MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Je kan de sterren van de hemel componeren en nog steeds slecht gevonden worden. Het is allemaal volledig subjectief.

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Je wilt toch niet serieus beweren dat Bob Marley goed gitaar kon spelen?

Sinds wanneer moet je goed gitaar kunnen spelen om goede muziek te maken?

Enneh:

hahahaha! Liever quasi intelligente muziek dan expres domme metal!

Altijd die vooroordelen over metal....

Ze doen het per ongeluk inderdaad.

misorabi schreef:
Slipknot is denk ik wel een goed voorbeeld

Volgens mij is Slipknot nooit echt serieus genomen door het slag metalheads dat naar Slayer, Metallica, etc. luistert.

Volgens mij valt dat op deze site nog wel mee. Redelijk wat users die toch wel met de betere metal bekend zijn die met name over Vol: 3 vrij goed te spreken. Ben zelf geen grote fan maar wie zegt dat ze niet kunnen spelen weet niet waar hij het over heeft. Technisch zijn het allemaal prima muzikanten (behalve misschien die vervelende trommelaars).

Maar goed, weer verder over artiesten die ik niet kan uitstaan. Ehh.. Fallout Boy? Wat mij betreft een duidelijk geval van vorm boven inhoud.

Grindpad
herman schreef:
(quote)

Volgens mij is Slipknot nooit echt serieus genomen door het slag metalheads dat naar Slayer, Metallica, etc. luistert.

hebben jullie wel eens (met je oren open) naar de drummer van Slipknot geluisterd?

Ik heb een keer een filmpje gezien waarin hij heel goed drumde terwijl zijn drumstel aan het draaien was. Zag er stoer uit. Ik ben nu niet ineens voorstander van die muziek. Maar drummen kan hij.

Stijn_Slayer schreef:
Nu die 3e persoon ter wereld nog vinden die Bob Marley niet leuk vindt

Stijn_Slayer
@ Herman:

Ik had het over Bob Marley's manier van spelen. Mjuman noemt dat reggae vooroordelen. Maar wat ik zei is dat het eentonige nummers zijn (hele tijd hetzelfde deuntje), dat kan iedereen toch horen? Bob Marley was muzikaal absoluut niet hoogstaand, dat zijn geen vooroordelen, dat zijn feiten.

Overigens is er een verschil tussen goede en leuke muziek, maar als we daarover gaan beginnen lopen er wel erg veel discussies door elkaar....

Ik voorzie een nogal onvriendelijke sfeer, dus bij deze wil ik melden dat alles van mijn kant met een 'no hard feelings' opgevat moet worden.

Stijn_Slayer schreef:
@ Herman:

Ik had het over Bob Marley's manier van spelen. Mjuman noemt dat reggae vooroordelen. Maar wat ik zei is dat het eentonige nummers zijn (hele tijd hetzelfde deuntje), dat kan iedereen toch horen?

Het hele tijd hetzelfde deuntje, eentonig... tsja, een veel gehoorde klaagzang over repetitive muziek (zelfde geldt voor dance). Is gewoon een kwestie van smaak, heeft niets met goede/slechte muziek te maken. Ik houd er wel van, omdat je daarmee beter een bepaalde sfeer op kan roepen. Bij reggae draait het toch ook om andere dingen. Zang, emotie, sfeer, etc.

Ik voorzie een nogal onvriendelijke sfeer, dus bij deze wil ik melden dat alles van mijn kant met een 'no hard feelings' opgevat moet worden.

Uiteraard.

Stijn_Slayer
Dat ben ik helemaal met je eens herman, we zijn er uit.

Stijn_Slayer schreef:
Nu die 3e persoon ter wereld nog vinden die Bob Marley niet leuk vindt

Inmiddels zit je op de 6e persoon Vind er geen ruk aan, mij volstrekt onduidelijk waarom mensen dat "relaxed" vinden, het is klagerige saaie meuk waar met geen schoffel doorheen te geraken is. Maar net zoals Che ontzettend overgewaardeerde vrijheidsheld voor de politiek correcten

Ik moet me dan ook melden, ik vind Bob heel vervelend om naar te luisteren, ik zou nooit een cd van hem kopen. Het klinkt allemaal hetzelfde, ieder liedje heeft hetzelfde deuntje.

Van de kant van de politie (The Police) kan ik melden: "We Will Be Watching You" - Every Breath You Take.

