelijk ontgroeid.
Het is kerstmis, dus ik dacht laten we wat religieus getinte galm draaien tijdens het samenzijn. Na twee CDs zie ik mezelf echter genoodzaakt om Dead Can Dance in dit draadje een plekje te geven. Wat een tinnef, ik ben dit inmiddels duidelijk ontgroeid.
Altijd leuk om te zien dat je niet de enige bent. Heb het serieus geprobeerd met Dead Can Dance, mensen wiens smaak ik hoog aansla zijn best regelmatig grote liefhebbers, maar ik vind er echt geen zak aan.
0
geplaatst: 4 januari 2009, 16:06 uur
'Imagine a world full of nothing but joy'...
Talenwondertje, hoor, die Bob Sinclar!
Talenwondertje, hoor, die Bob Sinclar!

0
geplaatst: 4 januari 2009, 16:10 uur
Father McKenzie schreef:
Even ter titel van inlichting. Ik opende een tegenganger van dit topic, omdat er al negativisme genoeg is.
Ik dacht dat deze topic juist daarom bestond. Het houdt een overschot aan negatieve berichten uit de albumbesprekingen.
0
geplaatst: 31 januari 2009, 01:03 uur
Lucky Fonz III
Helemaal mee eens. Zag hem ooit als voorprogramma bij Levellers, en inderdaad 3x niks.
Die 3 achter zijn naam slaat ook op 3x niks.
Helemaal mee eens. Zag hem ooit als voorprogramma bij Levellers, en inderdaad 3x niks.
Die 3 achter zijn naam slaat ook op 3x niks.
0
geplaatst: 31 januari 2009, 02:05 uur
Alles in die gast staat me tegen, inclusief zijn verkrachtingen van goede nummers.. Het definitieve bankroet van de wereld draait door wat mij betreft 

* denotes required fields.