Daar zit veel reggae-invloed in en menigeen die nu tegen Marley loopt te swaffelen, draait wel The Police. En daarvan sta ik even perspex - vind ik nl een band leuk, ga ik ook de invloeden (roots, origineel en zo) na. Ik ken zo lieden die van Robocop Kraus bij Talking Heads zijn uitgekomen en anderen die via via bij MC5 zijn beland.

Very funny dit anti-BM septet; heel vreemd om en groupe muziek te dissen; collectief diggen is veel leuker.
Eigenlijk vind ik dit ook een topic van het niveau van de plee bij Veritas (Utrecht) vroeger: daar werd ook alles neergeplempt en bij tijd en wijle ging er dan de witkwast overheen. Alleen schuif je dan hier op naar een nieuwe pagina voor dis-plemperij. Very strange!

Als jij The Police exact hetzelfde vindt klinken als Bob nonstop, be my guest.. ik zou je een hoorapparaat bij Hans Anders aanraden, maar denk vooral dat je nog helder kunt oordelen
En invloeden interesseren me maar matig, vaak genoeg de invloeden gehoord waar andere muziek uit voort kwam en niet zelden was dat gewoon saaie crap zonder enige nuance. Zo ook voor postpunk of andere genres.. geef mij maar de wat meer doorontwikkelde en gerijpte bands ipv die dinosauriërs

Verder zie ik niet in wat de bijdrage is van een zooi posters die aamechtig instemmend oordelen dat BM één der groten is en dat daarover niet te discusseren valt.. lijkt me een strontsaaie bedoening, ongeveer net zoals de muziek van BM.

Ik denk dat de meeste anti-BM posters ook niet meer dan 10 nummers van hem op kunnen noemen...

Ik ben zelf ook niet zo'n enorme fan van hem, als ik dan toch een keer naar reggae luister grijp ik liever naar iets anders.

Maar dit vind ik wel een sterk nummer (mede door de manier waarop het in La Haine gebruikt) is, waarvan ik vermoed dat de meeste het niet kennen. Wat hier klagerig aan zou moeten zijn is me een raadsel... Met name het subtiele orgeltje vind ik briljant.

Die stem van BM vind ik erg klagerig klinken ja.. behalve misschien bij nummers als To The Rescue of Buffalo Soldier (ook zijn enige twee nummers die ik redelijk kan velen). Maar meestal klinkt het zo pathetisch en traag met die monotone reggaebeat.. saai, gewoon geen ander oordeel over. En dat geldt voor veel reggae natuurlijk, een volstrekt onverheffend genre. Komt dan ook uit armoede voort, snap ik ook wel.. maar ik moet er niks mee.

Mja, ik snap wel waarom mensen Bob Marley niet kunnen waarderen. Dat de muziek weinig gevarieerd is klopt, omdat het reggae is en reggae, anders dan rockmuziek, meer op ritme richt dan op melodie en riffs. Als je dat niet kan hebben, zou ik gewoon lekker rock blijven luisteren. Persoonlijk vind ik het ontzettend relaxt om af en toe reggae op te zetten, juist doordat het ritme zo rustgevend is. En daarbij moet ik zeggen dat de muziek van Bob Marley, die ik al jaren ken, toch niet gaat vervelen. Je moet het niet te vaak draaien, maar af en toe erg lekker.
Daarnaast klopt het dat Bob Marley niet de beste zanger is, maar gezien het feit dat degene die dat argument aandragen, vaak wel liefhebbers zijn van Bob Dylan, Neil Young e.d., lijkt me dat een behoorlijk non-argument.

Mjuman schreef:
Eigenlijk vind ik dit ook een topic van het niveau van de plee bij Veritas (Utrecht) vroeger: daar werd ook alles neergeplempt en bij tijd en wijle ging er dan de witkwast overheen. Alleen schuif je dan hier op naar een nieuwe pagina voor dis-plemperij. Very strange!

Wat dat betreft is er weinig veranderd (w.b. de plees bij Veri althans )

orbit schreef:
.Maar meestal klinkt het zo pathetisch en traag met die monotone reggaebeat.. saai, gewoon geen ander oordeel over. En dat geldt voor veel reggae natuurlijk, een volstrekt onverheffend genre. Komt dan ook uit armoede voort, snap ik ook wel.. maar ik moet er niks mee.

Ga maar 's naar wat producties van Lee "Scratch" Perry luisteren, heeft allemaal niets met armoede te maken. Dat het niet in jouw donkere smaak past betekent niet dat het inferieure muziek is.

Jammer dat je weer zo op de man moet spelen meteen.

herman schreef:

Jammer dat je weer zo op de man moet spelen meteen.

Waar doe ik dan nou weer dan? Soms omdat ik een "policeluisteraar ben die over BM loopt te swaffelen"?

Ik heb vroeger wel veel naar reggae geluisterd, toen ik ook nog naar hiphop luisterde.. heb diverse artiesten gecheckt. Het viel me op dat zelfs vaak exact dezelfde ritmes en melodieën werden gebruikt door verschillende artiesten met andere tekst. Artiesten als Yelloman Eek A Mouse ed., om over de repititieve dubmuziek als Aswad en Uhuru maar te zwijgen. Ik was op reggae wel het snelst uitgekeken qua genre, puur vanwege ontbreken van elke inspiratie.

Céline Dion en Bono.

Antonio
Lennonlover schreef:
Céline Dion en Bono.

Wat zie ik nou Lennonlover, Bob Dylan als avatar ?

Ben je van je geloof gevallen ?

orbit schreef:
Waar doe ik dan nou weer dan?

Waar dan wat? Misschien moet je je berichten nog 's kritisch/nuchter na lezen.

Het is leuk voor je dat je denkt hoog van de toren te kunnen blazen, omdat je tiener een paar Aswad-plaatjes geluisterd hebt. Ga ik wel op zoek naar mensen die wel ergens voor open staan.

orbit schreef:
(quote)
Inmiddels zit je op de 6e persoon
7 .

herman schreef:
(quote)

Waar dan wat? Misschien moet je je berichten nog 's kritisch/nuchter na lezen.

Het is leuk voor je dat je denkt hoog van de toren te kunnen blazen, omdat je tiener een paar Aswad-plaatjes geluisterd hebt. Ga ik wel op zoek naar mensen die wel ergens voor open staan.

Ja hoor gozert, jij staat echt overalll voor open met je superieure muzieksmaak..

Ik sta zeker niet overal voor open, maar ik maak in ieder geval geen andere mensen belachelijk omdat ze interesse hebben in bepaalde muziek en achtergronden.

Antonio schreef:
(quote)

Wat zie ik nou Lennonlover, Bob Dylan als avatar ?

Ben je van je geloof gevallen ?

Ik had nooit gedacht dat het zou gebeuren, Antonio, maar er staat een andere man samen met John op het zelfde, het hoogste, schavotje.

Het heeft een tijdje geduurd maar ik heb hem, die Bob. Geweldige gast! ik loop voortaan met John én Bob hand-in-hand door het leven.

herman schreef:
Ik sta zeker niet overal voor open, maar ik maak in ieder geval geen andere mensen belachelijk omdat ze interesse hebben in bepaalde muziek en achtergronden.

Ik vind het generaliseren van mensen die gewoon niet van een soort muziek houden tot het niveau van pleemuur teksten en swaffelaars eigenlijk niet onderdoen voor mijn "spot". Het is bovendien een topic waarin je je afkeer mag laten blijken of opeens weer niet?
Verder: The Police en BM.. daar zit echt nog wel een melkweg van verschil in, reggae-invloeden ten spijt. Het lijkt me dat dat buiten kijf staat voor iedere muziekluisteraar

Lennonlover schreef:
(quote)

Ik had nooit gedacht dat het zou gebeuren, Antonio, maar er staat een andere man samen met John op het zelfde, het hoogste, schavotje.

Het heeft een tijdje geduurd maar ik heb hem, die Bob. Geweldige gast! ik loop voortaan met John én Bob hand-in-hand door het leven.

Wist je dat John Lennon helemaal gek was op The Freewheelin' Bob Dylan? Luister I Should Have Known Better er maar eens op na.

Heerlijke discussie hier

7,5 aangaande het anti-Bob-gilde!

Ik haat het zeker niet, maar vind het zo verrekte simplistisch klinken. Net alsof er een ploeg mensen in een cirkeltje blijven lopen. Erg luie muziek.

De vergelijking met The Police zie ik ook niet zo.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:42 uur

geplaatst: vandaag om 16:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.